Gå til innhold

– Internett bør være gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om du gjør det så er det ikke alle som gjør det, som egentlig nok er den rett måten så er det ikke alle som gjør det.

noen ganger kan det være et innlegg som ligger mange plasser ovenfor.

 

andre ganger kommer det innlegg mellom mens man skriver.

 

derfor opplever jeg uklarheter her.

likevel så prøver også jeg å holde meg til det samme

 

jeg måtte spørre fordi jeg rett og slett var usikker på hvilket innlegg du svarte på

Lenke til kommentar
om de begrenser hvor mye båndbredde disse brukerne kan bruke i måneden, så kan jeg ikke se så mange problemer med dette for nettlevrandørene.

Båndbredde (MB/s) begrenses ikke per måned, men hele tiden. Du tenker sikkert på begrenset nedlastingsmengde (MB). Han i artikkelen snakker kun om begrenset båndbredde, ikke nedlastingsmengde, men hvis dette skal innføres noen plasser så tror jeg begge deler vil bli vurdert.

Nei, jeg mente det jeg sa...

Slik er jo vanlig i enkelte land, som for eksempel Australia hvor de billigere abonnementene kan du bare laste ned så og så mange GB i måneden, etter det får du en ekstremt redusert hastighet. Kan ikke se for meg at det blir på noen annen måte, så ja, vil tro begge deler vil bli inført! ;) gjerne en kombinasjon!

 

Lav hastighet, og etter så og så mange GB så får du en enda mer redusert hastighet.

 

Problemet er jo support, og hvem skal betale for å leie inn montører om noe er galt på linja til de som får det gratis?

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

er det noen av dere som har prøvd abonnementet "av og til" hos telenord ?

hvis man surfer på nettsidene noen ganger i uten utenom helgen uten å laste ned noe annet så blir det begrensninge nådd att ca 2 uker .

 

dette er et mobilt bredbandabonnement hos Telenord til ca 100 kr måneden.

jeg har en søster som forsøkte dette og for henne er det ikke brukbart .

 

hvis gratis Internett skal eksistere så må det gi litt mere en det man kan få til med mobiltelefonen hvis man tenker på alle de offentlig tjenestene man bruker. i hvertfall ikke noe som er dårligere

Lenke til kommentar

Jeg har det motsatte problemet med et mobilt abbonement, jeg betaler for 500MB i måneden men sliter med å bruke 1/10. Mulig fordi man har blitt så vant til å bruke ressurser på en sparsom og effektiv måte.

(dette er da mobilt internett og ikke generell internett)

 

hvis du er interessert i hvilke problemer som hun opplevde kan jeg nevne at selv om hen brukte meste parten av den tiden hun brukte på nettet til å surfe på noen sider ( ingen programmer så ble lestet ned ) så ble kvoten likevel oppbrukt før måneden var omme ( hun met at det bare tok 2 uker i et tilfelle )

 

i tillegg slet vi her hos meg med dårlig forbindelse på det mobile bredbandet.

 

hva som faktisk er årsaken er jeg dog lit usikker , men mistenker at Telenor har gjort en eller flere feil ( for lokke en kunde til et dyrere abonnement ).

jeg kan også ta med at hun fikk ikke den programvaren som skulle til med engang .

hun fik heller ingen epost adresse eller kode for å kunne logge seg inn for operette en

 

 

 

uansett så høres det ut som gratis Internet skulle være så dyret for tilbyderen .

jeg tror her at det er noen som overdriver prisen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...