Gå til innhold

HTC Desire Z - Generell diskusjon


Porcelina

Anbefalte innlegg

Vurderer denne som jobbtelefon (jobben betaler) - men det virker som om det er mye småting som er rimelig irriterende. SMS og bilder er gjengangere her ser jeg. Er dette så irriterende som det virker? Eller er det ikke så ille?

 

Vil ha en telefon med qwerty og android - ikke mange andre alternativer da egentlig (x10 mini pro er IKKE et alternativ....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke opplevd problemene med sms og bilder *banke i bordet* ... men etter oppdateringa fra HTC i romjula eller når det var, får jeg fortsatt væroppdateringer for der jeg var på juleferie - som er nesten 100 mil fra der jeg er nå :p Virker ikke som den greier å koble locations og værapplikasjonen lenger, eller noe.. har prøvd å trykket på det meste, for å tvinge den til å endre gjeldende plassering, men det er sålangt uten resultat.. Det er jo ikke krise, da.. mest komisk - og litt irriterende :p

Endret av Porcelina
Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg har fått den nye htc desire Z, og jeg har prøvd å ''roote'' den eller såkalt jailbrake den..

Men jeg får det ikke til, det er noe feil med mobilen kanskje, noe jeg må gjøre.. jeg har prøvd å bruke ''visionary'' app'en som får mobilen til å roote, men nå jeg trykker for å roote, så starter den, men etter 10-20 sekunder så blir skjermen svart, og ingenting skjer videre, så jeg må trykke home knappen for å komme meg unna..

 

Jeg har også prøvd mange andre metoder for å ''roote'' men ingenting funker.. Noen som har samme problemer, elelr vet hvordan man skal løse dette?

 

Jeg setter pris på alt, takker!

 

Heisann

 

Jeg har fått den nye htc desire Z, og jeg har prøvd å ''roote'' den eller såkalt jailbrake den..

Men jeg får det ikke til, det er noe feil med mobilen kanskje, noe jeg må gjøre.. jeg har prøvd å bruke ''visionary'' app'en som får mobilen til å roote, men nå jeg trykker for å roote, så starter den, men etter 10-20 sekunder så blir skjermen svart, og ingenting skjer videre, så jeg må trykke home knappen for å komme meg unna..

 

Jeg har også prøvd mange andre metoder for å ''roote'' men ingenting funker.. Noen som har samme problemer, elelr vet hvordan man skal løse dette?

 

Jeg setter pris på alt, takker!

 

Kan svare med ved å sende mail til - [email protected]

 

Takk

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg har fått den nye htc desire Z, og jeg har prøvd å ''roote'' den eller såkalt jailbrake den..

Men jeg får det ikke til, det er noe feil med mobilen kanskje, noe jeg må gjøre.. jeg har prøvd å bruke ''visionary'' app'en som får mobilen til å roote, men nå jeg trykker for å roote, så starter den, men etter 10-20 sekunder så blir skjermen svart, og ingenting skjer videre, så jeg må trykke home knappen for å komme meg unna..

 

Jeg har også prøvd mange andre metoder for å ''roote'' men ingenting funker.. Noen som har samme problemer, elelr vet hvordan man skal løse dette?

 

Jeg setter pris på alt, takker!

 

Etter siste oppdatering som kom, er det ikke så lett å roote telefonen som det var.

Men det er mulig, du kan lese mer om emnet her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=886023

Lenke til kommentar

Vurderer denne som jobbtelefon (jobben betaler) - men det virker som om det er mye småting som er rimelig irriterende. SMS og bilder er gjengangere her ser jeg. Er dette så irriterende som det virker? Eller er det ikke så ille?

 

Vil ha en telefon med qwerty og android - ikke mange andre alternativer da egentlig (x10 mini pro er IKKE et alternativ....)

Nei, har hatt minimalt med problemer. Det er en KONGE jobbtelefon!!

Det er bare at den er konge på alt annet også, multimedia, underholdning, you name it... :thumbup:

Litt tung, men ligger veldig bra i hånden.

Har aldri mistet SMS'er, men har hatt problem med en video som ikke kommer opp, men finner den med filutforsker. Vises sikkert hvis jeg restarter, men det gidder jeg ikke før jeg må.

Lenke til kommentar

Eneste problemene jeg har er at mappen med spill, som ligger på skjermen slutter og virke og må ha en restart for og få den igang igjen.

Meldinger varsles bare random.

Exchange mail kontoen kan bli hengende med varsel oppe i rullegardinen.

 

Ellers fantastisk telefon, har hatt G1 siden den kom så overgangen var ikke stor.

Lenke til kommentar

Er det mange av dere som har hatt problemer med stor ÆØÅ på det fysiske tastaturet, som har en eller annen tastaturapp innstallert??

 

Jeg oppdaget nå at det er slideit-appen som var bugen for meg. Testet to ganger ved å avinnstallere for så å innstallere igjen, æøå var normal når slideit ikke var innstallert, men store når den var satt som valgt tastatur.

 

Merkelig at det skulle ha innvirkning på det fysiske, og især når det funket fint på soft-keybordet, men det var altså den som var problemet for meg.

 

Edit: Testet nå med swiftkey også. Samme problem da, og problemet borte igjen når avinnstallert.

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte telefonen for ti dager siden, og har ikke fått beskjed om noen oppdatering enda. Får ikke koblet meg til htc sense heller.

 

Jeg kjøpte min for en uke siden og fikk beskjed om oppdatering etter 4-5 dager, altså for to dager siden.

 

Hmm.. Mulig oppdateringen lå inne eller at jeg ikke har fått den med meg. (?) Og at den da kanskje forsvant igjen da jeg resatte telefonen til fabrikkinnstillinger (som htc ba meg om pga æøå-problemet).

 

Etter tilbakestillingen ble markedet endret til noe med grå menyer, igår gikk det tilbake igjen til det jeg hadde fra begynnelsen (grønn topp).

 

Tror jeg skal sende de en mail til jeg..

Lenke til kommentar

Testet treningsprogrammet Endomondo i helgen, som har GPS tracking og lager kart/løypeprofil over treningsrundene.

Var spent på hvordan dette fungerte i kulden, og hvor mye strøm det trakk.

Gikk en ca. 3 timers skitur med tlf i ytterlomma, den ble god og kald men fungerte utmerket, og hadde da mistet ca 30% strøm (ned til 71% fra fulladet)

Så det fungerte veldig bra og jeg fikk fine kart og høydeprofiler.

Lenke til kommentar

I dag la jeg merke til at telefonen min har begynt å bli missfarget i kantene, spesielt på baksiden av telefonen. Det er en slags brunaktig farge, nesten kobberfarget. Litt skjollete, nesten som prikker. Synes dette er litt skuffende for å være helt ærlig, spesielt siden jeg har vært så forsiktig med telefonen. Vurderer nesten å kontakte Amentio (der jeg kjøpte telefonen) å høre om dette er normalt og om det eventuelt er mulig å få en reklamasjon på dette.

 

Kan også opplyse om at dette problemer med SMS og bilder fortsatt eksisterer, ivhertfall hos meg. Rart det ikke har kommet en oppdatering enda som løser disse små bagatellene som tydeligvis mange sliter med.

Lenke til kommentar

I dag la jeg merke til at telefonen min har begynt å bli missfarget i kantene, spesielt på baksiden av telefonen. Det er en slags brunaktig farge, nesten kobberfarget. Litt skjollete, nesten som prikker. Synes dette er litt skuffende for å være helt ærlig, spesielt siden jeg har vært så forsiktig med telefonen. Vurderer nesten å kontakte Amentio (der jeg kjøpte telefonen) å høre om dette er normalt og om det eventuelt er mulig å få en reklamasjon på dette.

 

Kan også opplyse om at dette problemer med SMS og bilder fortsatt eksisterer, ivhertfall hos meg. Rart det ikke har kommet en oppdatering enda som løser disse små bagatellene som tydeligvis mange sliter med.

hvor lenge har du hatt den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...