Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den svarte heter ACE. Brun = MOCHA

 

 

Tror ikke ACE har noe med at det er den svarte. Hos Amentio står det Mocha(ACE)

http://amentio.no/Avdelinger/telefoni/Mobiltelefon/Telefoner/HTC/HTC-Mobil-Desire-HD-Nordic,-Mocha-ACE-99HLZ005-00-1153613.aspx

 

Jeg tror at det kun er en farge som kommer til Norge i første omgang...

 

Min kommer i morgen rundt lunsj :)

Endret av roarnico
Lenke til kommentar

Man greier seg vel stort sett gjennom dagen med det vanlige batteriet, så kan man jo kjøpe seg en batteri pakke til bruk på reise/tur, som denne:

 

http://www.expansys.no/zoompic.aspx?i=194392

 

Jeg har en mindre pakke, også kjøpt på expansys, men husker ikke hva den heter i farta. Den er det kun usb inn og ut på, ca 3-4000 mAh. Supert å ha med på reise.

 

Edit: Fant den jeg har til HD2'en:

 

http://www.expansys.no/just-mobile-portable-usb-power-pack-4400-mah-166301/

 

Hvor lenge varer den du har til HD2en?

 

Har ikke testet det skikkelig. Har ihvertfall fullladet den to ganger, men i teorien, skal vel den kunne lades minst 3 ganger. Jeg tenker at hvis man legger avgårde med fullladet batteri og en slik "powerbank", så er man bra sikret til man kommer til neste strømuttak.. Holder jo fint til en flyreise over Atlanteren eller til Asia.

Den første jeg linket til, har jo en fordel at man kan få litt strøm til Laptop'en også. Men den er endel dyrere og så er det ikke usb ser det ut som for ladeplugg.

Det er en fordel med den jeg har, man kan lade fra et usb uttak. Men man må ha vanlig usb-miniusb kabel, samt usb-micro usb eller en miniusb ->micro usb adapter

Lenke til kommentar

 

5. Levering og forsinkelse

”Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

 

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.”

 

http://shop.ucan2.no/index.php/Portal/section/1/gid/2/pid/1/articleId/21162 på paragraf 5.

 

ja, de får noen dager til.. det er da en av de selgeren ifra ucan2 som skrev telefon nr sitt her og postet om hvordan vi kunne bestille med han. rart han ikke skriver her om hvordan det står til heller! men tar ikke sorgene på forskudd.

 

Bra, skal bruke den der mot dem for eventuelt å få en erstatnings-telefon i perioden jeg må vente på Desire HD. 1 mnd og 10 dager er for lenge uten ordentlig telefon.

 

 

 

Ring Komplett sitt kundesenter på mandag, og spør når de får inn batch 2 (hvis du kan kjøpe uten abb). De snakket om at telenorlåste skulle komme til uka, og at 2 batch også ikke var langt unna. Og med tanke på at Komplett lovet 29, fikk inn 29, og startet utsending 29, så ville jeg tatt sjansen min der.

 

Jeg bestilte 15.30 på fredag, og 16.00 var telefonen klar til hent i sandefjord :)

 

Blir mye dyrere for meg. Hadde jeg hatt litt ekstra penger ville jeg helt klart bestilt fra komplett. Vet at de, i motsetning til amentio, er veldig flinke til å levere!

 

Christian

Lenke til kommentar

Husker noen spurte om/diskuterte dette for en tid tilbake. Ved bruk av Vplayer fikk jeg spilt av en 720p MKV. Den fløt ikke like smud som en film med lavere oppløsning, men hakka ikke og jeg kunne godt sett en film/episode med den kvaliteten. IKke at jeg kommer til å legge inn noe særlig med 720p, men jeg prøvde bare for moro skyld. Slang in noe .mpg, .wmv og xvid og alle ble spilt av i Vplayer. Den innebygde spilleren ville ikke spille av .mpg.

 

 

Edit: Nå som telefonen begynner å rulle hjem til folk tenkte jeg kanskje noen var interessert i root. Foreløpig finnes det bare soft root så man får ikke gjort alle mulige sprell (ennå), men de fleste programmer som krever root skal fungere:

 

 

1: get "VISIONary " from the market

2: Run

3: Leve it ~1min

4: You now have root

 

Kilde

Endret av LtdEdFred
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1

Her er et innlegg jeg posta tidligere

Her er et bilde. Jeg synes egentlig bildet lyver litt for det er ikke noe jeg ville tenkt over om ikke det hadde blitt hauset opp i anmeldelser og er på ingen måte noe annerledes enn på frøknas Wildfire.

2: Det er klart at om man drar fingeren over et materiale med litt annen tekstur så vil det jo lage lyd. Men spørsmålet mitt blir da: Hvorfor i all verden skal dra fingeren fra den ene enden av skjermen til fingeren "glipper" telefonen på motsatt side? Det holder jo lenge å swipe 20% fra kanten på den ene siden til 20% før skjermen slutter på motsatt side. Folk som opplever dette som et problem må jo være flisespikkere og like å gjøre ting ekstra tungvint for seg selv. Jeg kan fremprovosere den samme lyden på Heroen min også hvis jeg gjerne vil... Men igjen: Hvorfor?

 

1: På det bildet vil jeg jo si at dette ikke ser ut som noen big deal, men på den telefonen jeg tittet på hos telebutikken kunne jeg helt klart se gjennom sprekken og inn i telefonen. Det er ikke sikkert at det er noe å bry seg om, men vitner om litt slurv i byggeprosessen som kanskje kan bli et problem om noen måneder...? Litt kjipt og måtte tape en DHD etter noen måneder :D

 

2: Jeg kan fremprovosere en lyd på min HD2 også, men ikke i nærheten av hva jeg fikk til (uten å fremprovosere) på DHD. Jeg tror ikke det vil bli noe stort problem heller, siden man ikke er i nærheten av kantene ved normal bruk, men stusset litt over hva som gjør dette. Ikke fikk jeg helt lov til av Telebutikkselgeren å studere det nærmere heller...

Lenke til kommentar

 

1

Her er et innlegg jeg posta tidligere

Her er et bilde. Jeg synes egentlig bildet lyver litt for det er ikke noe jeg ville tenkt over om ikke det hadde blitt hauset opp i anmeldelser og er på ingen måte noe annerledes enn på frøknas Wildfire.

2: Det er klart at om man drar fingeren over et materiale med litt annen tekstur så vil det jo lage lyd. Men spørsmålet mitt blir da: Hvorfor i all verden skal dra fingeren fra den ene enden av skjermen til fingeren "glipper" telefonen på motsatt side? Det holder jo lenge å swipe 20% fra kanten på den ene siden til 20% før skjermen slutter på motsatt side. Folk som opplever dette som et problem må jo være flisespikkere og like å gjøre ting ekstra tungvint for seg selv. Jeg kan fremprovosere den samme lyden på Heroen min også hvis jeg gjerne vil... Men igjen: Hvorfor?

 

1: På det bildet vil jeg jo si at dette ikke ser ut som noen big deal, men på den telefonen jeg tittet på hos telebutikken kunne jeg helt klart se gjennom sprekken og inn i telefonen. Det er ikke sikkert at det er noe å bry seg om, men vitner om litt slurv i byggeprosessen som kanskje kan bli et problem om noen måneder...? Litt kjipt og måtte tape en DHD etter noen måneder :D

 

2: Jeg kan fremprovosere en lyd på min HD2 også, men ikke i nærheten av hva jeg fikk til (uten å fremprovosere) på DHD. Jeg tror ikke det vil bli noe stort problem heller, siden man ikke er i nærheten av kantene ved normal bruk, men stusset litt over hva som gjør dette. Ikke fikk jeg helt lov til av Telebutikkselgeren å studere det nærmere heller...

 

Disse bak-dekslene har fått litt kritikk for å fort bli litt slitte i tappene, og knirke litt. Så akkurat der tror jeg DHD har en liten svakhet. Noen har sagt at de ikke er sikker på om de har fått dekslene på riktig heller. Men det kan jo være bare det ene eksemplaret da..

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått eller tafset på den svarte utgaven, eller er det bare den mocha-fargede som har kommet til Norge ennå? Venter på en svart fra lefdal, men da jeg kontaktet de i forrige uke fikk jeg bare beskjed om at den kom i slutten av november :hmm: Jeg bestilte 5.oktober med forventet levering 19.oktober :dontgetit:

Den er kun i mocha farge, men kan sees som svart/gråaktig utifra forskjellig lys og vinkler..

 

Har bare sett tydelig forskjellige farger på youtubeklipp

og

 

Lurer på om noen vet om begge versjoner kommer til Norge? Ikke at det spiller altfor stor rolle, men ser at forskjellige nettbutikker opererer med ulik farge. Mulig det kan ha noe å si på ulik leveringstid også...

Vi prøver engang til.

Telefonen finnes KUN i mørk brun. ergo det finnes ikke noen svart versjon.

MEN fargen er mer mørkbrun gråaktig og kan se annerledes ut(svartere) i forskjellig lys og vinkler.

 

Jeg var også rimelig sikker på at det var kun en farge... men er ikke så sikker lenger.

Se på ringen rundt linsa på kameraet... mocha versjonen har sølv ring, mens den svarte er helt svart..... så tror nok at det finnes flere farger. Pluss at noen nettbutikker skriver mocha og andre svart.

 

Jeg har sett mocha fargen uten sølvring også på youtube, lurer fælt på om det er 2 farger og hvilke mpx har sendt ut :D

Lenke til kommentar

Hei, for de som lurer på ang sdhc - kort (eller ofte omtalt som kun sd - kort) så er det slik at klasse-klassifiseringen sier noe om minimums lese/skrive hastighet, og at som regel så skal høyere klasse være raskere generellt enn lavere.

 

Men det er ikke noe problem å få tak i klasse 2 kort som er like gode som klasse 6 kort etc.

 

Jeg har for eksempel et Sandisk ultra mobile klasse 2 kort på 8gb som er griseraskt. - Nesten like raskt som mitt Kingston Klasse 10 kort!

 

Jeg vil anbefale de litt dyrere kortene til sandisk - selv om det står klasse 2. Disse er som regel veldig raske og stabile. Kingston derimot, har jeg ikke like mye godt å si om. Trancend er fungerer bra det også.

Lenke til kommentar

 

Disse bak-dekslene har fått litt kritikk for å fort bli litt slitte i tappene, og knirke litt. Så akkurat der tror jeg DHD har en liten svakhet. Noen har sagt at de ikke er sikker på om de har fått dekslene på riktig heller. Men det kan jo være bare det ene eksemplaret da..

 

Forstår ikke helt kritikken på dette.

Jeg har hatt HTC Desire i 4-5 måneder og kun en gang tatt av og satt på igjen bakdeskelet - og det var når den var ny.

Dette er ikke noe en vanlig bruker gjør mange ganger.

Og dessuten er vel en medvirkende årsak til f.eks at tappene blir slitt/ødelagt relatert til feil åpning/lukking fra brukeren selv.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Disse bak-dekslene har fått litt kritikk for å fort bli litt slitte i tappene, og knirke litt. Så akkurat der tror jeg DHD har en liten svakhet. Noen har sagt at de ikke er sikker på om de har fått dekslene på riktig heller. Men det kan jo være bare det ene eksemplaret da..

 

Forstår ikke helt kritikken på dette.

Jeg har hatt HTC Desire i 4-5 måneder og kun en gang tatt av og satt på igjen bakdeskelet - og det var når den var ny.

Dette er ikke noe en vanlig bruker gjør mange ganger.

Og dessuten er vel en medvirkende årsak til f.eks at tappene blir slitt/ødelagt relatert til feil åpning/lukking fra brukeren selv.

Tingen med DHD er at dekselet har en glippe (selvom det er montert riktig) som gjør at man ser rett inn i innmaten på telefonen. Det er riktignok ingen stor glippe, men den synes. Dette er jo ikke bra med tanke på tetthet for fukt/smuss. Om det er noe problem, vil vel tiden vise. Jeg lurer på om dette er en produksjonsfeil, og om senere telefoner vil være fikset. Det vil vi jo evt. se senere.

 

En kompis av meg har en Desire, og den tar han av dekselet daglig pga bytte med jobbsimkort. Det kan bekreftes at de tappene på det dekselet fortsatt holder mål :)

Lenke til kommentar

 

Disse bak-dekslene har fått litt kritikk for å fort bli litt slitte i tappene, og knirke litt. Så akkurat der tror jeg DHD har en liten svakhet. Noen har sagt at de ikke er sikker på om de har fått dekslene på riktig heller. Men det kan jo være bare det ene eksemplaret da..

 

Forstår ikke helt kritikken på dette.

Jeg har hatt HTC Desire i 4-5 måneder og kun en gang tatt av og satt på igjen bakdeskelet - og det var når den var ny.

Dette er ikke noe en vanlig bruker gjør mange ganger.

Og dessuten er vel en medvirkende årsak til f.eks at tappene blir slitt/ødelagt relatert til feil åpning/lukking fra brukeren selv.

 

Det kan nok være at min var noe dårlig. For det tror jeg faktisk den var. Min hang rekativt ofte. Men så fikk den virkelig prøvd seg da jeg forandra på homescreens hele tiden osv. Da var det ut med batteriet fordi det ikke er noen "hard reset"-funksjon på telefonen. Men jeg og noen bekjente regna med at bakdekslet ville bli noe slitt over tid hvis dette fortsatte. Jeg er maskinarbeider (jobber med metaller) og har til min egen forbannelse sett hvor lite enkelte plasttyper tåler. Og det følger meg nok litt lenger enn hva jeg egentlig liker. Derfor har jeg vært spesielt oppmerksom på bakdekslet og de små plasttappene. Men det skal dog sies at selv om jeg måtte ta av bakdeskelet sikkert 15 ganger for å resette telefonen, så merket jeg egentlig ikke at det var blitt noe slitasje. Og videre så er nok A2.2. også en vesentlig forbedring med tanke på at telefonen låser seg..

 

Så ikke ta min vurdering for tungt. Det er bare en observasjon, ikke en direkte erfaring :)

Lenke til kommentar

 

Disse bak-dekslene har fått litt kritikk for å fort bli litt slitte i tappene, og knirke litt. Så akkurat der tror jeg DHD har en liten svakhet. Noen har sagt at de ikke er sikker på om de har fått dekslene på riktig heller. Men det kan jo være bare det ene eksemplaret da..

 

Forstår ikke helt kritikken på dette.

Jeg har hatt HTC Desire i 4-5 måneder og kun en gang tatt av og satt på igjen bakdeskelet - og det var når den var ny.

Dette er ikke noe en vanlig bruker gjør mange ganger.

Og dessuten er vel en medvirkende årsak til f.eks at tappene blir slitt/ødelagt relatert til feil åpning/lukking fra brukeren selv.

Tingen med DHD er at dekselet har en glippe (selvom det er montert riktig) som gjør at man ser rett inn i innmaten på telefonen. Det er riktignok ingen stor glippe, men den synes. Dette er jo ikke bra med tanke på tetthet for fukt/smuss. Om det er noe problem, vil vel tiden vise. Jeg lurer på om dette er en produksjonsfeil, og om senere telefoner vil være fikset. Det vil vi jo evt. se senere.

 

En kompis av meg har en Desire, og den tar han av dekselet daglig pga bytte med jobbsimkort. Det kan bekreftes at de tappene på det dekselet fortsatt holder mål :)

 

Mm.. Jeg tror nok det kan stemme det. Byggkvaliteten er nok bedre enn hva det ser ut til å være. Er nok testet endel ganger før det ble sendt ut til produksjon. Men jeg baserer min skepsis på en erfaring som muligens er irrelevant her. Likevel er det vanskelig å legge det bort at ting virker ikke akkurat overdimensjonerte.

 

Men for all del, jeg vurderer selv DHD uansett. Fins ikke telefoner som er perfekte for alle og enhver. ;)

Lenke til kommentar

har noen fra netcom fått pakkesporingsnummer??

 

Har bestilt men ikke fått sporingsnr.

 

EDIT: Har kontaktet NetCom og de sa at de fikk inn i slutten av denne uken, altså uke 43.

Da skulle de sende ut til de som bestilte mens det sto "Levering 26.10.10".

Endret av nwB.ViPeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...