Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Min ble levert i Oslo samtidig som din, kom til Stavanger idag kl 11 og så til Bryne kl 15.

 

Har trykket litt på den nå og har litt blandede følelser. Alt virker vel og bra, men skjermen er så utrolig kjip iforhold til vanlig Desire. :p

Hva mener du er kjipt med skjermen i forhold?? Har hatt den tidligere Desire og jeg synes DHD virker klårere. Amoled hadde muligens mere skarpe farger men personlig synes jeg DHD er mere behagelig og bedre i sol lys.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart, jeg bor i Elverum og der er den ikke registrert ennå. Håper ikke den er i Oslo ennå. Sendingen er innlevert til terminal og videresendt

12.11.2010 19:06, 0024 OSLO

Hvor bestilte du fra? Jeg bestilte fra Spaceworld i Elverum. De sa de fikk den inn den uken her..

Lenke til kommentar

Må bare si at volumknappene og powerknapper er helt latterlig konstruert på denne telefonen. Går jo faen ikke ann å treffe de.

er redd problemet er på deg. Disse knappene er like greie å behandle som den tidligere Desire.

 

Hva mener du? At eg er problemet, eller telefonen min?

 

På min vanlige desire stikker feks powerknappen bittelitt ut fra resten av telefonen, mens på Desire HD gjør den ikke det. Eg kan altså ikke bare ligge fingeren over toppen av telefonen og trykke som på vanlig Desire. Eg må faktisk sikte meg inn med tuppen av fingeren.

Lenke til kommentar

Er det ikke samme skjerm i HD som i HD2?

det er samme str på skjerm men utover det er det ikke sammenlignbart :) DHD er lysår bedre enn det HD2 hadde :)

 

Så LCD (som HD har) er bedre enn TFT? Trodde det var samme type skjerm, men forskjellig skjerm jeg, men dette er ikke noe jeg har lest veldig mye om heller. Oppløsningen er iallefall lik på de to skjermene.

Lenke til kommentar

Gjengangeren her er vel att mange har gjort akkurat det; lovt att de helt garantert har telefonen da og da. Så kommer og går datoen uten att noen ser noe til telefonen. Dette er grunnen til nærmere 100 av sidene i denne tråden.. Særlig Moobi gikk på en smell med det, men også andre slet med å få tak i HD'er. Hadde selv tatt en ringerunde rundt omkring der du bor og hørt om noen hadde den inne. Det er mange her som har kjøpt telefonen direkte i butikk, også selv om forhandlernettsiden sa den ikke var tilgjengelig.

 

Hvis jeg virkelig ville ha telefonen, hadde jeg vurdert å bestille den flere steder, fra butikker med forskjellige importører. Da kan du avbestille når første telefonen er sendt eller om du finner en i butikken, og om du skulle motta flere har du angreretten (du betaler retur av produktet). Det er dog ansett som en litt ullen måte å gjøre det på, da noen mener dette er å missbruke angreretten.

 

Om jeg kun hadde gått for én butikk, hadde jeg sett nærmere på MPX. De skal ha bestilt inn fra ikke mindre enn 4 forskjellige importører for å være sikre på å få inn nok. Fremdeles 31 igjen i batchen(leveringen) dersom HTC klarer å levere alle som har blitt bestilt - noe som også har vært ett problem.

 

Er det ikke samme skjerm i HD som i HD2?

det er samme str på skjerm men utover det er det ikke sammenlignbart :) DHD er lysår bedre enn det HD2 hadde :)

 

Så LCD (som HD har) er bedre enn TFT? Trodde det var samme type skjerm, men forskjellig skjerm jeg, men dette er ikke noe jeg har lest veldig mye om heller. Oppløsningen er iallefall lik på de to skjermene.

 

TFT er en grunnleggende skjermteknologi som de aller fleste skjermtyper benytter seg av i dag, være seg AMOLED eller aktiv matrise-LCD. Aktiv matrise, eller TFT-LCD er igjen en produktgruppe som inkluderer blant annet TN (som i de fleste billige spillskjermene) og IPS (Som bruker i proffskjermene). Begge telefonene (og så godt som alle andre mobiltelefoner noen gang produsert) har TFT-LCD skjermer. De tidlige hadde ikke TFT-laget, og kunne bare vise helt enkle alfanumeriske tegn.

 

Du har helt rett i att det er samme type skjerm, den er bare laget litt forskjellig på de to. HD-skjermen er en generasjon nyere, hva mange kaller "S-LCD" (S for Super, for å følge S-AMOLED). Dette er dog ett registrert varemerke og ikke en teknologi i så måte. HTC gikk også ut med S-LCD-merket i begynnelsen, men ble klaget inn av varemerkeeieren da de ikke hadde fått tillatelse til å bruke det. De fleste reklame- og informasjonsvideoene som omhandlet Desire HD og Desire Z ble da trukket tilbake og alle referanser til "S-LCD" fjernet.

Endret av DOD
Lenke til kommentar

Må bare si at volumknappene og powerknapper er helt latterlig konstruert på denne telefonen. Går jo faen ikke ann å treffe de.

er redd problemet er på deg. Disse knappene er like greie å behandle som den tidligere Desire.

 

Hva mener du? At eg er problemet, eller telefonen min?

 

På min vanlige desire stikker feks powerknappen bittelitt ut fra resten av telefonen, mens på Desire HD gjør den ikke det. Eg kan altså ikke bare ligge fingeren over toppen av telefonen og trykke som på vanlig Desire. Eg må faktisk sikte meg inn med tuppen av fingeren.

 

Er enig med deg, både med skjermen og knappene. Men kan være en fordel, på desire så måtte jeg sette inn tastelås på telefonen. Den ringte jo hele kontaktlista når jegadde de i lommen. Uvant med touch knappene, kommer bort i de hele tiden.

 

Jeg bor på Ålgård, utenfor Sandnes og fikk den i går fra Netcom ;)

Lenke til kommentar

Jepp, da har jeg også fått min fra Netcom, har ikke fått testet den så mye ennda, men byggkvaliteten virker bra.

 

Det som irriterer meg litt er den sprekken under, selv om den ikke er så stor som det virker som alle skal ha det til.

 

I tilegg så irriterer jeg meg over den lyden når man drar fingeren over til siden, rart at det er sånn, var ikke sånn på min HD2.

 

Men det er jo egentlig bare småting, ellers så virker jo telefonen råkjapp i forhold til HD2 :)

Lenke til kommentar

Skulle hente den fra netcom på posten idag, men den kunne kun hentes av min mor tydeligvis. Med legitimasjon. Har jeg ingen rettigheter til å få denne ut fra posten? Mamma har ikke muligheten til å hente den.. Mobilen er til meg, måtte bare bestille den i hennes navn fordi abbonementet måtte stå på en person på over 18 år -.-

 

Christian

Lenke til kommentar

Skulle hente den fra netcom på posten idag, men den kunne kun hentes av min mor tydeligvis. Med legitimasjon. Har jeg ingen rettigheter til å få denne ut fra posten? Mamma har ikke muligheten til å hente den.. Mobilen er til meg, måtte bare bestille den i hennes navn fordi abbonementet måtte stå på en person på over 18 år -.-

 

Christian

 

Nei, da er nok slaget tapt ...

 

Nei da. Du får vente til din mor eller annen omsorgsperson har muligheten. Det er gode grunner til at de trenger bekreftelser og underskrifter i Posten. Og slik bør det være til beste for oss alle.

Lenke til kommentar

Skulle hente den fra netcom på posten idag, men den kunne kun hentes av min mor tydeligvis. Med legitimasjon. Har jeg ingen rettigheter til å få denne ut fra posten? Mamma har ikke muligheten til å hente den.. Mobilen er til meg, måtte bare bestille den i hennes navn fordi abbonementet måtte stå på en person på over 18 år -.-

 

Christian

 

Det går nok dessverre ikke, pakken leveres kun ut mot gyldig legitimasjon. Fullmakt godtas ikke.

 

Når det gjelder min telefon har Posten faktisk klart å rote den bort, og den er antagelig stjålet. Jeg må derfor be Netcom om å sende meg ny telefon, og kan vel glede meg til å få den en eller annen gang neste år :(

 

Edit: Altfor treg

Endret av Frag2
Lenke til kommentar

Skulle hente den fra netcom på posten idag, men den kunne kun hentes av min mor tydeligvis. Med legitimasjon. Har jeg ingen rettigheter til å få denne ut fra posten? Mamma har ikke muligheten til å hente den.. Mobilen er til meg, måtte bare bestille den i hennes navn fordi abbonementet måtte stå på en person på over 18 år -.-

 

Christian

 

Det går nok dessverre ikke, pakken leveres kun ut mot gyldig legitimasjon. Fullmakt godtas ikke.

 

Når det gjelder min telefon har Posten faktisk klart å rote den bort, og den er antagelig stjålet. Jeg må derfor be Netcom om å sende meg ny telefon, og kan vel glede meg til å få den en eller annen gang neste år :(

 

Edit: Altfor treg

 

Om Posten har rotet den bort, burde ikke da også Posten betale for ny? Men det er kanskje en sak mellom Posten og NetCom.

Lenke til kommentar

Skulle hente den fra netcom på posten idag, men den kunne kun hentes av min mor tydeligvis. Med legitimasjon. Har jeg ingen rettigheter til å få denne ut fra posten? Mamma har ikke muligheten til å hente den.. Mobilen er til meg, måtte bare bestille den i hennes navn fordi abbonementet måtte stå på en person på over 18 år -.-

 

Christian

 

Det går nok dessverre ikke, pakken leveres kun ut mot gyldig legitimasjon. Fullmakt godtas ikke.

 

Når det gjelder min telefon har Posten faktisk klart å rote den bort, og den er antagelig stjålet. Jeg må derfor be Netcom om å sende meg ny telefon, og kan vel glede meg til å få den en eller annen gang neste år :(

 

Edit: Altfor treg

 

 

Så lenge det ikke er en PUM sending så kan man hente det med fullmakt jo.

 

Står om det her:

 

http://www.google.no/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.posten.no%2Fbinary%3Fid%3D6944&ei=GW_iTIiSJoWfOpOwzWA&usg=AFQjCNGY7PG_d4nUe2iqTVnYscYUwLmSNg

Lenke til kommentar

 

 

Følgende står spesifikt på min (ubrukelige) hentelapp: "Personlig utlevering som krever godkjent legitimasjon. Fullmakt ikke mulig." Mulig dette bare er en melding fra Netcom, og at man i teorien ikke trenger å forholde seg til den, men tror uansett det blir vanskelig å overtale postkontoret.

 

Når det gjelder erstatning fra Posten er dette ganske riktig en sak mellom Netcom og Posten, mens Netcom forhåpentligvis får sendt meg ny telefon.

Endret av Frag2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...