Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Hmm, kanskje dumt av HTC å kalle denne mobilen for Desire også, ikke rart det blir misforståelser, de kundeservice damene vet vel ikke Forskjell på en Desire og en Desire HD :dribble:

Tviler. Når det er telefon som heter iPhone 3G og 3Gs så skal vel de som sitter på kundemottak skjønne forskjell på Desire og Desire HD. De menn og kvinner jeg snakket med på Chess og diverse andre, visste nå at det var to forskjellige telefoner. Tror Moobi er syndebukken her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må innrømme at det frister veldig å ta en tur rundt i Oslo for å se om noen har den inne... Er vel rimelig lite sikkert at Moobi sender ut i dag, for oss som har bestilt gjennom Netcom. Bestilte få minutter etter at den ble lagt ut for salg, og har enda ikke fått noe sporingsnummer.

De hadde den på en kiosk ved jernbanetorget/byporten i går. Kiosken het noe med Ink. Hva de skulle ha for den, og hvor mange de hadde aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Snakka akkurat med Netcom (moobi?) og fikk beskjed om at ingen visste noe, så han kunne ikke gi meg noe svar. Men at viss de fant ut når telefonen ankom, og det var lenge til, ville vi som venter få en tilbakemelding på det. Woooohoooo!

I forrige uke skulle den sendes på fredag, på fredag skulle den sendes på mandag, på mandag skulle den sendes i dag, men i dag veit de ingenting :)

 

Værste servicen jeg noensinne har vært borti.

Lenke til kommentar

Hmm, kanskje dumt av HTC å kalle denne mobilen for Desire også, ikke rart det blir misforståelser, de kundeservice damene vet vel ikke Forskjell på en Desire og en Desire HD :dribble:

Tviler. Når det er telefon som heter iPhone 3G og 3Gs så skal vel de som sitter på kundemottak skjønne forskjell på Desire og Desire HD. De menn og kvinner jeg snakket med på Chess og diverse andre, visste nå at det var to forskjellige telefoner. Tror Moobi er syndebukken her.

Halvparten av dagens telefoner heter jo det samme .. Samsung f.eks kommer til og ha 2 sifra antall av flere modeller med samme navn sånn som de holder på om dagen (Omnia*,Galaxy*,Wave* .. osv ..... ) Så tviler på at Desire HD blir noe problem. ;)

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

På Netcom sine facebook sider var det i går flere som fikk bekreftelse på at desire HD var sendt eller skulle sendes i dag. Ettersom jeg ikke selv har hørt noe så tok jeg kontakt og svaret var nedslående kan man vel si:

(kopi av svarmail)

Hei.

 

Dette er dessverre feilinformasjon.

Vi fikk beskjed av Moobi i går, om at telefonene ble sendt.

Men i dag fikk vi beskjed om at de hadde misforstått.

De hadde nemlig fått HTC Desire og ikke HTC Desire HD.

 

Så de som vi svarte i går angående utsending, har dessverre fått feilinformasjon fra Moobi/oss.

Som sagt har Moobi gjort en feil der, ved å gi beskjed i hele går om at telefonen var inne.

For så å fortelle oss i dag at de hadde tatt feil.

 

Telefonene har ikke ankommet Moobi ennå.

Og jeg beklager så masse.

Med vennlig hilsen

XXXXXX XXXXXXXXX

NetCom Kundesenter

 

Synes det er underholdende at et selskap som lever av å levere mobiler klarer å ta feil av desire og desire HD. Viss noen av dere har ett eller annet litt obskurt handicap kunne dette sikkert blitt en fantastisk sak i dagbladet. "mann med 2 føflekker på stortåa lurt av moobi"

Lenke til kommentar

Det eneste jeg vet sikkert nå, er at Moobi er en upålitelig aktør man bør holde seg unna.

 

Kundeservice bedriver en taktikk som er i et etisk grenseland, hvor de informerer om at levering vil skje innen kort tid hver gang noen tar kontakt. Samtidig viser det seg at ingen av de ansatte egentlig har noe konkret å basere informasjonen sin på, som tyder på at informasjonen man får fra kundeservice er basert på ren gjetning fra den tilfeldige man får snakke med.

 

Spørsmålet man kan stille seg er hvorvidt dette er ren taktikk fra kundeservice sin side i et forsøk på å unngå at folk kansellerer bestillingene sine. Ved og kontinuerlig informere om at levering vil skje innen kort tid, klarer de å gjøre kundene usikre på hvorvidt det lønner seg å avbestille eller ikke.

Lenke til kommentar

Hei.

Sendte mail til Amentio.

De svarte først at de ikke hadde en bekreftet dato og at komplett hadde fått inn 50 stk sist uke.

Skrev at dette stemmer ikke de fikk inn ca 800 og 50 av de gikk til åpent salg, skrev også at alle andre butikker nå har fått inn sin første leveranse, alle utenom amentio og moobi.

 

Fikk da dette svaret:

 

> Hei

>

> Det var jeg ikke klar over. Purrer på leverandør for en bekreftet dato.

 

Håper de nå klarer å få fart i sakene!

Lenke til kommentar

Skal opp på postkontoret her å hente min om et par timer.

 

Bestilte fra Chess 22/9, ringte med en gang de endret datoen til 8/12 og opptil flere ganger etterpå med forskjellig svar hver gang.

Siste gang jeg ringte var samme dag jeg fikk sporingsnr på email, da visste de heller ingenting men de satset på å få de denne uken.(dette var forrige uke), en time senere kom sporingsnr..

 

Synes det er helt utrolig at de har så dårlig kontroll på leveransene sine...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Bestilte HTC Desire HD den 24.09.10 fra Tele2, og den skal ligge og vente på meg på postkontoret nå, men får ikke hentet den før i morgen..

 

Ser som noen har nevnt, at leveransen Netcom fikk var Desire og IKKE Desire HD.

 

Er det noen som har fått sin leveranse fra Tele2 som inneholder en Desire HD og IKKE Desire?

Lenke til kommentar

Tok en ringerunde rundt nå. Startet med 3-4 telebutikkener og der fikk jeg to svar. Ikke inne og ubekreftet. Ringte til slutt til Moobi.

De ha ikke mottatt telefonen, de skulle egentlig motta og sende den ut idag. Det er fortsatt uvisst når dem får den inn igjen.

Tror jeg oppfattet noe av hun svensken at den kunne komme på fredag. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre er ikke vits i avbestille hvertfall. Lurer på om jeg legger inn en bestilling hos komplett og dustin home og ser hvem som er først. Begeret mitt begynner hvertfall å renne over.

 

 

Synes at Netcom skal informere kundene sine på nettsiden at "Vår nettbutikk blir prioritert sist av alle butikker når det gjelder leveranse av telefoner fra produsent/distributør"

 

 

Ringte til Lefdal. En litt overivrig selger var bestemt på at de fikk inn telefonen tirsdag neste uke. Altså 9/11.

 

 

Hei!

 

Bestilte HTC Desire HD den 24.09.10 fra Tele2, og den skal ligge og vente på meg på postkontoret nå, men får ikke hentet den før i morgen..

 

Ser som noen har nevnt, at leveransen Netcom fikk var Desire og IKKE Desire HD.

 

Er det noen som har fått sin leveranse fra Tele2 som inneholder en Desire HD og IKKE Desire?

 

Hvordan kan Tele2 sende ut telefonen dersom de bruker Moobi. Moobi vet ikke engang når dem får inn telefonen. Kundeservicedama kunne ikke si om den kom denne uka engang. Nekter å tro at det er en HD som venter på deg :p

 

 

 

Kan noen bekrefte at Moobi i det hele tatt har fått en enste telefon? Dvs. gjennom Chess, Netcom eller Tele2.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Er det noen som har fått sin leveranse fra Tele2 som inneholder en Desire HD og IKKE Desire?

 

Hentet min pakke fra Tele2 moobi for 4.5 timer siden og nå ligger det en Desire HD her til ladning. Jeg lader alltid nye batteri ting og tang i 5 timer før jeg skrur dem på for første gang.

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått sin leveranse fra Tele2 som inneholder en Desire HD og IKKE Desire?

 

Hentet min pakke fra Tele2 moobi for 4.5 timer siden og nå ligger det en Desire HD her til ladning. Jeg lader alltid nye batteri ting og tang i 5 timer før jeg skrur dem på for første gang.

 

Herlig! :D

Ja, kommer nok til å gjøre det selv. Gleder meg til å bytte ut min iPhone 1G!

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått sin leveranse fra Tele2 som inneholder en Desire HD og IKKE Desire?

 

Hentet min pakke fra Tele2 moobi for 4.5 timer siden og nå ligger det en Desire HD her til ladning. Jeg lader alltid nye batteri ting og tang i 5 timer før jeg skrur dem på for første gang.

 

Tele2 telefonene er vel uten operatørlås?

 

Kan forsinkelsene ha med at Netcom selger operatørlåste telefoner å gjøre?

Lenke til kommentar

OK. Det vil si at flere tele2 kunder har fått sine telefoner gjennom Moobi før en enste har fått den hos Netcom.

 

Edit.

 

Tror jeg tar en telefon til Netcom og hører hvorfor de kommer i andre rekke når det gjelder bestillinger gjennom Moobi. Dette vil jeg ha et svar på.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Hentet min pakke fra Tele2 moobi for 4.5 timer siden og nå ligger det en Desire HD her til ladning. Jeg lader alltid nye batteri ting og tang i 5 timer før jeg skrur dem på for første gang.

 

Tele2 telefonene er vel uten operatørlås?

 

Kan forsinkelsene ha med at Netcom selger operatørlåste telefoner å gjøre?

 

Tele2 sine er uten operatørlås ja. Det var en av grunnene til at jeg bestilte fra Tele2 siden jeg reiser mye i utlandet hvor jeg bruker lokale SIM kort for lokale samtaler så jeg slipper å få en overraskelse i posten når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Hater Moobi!

Det er noe dritt av ett selskap!

Er det mulig!?

Bare sånn at det er sakt, at mobilen kommer så sent er ikke Netcom sin feil. De gir bare beskjeder videre som de får fra moobi.

Moobi er rett og slett dritt.

Altså, de bestilte Desire telefoner isteden for Desire HD, det er jo helt høl i hodet !

Lenke til kommentar

OK. Det vil si at flere tele2 kunder har fått sine telefoner gjennom Moobi før en enste har fått den hos Netcom.

 

Edit.

 

Tror jeg tar en telefon til Netcom og hører hvorfor de kommer i andre rekke når det gjelder bestillinger gjennom Moobi. Dette vil jeg ha et svar på.

 

Post svaret du får av dem her da. Sånn det høres ut på folk i forumet her har Netcom bestilt HTC Desire av Moobi,

ikke HTC Desire HD? Merkelig rot alt dette. Jeg er ikke såå utålmodig, men jeg har ikke hørt noe fra hverken Netcom

eller Moobi som jeg bestilte hos(16.sept). Det irriterer meg at de ikke varsler kundene om noe som helst.

Lenke til kommentar

Hei

 

Takk for at du kontaktet Moobi.

 

Denne modellen har akkurat ankommet vårt lager og sendes fortløpende ut. Din ordre vil bli med på første forsendelse.

 

Vi gjør også oppmerksom på at vi på www.moobi.com har utfyllende informasjon om vårt servicetilbud og nyttig informasjon om vedlikehold og bruk av din mobiltelefon.

 

 

Med vennlig hilsen/ Best regards

Moobi Norway AS

*************

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...