Gå til innhold

Lisa Williams og sånne...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare en måte å tjene penger på. Ikke noe mer spesielt enn det. Mennesker er lette å lure.

 

 

Det er mange måter å tjene penger på, de fleste av dem ulovilge, der er ulovlig å lure folk til å gi deg penger, viss du setter opp en omvising av et hus og folk kommer dit, du finner noen som er villige til å gi 4 millioner for det, de signerer kontrakten og du får 4 millioner, når disse nye eieren kommer for å flytte inn, viser det seg at noen allerde bor i huset, og at de hele tiden bodde der, men var på ferie når du hadde omvising,

 

Dette er jo da en måte å tjene penger på, men er ulovlig.

Lenke til kommentar

Nei, vennligst spar meg for mer nyheter om den sinnsforstyrrede "prinsessen" Märtha Louise, jeg kan ikke forstå hvordan norsk media har beveget seg fra kritisk journalistikk til å bli en beinløs kylling som har dybdereportasjer om fiksjonelle skapninger.

sinnsforstyrrede ?

 

Det har ikke falt deg inn at Prinsessen gjør dette av samme grunn som Lisa Williams, penger ?

At hun om ikke annet, økonomisk er smartere en deg.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Her ( http://fritanke.no/NYHETER/2010/Norsk_medium_lurt_trill_rundt_av_BBC/ ) har vi et slikt medium...'

 

Hun blir lurt trill rundt da og det burde vel "bevise" for noen og enhver hvor stupid denne bransjen er....

 

 

"å nå fækk æ enn sånn vældi fysisk reaksjon.." sier hun i kornsirkelen "sånn smærte i hodet"

 

Tips: Sjekk hodet ditt Gro Helen Tørum! :)

Lenke til kommentar

Her ( http://fritanke.no/NYHETER/2010/Norsk_medium_lurt_trill_rundt_av_BBC/ ) har vi et slikt medium...'

 

Hun blir lurt trill rundt da og det burde vel "bevise" for noen og enhver hvor stupid denne bransjen er....

Vi kan gå vel anta at hun faktisk ikke fikk noen "fysisk reaksjon" eller smerter i hodet, og da er det ganske spesielt og sitte og se på at hun faktisk lyger folk rett opp i ansiktet. Makan til svindel. Blir flau på hennes og folk som tror på dette sine vegne.

 

Har selv en god venninne som tror litt på dette, og moren hennes er helt bergtatt(trolig slik min venninne ble fanget). Snakker ofte med "klarsynte"over telefonen og slikt. Litt trist, i grunn.

 

Ellers må det jo sies at linken i sitatet over meg her beviser at akkurat denne kvinnen er en bedrager, ikke at hele bransjen er det.

Lenke til kommentar
Ellers må det jo sies at linken i sitatet over meg her beviser at akkurat denne kvinnen er en bedrager, ikke at hele bransjen er det.

 

Så vær så snill å vis meg en eneste i denne bransjen som har overnaturlige evner.

 

Jeg forstår ikke hvordan noen mennesker kan være så fanatisk fantastisk godtroende at de får seg selv til å tro på dette bullshittet.

 

Jeg håper kanalen FEM som en følge av denne historien legger ned den spiritistiske virksomheten deres og legger inn et pausebilde med teksten "Sorry, vi tok feil".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mennesker er ikke 100% rasjonelle hele tiden. Kjærlighet er en slik "irrasjonalitet" som griper de fleste. Kjærlighet er føleser og ofte veldig lite kritisk overveielse eller logikk. Om man er veldig følesesmessig investert i kjærlighet og romantikk er man ofte en såkalt romantiker. En romantiker er jo på mange måter en som er mer følesesorientert enn andre. Kvinner er ofte mer "romantiske" eller mer disponert for ting som trigger en slik følsese sinnstand. Slike spirituale irrasjonelle fantasier er også en slik form for følesesstyrte sinnstilstander. Så kvinner kan vel sies å være mer "spirituelle romantikere" noe jeg tror Prinsessen er. Jeg tror hun tror på riktig at hun kan det hun kan og da er man ikke ute etter å utnytte andre bevisst.

 

Ironien er jo at hele ideen om kongehuset er en irrasjonalitet. Hvis man skal frivillig ha en "konge" i sin rette betydning må denne personen ha ekseptionelle personlige egenskaper noe som ikke er garantert gjennom direkte familielinjer. Å ha et kongehus basert på arv er i beste tilfelle noe av en affeksjonsverdi. Da blir det tåpelig å kritisere andre, slik som prinsessen å være følesesmessig alternativ når hele deres oppvekst og påkrevde rolle er en følesesmessig affeksjon fra folket.

 

Selvsagt så kan det ha uheldige alternative da hun er et forbilde for mange, da med tanke på å legimetere denne biznizen som alternative har skapt, noe som jo er litt av hoveddebatten. Alle føler de eier litt av kongehuset og vil at kongefamilien skal være noe de selv ikke klarer men hvis kongefamilien skal representere folket så vil jeg si at de klarer å treffe flesteparten på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Ellers må det jo sies at linken i sitatet over meg her beviser at akkurat denne kvinnen er en bedrager, ikke at hele bransjen er det.

 

Så vær så snill å vis meg en eneste i denne bransjen som har overnaturlige evner.

Ikke misforstå, jeg tror ikke på dette her noe mer enn du gjør. Men vi må da kunne prøve å holde oss seriøse og ikke dømme alle klarsynte etc. bare pga hun her ikke har peiling.

Lenke til kommentar
Ellers må det jo sies at linken i sitatet over meg her beviser at akkurat denne kvinnen er en bedrager, ikke at hele bransjen er det.

 

Så vær så snill å vis meg en eneste i denne bransjen som har overnaturlige evner.

Ikke misforstå, jeg tror ikke på dette her noe mer enn du gjør. Men vi må da kunne prøve å holde oss seriøse og ikke dømme alle klarsynte etc. bare pga hun her ikke har peiling.

 

Jeg vet ikke, er vel ingen enda som har klart å vise under tester at de faktisk snakker sant om dette. Inntil da, avskriver jeg dem som kvakksalvere og tullebukker hele gjengen.

Lenke til kommentar

Hva sier Bibelen om de dødes tilstand.

Guds Ord om de dødes tilstand: «De døde vet ikke noen ting.» (Predikeren 9: 5) Kan de gi uttrykk for hengivenhet eller for hat overfor de levende?

 

Igjen svarer Bibelen: «Både deres kjærlighet og deres hat og deres ærgjerrighet er det for lenge siden forbi med . . . For det finnes hverken gjerning eller klokskap eller kunnskap eller visdom i dødsriket [hebraisk: sheol, graven, det sted de døde går til].» (Predikeren 9: 6, 10)

Dette blir bekreftet av Salme 146: 4, hvor det sies at et menneske «vender . . . tilbake til sin jord; på den samme dag er det forbi med hans tankes råd». Og Salme 115: 17 tilføyer: «De døde lover ikke Herren, ingen av dem som farer ned i dødsrikets stillhet.»

 

På grunn av dette blir de dødes tilstand i Bibelen ofte sammenlignet med en søvn. I forbindelse med at kong David døde, sies det i Apostlenes gjerninger 13: 36 at han «sov inn».

 

Første Tessalonikerne 4: 13, 14 omtaler kristne som hadde dødd, som «de hensovede». Jesus sa noe lignende om Lasarus da han gikk for å oppreise ham fra de døde. Han sa: «Jeg går for å vekke ham.» (Johannes 11: 11—14; Daniel 12: 13) Vi har derfor ingen som helst grunn til å frykte for de døde. Guds Ord viser at de er døde, uten bevissthet, at de er tause og ute av stand til å kommunisere med de levende, gi uttrykk for følelser eller gjøre noe. De kan hverken hjelpe eller skade de levende.

 

Men demonene de benytter seg av spiritisme i samme hensikt som en jeger bruker lokkemat — for å lure til seg sitt bytte. Og akkurat som en jeger kan bruke mange forskjellige typer lokkemat for å få dyrene til å gå i fellen, benytter de onde ånder forskjellige former for spiritisme for å få herredømme over mennesker. (Jevnfør Salme 119: 110.) Noen former for spiritisme er spådomskunst, magi, det å ta varsler, trolldom, det å rådføre seg med medier og det å kommunisere med de døde.

 

Lokkemidlet virker, for mennesker over hele jorden blir tiltrukket av spiritisme. Folk som bor i landsbyer i jungelområder, går til medisinmenn. Spiritismen blomstrer også i de såkalte kristne land. Undersøkelser som har vært foretatt, viser at det bare i USA finnes cirka 30 blad med et samlet opplag på over ti millioner som er viet forskjellige former for spiritisme.

 

Folk i Brasil bruker over tre og en halv milliard kroner i året på spiritistiske gjenstander. Det finnes også prester som utøver spiritisme, og mange religiøse tror derfor at det er noe Gud godkjenner. Men gjør han det?

 

Bibelen sier om spiritisme.

Guds folk fikk denne advarselen: «Vend dere ikke til åndemediene, . . . så dere blir urene ved dem.» (3. Mosebok 19: 31; 20: 6, 27) Den bibelske boken Åpenbaringen sier at «de som utøver spiritisme», kommer til å havne i «sjøen som brenner med ild og svovel. Dette betyr den annen [evig] død». (Åpenbaringen 21: 8; 22: 15) Gud godkjenner ikke noen form for spiritisme. (5. Mosebok 18: 10—12) Hvorfor ikke?

 

Før Bibelen ble fullført, sendte Gud gode ånder, rettferdige engler, for å kommunisere med noen mennesker. Etter at Bibelen ble fullført, er det den som har gitt menneskene den veiledning de trenger for å tjene Gud på den måten han godkjenner. (2. Timoteus 3: 16, 17; Hebreerne 1: 1, 2) Han går ikke utenom sitt hellige Ord ved å gi budskaper til medier.

 

Alle slike budskaper fra åndeverdenen i vår tid kommer fra onde ånder. Gud advarer oss derfor mot å engasjere oss i noen form for spiritisme. (5. Mosebok 18: 14; Galaterne 5: 19—21) Og hvis vi fortsatte å utøve spiritisme etter at vi hadde fått vite hvordan Gud ser på det, ville vi stille oss på de opprørske onde åndenes side og bli hans fiender. — 1. Samuelsbok 15: 23; 1. Krønikebok 10: 13, 14; Salme 5: 5 (4).

 

Når noen sørger over tapet av en kjær slektning eller en god venn, kan enkelte lett komme til å la seg friste av et annet lokkemiddel. Et spiritistisk medium kan komme med spesielle opplysninger til deg eller snakke med en stemme som høres ut til å være stemmen til den døde. Vær på vakt! Forsøk på å kommunisere med de døde får deg til å gå i en felle. Hvordan kan vi si det?

 

Fordi de døde ikke kan snakke. Som tidligere nevnt, sier Guds Ord rett ut om det som skjer når et menneske dør: «Så vender han tilbake til sin jord; på den samme dag er det forbi med hans tankes råd.» De døde «vet slett ingen ting». (Salme 146: 4; Forkynneren 9: 5, 10)

 

Det er i virkeligheten demonene som kan etterligne stemmen til en som er død, og gi et spiritistisk medium opplysninger om vedkommende. (1. Samuelsbok 28: 3—19) Enhver som ’søker råd hos de døde’, blir følgelig fanget i de onde åndenes felle og handler i strid med Guds vilje. — 5. Mosebok 18: 11, 12; Jesaja 8: 19,

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TheaLinnea, selv om jeg forstår det slik at du mener bibelen råder oss til ikke å kontakte de døde, så lurer jeg litt på om du faktisk tror på at noen mennesker kan sette seg i kontakt med dem?

 

Tror du som kristen at det er mulig at alle disse såkalte sjamanene/mediene ikke egentlig er hva de hevder, men ganske enkelt er svindlere og sjarlataner ute etter å tjene penger på andre menneskers godtroenhet?

 

Som ref (siden du virker en smule over middels interessert i bibelen) så vil jeg nevne Paulus' andre brev til Timoteus, kapittel 3.

Lenke til kommentar

Hva sier Bibelen om de dødes tilstand.

 

Guds Ord om de dødes tilstand: «De døde vet ikke noen ting.» (Predikeren 9: 5) Kan de gi uttrykk for hengivenhet eller for hat overfor de levende?

 

Igjen svarer Bibelen: «Både deres kjærlighet og deres hat og deres ærgjerrighet er det for lenge siden forbi med . . . For det finnes hverken gjerning eller klokskap eller kunnskap eller visdom i dødsriket [hebraisk: sheol, graven, det sted de døde går til].» (Predikeren 9: 6, 10)

Dette blir bekreftet av Salme 146: 4, hvor det sies at et menneske «vender . . . tilbake til sin jord; på den samme dag er det forbi med hans tankes råd». Og Salme 115: 17 tilføyer: «De døde lover ikke Herren, ingen av dem som farer ned i dødsrikets stillhet.»

 

På grunn av dette blir de dødes tilstand i Bibelen ofte sammenlignet med en søvn. I forbindelse med at kong David døde, sies det i Apostlenes gjerninger 13: 36 at han «sov inn».

 

Første Tessalonikerne 4: 13, 14 omtaler kristne som hadde dødd, som «de hensovede». Jesus sa noe lignende om Lasarus da han gikk for å oppreise ham fra de døde. Han sa: «Jeg går for å vekke ham.» (Johannes 11: 11—14; Daniel 12: 13) Vi har derfor ingen som helst grunn til å frykte for de døde. Guds Ord viser at de er døde, uten bevissthet, at de er tause og ute av stand til å kommunisere med de levende, gi uttrykk for følelser eller gjøre noe. De kan hverken hjelpe eller skade de levende.

 

Men demonene de benytter seg av spiritisme i samme hensikt som en jeger bruker lokkemat — for å lure til seg sitt bytte. Og akkurat som en jeger kan bruke mange forskjellige typer lokkemat for å få dyrene til å gå i fellen, benytter de onde ånder forskjellige former for spiritisme for å få herredømme over mennesker. (Jevnfør Salme 119: 110.) Noen former for spiritisme er spådomskunst, magi, det å ta varsler, trolldom, det å rådføre seg med medier og det å kommunisere med de døde.

 

Lokkemidlet virker, for mennesker over hele jorden blir tiltrukket av spiritisme. Folk som bor i landsbyer i jungelområder, går til medisinmenn. Spiritismen blomstrer også i de såkalte kristne land. Undersøkelser som har vært foretatt, viser at det bare i USA finnes cirka 30 blad med et samlet opplag på over ti millioner som er viet forskjellige former for spiritisme.

 

Folk i Brasil bruker over tre og en halv milliard kroner i året på spiritistiske gjenstander. Det finnes også prester som utøver spiritisme, og mange religiøse tror derfor at det er noe Gud godkjenner. Men gjør han det?

 

Bibelen sier om spiritisme.

Guds folk fikk denne advarselen: «Vend dere ikke til åndemediene, . . . så dere blir urene ved dem.» (3. Mosebok 19: 31; 20: 6, 27) Den bibelske boken Åpenbaringen sier at «de som utøver spiritisme», kommer til å havne i «sjøen som brenner med ild og svovel. Dette betyr den annen [evig] død». (Åpenbaringen 21: 8; 22: 15) Gud godkjenner ikke noen form for spiritisme. (5. Mosebok 18: 10—12) Hvorfor ikke?

 

Før Bibelen ble fullført, sendte Gud gode ånder, rettferdige engler, for å kommunisere med noen mennesker. Etter at Bibelen ble fullført, er det den som har gitt menneskene den veiledning de trenger for å tjene Gud på den måten han godkjenner. (2. Timoteus 3: 16, 17; Hebreerne 1: 1, 2) Han går ikke utenom sitt hellige Ord ved å gi budskaper til medier.

 

Alle slike budskaper fra åndeverdenen i vår tid kommer fra onde ånder. Gud advarer oss derfor mot å engasjere oss i noen form for spiritisme. (5. Mosebok 18: 14; Galaterne 5: 19—21) Og hvis vi fortsatte å utøve spiritisme etter at vi hadde fått vite hvordan Gud ser på det, ville vi stille oss på de opprørske onde åndenes side og bli hans fiender. — 1. Samuelsbok 15: 23; 1. Krønikebok 10: 13, 14; Salme 5: 5 (4).

 

Når noen sørger over tapet av en kjær slektning eller en god venn, kan enkelte lett komme til å la seg friste av et annet lokkemiddel. Et spiritistisk medium kan komme med spesielle opplysninger til deg eller snakke med en stemme som høres ut til å være stemmen til den døde. Vær på vakt! Forsøk på å kommunisere med de døde får deg til å gå i en felle. Hvordan kan vi si det?

 

Fordi de døde ikke kan snakke. Som tidligere nevnt, sier Guds Ord rett ut om det som skjer når et menneske dør: «Så vender han tilbake til sin jord; på den samme dag er det forbi med hans tankes råd.» De døde «vet slett ingen ting». (Salme 146: 4; Forkynneren 9: 5, 10)

 

Det er i virkeligheten demonene som kan etterligne stemmen til en som er død, og gi et spiritistisk medium opplysninger om vedkommende. (1. Samuelsbok 28: 3—19) Enhver som ’søker råd hos de døde’, blir følgelig fanget i de onde åndenes felle og handler i strid med Guds vilje. — 5. Mosebok 18: 11, 12; Jesaja 8: 19

,

Du mener hva sier gamle testamentet de dødes tilstand, TheaLinnea

 

Fra og med Jesus Kristus snur dette. Han samtaler med de døde.

 

Se her: Jesus Kristus samtaler med Moses og Elia

 

NT > Seks dager senere tok Jesus med seg Peter, Jakob og hans bror Johannes og førte dem opp på et høyt fjell, hvor de var alene. Da ble hans utseende forvandlet for øynene på dem; hans ansikt skinte som solen, og klærne ble hvite som lyset. Og se, Moses og Elia viste seg for dem og samtalte med ham.

 

Og hvordan det har seg,

 

Jesus Kristus > har dere ikke lest hva Gud har sagt til dere når han sier: ' Jeg er Abrahams Gud og Isaks Gud og Jakobs Gud!' Han er ikke en Gud for døde, men for levende.» Folkemengden som hørte dette, var full av undring over hans lære.

Lenke til kommentar

TheaLinnea; Ut i fra bibelens øyne er det svært logisk å anta du har rett. Det fordrer selvsagt at man tror at bibelen er riktig.

 

Har du noen tanker rundt om det også kan dreie seg om ren svindel? Det er jo svært mye penger i denne bransjen...

Ja, det har jeg. Selvfølgelig er det svindel og utnyttelse av søkende, sårbare, fortvilte, godtroende og nysgjerrige mennesker.

Jeg blir kvalm av hvordan slue pengegriske mennesker tjener grovt på menneskers godtroenhet ved å bedra og gi de falske forhåpninger om ting som ikke er reelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor det er sånn. Ikke noe nedsettende om kvinner, men det virker som kvinner mye oftere tror på "overnaturlige" ting enn menn.

 

Kvinner har ofte laverere utdannelse og mindre utdannelse innenfor tekniske fag. Kvinner har derfor mindre forutsetning for å forstå at dette er juks.

 

Vel det er flere faktorer som spiller inn. Som f.eks. Menn er sterkere når det gjelder matematikk og romlig sans. Når du ser på personlighets tester dømmer kvinner også mer etter følelser og sanser enn oss menn.

Lenke til kommentar

TheaLinnea, selv om jeg forstår det slik at du mener bibelen råder oss til ikke å kontakte de døde, så lurer jeg litt på om du faktisk tror på at noen mennesker kan sette seg i kontakt med dem?

 

Tror du som kristen at det er mulig at alle disse såkalte sjamanene/mediene ikke egentlig er hva de hevder, men ganske enkelt er svindlere og sjarlataner ute etter å tjene penger på andre menneskers godtroenhet?

 

Som ref (siden du virker en smule over middels interessert i bibelen) så vil jeg nevne Paulus' andre brev til Timoteus, kapittel 3.

Nei, det tror jeg ikke. (se begrunnelse i mitt innlegg vedr.de dødes tilstand)

På ditt andre spørsmål se svaret jeg skrev til Tenklitt

Lenke til kommentar

Her ( http://fritanke.no/NYHETER/2010/Norsk_medium_lurt_trill_rundt_av_BBC/ ) har vi et slikt medium...'

 

Hun blir lurt trill rundt da og det burde vel "bevise" for noen og enhver hvor stupid denne bransjen er....

 

 

"å nå fækk æ enn sånn vældi fysisk reaksjon.." sier hun i kornsirkelen "sånn smærte i hodet"

 

Tips: Sjekk hodet ditt Gro Helen Tørum! :)

Vel hun fikk sikkert vondt i hode også...

Placebos onde tvillingbror Nocebo. Noceboeffekt er det motsatte av placeboeffekt. Frykten for sykdommer eller bivirkninger er alene nok til å gjøres oss syke.

 

Hun var sikkert så beredt på at område var så spesielt at hun faktisk ble påvirket av det, selv om kornsirkelen i seg selv ikke er noe mystisk ved. Ellers kan det også være av en tilfeldighet, virker som om kjerringer generelt har ofte vondt i hode hele tida...

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor det er sånn. Ikke noe nedsettende om kvinner, men det virker som kvinner mye oftere tror på "overnaturlige" ting enn menn.

 

Kvinner har ofte laverere utdannelse og mindre utdannelse innenfor tekniske fag. Kvinner har derfor mindre forutsetning for å forstå at dette er juks.

 

Vel det er flere faktorer som spiller inn. Som f.eks. Menn er sterkere når det gjelder matematikk og romlig sans. Når du ser på personlighets tester dømmer kvinner også mer etter følelser og sanser enn oss menn.

laverere utdannelse ?

 

Årsaken er vel heller den samme som i fortiden. Det er kvinner som er hekser og sjamaner, de som har kontakt med åndene. Dette kan igjen kobles til kvinners følelsesliv.

 

Kvinnen ble i fortiden sett på som en gjennfødelses sted, den dødes ånd kommer ut på nytt gjennom kvinnens morsliv i en ny baby kropp.

 

Derfor var det viktig at kvinnen hadde kontakt med de døde.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...