Gå til innhold

Kinect - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

De brukte i Kinect i "Hvem kan slå Aamodt og Kjus" i går, da spilte de Kinect Sports og 100 m hekk. Og mitt inntrykk var at Sensoren tok opp litt rare bevegelser (kan være grunnet farger på klær?), hendene dems føk fram og tilbake, men ellers så det greit ut, også tror jeg at det var mest om å gjøre å ta høye kneløft, ikke gjøre det fort, tror du løp fortere da. Virka litt rart, men det er nok litt sånn fra spill til spill. Noen er nok bedre gjennomført en andre ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De brukte i Kinect i "Hvem kan slå Aamodt og Kjus" i går, da spilte de Kinect Sports og 100 m hekk. Og mitt inntrykk var at Sensoren tok opp litt rare bevegelser (kan være grunnet farger på klær?), hendene dems føk fram og tilbake, men ellers så det greit ut, også tror jeg at det var mest om å gjøre å ta høye kneløft, ikke gjøre det fort, tror du løp fortere da. Virka litt rart, men det er nok litt sånn fra spill til spill. Noen er nok bedre gjennomført en andre ...

 

Nå så ikke jeg Aamodt og Co i går, men jeg tror grunnen til at høye knebøy lønner seg istedenfor rask løping er at bevegelsene bør overdrives for å sikre at kinect registrerer beveglsene.

Tror egentlig ikke fargene på klærene har noe å si, så lenge det ikke er samme farge som gulv og vegg. Tror det som er viktig er å ha noenlunde opplyst rom, og lite forstyrrelser i bakgrunnen, og stå noenlunde riktig plassert.

 

Virker som Kinect foreløbig sliter litt når det skal registrere og behandle bevegelsen til flere spillere som spiller samtidig..

 

Synes det var litt morsomt her når andre spilleren skal 'hoppe inn' å spille ilag med henne, men så kommer det ikke inn noen andre spiller, og han hopper ut og inn igjen, og går bak og fram for å få inn den andre spilleren - på slutten denne Home-shopping network reklamen:

 

Ideen er kjempegod, og det er stilig når det virker, men det ser litt dumt når det ikke gjør det, så vi får håpe det bare var dårlig oppsett i TV-shop studioet. :-/

 

Liker snapshot-fotografiene dog.

Håper på mere såkallt 'augmented gaming' hvor kameraet viser deg (spilleren) på skjermen, istedenfor avatarer. :) Er jo tross alt ett kamera der.. :)

Lenke til kommentar

Mange previews har bemerket at responsen er litt "sloppy" på minispillene. Det er forsåvidt greit, det er skal være enkel moro og fungere bra med kids. Det kan hende at vanskelighetsgraden hadde blitt for høy ellers? Jeg hadde vært bekymra om det var Kinect hardwaren som var sloppy, men med kvalitets-software som Dance Central så er responsen, etter previews, meget nøyaktig og rask!

 

MS bør sende mye penger og kjærleik til Harmonix, de har gjort en fenomenal jobb med å holde et høyere nivå på Kinect.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hvor nøyaktig det spillet er, fordi uansett hvor dårlig folkene danser, så er avatarene på skjermen mye flinkere til å danse, synes jeg. :-/

Men regner med at det ikke er samme juks på poeng-tellingen og lignende, som på visningen. :-/

Stoler på at Harmonix lager enda ett bra spill her. :)

 

Dance Evolution virker litt stiligere, mest fordi du selv blir puttet inn i spillet (såkallt augmented reality) ilag med danserene.

Og dersom du bommer på en note, så gjør sikkert avatarene på skjermen kjempedans, men du ser også frosset bilde av deg selv og medspilleren står tydlig i feil posisjon, dersom dere står i feil posisjon når noten går. Det virker litt kulere synes jeg.

 

Hoved-problemet med det spillet dog, er at japanere har horribel musikk-smak.. :D

( Ett eksempel her:

)
Lenke til kommentar

Dette kan avgjøres ganske enkelt:

 

Dance Central - Laget av Harmonix

Dance Evolution - Laget av Konami

 

 

Ergo: Dance Central blir et velpolert spill med grundig gjennomtenkt design og utførelse på alt fra innpakning til spillmekanikk og menyer.

 

Dance Evolution er en dunge med kumøkk som japsene har tråkka sammen og pakka inn i plast.

 

 

Har åpenbart ikke prøvd begge spillene men all erfaring tilsier at utsagnene over er korrekte.

Lenke til kommentar

DDR har vært en populær serie lenge, og det var tross alt disse gutta som inspirerte Harmonix til å begynne å lage video-spill.

Jeg ser det som minst like sannsynlig at MTV/EA slipper noe møkk under Harmonix-navnet i en quick cash-grab enn at Konami gidder å sende ett dårlig DDR-spill vestover for å floppe der.

De 5 siste Rock Band-spillene som har komt etterpå Rockband 2 i 2009/10, har vært OK spill, men ikke noe særlig utvikling av serien. :-/

 

Rock Band 3 og Dance Central er mye mer intressant.

 

Konami har veldig mange gode spill-serier som folk følger, Metal Gear Solid, Pro Evo Soccer, Castlevania, Silent Hill og DDR, i tillegg til ett par trehundre spill-serier av diverse kvalitet, så hvis du avskriver ett spill bare fordi det står Konami på coveret, istedenfor Harmonix/MTV/EA - så kan du gå glipp av masse underholdning.

 

Jeg går ikke rundt og tror at Dance Evolution/Masters har en sjanse å konkurere med Dance Central, ihvertfall i vesten. Til det er MTV og EA alt for store aktører. :-/

Sier bare at jeg synes spillmekanikken med at du selv blir puttet inn som backup-dancer er ganske kul å se på - i forhold til å bare se avatarene som danser. :)

Lenke til kommentar

DDR har vært en populær serie lenge, og det var tross alt disse gutta som inspirerte Harmonix til å begynne å lage video-spill.

Jeg ser det som minst like sannsynlig at MTV/EA slipper noe møkk under Harmonix-navnet i en quick cash-grab enn at Konami gidder å sende ett dårlig DDR-spill vestover for å floppe der.

De 5 siste Rock Band-spillene som har komt etterpå Rockband 2 i 2009/10, har vært OK spill, men ikke noe særlig utvikling av serien. :-/

 

Rock Band 3 og Dance Central er mye mer intressant.

 

Konami har veldig mange gode spill-serier som folk følger, Metal Gear Solid, Pro Evo Soccer, Castlevania, Silent Hill og DDR, i tillegg til ett par trehundre spill-serier av diverse kvalitet, så hvis du avskriver ett spill bare fordi det står Konami på coveret, istedenfor Harmonix/MTV/EA - så kan du gå glipp av masse underholdning.

 

Jeg går ikke rundt og tror at Dance Evolution/Masters har en sjanse å konkurere med Dance Central, ihvertfall i vesten. Til det er MTV og EA alt for store aktører. :-/

Sier bare at jeg synes spillmekanikken med at du selv blir puttet inn som backup-dancer er ganske kul å se på - i forhold til å bare se avatarene som danser. :)

 

 

Jeg har ikke noe problem med Konami som utgiver, men når de putter typiske arcade-satsninger til konsoll (og ja, det er her det kommer fra) så er det sugne greier, stort sett hele tiden. Se bare på det Konami har pushet ut av DDR og karaoke-sjit opp gjennom årene, for ikke å snakke om Rock Band-klonen "Rock Revolution"... Gud hjelpe meg for noe møl.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

For de som ikke følger spaceworld på facebook!!

Nå kan du du forhåndsteste Xbox Kinect på Spaceworld på Karl Johan. Sammen med Microsoft har de rigget til Gaming Zone i Outlands gamle lokaler vis-a-vis Spaceworldbutikken i Paleet kjøpesenter. Her kan man kan forhåndsteste Xbox Kinect, som kommer i handelen 11. november. De kjører også en konkurranse hvor man kan vinne en Xbox 360 250 GB! Velkommen!

Lenke til kommentar

Finnes det en gjennomgang av alle releasespill? Hva som er er verdt å kjøpe etc.

 

Nope.. Alle som har motatt Kinect har måttet signere klausuler om å ikke utgi noe reviews eller lignende før det er i butikken. Så anbefaler å vente minst en dag, eller to, om du vil vite hvilke spill som virker og hva som er mindre bra.

Lenke til kommentar

For de som ikke følger spaceworld på facebook!!

Nå kan du du forhåndsteste Xbox Kinect på Spaceworld på Karl Johan. Sammen med Microsoft har de rigget til Gaming Zone i Outlands gamle lokaler vis-a-vis Spaceworldbutikken i Paleet kjøpesenter. Her kan man kan forhåndsteste Xbox Kinect, som kommer i handelen 11. november. De kjører også en konkurranse hvor man kan vinne en Xbox 360 250 GB! Velkommen!

 

Kinect kommer til å¨floppe fullstendig i Norge. MS kan reklamere så mye de bare orker, hjelper ingen ting, dette er et playstation land.

 

Det er ikke uten grunn til at Move kontrollere er utsolgt overalt her, som omtrent det eneste landet i hele verden.

Lenke til kommentar

Playstation land? Jævla bullshit. Forresten, kan du vise meg hvor mange flere PS3er det er enn Xbox 360 i Norge?

 

Nå har faktisk Kinect fått bedre omtale enn det Move har fått. Grunnen til at det er så dårlig med Move er vel for at du må vel ha 2 sett med Move per hustand, og 4 stk hvis du skal utnytte deg optimalt. Dessuten er vel penere å ha Kinect, samtidig som er det er artigere i lengden. Move er vel en mer blå kopi av Wii enn det Kinect er.

 

Så gi meg fakta og bevis på at PS3 har så mye mer konsoller her til lands.

Vet at Move er etterspurt, men det er vel irrelevant da Kinect ikke har kommet enda....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Playstation land? Jævla bullshit. Forresten, kan du vise meg hvor mange flere PS3er det er enn Xbox 360 i Norge?

 

 

Hvilken planet lever du på?

 

http://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=10033702

 

I forhold til plattformene, er det PlayStation 3 som har den største markedsandelen her til lands. I første halvår var hele 38,8 prosent av de solgte spillene for Sonys konsoll, noe som er en sterk økning fra samme periode i fjor. Da hadde konsollen 14 prosent av markedet.

 

Også Xbox 360 har gått frem, og har nå 23,6 prosent av markedet.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

PS3 har altså nesten dobbelt så stort marked i Norge som 360, til tross for at den om ut nesten 1 og et halvt år senere enn 360 og kostet 6000kr det første året og har generelt kostet dobbelt så mye som 360 hele tiden.

 

Så ja, dette er et playstation land til de grader.

 

Kinect kommer ikke til å endre noe som helst. jeg tror faktisk heller at folk kan kanskje være interessert når de først ser det, helt til de skjønner man må ha 360 for det. Da vil nok mange miste interessen kjapt.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

Trondenils, vi nordmenn er jo zombier, da lønner det seg å tenke langsiktig.

PS3 kostet meg nesten 6000 kroner på launch, men da var jeg ferdig å betale..

Xbox 360 kostet ca. 4-5000 kroner på sin launch, og ca. 500 kroner i året etterpå.

 

Riktignok kan du la være å betale for tilgang til online-spilling, men du må uansett betale full pris for spillene, sammenlignet med PS3, hvor du har tilgang til både offline og online-delen av spillet du har kjøpt. og da blir det feil å ikke ta med i pris-sammenligningen, synes jeg.

Så prismessig så lønner det seg å tenke langsiktig med å velge PS3.

 

Og dersom du ønsker å gjøre oppgraderinger kommer også PS3 best ut.

 

Du kan heller ikke klage over at vi gamere ikke er så voldsomt hypet over Kinect-spillene foreløbig, når Microsoft ikke tillater at produkt-anmeldelser o.l. skal komme ut før etterpå release.

I alle år i spill-verden, har det betydd at publishere vet at de har ett dårlig produkt på hånden, og vil skjule det lengst mulig fra potensielle kunder.

Har ingenting å si at det er på Xbox, vet om mange nordmenn som var veldig intressert i Halo og Gears of War, selv om det kom ut på Xbox.

Forskjellen var at der viste publisherene at de hadde ett godt produkt, og tillot industri-pressen og skrive produkt-anmeldelser før spillene kom på markedet. Og kundene fikk vite at dette var gode spill, og om eventuelle mangler ved produktet før de kjøpte det. Og dermed ble de hypet over det før launch.

 

Men Kinect følger også Xbox-tradisjonen med overprisete accesories, og blir solgt med god fortjeneste, til godt over tusenlappen, allerede på launch.

 

PSMove kostet meg 500 kroner, siden jeg ikke hadde kamera.. :-/

Da fikk jeg med kontroller + kamera (som forøvrig har bedre specs bedre enn hovedkameraet i Kinect).

Hadde jeg hatt kamera fra før, hadde jeg sluppet unna med 200 kroner.

Og i tillegg kjøpte jeg Sports Champions, (kostet meg 320, men ser det ligger på 259,- i prisguiden) alle Sony sine retail-PSMove spill koster 2/3 av vanlige spill.

 

Var ganske fornøyd med det kjøpet, siden jeg syntes spessielt Frisbee Golf og Gladiator battle var dritkuult, og har spillt dem endel, selv med en kontroller. :)

Så om de slutter å lage spill til Move idag, så har jeg ikke brent meg på kjøpet, synes jeg.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Trondenils, vi nordmenn er jo zombier, da lønner det seg å tenke langsiktig.

PS3 kostet meg nesten 6000 kroner på launch, men da var jeg ferdig å betale..

Xbox 360 kostet ca. 4-5000 kroner på sin launch, og ca. 500 kroner i året etterpå.

 

 

For noe sludder. Jeg kjøpte 360 dagen den kom ut for 1990kr hos elkjøp. Core kostet 1990, Pro kostet 2990. Og det var ikke noe lanseringstilbud, det var prisen lenge.

 

Resten av innlegget ditt er fullt av typisk playstation fanboy vås så det gidder jeg ikke kommentere.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...