Gå til innhold

Kinect - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til Playstation fanboys:

 

For det første lurer jeg på hvorfor dere i det hele tatt GIDDER å klikke på en Kinect tråd, når dere ikke en gang er intressert det grann i det.

Og for det andre, så er Xbox mye bedre på online-funksjoner o.l, så 500 kr for det er piece of cake. Og btw, så vil jeg tippe at mange småbarnsfamilier har valgt PS3, som et alternativ til Wii, siden det er ganske mange barnespill til det. (ikke at det er negativt, men Norge er ikke et PlayStation land, tvert imot)

Lenke til kommentar

Avslutter krangelen med trondenils..

 

 

Trondenils, vi nordmenn er jo zombier, da lønner det seg å tenke langsiktig.

PS3 kostet meg nesten 6000 kroner på launch, men da var jeg ferdig å betale..

Xbox 360 kostet ca. 4-5000 kroner på sin launch, og ca. 500 kroner i året etterpå.

 

 

For noe sludder. Jeg kjøpte 360 dagen den kom ut for 1990kr hos elkjøp. Core kostet 1990, Pro kostet 2990. Og det var ikke noe lanseringstilbud, det var prisen lenge.

 

Resten av innlegget ditt er fullt av typisk playstation fanboy vås så det gidder jeg ikke kommentere.

 

ok.. Uansett, den dyreste PS3 kostet kr 5.489,00, på MPX launch når jeg kjøpte. :)

I etterkant har den ramlet i pris, jevnt og trutt..

Den billigeste versjonen med 20GB HDD, husker jeg ikke hva kostet.. men tviler på at det var 500 kroner mere. :-/

Husker ikke hva de norske prisene på Pro og Core var, husker de var 399$ en stund.

Men husker at Elite kostet 3895 kroner da kameraten min kjøpte sin 360 på Elkjøp. :-/

Kunne ikke forestille meg at dem skulle øke prisen med over 1000 kroner, når dem lanserte en ny versjon, billigere chipset, og noen små forbedringer, skulle vistnokk ikke ta feriedager i Tyskland annenhver uke, men en prisøkning på en ny modell av gammel maskinvare på over 1000 kroner mer enn launch-prisen på gamle-modellen høres merkelig ut. :-/

Anyway, du har sikkert rett.

Men når du selv bommer på launch-prisen på PS3, med over 1000 kroner, så da trenger du ikke være så hårsår over at vi andre også bommer litt på hva 360 kostet.. :-/

 

 

 

Vi er en en jævla KINEKT tråd. Jeg driter fult faen i hva en playstation fanboy mener. Ha dere til helvette ut av denne tråden.

 

Takk :blush:

 

Du får snakke til han kongrudi fyren.

 

Launch er om 2 dager i Amerika ja, men ikke her. 10 November i europa.

 

Får vell ta skylden, siden det er mine meninger dere ikke vil høre, medmindre det er trondenils dere sier er PS-fanboy. :p

Men tror du, trondenils må lese tråden omigjen...

 

Jeg var her å diskuterte utelukkende Kinect og Kinect-spillene. :)

Nevnte tilogmed hva jeg vil se mere av, hva jeg var usikker på virket, hva jeg vet er gale, og det gikk helt fint lenge. Jeg og Thklinge diskuterte hovedsaklig to musikkspill, begge til Kinect.

 

Det var du som kom inn i tråden og avsporet her, og spydde eder og galle ut over oss forferdelige nordmenn som kjøpt Move, som om det skulle være noe galt med det, og dette betyr automatisk at vi nordmenn vil hate Kinect før vi vet hva det er. :-/

 

Jeg er norsk, har kjøpt Move og jeg hadde det moro. :-/

Du er garantert den eneste her som tror at om vi liker Move, så må vi automatisk hate alt med Kinect. Går fint ann å like forskjellige ting på en gang, vet du. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Dere to fanboys lever i deres egen verden og det dere klarer å presse ut av dere beviser kunnskapsnivået til noen av PS eierne. Før du presser mer ut av deg må jeg spørre deg et lite spørsmål. Hvor mange år forsprang har ikke PS generelt i forhold til Xbox? Hele 7! år. Du vil nok tenke at dette har null poeng med det jeg skal frem til, men hvor kjent Playstation er i forhold til Xbox er vel ganske så vanskelig å sammenligne. Så for mange vil PS være et første valg, basert på merke, ikke hva enheten har å tilby. Så at Xbox har så høy andel som 1 / 4 er vel ganske bra, med tanke på hvor nytt Xbox er i forhold til PS. Samtidig hvor "dårlig" den første Xboxen har. Så MS hadde litt å rette opp der, men de har gjort en MEGET bra jobb.

 

Men la oss dra Xbox 360 v PS3 duellen ut maksimalt. På verdensbasis leder x360 over en ps3. Sikkert mye av grunnen ligger i amerikanerne som ser hva Xbox har å tilby og ikke har det "båndet" som nordmenn flest har til sin kjære Playstation 1, 2 og 3.

 

Online delen til Xbox er vel et par hakk bedre enn hva Playstation kan tilby, ikke bare er xbox mer sosialt, men alt som går online flyter bedre i party og ja, det meste. Grensesnittet en xbox maskin har er vel også mer oversiktlig og ryddig, kontro en PS3. Det var ikke det dere skrev, men siden dere er så usakelig kan jeg dra frem noe "usaklig" og. Men prisen på live er vel ikke akkurat enn dyr pris, og det koster IHVERTFALL ikke 500 kr i året. Jeg kjøper for 300 kr for 14!! månder. Det er ikke mye penger om dagen for å få det ekstra. Men det vil vel aldri dere forstå, med mindre noen av lærer dere å åpne dere for å forstå andre ting en kun playstations.

 

Det jeg likte best ved det KongRudi sa er kunnskapen om reglene til ang reviews av spill etc. Det at han faktisk klarer å presse ut av seg å si:

I alle år i spill-verden, har det betydd at publishere vet at de har ett dårlig produkt på hånden, og vil skjule det lengst mulig fra potensielle kunder.

Nå er casen sånn at de har faktisk ikke LOV å skrive noe om produktet. Som det er sakt tidligere skrives det under på papirer som gjør at de ikke får lov å legge ut anmeldesen, selv om det kanskje er ferdig og klar til å bli publisert. Og det at du tror at dette er noe MS gjør alene, tar du GRUNDIG feil. Hvorfor tror du ikke VG.no eller spillverket kom med en anmeldelse av FIFA 11 før de gjorde? Nemlig fordi alle selskap gjør det på denne måten, og hvis du ikke forstår det burde du heller bare la det ligge.

 

Så over til Kinect, det denne tråden faktisk handler om. Overpriset? Dritt? Det kommer fra noen som aldri HAR prøvd Kinect eller har tenkt til å se på det med nøytrale øyne. En PS3 Move starter Pack koster så vidt jeg vet 500 kr, da kan 1 spiller bruke den. Altså må du også invistere i ekstra fjernkontroll hvis du vil ha med flere på leken. Med Kinect er det altså dette kamera som fanger opp bevegelse, stemmer etc. Du slipper da å kjøpe ekstra utstyr for å få med flere. Husk at også et spill er inkludert i prisen, så for meg er ikke prisen så forskjellige som dere skal ha det til. Dere bare ser det på en veldig spesiell måte som dere gjør med alt Xbox tilbyr.

 

Nå er vel denne samtalen dratt ut av sammenhengen på tråden, men at dere kom inn å skulle komme med usakligheter bare for å provosere uten noen form for saklighet eller poeng, sier mer om dere enn om oss.

Vi har ihvertfall respekt nok til å la dere holde til i Playstation forumet dere uten å komme å skrive piss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trondenils er mer enn nok på playstation-delen av forumet, hovedsaklig for å fortelle oss hvor fantastisk XBox er, og hva slags idiotiske nordmenn vi PS-brukere er, hjernedøde zombier som bare følger sauflokken, osv. Så venligst ikke send han over der.

 

Angående det du ville ta opp med meg, så har jeg aldri sagt at MS er alene om å gjøre dette, og det er ikke noe jeg dikter opp. :-/ Atari, Activision, Sony, Capcom, Konami, Nintendo, EA og stort sett alle publisherene gjør det. Ifølge annmeldere som snakker på podcaster og videocaster, som du finner på gametrailers, gamespot, ign, 1up, osv. så har annmelderene sagt nøyaktig det samme som jeg sa, bare på engelsk.

 

De fleste spillene har en dato hvor de har en avtale om eksklusivitet med f.eks. Game Informer, og deretter en dato på når alle andre kan gi ut previewsene, og reviewsene sine.

Vi har bl.a. fått bekreftet at Activision (Assasins Creed) og Eidos (Kane and Lynch) har prøvd å gå lenger, si at de kan reviewe spillet innen den og den datoen dersom det blir bra review.

Sony San Diego sluttet å sende review-kopier til Gamespot, og derfor er de alltid ute 2-3 uker senere ut med review'en til MLB - The Show enn alle andre..

 

Sier ikke at det er alltid er grunnen heller, avogtil kan det være at spillene ikke har online-servere som starter opp, eller at annmelderene ikke får review-builden før ganske nærmt release.

 

Og det blir heller ikke alltid riktig avgjørelse heller, men jeg ungikk å kjøpe titler som W.E.T og Alone in the Dark, pga. av at jeg ble skeptisk når det ble veldig stille før releasen og jeg viste at softwaren var klar, når det vanligvis bygges opp full hype til spillene, selv om jeg hadde troa på spillene selv ganske lenge.

Om noen av disse spillene på launch av Kinect hadde vært knallbra for oss vanlige gamere, så ville jeg tro at Microsoft ønsket at mest mulig folk skulle vite om dette, via noen av de vanlige kanalene som vi pleier å sjekke, f.eks IGN eller Kotaku, istedenfor at vi må plutselig begynne å stole på hva Oprah sier er gøy før launch. :-/

 

Hvis det er noe mere du vil ta opp, så ta det privat.. Skal prøve å forholde meg til Kinect her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jesus fuckings kristus, er det mulig å lage en egen krangletråd eller noe?

 

kinect spørsmål!

stemmer det at stemmestyringen ikke er klar ved launch? hadde vært gøy å si "play" og "pause" i filmer.

Lenke til kommentar

Dere som er skaphomofile usikre fannboys kan jo holde dere til "trash" talk på deres egene forumer. Mens vi som er fornøyd med konsollkjøpet vi har gjort, går inn på følgende forumer.

Jeg personlig gleder meg veldig til kinect =D Har desverre ikke hatt muligheten til og prøve move siden jeg har 360 , men går ut i fra at sony ikke lar noe så dyrt i utvikling bli liggende.

Kan vi nå høre på Trondenils og innse at dette er en kinect tråd ?

 

Hvilke spill vurderer du og kjøpe til launch !?

Jeg har kjøpt dance central, siden jeg vet harmonix kan levere =)

Ellers må jeg si jeg er litt spent på de såkalte "20" minispillene som følger med i adventures =D

Lenke til kommentar

nabogutten: det gikk først et rykte om at det ikke skulle være klart, men det var MS ute og avkreftet så det siste jeg har fått med meg på den saken er at du kan bruke stemmen din.

 

Noen som har prøvd både Move og Kinect sier at Kinect er bedre noe. Jeg har hørt at Ping-pongen faktisk fungerer bedre på Kinect. Da jeg selv jeg har prøvd Move og synes den ikke er noe særlig.

 

Jeg har bare forhåndsbestilt Kinect fra GameStop, så får bare med Kinect Adventures. Jeg vil heller vente å se hvordan det fungerer og hvordan spillet Kinect Sports faktisk klarer seg. Hvis det går som jeg håper blir og Sports å finne i heimen.

 

Men ang den off-topic diskusjonen. Orker ikke å diskutere det her mer, hvis du har noe mer å si, send klagen til MS

Lenke til kommentar

Jeg synes det er et godt poeng at seriøse spillanmeldere får munnbind, mens Oprah og Ellen Degeneres og den type media får lov, og sikkert godt betalt, for å vise frem Kinect på alle måter.

 

Oprah hadde jo Kinect på showet sitt for litt siden, og ga bort 360 + kinect til alle i salen, som besto av middelaldrende damer som deretter gikk totalt bananas i en gratis-ting-rus.

 

Dette viser vel litt hva Microsoft anser som målgruppen, og jeg er rimelig sikker på at Kinect vil bli latterliggjort av seriøse kanaler for spillnyheter og omtaler. Det blir hvertfall garantert latterliggjort av de fleste som har seriøs gaming som en hobby, come on liksom, dette er faktisk fordummet wii, der HAR man hvertfall knapper å trykke på.

 

Jeg hadde gledelig salutert den utvikleren som klarte å lage et seriøst spill til dette hvor målet ikke er å ta bilder av de som spiller i "morsomme" situasjoner, gameplayet ikke er basert på unøyaktige og overreagerte bevegelser til en grafikk bestående av avatars på en gummibåt. (Dance Central satt til side under nød, men stort sett annet enn dansing er vel strengt tatt å strekke konseptet til Kinect.)

Lenke til kommentar

Nå er vel Kinect mest lagd for det morsomme og sosiale. Så skjønner ikke hvorfor alltid hardcore spill skal dres inn i sammenligning. Denne typen spill vil jo komme hvis teknologien og muligheten for det er tilstede. Men først og fremst er vel Kinect lagd for morro og "familiespill". Det vil den nok fungere til. Men hvis den slippes i USA i morra vil vi jo høre folkets dom over den!

Lenke til kommentar

Det er vel ikke rart at hardcore spill blir dratt inn i likningen når konsollen Kinect kommer ut på har denne spillergruppen som hovedfokus fra før.

 

Hadde kinect kommet til Wii tror jeg alle hadde nikket på hodet og følt det var logisk. Dette er bare et tvangsforsøk på å få endel av wii-kaka.

Lenke til kommentar

Du skal egentlig drite i hva folk mener om spill/konsoller.

For alt du vet er anmelderen en ps/nitendo fan, uansett om dem sier at dem skal være nøytraler, er dem altid litt mere på den ene konsollen.

 

Men for min egen del kommer kinect til å bli awsome, jeg regner ikke med å spille skytespill med det.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Jeg for min del liker WII så regner med at jeg evt kommer til å like Kinect også, om jeg kjøper det når det kommer derimot er noe annet. Men jeg har mer intresse for xboxen min enn wii'en så om det kommer treningsspill til xboxen skal jeg ikke se bort ifra at jeg kjøper den.

Lenke til kommentar

Jeg for min del liker WII så regner med at jeg evt kommer til å like Kinect også, om jeg kjøper det når det kommer derimot er noe annet. Men jeg har mer intresse for xboxen min enn wii'en så om det kommer treningsspill til xboxen skal jeg ikke se bort ifra at jeg kjøper den.

 

Er annonsert 4 treningspill..

 

The Biggest Loser Ultimate Workout: November 4

Your Shape: Fitness Evolved: November 4

EA Sports Active 2: November 16

Zumba Fitness: November 18

 

Your shape: Fitness Evolved, er det trenings-spillet Microsoft og Ubisoft viste frem på E3, så regner med at det er det beste. :)

EA Sports Active er en veldig kjent serie fra Wii, som fikk utrolig god kritikk der, så det er sikkert også ett spill som gjør jobben.

Men til gjengjeld så virker alle Kinect-spillene som god trening.

 

PS! Hvis du kjøper Zumba Fitness og ender opp med å ligne på hun dama på det coveret, vil jeg ha telefon-nummeret ditt. ;)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Her kan vi se litt om oppsettet og kjøring på dashboardet. :)

http://www.casttv.com/video/37y0ail/microsoft-xbox-360-kinect-review-video

 

Og ett hardcore-spill som fikk bra karakter på IGN world exclusive reivew av Sonic Free Riders, noe for Sonic fansen. :)

http://www.ign.com/videos/2010/11/01/sonic-free-riders-kinect-video-review?objectid=77610

 

Mere gameplay:

http://www.ign.com/videos/2010/10/30/sonic-free-riders-fancy-tricks-gameplay?objectid=77610

multiplayer:

http://www.ign.com/videos/2010/10/30/sonic-free-riders-tag-mode-touching-gameplay?objectid=77610

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...