Gå til innhold

Amerikanske jeans/bukse-merker som passer til "laid-back"-stil


Anbefalte innlegg

Alle klær blir slitt av vasking, ikke bare olabukser. Hvis du skal være så teit at du ikke kan vaske klærne dine fordi du er redd for å slite på stoffet, ja så lykke til med å gå rundt i skitne bukser. Det er folk som gjør noe annet enn å bare sitte stille i klærne sine.

 

Klær er til for å bruke og å slites. Derfor kjøper folk solide plagg i dongri, fordi de tåler masse.

 

FKM, du er mer opptatt av teori enn praktisk applikasjon. Det har vært tydelig siden første gang jeg så deg poste. Jeg har olabukser jeg har vasket utallige ganger, som ser like fine ut nå som de var nye. Hvis det hadde vært vitenskapelig hold i argumentet ditt, så hadde buksene mine vært stygge nå. Når de ikke er det, så betyr det at du faktisk ikke har rett med argumentet ditt. Det betyr at du kun representerer en mening og et synspunkt, som slettes ikke deles av alle mennesker.

 

Du har forresten svært lite kunnskap om hva jeg vet om klær. Jeg vil faktisk påstå at du er så selvgod, at du er blind for det faktum at jeg kan mye mer om utvalgte klær enn deg selv, og at hadde du åpnet øya dine, så hadde du kunne lært noe av det jeg sier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde du åpnet øya dine, så hadde du kunne lært noe av det jeg sier.

 

Haha, ja jeg kan sikkert lære masse av deg. Du har jo kommet med gullkorn som "jeg tørker skoene mine i tørkeskap" og "det er ikke mva på privat import".

 

Jeg orker forøvrig ikke å fortsette vaskediskusjonen med deg, for det vil ikke føre til noe uansett. Jeg registrerer dog at du tydeligvis mener at du vet mer om jeans enn en brand director hos Levi's, og det er jo ganske morsomt.

Lenke til kommentar

Siden når ble noe så subjektivt som foretrukket passform vitenskapelig fakta? Istedenfor personlig preferanse? Du forsvarer at én persons mening er sannheten for alle, og det har jeg vanskelig for å ta seriøst. Jeg kunne gått dypere inn i diskusjonen, som sikkert hadde vært tilfredsstillende for både deg og meg, men jeg tror ikke du er i stand til å se det fra noe annet enn ditt eget ståsted.

 

Anbefaler alle å ikke være redd for å vaske buksene sine, og stryke dem etterpå :)

Lenke til kommentar

Siden når ble noe så subjektivt som foretrukket passform vitenskapelig fakta? Istedenfor personlig preferanse? Du forsvarer at én persons mening er sannheten for alle, og det har jeg vanskelig for å ta seriøst. Jeg kunne gått dypere inn i diskusjonen, som sikkert hadde vært tilfredsstillende for både deg og meg, men jeg tror ikke du er i stand til å se det fra noe annet enn ditt eget ståsted.

 

Anbefaler alle å ikke være redd for å vaske buksene sine, og stryke dem etterpå :)

Det er vel heller du som ikke klarer å se det fra noen andres ståsted. Det er kun deg her inne som mener noe vi andre mener er feil.

Lenke til kommentar

Siden når ble noe så subjektivt som foretrukket passform vitenskapelig fakta? Istedenfor personlig preferanse? Du forsvarer at én persons mening er sannheten for alle, og det har jeg vanskelig for å ta seriøst. Jeg kunne gått dypere inn i diskusjonen, som sikkert hadde vært tilfredsstillende for både deg og meg, men jeg tror ikke du er i stand til å se det fra noe annet enn ditt eget ståsted.

 

Anbefaler alle å ikke være redd for å vaske buksene sine, og stryke dem etterpå :)

Det er vel heller du som ikke klarer å se det fra noen andres ståsted. Det er kun deg her inne som mener noe vi andre mener er feil.

Ja det er sikkert bare jeg i hele landet som vasker buksene mine oftere enn hver sjette måned. :thumbup:

Lenke til kommentar

Siden når ble noe så subjektivt som foretrukket passform vitenskapelig fakta? Istedenfor personlig preferanse? Du forsvarer at én persons mening er sannheten for alle, og det har jeg vanskelig for å ta seriøst. Jeg kunne gått dypere inn i diskusjonen, som sikkert hadde vært tilfredsstillende for både deg og meg, men jeg tror ikke du er i stand til å se det fra noe annet enn ditt eget ståsted.

 

Anbefaler alle å ikke være redd for å vaske buksene sine, og stryke dem etterpå :)

 

Jeg har ingen problemer med å se saken fra ditt ståsted. Hvis du har en sykelig tvang til å vaske klær må du gjerne gjøre det for min del. Poenget her er at det:

 

1) Ikke er skadelig å gå i et par bukser 10-20 ganger uten å vaske dem. Det er mer bakterier på mobiltelefonen din enn det noen gang kommer til å bli på et par bukser.

 

2) Det er derimot skadelig for jeans (og klær ellers) å vaskes FOR OFTE. Da mener jeg ikke skadelig som i at de blir ødelagt første gangen de vaskes, men skadelig som i at livstiden blir redusert. Og det blir den, uten at vi trenger å diskutere det noe videre. Bare tenk deg hvor mange ganger du måtte brukt buksene for å utsette dem for samme påkjenning som en vaskemaskin gjør.

 

3) Sist men ikke minst, vasking av jeans ødelegger fargen på dem. Har man lyst til at jeansene skal bli lysere er selvfølgelig ikke det et problem, men for oss som liker mørke jeans er ikke det ønskelig.

 

 

Jeg ser rett og slett ikke noen fordel med å vaske bukser ofte. Og jeg har ikke sett at du kommer med noen gode argumenter for å gjøre det heller.

 

 

 

Stryking av jeans gidder jeg ikke gå inn på engang. Hva blir det neste? Press?

Endret av fkm
Lenke til kommentar

10-20 ganger er ikke 6 måneders bruk, det er ca 2 uker, og det er mulig jeg kunne vasket buksene mine sjeldnere, dog mistenker jeg at skadene jeg opplever hovedsaklig er pga bruk, da det er det samme svake punktet hver gang. Moderne vaskemaskiner er veldig skånsomme. Farge og teksturkaltiet blir åpenbart endret endel av vask på endel bukser dog.

 

Men uavhengig av dette, er det noen andre som har noen tips til greie bukser?

 

AtW

Lenke til kommentar

10-20 ganger er ikke 6 måneders bruk, det er ca 2 uker, og det er mulig jeg kunne vasket buksene mine sjeldnere, dog mistenker jeg at skadene jeg opplever hovedsaklig er pga bruk, da det er det samme svake punktet hver gang. Moderne vaskemaskiner er veldig skånsomme. Farge og teksturkaltiet blir åpenbart endret endel av vask på endel bukser dog.

 

Men uavhengig av dette, er det noen andre som har noen tips til greie bukser?

 

AtW

 

Og du har hvor mange bukser? Personlig går jeg kanskje med samme bukse 0-2 ganger i uken, så 10-20 vil si ca. 1-4 måneders bruk, alt ettersom.

 

10-20 var uansett bare et nummer jeg tok ut av luften. Selv har jeg ikke vasket jeansene mine på 3-4 måneder, og de hverken lukter eller er flekkete. Sikkert litt bakterier på dem, men det overlever jeg nok, lol :p

 

 

 

Kjøp jeans som A) ikke er for billige, og B) er fra et merke som ikke lager "motejeans".

 

Ramius har allerede foreslått Levi's og Wrangler, og det er gode valg om du vil ha tradisjonelle jeans. Selv liker jeg APC, Acne og Dior Homme. Jeg vil si at Acne gir deg mest for pengene, ettersom de er forholdsvis billige, og holder for alltid.

Lenke til kommentar

Når jeg snakker om antallet dager før jeg vasker en bukse, så regner jeg det som underforstått at det er bruksdager. Man må jo ikke vaske en bukse som ligger en måned i skapet, men bruker du den en måned på rad, så er den møkkete.

 

Ellers tusen takk for tips angående merker. Hva slags merker er det som lager "motejeans"?

 

AtW

Lenke til kommentar

Til dere som ikke vasker jeans: DERE ER NOEN GRISER!

 

Hvem vil gå rundt med ræv-lukt på buksene? Griser!

 

Normale mennesker har lært seg til å ikke bæsje i buksa, så de har ikke det problemet.

 

Forøvrig kan det nevnes at det ikke oppstår lukt i det hele tatt om man regelmessig henger opp buksen til lufting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De buksene jeg har på meg nå vasket jeg sist etter Roskilde om jeg ikke husker feil.

De lukter ikke vondt fordi jeg har god personlig hygiene. Henger de ikke så veldig mye til lufting, men de henges opp på knagg på døren når jeg legger meg.

 

Hvem har ikke personlig hygiene? Jeg dusjer 1-2 ganger daglig (avhengig av aktivitet) og skifter undertøy 1-2 ganger daglig, og tørr å påstå at jeg ikke har sterk svettelukt. Likevel lukter det jo litt drit av buksene. Alle jeg kjenner vasker buksene sine like ofte som jeg. Alt annet er bare ekkelt. Verden strenger ikke flere griser. Shame on you!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...