Gå til innhold

Post eksempler på kvinnfolk-logikk v.2


Yavel

Anbefalte innlegg

En jente som poster på Facebook fra en samtale med en venninne. Jenta er heldigvis oppegående.

 

Venninne: Hvor er Canada?

Jente: Over USA

V: Jamen hvor?

J: Amerika

V: Men over USA, er det USA da?

J: Kjære vene, USA er jo et land. Amerika er kontinentet.

V: Hvilke andre "ting" er i amerika?

J: Canada og USA er i Nord-Amerika. Så er det de andre landene i Sør-Amerika.

V: Hvilke er det da?

J: Brasil, Chile, Mexico osv.

V: Hæ? Det er da i Afrika?

 

Så blir det diskutert litt før venninna tenker.

"Men Brasil er jo i Afrika! De ser no ut som sånne folk som bor i Afrika....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En jente som poster på Facebook fra en samtale med en venninne. Jenta er heldigvis oppegående.

 

Venninne: Hvor er Canada?

Jente: Over USA

V: Jamen hvor?

J: Amerika

V: Men over USA, er det USA da?

J: Kjære vene, USA er jo et land. Amerika er kontinentet.

V: Hvilke andre "ting" er i amerika?

J: Canada og USA er i Nord-Amerika. Så er det de andre landene i Sør-Amerika.

V: Hvilke er det da?

J: Brasil, Chile, Mexico osv.

V: Hæ? Det er da i Afrika?

 

Så blir det diskutert litt før venninna tenker.

"Men Brasil er jo i Afrika! De ser no ut som sånne folk som bor i Afrika....

 

Det er jo ikke kvinne logikk, det er tilbakestående logikk, eller enda værre, jeg er sikker på at mange tilbakestående vet at brasil ikke er i afrika. så dette er tilbakestående gris logikk, bare en gris som har blitt slått i hode mange ganger er så dum.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nå er Mexico også en del av nordamerika og Amerika er vel en verdensdel mens sør- or nordamerika er kontinenter, eller tar jeg feil her?

 

Ellers er vel ikke dette kvinnfolk-logikk men rett og slett uvitenhet. Vi snakker ofte om hvor dumme Amerikanerne er som har folk som har prestert å si på TV "jeg troddy Europa var et land, jeg?" men vi er vel strengt tatt ikke så mye bedre selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Vet ikke helt om det er "kvinnelogikk", men synes denne var fin. Dame på kvinneguiden som ikke liker at mannen tar seg en joint i ny og ne. I og for seg helt greit, men synes argumentasjonen til denne kvinnen er litt i sykeste laget :D

 

Mye tekst!

 

 

Jeg er en jente på 28 år, som er i et herlig forhold med en på samme alder. Vi har vært sammen et drøyt halvt år, og det kommer nå opp at han liker å ta seg en joint i ny og ne.

Jeg har alltid hatt sterke aversjoner mot slikt, og heller aldri prøvd noe. Jeg visste at han røyket en del under studietiden, men har vel kanskje hele tiden tenkt at dette er noe han vil legge helt bort når han ser hvor opprørt jeg blir.

Nå har jeg endelig tatt motet til meg og revet av plasteret og fått problemet opp i dagens lys.

Jeg har gått flere runder med meg selv, og prøvd fortelle meg selv at dette må jeg bare akseptere. Men jeg klarer ikke.. Jeg har lest masse om det, og vet at i små doser er det ikke mer farlig enn alkohol. Selv liker jeg å ta en øl. Men, når temaet kommer opp, om jeg er i nærheten av noen jeg kjenner som tar dop, får jeg et slikt stikk i magen. Følelsen jeg får kan sammenliknes med den som hadde dukket opp om han var utro. Jeg sier ikke at det er det samme, men for å illustrere følelsen jeg får innvendig.

Jeg liker virkelig ikke dop, og iallefall ikke at den jeg deler livet mitt med skal bruke det. Og hva er egentlig "ny og ne"?? Jeg kjenner jeg blir paranoid, frykter hele tiden at han skal bruke det, og etter jeg tok det opp for to dager siden har jeg grått og grått. Det er ikke en eneste celle i kroppen min som sier det er riktig å godta dette. Ser for meg at min mann skal være ute og røyke seg fjern med kompisene mens jeg er hjemme og passer hus om ti år. Det er helt uakseptabelt!!

Jeg føler at jeg taper uansett hvordan dette ender.. Må leve med det, eller uten han.

Vi snakket sammen i går, hvorpå jeg gråter og gråter, og prøver få han til å forstå hva jeg føler. Han mener jeg må gi han argumenter på hvorfor jeg misliker det slik, men jeg klarer ikke.. Jeg klarer ikke forklare hvorfor jeg føler det jeg føler. Han mener tanker styrer følelser, og dermed at det må være noe jeg tenker som gjør at jeg har disse følelsene, men jeg klarer ikke forklare hva det er. Jeg misliker det bare. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå.

Uansett, det endte med at vi gjorde en avtale; at han skal minimere forbruket, og før en evt hendelse skal han si ifra. Og så skal jeg ikke være paranoid, og reagere som jeg evt må når det skjer.. Ergo, jeg tapte uansett. Han sier at han ikke kan klare å love at han aldri skal gjøre det igjen... om noen måneder, om noen år.

Føler han ikke helt skjønner at jeg dør inni meg uansett. Det føltes umiddelbart godt at vi var venner igjen, men når jeg får summet meg litt, og vært litt alene klarer jeg virkelig ikke å slippe tanken på at jeg faktisk bare må godta at han skal gjøre det en sjelden gang. Det er helt ufattelig. Kjenner jeg da må sette meg i en modus som gjør at jeg får en ”fuck-it” holdning til det, og da blir det mer eller mindre at jeg får en slik holdning til han også, og det er jo ikke sånn jeg vil ha det.

Går med en konstant klump i magen, og i grunn ikke er noe lykkelig. Skal jeg liksom ha det sånn for alltid? Jeg sa til ham i går da vi la oss at jeg hadde så problemer med å slippe det, da svarte han at jeg bare måtte tenke litt og at det sikkert gikk over.

Føler ikke som han skjønner helt hva jeg går igjennom, og også at han tar det litt for gitt og ikke setter pris på det. Jeg spurte han om han satte pris på det, og om han virkelig forstod, og han sa ja.. Men jeg FØLER ikke at han gjør det. Han kan på en måte si hva han vil, men når man ikke føler det.. Om du skjønner? Man kan føle at noen elsker deg eller ikke, uavhengig av hva de sier..

Jeg synes det er helt absurd at jeg skal måtte gå til psykolog for å klare å takle dette på en bra måte som gjør at jeg også kan føle at jeg vinner litt, men jeg vet ikke.. Ser virkelig ikke lyset i tunnelen nå. Er det eneste muligheten liksom?

Uansett, så skal jeg prøve å summe meg litt. Det er jo uansett noe jeg må leve med, eller helt uten.

I tillegg synes jeg det er heeelt absurd at jeg i det hele tatt må godta noe slikt, det strider mot alle cellene i kroppen min. At jeg skal endre alt jeg står for, føler og mine verdier, for at han skal få lov å røyke en joint en gang i året.. Skal jeg virkelig miste meg selv på grunn av det? Det er litt sånn jeg føler det..

Skal jeg måtte bli narkis selv, for å akseptere?

Synes dette er så vanskelig, og klarer ikke helt å tenke rasjonelt, men prøver å holde litt tilbake..

Jeg føler til syvende og sist at det er jeg som gir mest i denne saken, ofrer masse tanker, følelser, prinsipper og meg selv. Og alt han gjør er å holde seg til et minimum. Hva f... er det liksom???

Vet ikke hvordan jeg skal få han til å sette mer pris på det heller. Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å gå inn i fuck-it/you modus, og da kommer jeg til å eksplodere på han en gang og be han reise til helvete. Hvordan våger han å ta fra meg megselv, for denne fillesaken??

Jeg er så rådvill her, og lurer på om noen har noe råd. Jeg akter ikke å prøve det selv, og heller ikke se på at han gjør det for å se at han ikke blir helt gal etc.

Temaet er at jeg ikke liker, og har problemer med å akseptere noe han synes er en filleting, og helt unødvendig å i det hele tatt diskutere.

Jeg klarer ikke forstå at om det er en så filleting, hvorfor holde sånn på prinsippene??

Kjenner jeg er så skuffet, lei meg og rådvill at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Send en link til tråden, hadde elsket å se svarene :)

 

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=592013&st=0

 

Mange som påpeker at hun overdriver (hun hevder tross alt at hun må ta en "Bullet" hver gang han røyker :D), men kom over dette svaret:

 

La oss tenke oss at det ikke var hasj TS sin samboer hadde et slikt forhold til, men derimot kvinner. La oss tenke oss at det TS opplevde som et problem var at samboeren hadde sex med andre kvinner mens hun satt hjemme og ventet. Og at samboeren, når TS tok dette opp med ham, svarte at han ikke kunne love å aldri ha sex med andre. At det kunne skje om noen måneder, noen år. Men at han lovet å minimere antallet kvinner, og å gi beskjed til TS før han hadde sex med dem. Ville dette vært ok? Ville det være TS som gjorde dette til et stort problem, ville dette være TS som var kontrollerende dersom hun ikke ønsket å akseptere dette?

 

tumblr_me4tp9OER21r1b2nqo1_400.gif

  • Liker 9
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tråder som dette gjør meg glad for at jeg er homofil.

Men jeg må være ærlig, er ikke bare kvinnfolk som har litt såkalt "kvinnelogikk".

 

Selv har jeg en kompis som ikke tror på homofili, Han hevder det er noe èn kun gjør for å få oppmerksomhet og gleden av å være annerledes. (Tro meg, jeg hadde ikke akuratt noe valg når det gjelder min seksuelle legning.)

 

Dette er samme personen som tror at alle emo'er er selvkuttere og homofile, og hvis de ikke er det er de ikke en ekte emo.

 

Ja, denne personen tror verken på homofili eller emo'er som ikke er homofile.

Logikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg fortalte ei venninne at jeg har et forhold til en gift mann. Skulle bare informere om det i forbindelse med noe. Hadde egentlig ikke tenkt å si det.

Så begynner hun å si at jeg må gjøre det slutt osv. Jeg sa at jeg fortalte det ikke for å få råd, bare for å forklare noe

Hvorfor skal folk bry seg med å mene noe om hvem jeg holder på med? Er ikke noen hun kjenner eller noe.. Skjønner at hun synes det er umoralsk eller noe.. men hva er poenget med å fortelle meg hva jeg skal "gjøre" med det? Jeg har ikke tenkt å gjort noe som helst med det. Jeg har det helt fint som det er nå :-)

Anonym poster: 7bafca98b5d1dfaf990d4de548b5b6ca

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hvis noen spør meg ut via nett og jeg er vag, så er det fordi jeg har lyst å møtes, men ikke helt enda. Vil bli bedre kjent på nett først. Og hvis de slutter å ta kontakt fordi jeg vil vente så antar jeg de ikke var så interessert i allikevel og var egentlig bare på jakt etter sex.

 

No words needed.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...