Gå til innhold

PL: 12.09.2010 - Birmingham vs Liverpool


Jefe

Anbefalte innlegg

birminghamcity256x256.pngVSliverpool20fc.png

 

 

 

 

Søndag 12.09.2010 - kl 17:00

 

pllogo.jpg

 

 

 

 

Etter en uke med landslagspause så åpner det for mer Premier League fotball igjen. De røde fra Merseyside tar turen til West Midlands og Birmingham etter årets første 3 poenger hjemme mot West Brom etter en volley fra Fernando Torres. De blå ledet med 2-0 mot Bolton i forrige serierunde, men etter pausen falt de sammen og slapp Bolton inn i kampen. Den endte i ett skuffende 2-2 resultat for the Brummies mot 10 mann i store deler av kampen. Til tross for at det var en tøff bortematch, er nok de fleste Birmingham fans med respekt for seg selv skuffet over det resultatet.

 

For å rette fokus mot serierunde 4' høydepunkt så er Mark Halsey dommer, og så rapporteres det at Dirk Kuyt er ute for LFC, og blir det trolig i noen uker fremover. Med andre ord han mister borteoppgjøret mot Man Utd neste helg. Birmingham stiller uten Parnaby, Phillips og Larsson. Førstnevnte vil trolig enda være ute av spill grunnet problemer med hamstringen, det gjelder også Liverpools David N'Gog. Undertegnede sine første XI for begge lag.

 

 

 

 

Reina

Johnson - Carragher - Agger - Konchesky

Rodriguez - Gerrard - Meireles - Jovanovic

Torres - Babel

 

 

 

 

 

Foster

Carr - Johnson - Dann - Ridgewell

Fahey - Ferguson - Bowyer - Hleb

McFadden - Jerome

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok mest sannsynlig debut for Meireles og Konchesky for de røde. Nå har jeg sett litt av Meireles (dvs jeg har sett skuddet hans mot Kypros i helgen), og jeg forventer å få se mer i morgen kveld når portugiserne gjester Ullevaal. Tror han kan bli en spennende spiller, og en debutkamp mot en såpass svak motstander som Birmingham skal være, tror jeg er akkurat det han trenger. Man hiver ikke ut debutanter på Old Trafford eller Stamford Bridge, for å si det slik :)

Lenke til kommentar

Fin førstepost Jefe, Birmingham har meget god hjemmestatestikk så dette blir på ingen måte en lett kamp.

Om vi først klarer å ta ledelsen så må vi klare å forsvare den. Irriterte meg grønn sist vi var St Andrew's. Og alle husker vell utrykket til Gerrard når Torres ble byttet ut :p

 

Alle husker det, men nå er ikke mr. feige Benitez der lengere så vi satser på 3-0 til LFC.

Lenke til kommentar

Mange resultater som har gått vår vei i dag, det blir uten tvil meget tøft i morgen, men får vi 3p har vi plutselig heng på mange av tetlagene.

 

Håper Meireles starter og at Konschesky tar plass på VB slik at Agger trekker inn sentralt, da kan vi forhåpentligvis også se et lag som har mulighet til å starte angrep fra forsvaret. Ønsker også å se Maxi på høyrekant, og i mangel på alternativer kan jeg ikke helt se hvorfor ikke dette skal bli en realitet. Da får vi også inn en naturlig vingtype som kan være med å styre kantspillet i større grad enn vi har sett før denne sesongen.

Lenke til kommentar

Er litt bekymret for lite kvaliteter i forhold til ballbehandling sentralt i forsvaret og på midten, men ser jo også at Meireles akkurat har kommet til klubben og har vel toppen hatt 3-4 skikkelige økter med laget. Agger vet jeg lite om, men føler meg ganske sikker på at han hadde startet hvis han hadde vært fit, lukter skade/smell.

 

Ikke noe optimailt lag, men forhåpentligvis kan vi tukte Birmingham uansett. For å se positvt på det så kan dette bli veldig bra når vi har Meireles, Cole og Agger fullt tilgjengelige.

 

Come on you reds!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...