Gå til innhold

[Løst] er kundedata et trygt sted?


nettbutikk   

119 stemmer

  1. 1. Hvilken nettbutikk er best? ovenfor service og pris

    • komplett.no
    • kundedata.no
    • mpx.no
    • http://www.amentio.no/
    • http://www.allebutikker.no/data-og-utstyr/
      0
    • http://www.ps.no/
    • http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/df.aspx?refid=df&s=bsd&cs=nobsdt1&~ck=mn&dgc=AF&cid=6505&lid=167785&acd=4c298ec9b5ca94022bbb5b7eb09165e7
      0
    • http://www.pckiosken.no/
      0
    • http://www.microplex.no/
    • http://www.avatek.no/
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrivefeil bør IKKE forekomme hos butikker, som skal være en profesjonell aktør.

~ Mortis

 

I could not agree more...

 

Dessuten, troverdigheten øker ikke akkurat av at denne butikken kun tar forskuddsbetaling eller betaling med PayPal, men forsatt har kredittkortselskapenes logo og 'Verified by Visa' på forsiden.

 

Dette er i beste fall villedende og jeg tipper Visa og Mastercard ikke synes noe om slik merkevare(mis)bruk.

 

Wish

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde tenkt å by på produktene på qxl , men virker som brukeren "knutte666" altid byr opp alle de dyre produktene, eller de som kanskje ikke får så høye bud som ønsket.

 

Kan dere utdype dette ?

Eller er det en genuin kjøper som har kjøpt gamer pc til 13.995 , tv til 15.000 , laptop til 3800kr , og ønsker å kjøpe fullhd prosjektør, 3x andeler i firmaet til 9400 7500 7400kr og 10x 1tb disker til 550kr osv ?

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å by på produktene på qxl , men virker som brukeren "knutte666" altid byr opp alle de dyre produktene, eller de som kanskje ikke får så høye bud som ønsket.

 

Kan dere utdype dette ?

Eller er det en genuin kjøper som har kjøpt gamer pc til 13.995 , tv til 15.000 , laptop til 3800kr , og ønsker å kjøpe fullhd prosjektør, 3x andeler i firmaet til 9400 7500 7400kr og 10x 1tb disker til 550kr osv ?

 

Det er sikkert fordi knutte666 eier 1% av aksjene i Kundedata. Han vil jo ikke at varene blir solgt for billig :)

 

http://www.qxl.no/pris/lyd-bilde-foto/kamera-digital/digitale-speilreflekskameraer/lyst-til-aa-vaere-med-paa-aa-bygge-opp-kundedata-1-gi-bud/v/an618231410/

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å by på produktene på qxl , men virker som brukeren "knutte666" altid byr opp alle de dyre produktene, eller de som kanskje ikke får så høye bud som ønsket.

 

Kan dere utdype dette ?

Eller er det en genuin kjøper som har kjøpt gamer pc til 13.995 , tv til 15.000 , laptop til 3800kr , og ønsker å kjøpe fullhd prosjektør, 3x andeler i firmaet til 9400 7500 7400kr og 10x 1tb disker til 550kr osv ?

 

Det er sikkert fordi knutte666 eier 1% av aksjene i Kundedata. Han vil jo ikke at varene blir solgt for billig :)

 

http://www.qxl.no/pris/lyd-bilde-foto/kamera-digital/digitale-speilreflekskameraer/lyst-til-aa-vaere-med-paa-aa-bygge-opp-kundedata-1-gi-bud/v/an618231410/

 

Jeg bare spør jeg.. ser jo at han og er i Larvik, så da kan det vel tolkes begge veier. enten at han kjenner de / driver med de, eller faktisk foretrekker lokal henting :) og nå en aksjepost og.

 

Det er lov å være skeptisk, og jeg bare spør jeg.

Lenke til kommentar

Hei

For å avfeie alle spekulasjoner og rykter folk lager angående qxl og om oss.

Ja vi har som intensjon å selge ut en stor del av selskapet får å få inn flere eiere og mer kompetanse.

Nå har vi solgt ut 3 %, En fra Vestlandet og en fra området rundt oss.

Vi ønsker selvsagt flere eiere for å sikre suksess fremover.

Vi får også vår første medarbeider på mandag. Som ikke er denne fyren som nevnes som har kjøpt flere ting rimelig av oss og samtidig kjøpt seg en prosentandel.

Vi har solgt mange ting gjennom qxl, og skal fortsette med det fordi det er en genial markedsføringskanal for oss.

Som dere ser så ha mange andre kjøpt av oss fra qxl og utenfor direkte via siden vår.

Men ikke alle gir karakterer heller.

Vi har heller ikke hatt noe formelt møte med denne brukeren og signert noe kontrakt.

Men det skal skje raskt. Og da kan selvsagt ikke han by mer på våre produkter. Fordi dette vil da virke veldig negativt for oss noe jeg ser allerede har skjedd desverre.

 

Vi vil fortsette å legge ut produkter der for å markedsføre oss utover høsten.

Og vi har solgt mange dyre produkter som da har kommet i hendene på heldige vinnere.

Som vi håper er så fornøyde at de kjøper varer av oss igjen.

 

Vårt mål er jo å få mye omtale av dere forumbrukere fordi dere er en gruppe vi ønsker å få et godt rykte av.

 

Service er viktig - Fornøyde kunder er viktig og god omtale er viktig.

Takk

Ha en god helg alle sammen.

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

 

Vårt mål er jo å få mye omtale av dere forumbrukere fordi dere er en gruppe vi ønsker å få et godt rykte av.

 

Service er viktig - Fornøyde kunder er viktig og god omtale er viktig.

Takk

Ha en god helg alle sammen.

Mvh

Kundedata.no

 

Dere er flinke å ta direkte kontakt i forumet.

Tror neppe komplett tar det som en selvfølge hvis en misfornøyd kunde hadde spurt.

 

Men husk at selve erfaringen på nettbutikken deres er selve nøkkelen til salg.

Dere bør gi så detaljert beskrivelse av produktene deres at de som leser om det nesten kan se for seg produktet ved å ha det i hånden.

 

Nå vet ikke jeg om det finnes "High end selgere" som går for å være best.

Men det dårlig ved salg er å kopiere tekst fra produsent, som viser seg å være direkte løgn eller en pynting på sannheten.

 

Håper dere nettbutikkene forstår det? Selge en Samsung F3 harddisk med Intern datahastighet 250 MBps http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496258 det er direkte løgn, i diskmark får jeg ikke høyere en 133 mb/s.

 

Ved små filer, er nok tallene langt lavere, forkortelse kan lett misforstås, spessielt megabit og megabyte. Da er tester mere interisange.

 

Samsung F3 er jo gode harddisker, men de fleste lyver litt på hastigheten.

 

Over til spørsmål kundedata.

 

Hvis en kunde av dere hadde spurt:

-------------------------------------------------------------------------------------------

Hei, jeg ønsker debian-506-amd64-BD-1.iso brent på en blueray disk, for under 100 kr.

 

http://www.debian.org/CD/jigdo-cd/ har ikke raskt nok bredbånd å klare dette, men ønsker å ha en større linux distribusjon?

 

Hva hadde dere svaret?

 

Gå heller til linuxbutikken.no de selger linux. http://www.linuxbutikken.no/PartDetail.aspx?q=p:10500244;c:100359

Linuxbutikken LindowsOS 3.0 er et god kjøp for de som ikke har peling for under 200 kr.

Hilsen: kundedata

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Men når kunden kjøper det, forstår kunden etterhvert å ha blitt lurt, siden distribusjonen er over 6 år gammel. Og er ikke verdt over 50 kr med dagens pris.

 

Selv ser jeg ikke kundedata som på en mere seriøs butikk en hva ilb.no er.

Linux distribusjonene de selger der, får hele netbutikken å virke useriøs ut.

Hadde de prioritert linux bedre, og solgt linux tjenester med support og ferdig oppsatt på pc eller solgt nyere distribusjoner hadde de klart seg, men å selge 8 år gamle distribusjoner til slike priser er rett og slett svindel.

 

FreeBSD kan lastes ned gratis i versjon FreeBSD 8.1, men ilb selger FreeBSD 5.0 til 200 kr? Hva der det for noe?

 

http://www.linuxbutikken.no/PartDetail.aspx?q=p:10500247;c:100359

-------------------------------------------------------------------------------------------

Selv om vi gjør vårt beste for å gi relevant informasjon, så er bildene kun for å gi et generelt inntrykk, og selve varen er ikke nødvendigvis akkurat slik som avbildet. Dersom det er forskjeller mellom produktoverskrift, beskrivelse og bilde, så er det produktoverskriften som gjelder (f.eks. PCer kommer ikke nødvendigvis med skjerm selv om bildet viser det). Hvis noe er uklart, vennligst send epost til kundestøtte før du bestiller. Vi tar forbehold om trykkfeil og endring av priser og spesifikasjoner uten varsel.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Høres ikke det ut som nettbutikken der, fraskriver seg ethvert ansvar for feil de gjør?

Seriøse nettbutikker bør ikke skrive slik.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

Først - Vi fraskriver oss ikke noe som helst ansvar.

Ja vi tar meningene til våre kunder og andre personer meget seriøst, fordi vi har hele tiden mulighet til å forbedre oss på alle områder. Og vi jobber hele tiden mot å få bedre løsninger, informasjon, tilbud, service, rutiner med mer. Og derfor er det alltid interessant å få tilbakemeldinger, slik at er det ting vi kan endre på som gjør det mulig for oss å virke mer seriøse. Vi startet for snart 8 mnd siden, og vi er fremdeles i oppstarten.

Og vi ønsker å konkurrere på priser også, men det er ikke alltid lett å konkurrere mot de store. Vi er bitte små, men vokser hver dag.

Vi får som sagt på plass en ny medarbeider på mandag som skal ta tak i noen av tingene som er nevnt her og tidligere (Tekst, bilder, produktinfo blant annet).

Vi har mange produkter til salg slik som hos andre nettbutikker, alle får informasjonen sin fra de samme leverandørene. Vi jobber med å få på plass noe som er under testing og kan muligens kjøres ”live” i januar/ februar fra leverandører på dette.

Vi har ikke så mye kunnskaper om Linux, men vi vet dette er populært og noe som vi burde skaffe oss kompetanse til.

Men er det informasjon du får før kjøpet som er misvisende, så er vi ansvarlige for dette. Vi tar ansvar for alle salg vi gjør! Men angående dette du skriver nedenfor.

Vår holdning er at hvis det foreligger feil informasjon, feil prising og lignende så er det vårt ansvar. Kunden har krav på å få kompensasjon hvis vi gjør en feil.

Hvis en kunde har bestilt og betalt en vare som er feilprisen i kundens favør – gir vi kunden produktet til den prisen. Det har vi gjort flere ganger! Selv med grove feilpriser.

Vi reklamerer ikke datamaskiner med bilde som viser alt utstyr og innholder er noe annet (Uten skjerm, tastatur osv) selv om andre gjør det. Vi retter alltid opp i det vi har gjort feil mot kundene slik at de sitter igjen med en god opplevelse. Og som betyr at kunden kanskje kommer igjen eller anbefaler oss videre. Vi er ansvarlige for alt vi leverer til kunder. Vi skal levere god service hvis noe skjer, enten låneprodukt, uhellforsikring.

Ha medarbeidere som kan ta avgjørelser uten å måtte gå via mange ledd for å håndtere din sak.

Vi er løsningsdyktige 

Men ja vi hadde brent en cd/blueray til deg hvis det er programmer som vi kan lovlig selge på en slik måte.

På forhånd takker.

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

Det virker vertfall som dere er flinke på å svare på epost kundedata.

Det skal dere ha.

 

Men hvis en kunde skal bare ha små plater?

 

F.eks nero 9 oem, windows 7 oem, etc, så skal man handle mye for at det faktisk skal lønne seg.

 

Elkjøp & Lefdal, har jo mye blueray til 99 kr, spill til under 100 kr?

Åpen kjøp i 30 dager. Collect@store.

 

Computercity har hatt prisgaranti, finner man et tilsvarende produkt eller et bedre produkt til samme pris, får man prisforskjellen +10 av kjøpsummen. En fin avtale, så trenger man ikke å være i tvil på hva som er billigst.

 

Selv er jeg langt i fra, noen linux expert, men det meste går jo.

Syns det er for dårlig at Apple og microsoft skal eie markedet. Bare 300 kr går til lisens til microsoft for vær maskin som selges, etter hva jeg har hørt, OEM lisensene er noe dritt, som aldri forsvinner. For de fleste syns jo Retail lisensene er for dyre.

 

Vil kundedata gi støtte for "Åpenkildekode"? Ved å selge det, gi råd til folk for å ungå den irriterende "EULA" betingelsene til microsoft og Apple.

 

Hva har dere å tilby?

 

Har kundedata planlagt å ha muligheten å hente varene på et varehus? Så slipper man frakten?

 

Hvis man Hadde fått 32 LED skjerm til 1000 kr, bør man være fornøyd.

Men spørs om garantien, er verd prisen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det var noen OK tilbud, men ellers var det sorgen spør du meg. Avslag på 50 - 350kr på varer imponerer slettes ikke. Å kalle dette "super pris tilbud" er en tragedie, og ikke har de hørt om orddeling, pristilbud skrives i ett ord.

Virker lite seriøst for min del, det er en butikk som ikke skal få noen penger av meg. Det eneste som har ett OK tilbud er PS3.

 

~ Mortis

Og du vet tydeligvis ikke at det heter feil bruk av særskriving og ikke orddeling. :p

 

Det er mange som er så raske til å rakke ned på nye butikker. Klager over dårlige tilbud, stygg nettside osv. Hvorfor kan folk ikke bare være glad for at det er butikker som kjører tilbud?

Lenke til kommentar

Jeg vil bare få bemerke at jeg aldri har spredd noen rykter, eller sagt noen usannheter. Jeg har bare påpekt noe som for meg, virket litt mistenkelig. Jeg har selv lagt inn bud på flere av auksjonene deres, da det er produkter jeg genuint er interesert i, og jeg kommer selvfølgelig til å stå for budene mine :)

 

Forøvrig er brukeren min "PC-Workshop" på QXL og jeg stilte samme spørsmålet der, så dere ikke trenger lure på den saken mer.

 

Er jo greit at det blir oppklart, men jeg vil jo og påpeke at det sikkert ikke bare er meg som er / kommer til / å legge merke til det da. Så da er det jo like greit jeg spør :)

Lenke til kommentar

Takker for det, ja vi prøver å være gode på det å levere informasjon til kundene.

Når det gjelder slike småting som spill under 100 kr så må man kjøpe stort volum for å få disse prisene.

Vi planlegger i første omgang å åpne hentelager i Skien og Larvik, da med hentebutikker som ikke har store arealer men mulighet for kunder å hente varer som er bestilt på nett med fri frakt og nettpris.

Da med daglig levering av produkter kunder bestiller.

Vi ønsker selvsagt å åpne forskjellige hentebutikker forskjellige steder hvis vi vokser og har mulighet til det. Slik at vi i det minste kan representere de forskjellige landsdelene.

Da må vi jo finne butikker som allerede er etablerte som ønsker å ha en liten disk i lokalene slik at vi kan levere varer der samt ha en lokal representant der.

Men det må være økonomisk lønnsomt for at vi skal kunne gjøre det, og da må vi først flest mulig kunder som ønsker å gi oss en sjanse slik som alle de som har kjøpt allerede har gjort. Selv om vi er ganske nye. Alle får varene sine til den prisen de bestiller for, hvis ikke så gir vi likt eller bedre produkt hvis det ikke er mulig (Med tanke på feil i lagerantall, produktinfo hos oss). Som du skriver så kan vi ikke konkurrere mot Elkjøp, Lefdal på prisen på slike produkter med hensyn til frakt.

Da måtte vi sendt slike ting i brev, og da hadde vi kanskje fått mange henvendelser angående produkter som ikke vi kan spore. Men det er ikke en umulighet å gjøre det slik.

Viktigste er at skjer det noe med produktet ditt, så ordner vi opp raskere og bedre fordi det er det vi kan konkurrere på. Vi har ingen tunge rutiner og vil bruke mye av overskuddet på kundeservice.

Men ta kontakt med oss hvis du ønsker et tilbud på varer, vi er løsningsorienterte og ønsker å være konkurransedyktige der vi kan. Det er ikke alltid vi kan gå ned på pris fordi dette går på bekostning av inntjening.

Takker

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

Jeg vil bare få bemerke at jeg aldri har spredd noen rykter, eller sagt noen usannheter. Jeg har bare påpekt noe som for meg, virket litt mistenkelig. Jeg har selv lagt inn bud på flere av auksjonene deres, da det er produkter jeg genuint er interesert i, og jeg kommer selvfølgelig til å stå for budene mine :)

 

Forøvrig er brukeren min "PC-Workshop" på QXL og jeg stilte samme spørsmålet der, så dere ikke trenger lure på den saken mer.

 

Er jo greit at det blir oppklart, men jeg vil jo og påpeke at det sikkert ikke bare er meg som er / kommer til / å legge merke til det da. Så da er det jo like greit jeg spør :)

Nei, mente ikke sånn direkte. Men en stein blir fort til noe enda mer.

Ja ser du har bydd, vi får mange spørsmål der også så vi jobber med å få svart alle sammen.

Men forstår deg godt, og jeg har ringt han fyren idag angående dette. Så han byr ikke mer nå på noen av våre produkter. Dette også fordi vi skal signere kontrakter til uken på det de 2 % han har vunnet.

Samt vi har allerede signert kontrakt med han andre fra Stavanger som nå kjører rundt med Kundedata.no logoer på bilen sin.

Så vi blir flere, og jungeltelegrafen er viktig for oss.

Vi skal legge ut flere produkter, og vi kommer på forsiden på qxl.no(Reklame banner) i uke 38 samt flere uker utover året.

Når vi har alle investorene på plass endrer vi selskapsform til AS (Oktober eller november i år). Vi har en regnskapsfører på plass nå også.

 

Takk

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

Enig med ^fmj vær glad for at det blir enda større konkuranse om service og pris!:) vær glad for at folk tør og statse penger i Norge!

PS: har burk livechaten med kundedata en del selv og er EKSTREMT fornøyd med servicen:) i mora antar jeg at jeg fårhånds bestiller black ops og fifa 11 dær:) får se:P

Lenke til kommentar

Live chaten har mangler.

Er jo google talk, bruker flash, som gjør det ikke enkelt å kopiere epost adressen.

 

Men en ting jeg lurer på "kundedata.no".

 

Nå der selger datamaskiner (PC i deler til 10 000 kr) eller høyere.

Gir dere gratis montering eller brukerveiledning?

Med på kjøpet?

 

Er jo kjedelig for nybegynnerne å bygge pc som viser seg, at de har glemt å sette prosessoren riktig vei, eller ha en ram brikke løs. Det blir dyrt å sende maskinen tilbake til reparasjon hvis det viser seg å være en bagatell feil.

 

Mye av spørsmålene på Itpro.no og diskusjon.no går på å finne pc deler, til en ny datamaskin, her bør selgerne heller ta det meste, siden seriøse selgere pleier som regel å gi anbefaling med fornuftige råd. Vi ønsker referanser til netthandlere som kan ta dette også, siden komplett og mange andre, tar raskt 500 kr for å bygge en maskin, da er ikke inkludert installasjon av programvare.

 

Alle nybegynnere, har sikkert erfart, det å finne ram brikker, prosessor til et hovedkort kan være vanskelig hvis man ikke aner hvor man skal leter. Her gjør de fleste nettbutikkene det dårlig f.eks:

 

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10588521;fl:0

 

Ram er ikke bare ram, det finnes mange flere ram brikker som støttes dette hovedkortet, så listen kunne vært lengere. Hva hvis man vil ha denne maskinen med et annet hovedkort?

Ha denne maskinen med linux? Ha ram brikker fra en annen leverandør?

 

Når dere ser hva informasjon man får, hvilken valgmulighet som er begrenset til, riktig mere valg en å handle på elkjøp/lefdal, som går mere på "Kjøp maskinen som den er eller kjøp en annen maskin". Som betyr at alle maskinene elkjøp selger, er enten maskiner som er windows 7 basert eller mac OSX, så vil man ha linux, må man kjøpe med operativsystem i pakken.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145

 

Komplett gjør det litt bedre, som gir bedre informasjon, men hvor enkelt er det å bytte harddisken til Samsung F3 og få alt til pakkepris?

 

En å bestille alt manuelt.

 

Selv bruker jeg 5-6 timer på å bestemme hvilken pc deler jeg skal ha til bygging, også kommer det å sjekke både ram, skjermkort, kabinett, hovedkort om jeg har alt det jeg trenger, hva som er best etc.

 

Nå har jeg ikke nevnt at det å bygge maskinen, feilsøke hvis man er litt uheldig. Kan ta av tid.

Fleste hovedkort, gir bare svart skjerm hvis det er defekte ram brikker eller hovedkort.

Det finnes neppe noe måter å se det på, hvis ikke komponentene har synlige skader.

 

Spørsmålet kommer her til overklokking.

Hva skal gode overklokkere velge, hvis de vil ha et hovedkort som er idiot sikkert for nybegynner, men ønsker seg å lære seg overklokking på en trygg måte?

Fleste hovedkort i dag, er begrenset til 300 Mhz mulig overklokking, noen klarer en 500 mhz greit, men som regel begynner ting å bli komplisert etter dette nivået.

 

Ingen hovedkortprodusenter tenker på at på over 1.6 volt til prosessor eller over 2 volt på ram bør ikke kunne velges siden da vil komponentene størst sansynlig ryke over tid.

 

Her bør både selgerne og produsenter, gi god informasjon til kundene, så de ikke sitter igjen med defekt maskin, slik at kunden handler et annet sted, med et annen merke neste gang.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei

Selger vi en pc i deler og kunder ønsker den bygd av oss tar vi kun 590,- for både bygging og installasjon med testing osv.

Da med installasjon av Firefox i stedet for Internet Explorer hvis kundene ønsker det eller andre programmer som kan lastes ned og som kunden vil ha.

Og ja vi skal bygge Linux os baserte maskiner også.

 

Man får uansett en guide med og manualene til alle delene som standard.

Og fri support hele veien.

Er det feil på maskinen så er det fri frakt tur retur.

Vår oppgave er jo selvsagt å kunne bistå på support for å feilsøke eller fjernsupport selvsagt.

(Så lenge maskinen fungerer maskinelt og Windows starter).

Men vi ser jo gjennom alle ordrene og ser om det passer hvis kundene spør, blir litt vanskeligere hvis kunden ikke tar kontakt.

Vi gir alltid våre anbefalinger hvis kundene tar kontakt og ønsker råd.

Og det er vårt ansvar å sørge for at deler som blir solgt passer sammen (Hvis det er ordrer som kunde har tatt kontakt og vi har anbefalt eller sett gjennom ordren).

 

Angående overklokking så er ikke det min sterke kompetanse, men han som kommer på mandag har en del kompetanse på slike ting samt andre operativsystemer en bare Windows.

 

Men som sagt så er det viktig at kundene tar kontakt, gir oss informasjon om hva de skal bruke den til osv. Mest mulig informasjon som gjør at vi kan gi best mulig anbefaling.

Vi bygger etter kundenes ønsker, ikke bare ferdig oppsett. Men

 

Men vi satser sterkt på hardware kompetanse, dette betyr at fra mandag så har vi 2 stk som er skikkelige hardware entusiaster og selvfølgelig programvare også.

Vi ser dette med Linux, og ønsker kompetanse på dette. Fordi eneste vi kan konkurrere på er å levere en annen type service enn de andre. Vi er små og mer avhengig av å levere god service. Igjen på grunn av at vi satser på kunder som kommer igjen. Vi skal gjøre vårt beste til å hjelpe kundene til å få en god opplevelse før, under og etter kjøpet hos oss.

 

Vi skjønner jo at folk kan være uheldig uansett hvis man bygger pc, men da er jo en del av poenget vårt å tilby kunder ny del uten at vi tjener på det. Slik at kunden har en maskin eller utstyr som fungerer. Det er jo det viktigste for kunden også! Ikke å krangle hvem som har feil osv, fordi slikt kan skje. Og skjer det feil så vil vi hjelpe til på best mulig måte.

 

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

Overrasker meg ikke at kundedata vil etterhvert selge:

 

http://www.psystar.com/ PC også

 

Som psystar gikk jo konkurs, ikke så lett å vinne over apple i en rettsak.

Men ideen var også god.

 

http://www.itavisen.no/831847/naa-gaar-psystar-for-linux

 

Du som svarer for kundedata?

Har du noe generelt utdannelse innen salg?

 

Når du ikke har erfaringer, med overklokking eller linux. Så blir det litt vanskelig å gi service. Siden du ikke kan vite, hva de du ansetter faktigst vet.

 

Selv om man har karakter 6, så trenger man ikke å være superflink eller ekspert.

 

Husk på linux, er det en fordel, å ha de mest vanlige programmene forehåndsinstallert.

Spesielt støtte for NTFS filsystem, flash, java, mp3, wma, AVI etc, drivere etc.

 

Er ingen linux expert jeg heller, hvis jeg hadde kunnet Linux/Unix like bra som Windows.

Men jeg kan det såpass enkelt å kunne bruke linux i det mest nødvendigste oppgaver:

* Installere mandriva, ubuntu, kubuntu, Redhat fedora

* Surfe på internett med firefox, opera.

* Bruke openoffice

* Spille det lille utvalget av spill.

* Bruke teminal å legge til programvare

* Legge til brukere, fjerne brukere.

* Gimp til å redigere bilder.

* Audiacity til musikk opptak

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...