Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hint om KONKURANSE!

 

Vi i Pjattestad styret skal lansere en konkuranse.

Den vil mest sannsynlig bli lansert onsdagskvelden...

 

Ps. jeg har også hørt at det blir en saftig PREMIE!

 

Så det er bare å følge med! og glede seg,

men det er ikke lov til å bli nysgjerrig :D

 

Nå kommer det flere hint om konkuransen, det er ennå ikke offentliggjort premien ennå,

men en ting kan jeg si, den er alt for STOR.

Konkuransen vil bli en slags byggekonkuranse i en ennå hemmelig stil.

Så det er bare å forberede fantasien, en ting kan jeg si: stilen er en byggestil som

det finnes ekstremt lite av på serveren, men mye av i verden, så derfor vil de blir denne!

Ikke lov å fundere bort natten på hvilken byggestil :roll:

 

Så på onsdagskveld da bryter det løst!

Lenke til kommentar

Hei, dette er Hubroman.

 

Må bare beklage at jeg griefet, visste ikke at det tilhørte noen.

Men jeg sa det, før jeg ble bannet, at hvis det var noe dere ville ha tilbake

skulle jeg gi det tilbake.

 

Var ikke med meningen, plz unban meg! :(

 

post-142830-0-10393500-1297801698_thumb.png

 

jaha sier jeg. Denne tilhørte ikke noen denne nei. Selveste Røros kirka

 

 

ser naturlig ut det da..

Lenke til kommentar

Søknad om å få en /warp til nisseDVERG's by!

 

Ok først av alt så må jeg si at jeg aner ikke hvordan lager en søkndad osv.

men jeg prøver, spør og si ifra om det er noe.

 

Jeg syns det hadde vært kult med en /warp til nisseDVERG's by fordi det er langt unna alle andre steder, det er liksom i utkanten av alt. (pjattestad ligger litt nært da) men så har jo ikke pjattestad /warp da så.. Kjolhaug94 som jeg jobber med har lagd et ganske kult sted til å ha /warp rett utenfor det så kalte Woityczka Tårnet. Tårnet har en jernbane stasjon som går videre til pjattestad på noen få sekunder. Det er også togbane stasjon like ved der /warp'en burde være som er inne i nisseDVERG's by.

nisseDVERG's by har egen kirke og som sagt togstasjon, folk bor der å derfor trengs det en /warp for dette er en ordentlig by som må få litt fler boere og det gjøres enklere med en /warp .

Håper dere ser hvorfor vi trenger en /warp i nisseDVERG's by! Takk for meg!

 

På hvilken måte tror du at du kan få warp når Pjattestad ikke kan få?

Lenke til kommentar

Må få komme med litt informasjon.

 

Jeg fant endelig ut av mysteriet med lang rollback når jeg var vekke i helgen. Dessverre fant jeg ut av det etter enda en rollback. Denne var snakk om en par timer dessverre.

 

Jeg beklage jeg ikke har funnet den før nå, men jeg forventet egentlig at trigger skulle fungere, men det var vist en helt annen sak. Jeg har nå sett opp et helt nytt system, har kun å fikse en crontab og fikse en bedre shell script senere i dag når jeg er ferdig på skolen.

 

Jeg kan ikke noe annet en å legge meg ned langflat og beklage det ikke har blitt oppdaget før nå. Jeg håper minst mulig er mistet der den savet en bra del til HDD. Problemet er at save-on funksjonen ikke fungere (bukkit) der den ikke lagre non-active chunks til HDD. Jeg hadde en safetrigger (save-all) men den har dessverre ikke trigget.

 

Jeg har nå gått over til det nye systemet og vil trulig blir ferdig med meste av basic i dag der hybrid modus blir virkelighet. Jeg tar meg ikke for lang tid å forklare hva hybrid modus går ut på. Jeg kan vertfall love en del forandringer på hvor lang tid den bruke å loade chunks med mange online.

Lenke til kommentar

Introduksjon

 

Jeg ønsker å sette opp et større bygg av bricks og noteblocks. Hvorav hele den ene veggen er pixelart i form av dette bildet

 

 

Planlegging

 

Bygget skal ellers inneholde en enkel lobby og den resterende plassen skal være enkle leiligheter med kun det mest nødvendige.

 

 

Størrelse

Det kommer til å bli like stor som tomta jeg har i metropolis og minst 60 blokker høyt.

 

Sted

 

Bygget skal settes opp nord i metropolis

 

 

Utførelse

 

Hovedmaterialet blir bricks og note blocks til detalj og den siste veggen vil stort sett bestå av stone, sort ull og lightstone

 

 

Diverse

Det som trengs fra server:

4680 brick blocks

250 svart ull

+/- 2 stacks med lightstone

 

Ansvar

Jeg, Sirslask skal ha ansvar for prosjektet ene og alene

Lenke til kommentar

Introduksjon

 

Jeg ønsker å sette opp et større bygg av bricks og noteblocks. Hvorav hele den ene veggen er pixelart i form av dette bildet

 

 

Planlegging

 

Bygget skal ellers inneholde en enkel lobby og den resterende plassen skal være enkle leiligheter med kun det mest nødvendige.

 

 

Størrelse

Det kommer til å bli like stor som tomta jeg har i metropolis og minst 60 blokker høyt.

 

Sted

 

Bygget skal settes opp nord i metropolis

 

 

Utførelse

 

Hovedmaterialet blir bricks og note blocks til detalj og den siste veggen vil stort sett bestå av stone, sort ull og lightstone

 

 

Diverse

Det som trengs fra server:

4680 brick blocks

250 svart ull

+/- 2 stacks med lightstone

 

Ansvar

Jeg, Sirslask skal ha ansvar for prosjektet ene og alene

 

Avslått. Pixelartdelen er ålreit, men resten virker udefinert/kjedelig.

Lenke til kommentar

hahaha, eid sier jeg bare. Sånn går det når grådighet tar overhånd

 

Tar bare så ekstremt lang tid å finne i Diamond :p

 

M'key, stekker og finner meg en annen server. Ser ut som dere ikke lar meg komme inn igjen, men la meg bare si dette: jeg er kristen og snill mot gamle folk!!

 

- Peace out, yo!

 

M'key, stekker og finner meg en annen server. Ser ut som dere ikke lar meg komme inn igjen, men la meg bare si dette: jeg er kristen og snill mot gamle folk!!

 

- Peace out, yo!

Det vil bare koste deg €14.95! for å komme tilbake ;)

Lenke til kommentar

Oppdatering fra staben:

 

Serveren kan være litt ustabil idag (16/02) mellom 12.00 og 14.00 da vi forsøker å forbedre backup-systemet.

 

Vi har nå fått ordnet det meste som ikke har fungert, blant annet warps, block protection og noen andre småting.

 

Nå ser vi litt på backup-løsningen som kan ha forårsaket rollback idag. Vi har dessverre ingen nyere backups, siste fungerende backup er ca fra 15/02 Kl 12.00. Vi beklager tapt arbeid og håper at vi kan forhindre tapt arbeid og ytterlige rollbacks veldig snart. Dette er høyt prioritert.

 

Multiworld:

 

Jeg har jobbet på multiworld og programmert om block protection slik at den fungerer i flere wolds nå. Forhåpentligvis får vi opp en nether-world iløpet av dagen, alt ettersom jeg får ordnet opp i litt /spawn og /warp problemer i forhold til multiworld.

 

Fint med tilbakemeldinger!

Endret av Xstasy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Multiworld:

 

Jeg har jobbet på multiworld og programmert om block protection slik at den fungerer i flere wolds nå. Forhåpentligvis får vi opp en nether-world iløpet av dagen, alt ettersom jeg får ordnet opp i litt /spawn og /warp problemer i forhold til multiworld.

 

Fint med tilbakemeldinger!

 

Mulig dette er et dumt spørsmål, men hva er Multiworld egentlig ?

 

edit: virker som serveren er ute å sykler igjen.. hva skjer ?

Endret av amunds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...