Gå til innhold

bIsk0p's treningslogg


bIsk0p

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde planer om å starte opp med styrketreningen i dag, men sterk hodepine og vond hals må jeg nesten gi opp kampen mot.

 

Svømmehallen har nå sommeråpent, noe som betyr at de kun har åpent etter arbeidstid på tirsdag og torsdag. Det er derfor jeg starter opp med styrketreningen igjen. Jeg tenker 3 dager styrke, 2 svømming og inntil 2 dager innebandy/kardio

 

Kjører nok ganske samme split som tidligere (Bryst/biceps, Rygg/triceps og Bein) på styrke dagene. Svømming vil være en hvor det blir intervall (crawl) og en hvor jeg svømmer langt (1500-2000 meter) bryst.

 

Slik skal det se ut

 

Mandag: Bryst/biceps

Tirsdag: Svømming intervall

Onsdag: Bein

Torsdag: Svømming utholdenhet

Fredag/lørdag: Rygg/triceps

 

(Fredag og søndag: innebandy)

 

Selve programmet er jeg litt usikker på er enda ikke sikker på hvilke utstyr jeg har tilgjengelig, men tenker tunge baseløft med få reps (4-8) og lette isolasjons øvelser med middels rep (12-16)

 

Skal også ta bilder før jeg starter opp, da uten flex og flatterende lys, som skal oppdateres jevnlig. Kosthold er jeg litt usikker på hvor hardt jeg kjører på, det spørs på hvordan utviklingen min blir. Jeg tror ikke at jeg trenger å gjøre noe voldsomme endringer.

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt to trenings økter, tirsdag(Rygg/biceps) og onsdag(Bein/skuldre/mage).

 

Har i det siste slitt med tørrhoste og vondt i hodet, men hodepinen har heldigvis gitt seg mot slutten av dagen og hosten er på vei bort, så det har blitt trening også! :)

 

Kjenner at jeg er støl, biceps mot albueledd og underarmen er spesielt utsatt! Ser også at et litt mer konkret program begynner å ta form, kommer tilbake til hva jeg faktisk skal gjøre etter hvert.

 

Når det gjelder kosthold blir det litt som det kommer, det blir ikke strengt på noen måte, men jeg vil selvsagt velge de litt sunnere alternativene. Middag blir det det blir da det er min samboer (som jeg ikke har fått helt på fitness stien enda) som lager denne. Lunsj satser jeg på å lage noe alla stekt ris og ta med, samme med kvelds. Blir nok stor-produksjon av mat på søndagene! :D

 

Bilder kommer til helgen!

Lenke til kommentar

Synes det er fascinerende at du orker å skrive alt det her jeg. :p

 

Jeg bare trener, spiser og tar pulver. Har nå snart trent i et år og har tredoblet vekten jeg tar i en rekke øvelser uten noe annet "hokus poku"s enn å true meg gjennom alt treningen. Jobber litt med å bli kvitt det siste lille klyppetaket med fett rundt magen før sydenturen i August.

 

Måtte bare poste for å få den i "Mine innlegg". ;)

 

EDIT: Hvor høy er du btw?

Endret av ryc
Lenke til kommentar

I dag ble det intervall trening! Jeg lastet ned et program som heter Interval Timer AD for Android, veldig lett program å forstå og bruke, anbefales. Satt den på 30 sec med 10 sec pauser, 8 runder(2 ganger per post). Postene var boksesekk, hoppetau, planken og rykk (10 kg). 3 runder med dette, før jeg la til en ekstra mageøvelse.

 

Prøvde også en funksjon der hver runde økte med 5 sek for å se hvor lenge jeg holdt ut, dessverre ble det jo slik at det økte mellom postene, ikke rundene. Tok også en hoppetau runde hvor jeg startet på 40 sec og gikk ned 5 sek omgangen.

 

Totalt ca 1 time og god og sliten! :D Var også flink og syklet bort, på vei hjem så punkterte jeg :(

 

Tok også noen bilder, disse ble veldig dårlige, men legger dem ut allikevel. Flekser ikke på noen, er før frokost og etter treningen (skal prøve å ta alle bilder da) Skal se om jeg får en timer funksjon på mobilen, slik at jeg kan ta noen bedre bilder senere.

 

post-91749-0-84033200-1310213974_thumb.jpg

post-91749-0-37092700-1310213946_thumb.jpg

post-91749-0-10262800-1310213914_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det her skjønner jeg ikke... Jeg tar like mye om ikke mer i brystøvelser som du gjør, og din kæsse er 5 ganger så stor. HOW?

 

EDIT: Fant ut at vi hadde ca samme brystmål, men du er rimelig mye bredere enn meg. Der det ligger tror jeg.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Jeg er en ganske stor person, alltid vært det =) Litt rart om vi har samme brystmål, at jeg har større kasse vil jeg påstå :hmm: Hvordan får du det til?

 

I tillegg spørs det jo hvordan du trener, jeg har passe på å få trent alle fire sider av brystet mitt jevnlig. Noe jeg ikke oppfatter er så veldig vanlig.

Lenke til kommentar

I tillegg spørs det jo hvordan du trener, jeg har passe på å få trent alle fire sider av brystet mitt jevnlig. Noe jeg ikke oppfatter er så veldig vanlig.

 

Hva mener du med alle fire sider, og hvilke øvelser benytter du til hva? Om det har noe for seg hadde det jo vært interessant å variert brystøvelse litt i perioder for min egen del.

Lenke til kommentar

Jeg deler brystet inn i fire deler; øvre, nedre, innerst og ytterst. Øvre og nedre trenes ved skråbenk (vanlig oppover(øvre), eller nedover(nedre). Ytterst tar man ved å trene bredt (benk med hantler og strake armer), innerst trener jeg ved krysskabel og fullfører ved å krysse armene på slutten.

Lenke til kommentar

Jeg er en ganske stor person, alltid vært det =) Litt rart om vi har samme brystmål, at jeg har større kasse vil jeg påstå :hmm: Hvordan får du det til?

 

I tillegg spørs det jo hvordan du trener, jeg har passe på å få trent alle fire sider av brystet mitt jevnlig. Noe jeg ikke oppfatter er så veldig vanlig.

 

Har nok noe med de gigantiske og utstående niplene da... :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...