Gå til innhold

bIsk0p's treningslogg


bIsk0p

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiser den maten jeg får hjemme jeg, og det er vanlig norsk, meksikansk, italiensk, indisk og asiatisk mat for det meste. Prøver å roe ned på dressing, saus og slikt. Har kuttet helt ut med godteri, fløteis og sukkerbrus. Hender jeg tar meg en liten saftis og en kald pils i varmen, men det er det. Også proteinpulveret etter trening da...

 

Jeg prøvde også en slik en salatkur til lunsj i noen dager, men jeg fant ut at jeg måtte spise helt sinnsykt mye for å bli mett. Det ble veldig lite økonomisk for meg.

 

(Jeg mener at så lenge man har et vanlig kosthold med vanlig næringsrik mat og trener, så kan man oppnå det man vil kroppsmessig. Dette kan jeg backe opp med de som hadde en fysisk jobb i gamle dager. For eks. de som flyttet tømmer. De hadde kropper som få andre, men spiste poteter og kjøttkaker.)

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du sikter til ryc, men jeg er mye enig i hva du sier! Vanlig sunt kosthold, er nok for at Ola Nordmann skal nå sitt kroppslig utseende. Men den tradisjonelle norske kosten vil på ingen måte få deg like langt. Du må ikke glemme at tømrere hadde en hektisk og fysisk dag, noe som gjorde at kaloriforbruket dems var veldig høyt og derfor hadde de behov for å spise mer. Skal også nevnes at ingen av disse var rippa, godt i hold var vel alle ;)

 

Selv så styrer jeg kostholdet i den positive rettingen, prøver å unngå brød (blir det det, passer jeg på å ha mye kjøtt), velger fullkorns alternativer når det er mulig og bytter smør med egg i bernaisen.

 

Styrer man unna for mye saus, ris, poteter og heller fyller opp med kjøtt og grønnsaker. Så kommer man langt! ;)

Lenke til kommentar

Blir ikke så mye logging denne uken da jeg stort sett bare eksperimenterer med øvelser og vekter. Men hadde en god rygg og triceps økt i går, kjenner det spesielt i deltoid og rotator cuff, samt litt korsryggen. Prøver egentlig å ta det rolig, men det ligger ikke helt i naturen for min del. Så jeg får rett og slett bare overleve litt stølhet nå i starten.

 

Markløften er grei, ser ut til at 100-110kg ved 3-6x5 får holde nå. Satser på å komme meg fort oppover. Ellers blir det barbell rows (både med stang og hantler), maskinøvelse for deltoid (kan ta bilde), dips (tror kanskje dette må tas en annen dag da det blir til failure), franskpress og en hånds-kabel trekk.

Lenke til kommentar

Bryst/biceps på fredag, sirkeltrening på lørdag + sykkeltur frem og tilbake (ca 1.5t totalt) og nesten 2 timer innebandy på søndag.

 

En ting som er litt kjedelig når jeg starter opp med trening igjen, er at jeg blir så fokusert på kosthold. Heldigvis er jeg ikke nazi på det, men merker når jeg spiser "tomme" kalorier...

 

Tenker å starte logging fra og med i dag. Trener da 5x5 på baseløftene (benkpress, markløft og knebøy) og 12-15x4 på resten. Baseløftene forventer jeg ikke store fremgangen på fra økt til økt, men det er litt lettere å øke vekt/reps på resten. Når jeg logger, så gjør jeg det litt lettvint for min hukommelse. Skriver kun om jeg er innenfor målet, eventuelt over eller under. Er 3/4 sett over eller under endres vekten på neste økt.

Lenke til kommentar

Mistet et større innlegg, så blir bare et sammendrag nå! :)

 

Rygg og triceps

 

Markløft

 

5 sett á 90kg over 5 reps på alle. Satser på 100kg neste uke.

 

Franspress

 

4 sett á 17.5kg over 15 på alle. Øker med 2.5kg neste uke.

 

Mage

 

Crunch maskin (ukjent vekt 50-70kg) 10 reps og beinløft 10 reps (3 ganger sammenhengende)

 

Rear delt

 

4 sett á 25kg target på alle sett. Beholder motstand.

 

En hånds kabeltrekk

 

4 sett á 20kg target på alle sett. Beholder motstand

 

Mage

 

Crunch maskin (ukjent vekt 50-70kg) 10 reps og beinløft 10 reps (3 ganger sammenhengende)

 

barbell rows med stang

 

4 sett á 50kg target på alle sett. Beholder motstand.

 

Fornøyd med treningen, god og sliten etterpå. Kommer til å legge til øvelser når kroppen er litt mer vant til belastningen.

Lenke til kommentar

Bein og skuldre

 

Knebøy

70kg - ok

70kg - ok

70kg - ok

70kg - ok

70kg - ok

 

Jeg er litt usikker på om faktisk var 6 sett jeg tok, tankene mine var en annen plass de to-tre første settene.

 

Sittende skulderpress (Stang)

30kg - ok

30kg - under

30kg - ok

30kg - ok

 

Forferdelig tungt, men kom igjennom! :)

 

Mage

Crunch maskin (ukjent vekt 50-70kg) 10 reps

Beinløft 10 reps

 

3 runder uten pause, det svir litt!

 

Strakmark

50kg - ok

50kg - ok

50kg - ok

50kg - ok

 

Udugelig tungt, men kom igjennom med 1-2 rep "tilgjengelig" på alle sett.

 

Sittende skulderpress (hantler)

12,5kg - ok

12,5kg - ok

12,5kg - ok

12,5kg - ok

 

Her også er det lite å gå på, men 10kg blir for lite.

 

Mage

Crunch maskin (ukjent vekt 50-70kg) 10 reps

Beinløft 10 reps

 

Sittende leggpress

35kg - ok

35kg - ok

35kg - ok

35kg - ok

 

Hadde med stopp på toppen de to siste settene, vekten er lett. Men er litt rett for å få "slag" på Anterior Tibial Tendon (har lett for å forstue denne senen.)

 

Beinpress

50kg - ok

50kg - ok

50kg - ok

50kg - ok

 

Ligger på 15 reps her, så har mer å gå på. Noen som vet hvor mye man løfter uten vekter på?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på; hvor mange kg du greier på hver arm når det kommer til liggende brystpress med manualer (enten 6, 8 eller 10 rep)?

 

Ettersom dette er den eneste treningstråden jeg følger med så må jeg nesten dele en liten historie fra her om dagen. Første gang i løpet av det året jeg har trent styrketrening at det var en bekjent som spurte: Har du begynt å trene? Jeg sa: FUCK YEAH! Endelig en som ser det.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Nja, si det. Er nok ikke mye nå, vil tippe at 25-27.5 på 10 rep. Men har vært oppe på 35kg x 6, samt klart 40kg noen reps =)

 

Alltid kjekt når folk ser forskjellen :) Jeg har selv fått både bemerkninger når jeg drev med svømming og sånn halveis deffet, samt sist fredag fikk jeg bemerkning på at jeg hadde blitt større igjen. Alltid gøy!

 

 

Svømming i går ble byttet ut med 5 timer overtid, som faktisk er trening i seg selv. Prøvde å justere ned inntaket litt, men er litt usikker på hvordan det gikk da jeg tok en tur ned på Glad maten, der det bl.a ble en kebab (over to år siden sist gang..)

Lenke til kommentar

Bryst og Biceps

 

Benkpress

70kg - ok

70kg - ok

70kg - ok

70kg - ok

70kg - over

 

Har nok litt mer å gå på her, men tipper 70kg holder en eller to uker til

 

Preacher Biceps curl

22,5 - ok

22,5 - ok

22,5 - ok

22,5 - ok

 

Mage

Crunch maskin (ukjent vekt 50-70kg) 10 reps

Beinløft 10 reps

 

Skråbenk, hantler

25kg - ok

25kg - under

25kg - under

25kg - under

 

Dessverre var 22,5kg hantlene ødelagt, så måtte gå et hakk opp (har ikke 20kg) Tror det ble 11, 11, 9 de siste settene.

 

Hantel curls

12,5kg - ok

12,5kg - ok

12,5kg - ok

12,5kg - ok

 

 

Mage

Crunch maskin (ukjent vekt 50-70kg) 10 reps

Beinløft 10 reps

 

En hånds kabel trekk (nedre bryst)

20kg - ok

20kg - ok

20kg - ok

20kg - ok

 

 

Det ble også en ca 2 timers innebandy økt senere på dagen, samt noen timer jobb på natten. Kostholdet var bra totalt sett! Blir ikke noe trening i dag, kroppen min trenger hvile!

Lenke til kommentar

Rygg og triceps

 

Markløft

100kg - ok

100kg - ok

100kg - ok

100kg - ok

100kg - ok

 

Holder 100kg en trening til, tenker å begynne med kreatin neste uke. Så går nok ytterligere opp snart! :)

 

Franskpress

17,5kg - ok

17,5kg - ok

17,5kg - ok

17,5kg - ok

 

Glemte å øke, hadde mer å gå på også..

 

Mage

Crunch maskin (ukjent vekt 50-70kg) 10 reps

Beinløft 10 reps

 

barbell rows med stang

50kg - ok

50kg - ok

50kg - ok

50kg - ok

 

Litt usikker på teknikk og vinkel, så holder vekten

 

En hånds kabeltrekk

20kg - ok

20kg - ok

20kg - ok

20kg - ok

 

Mage

Crunch maskin (ukjent vekt 50-70kg) 10 reps

Beinløft 10 reps

 

Rear delt

25kg - ok

25kg - ok

25kg - ok

25kg - ok

 

 

God treningsøkt! Fornøyd med innsats og kjenner det litt i dag. Kostholdet var ikke noe å skryte av da jeg stappa trynet med nøtter og spiste litt sjokoladekake, prøvde å kompensere med mindre mat ellers. Ble også en tur i fakkeltoget, utrolig fint å se at så mange møtte opp!

Lenke til kommentar

Bein og skuldre

 

Knebøy

70kg - ok

70kg - ok

70kg - ok

70kg - ok

70kg - ok

70kg - ok

 

Tok et ekstra sett i dag for å være sikker, blir 80kg neste uke

 

Sittende skulderpress (Stang)

30kg - ok

30kg - ok

30kg - ok

30kg - ok

 

 

 

Mage

Crunch maskin (ukjent vekt 50-70kg) 10 reps

Beinløft 10 reps

 

 

Strakmark

50kg - ok

50kg - ok

50kg - ok

50kg - ok

 

 

 

Sittende skulderpress (hantler)

12,5kg - over

12,5kg - over

12,5kg - over

12,5kg - over

 

Tror jeg prøver meg på 15kg neste gang.

 

Mage

Crunch maskin (ukjent vekt 50-70kg) 10 reps

Beinløft 10 reps

 

Sittende leggpress

40kg - ok

40kg - ok

40kg - ok

40kg - ok

 

Gikk opp, ingen problemer med det!

 

Beinpress

50kg - ok

50kg - ok

50kg - ok

50kg - ok

 

 

Blir litt sporadisk logging da jeg er midt i et få-lån-kjøpeleilighet-og-flytte på 1 uke styr. Så går litt mye tid inn i dette, satser på å starte med kreatin neste uke. Kostholdet i dag har vært bra vil jeg si! =)

 

NB: Svømte litt over 1000 meter i går, veldig mye folk. Så ble mye slalom og dykking for å ikke svømme på folk.

Lenke til kommentar

Svømming i går. ca 800m crawl intervall (50 meter ca 50 sek, 30 sek pause. Lengre pause etter 500 meter) Var en del folk, så fikk ikke hold optimalt tempo hele tiden, samt jeg måtte forkorte og forlenge pausen for å starte mellom de andre som svømte. Var uansett veldig sliten, hadde også en ganske aktiv dag hvor jeg var på beina mellom 07:30 og 13:00 uten pause.

 

Ellers blir det flytting i dag og er uten nett i den nye leiligheten, så ingen logging før på mandag tipper jeg. Satser på å få tatt en rask bryst/biceps økt før overtagelsen gjøres og flyttingen starter.

 

Kostholdet i går var jeg veldig fornøyd med!

 

0.7L med kalkun filet, ~30g fullkornsris og 100-150g amerikanske grønnsaker (rester) til lunsj (13:00)

3 beef burgere /m 4 skogsbacon skiver og 2 skriver Synnøve burgerost i 2 fiber-hamburgerbrød (~17:00)

1 mager kesam /m litt uten sukker jordbærsyltetøy og 1/3 smoothie mix (coop)

 

Totalen nærings-messig er jeg usikker på, men det holder for min standard! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...