Gå til innhold

bIsk0p's treningslogg


bIsk0p

Anbefalte innlegg

Bare for å blåse litt liv i tråden :)

 

Ble et veldig langt opphold fra styrketreningen! Ble over et år med ganske bra fokus på innebandy hvor jeg spilte både med jobben samt Stavanger innebandyklubb (2 divisjon), mye trening og kamper. Sesongen i fjor endte med å knekke foten (tretthetsbrudd) 1 april av alle ting (prøv å kom med sykemelding den dagen..)

 

6 uker med sofasitting og gips gjorde sitt (var heldigvis stress å lage mat, så spiste heller ikke så voldsomt) Etter 6 uker var bruddet enda ikke grodd helt, men jeg fikk av gipsen og skulle gradvis trene meg opp igjen. 2 uker gikk til å lære meg å gå normalt igjen og jeg har enda ikke tatt sjansen på å løpe i noe særlig grad. Har vært inne til røntgen for å se om bruddet er bra nå, men legen presterte å bli sykemeldt etter det, så har enda ikke fått noe svar.

 

Har imidlertid startet med styrke igjen. Begynte på studio i august, men ble en veldig av-og-på start med ferier, litt problemer i familien, øye laser og litt diverse. Men er nå på rett kjør og løftene begynner å bli greie. Har nå noen dagers pause da jeg har korrigert det ene øyet, men håper til helgen blir det mer trening igjen :)

 

Per nå så ser det slik ut: 100kg (10x3) i mark, 80kg (6-8x3) i knebøy, 80kg (10x3) i benkpress, 90kg (8x3) i strakmark.

 

Er greit fornøyd med tallene mtp hvor lang pause jeg har hatt fra styrketreningen, merker at grepet mitt er for dårlig noe som gjør at jeg må ta nytt grep en gang ila 10 reps i markløft. Så må få trent opp dette. I tillegg må jeg få trent mer kroppsløft da jeg er for svak i forhold til egen vekt.

 

Ligger rundt 100kg tror jeg, men har vokst godt den siste mnd, så er litt spent på hvordan det blir. Når det gjelder kosthold så er litt som det kommer. Spiser og nyter livet akkurat nå, også blir det mer fokus etter julen og når sommeren nærmer seg :)

 

 

Blir nok ikke så mye logging her, men får se hva som kommer.

 

- Peace

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Tar en mini update. Har startet med Stronglift 5x5 for en stund siden. Begynner å nå maksen min på forskjellige øvelser, men er godt fornøyd med programmet og skal følge det litt til. Madammen trener med meg, som er en ekstra grunn til at jeg følger det. Iallefall inntil hun føler seg litt mer komfortabel med øvelsene og teknikken. 

 

Løftene mine per nå;

 

Knebøy: 97,5 (failet på to økter, blir nok deload)

OHP: 47,5 (har litt mer å gi her tror jeg)

Benk: 67,5 (Ikke noe problemene)

Deadlift: 102.5 (enkelt)

ROW: 67.5 (litt usikker på om jeg er fornøyd med teknikken, men tipper jeg går for deload snart)

 

Chins: 3.75 (nettopp startet)

Dips: 3.75 (nettopp started) 

 

 

 

Var nedi 92kg før ferien, men har gått opp til 94kg nå. Hjemme igjen, så skal nedover igjen. 

 

Veldig fornøyd med å ha gått ned i vekt, vil ha bort litt mer fett. Kan godt ligge på 90kg for min del. 

 

 

Har også løpt trolljegeren i Stavanger. 8km hinderløype med 35 hinder. Video fra dette er under. Skal i starten av september også løpe i Bergen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...