Gå til innhold

iPhone 4 "Visste du at?"-tråden


Kilko

Anbefalte innlegg

Her kan folk poste tips om de "skjulte" egenskapene i iPhone/iPhone 4 :D

 

Kan selv poste noen som jeg ikke tror ALLE vet om:

 

Vise batteriprosent: Instillinger --> Generelt --> Bruk --> Batteriprosent

 

Vise alle åpne programmer og lukke de (iOS 4): Trykk 2 ganger på den runde knappen så kommer det opp alle programmer som er åpne. Hold inn finger på 1 program for å få mulighet til å lukke alle åpne programmer.

 

Instillinger for MP3-spilleren: Instillinger --> Generelt --> iPod:

 

Legge til EGEN ringetone på mobilen: Last ned Audacity, sleng inn ei mp3 fil, klipp ut 30 sek fra sangen som du vil ha som ringetone, lagre. Last ned Switch Sound File converter, konverter mp3-fila til m4a og rename m4a-endelsen til m4r. Så slenger du den over i iTunes under ringetoner og syncer :D

 

Endre sang imens telefonen er i låst modus: Trykk 2 ganger på hjemmeknappen så får du opp mulighet til å stoppe sang, ta på forrige eller neste sang.

 

Safari: komme raskt øverst på websiden UTEN scrolling: Hvis man trykker øverst på skjermen, altså på den linjen der batteriet osv står, vil man automatisk "gå til toppen". Det vil si at hvis du leser en artikkel på VG og vil opp og skrive inn en ny nettadresse, så slipper du å scrolle oppover.

 

Ta bilde av skjermen:

Hold inne Hjem-knappen, og trykk deretter på Dvale/vekke-knappen. Skjermen blinker og bildet av skjermen vises i Kamerarull.

 

Se signalstyrken på iPhone

Apple har lagt inn igjen en service-innstilling som viser signalstyrken i tall.

 

Bare skriv inn *3001#12345#* i telefondelen og trykk ring.

 

Her forklares det litt nærmere om hva tallene betyr:

http://www.anandtech.com/show/3821/iphone-4-redux-analyzing-apples-ios-41-signal-fix

 

Håper dette var til nytte for noen av dere. Vennligst post flere tips dere vet av :)

Endret av Kilko
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringetoner kan du også lage i iTunes, men bare av musikk du har kjøpt der.

Du kan også kjøpe ferdige ringetoner.

 

Siden audiko.net har mange ferdige gratis ringetoner, og du kan også lage egne fra egen musikk. Da kommer de i riktig format, og du kan legge de direkte inn i iTunes :)

 

Edit:Nyeste iTunes har visst desverre fjernet muligheten for å lage ringetoner selv. (iTunes 10)

http://www.maclife.com/article/news/apple_removes_ability_create_ringtones_itunes_10

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Vise alle åpne programmer og lukke de (iOS 4): Trykk 2 ganger på den runde knappen så kommer det opp alle programmer som er åpne. Hold inn finger på 1 program for å få mulighet til å lukke alle åpne programmer.

At programmene ligger i den listen betyr ikke at de er åpne, det er kun en oversikt over dine sist brukte programmer.

Lenke til kommentar

mange av programmene kjører faktisk, og kan med fordel avsluttes for å spare litt batteri

 

Mens du tar opp video eller tar bilder, trykker du på skjermen der du vil fokusere. iPhone vil også justere eksponeringen og hvitbalansen automatisk.

 

Ta et bilde av skjermen.

 

Hold inne Hjem-knappen, og trykk deretter på Dvale/vekke-knappen. Skjermen blinker og bildet av skjermen vises i Kamerarull.

Endret av hernil
Lenke til kommentar

mange av programmene kjører faktisk, og kan med fordel avsluttes for å spare litt batteri

Hvilke programmer er det snakk om? Og på hvilken måte kjører de i bakgrunnen?

 

Alle programmer du åpner og "avslutter" ved å trykke å hjemme-knappen, minimeres bare, dette p.g.a. multitasking i iOS 4.

Lenke til kommentar

Det er ikke helt riktig.

Ingen av programmene kjører i bakgrunnen såfremt de ikke utfører en oppgave slik som f.eks spille av musikk eller kjøre navigasjon.

Bruker du ikke et program aktivt ligger det "pauset" i bakgrunnen og bruker ikke resurser bortsett fra en liten del minne. (Programmer som ikke er klargjort for multitasking avsluttes som før)

Det vil si at batteriet er upåvirket av hvor mange programmer du har på denne oversiktslinjen over sist brukte programmer, så lenge du ikke bruker noen av de aktivt.

 

Selv har jeg 81 programmer i denne linjen akkurat nå da jeg ikke avslutter programmer, og telefonen har brukt 8% av batteriet i dag.

 

Edit: Dette er forresten ikke helt i tråd med hva tråden skal handle om, selv om det kan være nyttig å vite :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Vise alle åpne programmer og lukke de (iOS 4): Trykk 2 ganger på den runde knappen så kommer det opp alle programmer som er åpne. Hold inn finger på 1 program for å få mulighet til å lukke alle åpne programmer.

Dette er feil!

 

Listen du får opp er ikke en liste over programmer som kjører, men en liste over de sist brukte applikasjonene.

Lenke til kommentar
Raptor' date='30. august 2010 - 00:31' timestamp='1283121064' post='16142264']

Vise alle åpne programmer og lukke de (iOS 4): Trykk 2 ganger på den runde knappen så kommer det opp alle programmer som er åpne. Hold inn finger på 1 program for å få mulighet til å lukke alle åpne programmer.

Dette er feil!

 

Listen du får opp er ikke en liste over programmer som kjører, men en liste over de sist brukte applikasjonene.

Mange av programmene kjører jo, selv om det kan diskuteres hvorvidt de faktisk "kjører". Det er derfor ikke helt feil å kalle det en liste over åpne programmer.

Lenke til kommentar

Jeg kan komme med et nytt tips som ikke har blitt delt, så vidt jeg ser. Hvis man trykker øverst på skjermen, altså på den linjen der batteriet osv står, vil man automatisk "gå til toppen". Det vil si at hvis du leser en artikkel på VG og vil opp og skrive inn en ny nettadresse, så slipper du å scrolle oppover. Jeg bruker hvertfall den funksjonen en del :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kan komme med et nytt tips som ikke har blitt delt, så vidt jeg ser. Hvis man trykker øverst på skjermen, altså på den linjen der batteriet osv står, vil man automatisk "gå til toppen". Det vil si at hvis du leser en artikkel på VG og vil opp og skrive inn en ny nettadresse, så slipper du å scrolle oppover. Jeg bruker hvertfall den funksjonen en del :thumbup:

 

Jeg samler opp alt i førsteposten :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...