Gå til innhold

Boardwalk Empire - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Darn, litt urovekkende at Owen ble knerta. Og kan vel anta at Sawicki også ble knerta. Herlig babbel som kom fra han denne uka. Ikke at Owen var en så viktig karakter for annet enn historien til Margaret (som jeg virkelig ikke liker denne sesongen), så var det en twist jeg ikke helt så komme. Hadde forventa meg at han ble oppdaga, men ikke stort mer.

 

Joe Masseria og Gyp er fete, men jeg hater også Gyp nok til å ønske han død. Blir ikke overrasket hvis Masseria blir drept nå også før sesongen er ferdig, men jeg håper han blir litt på serien. Håper at det blir mer handling i New York neste sesong.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å sett ukas episode igjen så kommer det opp for meg at jeg digger Lucky Luciano og Meyer Lansky sammen. En ganske kul duo.

 

Serien har mye historie i birollene. De har så vidt rørt Bugsey Sigel som er en ganske kjent gangster i likhet med Al Capone (som er riktignok litt mer kjent). Håper den rollen utvides mer enn å bare være en løpegutt for Luciano og Lansky etterhvert slik som Capone ble med mer makt i selskapet til Torrio.

 

Gaston Means må også være årets nye favoritt ved siden av Joe og Gyp. Så slu, herlig og på sin måte "elegant". Stephen Root er en så brilliant skuespiller som fortjener en god dramarolle (episoden med han og kona hans i Fringe var god, og velspilt av Root).

 

Begynner å like denne sesongen, hatt litt problemer med serien etter de første episodene denne sesongen, men nå begynner det å gå ganske greit igjen.

Lenke til kommentar

For meg var dette sesongens beste episode, om ikke seriens beste episode. Darn, var så intenst redd for at Nucky ville bli tatt til fange av Gyp på slutten der. Men heldigvis var det good ol' pal Al Capone.

 

AYO BEY, LESSON HERE. YOU COME AT THE KING, YOU BEST NOT MISS.

 

Richard-historien har vært litt merkelig, og svak denne sesongen, og det føltes ut som at karakteren har bare blitt værende for at Terence Winter & Co skal ha en av seriens mest engasjerende karakterer. Med mye rundt sønnen til Jimmy og hans "uenigheter" med Gillian har dette vært mer og mer en historie der jeg synes veldig synd på han fordi hun kaller han et halvt menneske, og har vært liksom fornøyd med at han får seg noen i livet. Det er kanskje lite action i historien hans denne høsten, men darn så den ta en vending nå. Føler alt det litt "kjedelige" som har vært rundt karakteren har gitt en bra payoff.

 

Uansett, Chalky og Nucky var velspilt denne episoden. Var ingenting annet enn en svært positiv episode for min del. Spesielt med så lite Margaret.

Endret av Maury
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det ville nok vært unødvendig med snikerskytervåpen inne i et hus bare for et par skudd. Så tror heller han har tatt noe deal med Nucky, som hitman til å ta ut Gyp på en måte senere vekk fra huset (så sønnen til Jimmy ikke tar skade, eller blir brukt som et forhandlingsobjekt

 

Margaret og Nucky har alltid har vært snille mot han, i hans Richard sine egne ord. Så jeg ser ikke helt Richard være den som har noe vendetta mot Nucky. Så vidt jeg har skjønt så har Richard tro på at Jimmy døde når han med narko-overdose bl

 

Blir Gyp tatt ut, og ihvertfall løytnantene hans så backer muligens Joe sine folk seg vekk. Dermed alt bra for Nucky igjen i Atlantic City. Lurer på om politifolkene som tok Luciano jobber for noen, virket ikke som de var der på state business liksom.

Lenke til kommentar

Joe Masseria og Gyp er fete, men jeg hater også Gyp nok til å ønske han død. Blir ikke overrasket hvis Masseria blir drept nå også før sesongen er ferdig, men jeg håper han blir litt på serien. Håper at det blir mer handling i New York neste sesong.

 

Jeg digger Gyp, Nucky er en såpass kjedelig type sammenlignet med de andre gangsterne at jeg heller skulle sett han død. Det skjer ikke. Gyp dør sannsynligvis, men Masseria dør nok ikke.

Lenke til kommentar

Nucky kjedelig, neh. Deler ikke den. Nucky har ikke vært ordentlig gangster før i sesong 2, synes nå jeg. Han har vært mer en Puppet Master/Wizard of Oz-type før nå. Litt feil å sammenligne, og dessuten var Nucky herlig som gangster denne uka.

 

Håper Masseria overlever, så Luciano og Lansky får noe flere scener med han framover. King Joe.

Lenke til kommentar

Haha. Forventa enten Richard, Gillian eller Nucky som endte opp med å drepe Gyp. Ble ingen av delene, men lakeiene til Gyp for hevn for å ha drepte fetteren hans (+ komme seg vekk fra det hele i live).

 

På en måte bra at de ikke viste hva helt som vil skje med Rothstein enda, men søren så herlig at Gaston Means igler seg fram. Både ganster og den politiske siden til Nucky viste seg bra fram i sesongfinalen. Han plukker opp både et våpen og bruker sin kontakter til Means, Andrew Mellon og Esther Randolph for å fullføre planene sine.

 

Høydepunktet med finalen var uten tvil Richard sin ensomme desperado mot Gyp sine folk. Spennende og herlig på sin måte. En litt trist endelse på det, ettersom Richard har hele sesongen prøvd å bygd et normalt liv rundt seg. Jack Huston har gode bevegelser og alt sånn som gjør at Richard troverdig kan være effektiv mot restene av Gyp sin styrker (regissøren har også gjort en god jobb). Redningen av Tommy var også herlig (og blodig) - Ikke bare fordi Richard er mester mildt sagt i snikskyting i det vi ser han finne en måte å skyte på i det han overgir seg, men fordi scenen viser hvordan Richard bryr seg for ungen. Det var litt sørgelig på slutten der hvordan vi så Richard gikk vekk fra huset til Julia, ettersom det virket litt som han gir opp med å finne et normalt liv.

 

En av de type scenene som får Boardwalk Empire til å være en av de mer fornøyelige seriene ved en sesongslutt er alle de store dødscenene som den med Gyp. Jimmy fortjente å dø, og jeg likte at dette skjedde i sesong 2 ettersom dette har alltid vært en serie hovedsakelig rundt Nucky. Sesong 2 sin slutt var en meget viktig greie for Nucky, karakteren blir mer tøffere og alt sånt av hva som skjedde med Jimmy. Det hadde ikke vært det samme om Jimmy forsatte rundt å gjorde alt for Nucky, og det ville ikke vært like sannsynlig at en gangster som det Nucky har utviklet seg til ville holdt Jimmy rundt seg. Broren ser jeg, ettersom det er hans bror og de nå har satt seg litt til ro igjen. Eli har jeg også veldig likt denne sesongen, spesielt scenene hans med Nucky i det siste har jeg likt stort.

 

Å gud, måten Nucky brukte Capone og Chalky til å drepe King Joe`s menn, WONDERFULL! Ja, Nucky behøvde ikke det, men det ville ikke vært troverdig om Joe skulle gå vekk fra dette som ingenting har skjedd. Og Nucky er ikke den typen person som lar slike handlinger som Joe har gjort gå forbi uten noen følger. Herlig.

 

Jeg likte denne sesongfinalen stort, sesongen kunne vært bedre midtveis. Men søren som det ga payoff. Ny sesong høsten 2013, ser fram til det.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...