Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utvist fra skolen. kan jenter gjøre som de vil?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tråden er ryddet for en haug off-topic og noe misbruk av gjestekonto. Jeg er tydeligvis (tolket ut fra det enkelte hadde skrevet her inne) ikke den første som har ryddet denne tråden.

 

Fra nå av holder vi tråden til originalt tema, ellers venter det reaksjoner. Samtidig minner jeg om reglene for gjesteposting scroll opp til toppen av denne siden og les det som står der. Disse reglene er ikke vanskelig å se, og velger man å overse dem, kan det ventes reaksjoner. Jeg minner om at ved grovt misbruk av gjestekontoen kan din IP-adresse stenges for bruk på forumet. Til alle andre enn trådstarter: Dersom dere ønsker å fortsette diskusjonen i denne tråden registrer en konto!. Gjesteposting skal bare brukes når man skal verne om sensitiv informasjon om seg selv eller andre, ikke noe annet.

 

(Og om ikke all min kreative bruk av tekstformatering har fått folket til å innse alvoret, så ventes strengere reaksjoner)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

haha.

 

litt morsom situvasjon. det er desverre slik i samfunnet at 99% av " like stillings sammfunnet" er råtne grønnsaker som ikke kan tenke selv.

 

like stilling fungerer slik : jente slår gutt = girl power.

gutt slå jente = jihad ! kastrer den gutten !!! arivariva !

 

så vis rektoren på den skolen er så evneveik at han ikke kan tenke på andre måter enn det han har blit forklart av feminist gruppene .. så ville jeg bytta skole ganske fort.

 

 

blir nesten litt irritert over hvor dumme folk er av og til !

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg finner ikke tråden på KG.

Men vil likevel utale meg om saken.

 

Begge er jo skyldige i denne saken, men med noen forskjeller.

Men jeg mener det jenta jorde var "verst", pga følgende:

- jenta handlet uprovosert.

- gutten handlet spontant, trolig i større grad en jenta.

 

 

Det at gutten gjorde noe fysisk i denne sammenheng vil jeg ikke gjør det noe verre, hadde gutten drat ned buksenhennes og voldtatt henne, DA kunne jeg støttet at det var verre, men det er jo absolutt ikke saken her.

 

 

100% likestilling er det eneste som er riktig!.

 

Men hva kan du gjøre med det?

- Ta det alvorlig opp med rektor på skolen.

- Lage en sak i lokalavisa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Støtter del_diablo i anmeldelse av skoleledelsen. Det har de gjort seg fortjent til uansett utfall. Snakk med dem først, anmeld dem etterpå uansett utfall. Og gi gutten din en klapp på skulderen. Selvforsvar må til når skolen gir faen. Mon tro om den dumme tispa har lært leksa si nå? Snike seg inn gjentatte ganger på den måten og glo på nakne gutter som ikke har bedt om det, da er det bare rett og rimelig at hun blir glodd på en gang selv.

 

At det skal være verre å dra ned buksen på noen en enkelt gang enn å snike seg inn i garderoben gjentatte ganger og gjøre hele dusjingen utrygg for alle som er der, er det dummeste jeg har hørt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

TS burde snakke med skolen. Og får ikke jenta tillsvarende straff burde trådstarter oppfordre sønnen sin og de andre guttene i klassen til å begynne å vandre innom jentegarderoben en gang i blandt i likestillingens navn. Får dette reaksjoner utenom det de jentene som har vært innom guttegarderoben har fått så er det neste skrittet å gå rett ut i media med saken. Da har skolen fått mer enn nokk muligheter allerede.

Endret av flesvik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Din sønn går i tiende klasse, det betyr etter all sannsynlighet at man vet hvilke dører som fører hvor, altså kan vi se bort i fra at jenta gikk feil.

 

Det er jenta som fremprovoserer handlingen klart og tydelig, dette i en alder hvor hvertfall gutter ofte har litt hormoner etc. Det er helt klart å tydelig at jenta med vilje ønsker å provosere, da trenger hun ikke å klage etterpå. Engasjer advokat med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glad det er noen her som vet hva likestilling er, og ikke undertrykking. Jeg kan forstå etter alle de årene som menn har ''regjert'' over kvinner, kan jeg skjønne at det er mange som mener vi burde bli undertrykket også, derav, stakkars jenta, faen ta gutten han fortjener all straff. Det er ikke slik det burde være. Vi menn gjorde den feilen å undertrykke kvinner, og jeg liker overhodet ikke å tenke på hva våre forfedre gjorde ed datidens kvinner. Men ikke la historien repeteres med det omvendte. Dermed er likestilling temaet her, og som mange sier kontakt skolen, media, osv. Which ever works the best. Det kvinneguiden sier, og skilter med, er ikke noe du burde høre på TS. Er en av trådene subjektive, så er det ihvertfall den, og maken til krass det går å bli trodde jeg ikke fantes, men jeg tok feil.

Uansett, det er din sønn, og det du føler er mest rettferdig gjort i forhold til hva hans straff var, er egentlig det du burde gjøre.(med viss margin da vel og merke)Ikke la det ligge, for da virker det som om det er riktig det som skjer. Og det vil ingen tenker jeg.uansett, posten til Warneck på denne siden, var ganske god. Jeg vil iallefall rekommendere å gå ut ifra den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Åhhh typisk skole "kjønnsdiskriminering" vis jeg kan kalle det, det. Så klart var det ille det sønnen din gjorde og han burde vel få en straff for dette. Men at ho labber inn i gutte garderoben med et uhell og tror ho kan gjøre hva ho vill er bare for stygt ass. Ser for meg hvordan hun sitter å griner til rektor med venninna si og snakker om hvor traumatisk og fælt ho opplevde det.

 

Mens jeg er inne på det minner dette meg også litt om gym kravene på blant annet kupertesten og lignende. Så klart burde de være innstilt etter kjønnene, men noe er feil når alle jentene i klassen får 5+ og 6 mens de fleste gutta ligger på 4 og med ett par oppe på fem og sånn 1-2 stykker som spiller spiller fotball i andre divisjon får 6.

Endret av Carlgutt
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enda et eksempel på noe som er galt med verden i dag.

Vi gutter som lever i dag skal ikke måtte tåle forskjellsbehandling kun fordi menn har hatt det greit før oss. Jeg har vært her på planeten i snart 21 år, og har ikke gjort noe fortjent for å bli diskriminert kun fordi jeg er gutt.

 

Enkelte forskjeller må forventes, rett og slett fordi vi ja.. Har to kjønn. Men at jeg skal måtte forholde meg til at kvinner tas i med silkehansker mens jeg får pepperbøssa er latterlig.

 

Slik jeg ser det er veldig mye av likestillingsdebatten basert på at "hah, nå er det vår tur" i stedet for å bare sette ned foten å si at "fra nå av skal det være likt"

Er heldigvis vokst opp med foreldre som har lært meg å tenke likt om folk, enten de er jente eller gutt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er nok ikke stort å gjøre med det. Skola vil nok alltid være slik, vært sånn siden jeg begynte på VGS.

Skola nå i dag er ikke akkurat rettferdig, og er temmelig kjønnsdiskriminerende. Jentene vil ha "fordeler" fra dagen de starter, til dagen de slutter.

 

Dette er ihvertfall oppfatningen skolen min og andre skoler i fylket ga meg. (har ikke bytta skole, men har kamerater fra diverse andre skoler)

 

Virker faktisk som om lærerne også er mer "voksne" på VGS, da alt er likestilt og rettferdig!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner reaksjonen til sønnen din veldig godt, og mener at det er jenta som gjør den værste handlingen her. Hun handler helt uprovosert og med fullt overlegg, og at gutten fysisk dro av klærene til jenta spiller jo for faen ingen rolle? Det er det og bli blottet ufrivillig som er saken her, om man så fysisk dro av klærene eller oppsøkte et rom der personene hadde tatt av klærene fra før spiller minimalt rolle i mitt hode.

 

Jeg er ikke usikker på min egen kropp, og har ikke noe problem med å være naken forran ei jente, men forskjellen er jo da at jeg har gitt tilatelse, men hadde ei jente kommet inn fullt påkledd mens jeg sto i dusjen uten tilatelse hadde jeg følt meg skikkelig undertrykt. Det sitter i hode, og det er tanken på at ei jente har lurt seg til å se meg naken som hadde fått meg til å føle meg dårlig.

 

F.eks blottere, de fleste har jo sett en penis før, med mindre det er snakk om små barn, og det er jo ikke selve synes av en penis som er ille. Men det er det at man blir frivillig utnyttet, akkurat det samme som guttene ble. Jenta ville se litt pikk og lurte seg til dette. Synes hun fortjente det, når hun er så dum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...