Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utvist fra skolen. kan jenter gjøre som de vil?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å dra ned buksa på jenta er vell litt drøyt, men jeg skjønner absolutt hvorfor han gjorde det. Men det er absolutt noe du burde ta opp mener jeg, at hun ikke får noe straff når hun har brutt en regel er jo rett og slett forskjellsbehandling.

Og ærlig talt tre dager og nedsatt får å dra ned buksa er latterlig strengt spør du meg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvis det at jenter hadde kommet inn i garderoben i lengre tid var et så stort problem, hvorfor hadde ikke noen sagt i fra til læreren da? Er jo ikke så vanskelig for læreren å sitte utenfor døren mens gutta dusjer. Når jeg gikk på barneskolen sprang vi inn i garderobene til hverandre hele tiden, og aldri var det noen som sa i fra. Tror de fleste syntes det var ganske morsomt og spennende. Det er jo rimelig naturlig å være nysgjerrig på det andre kjønn i den alderen. Hvis det er så lett å komme seg mellom garderobene, tviler jeg på at guttene ikke har vært inne i jentenes garderobe også, det er slik alle barn gjør.

 

Gutten tenkte sikkert ikke over de potensielle konsekvensene, men det å kle av jenta framfor de andre guttene er drøyt. Det er en stor forskjell i å være en, og det å være mange. Om en gutt hadde kommet inn i jentegarderoben og sett ALLE jentene nakne er det ikke så ille, men når EN jente blir stående naken framfor alle guttene, er det noe helt annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hahaha må le av noen kommentarer som tror dette er så unormalt. På barneskolen der jeg gikk (noen år siden) hadde vi det også slik etter gymmen etter at læreren hadde gått. Gutter besøkte jentegarderoben etter gymmen og andre ganger besøkte jentene oss gutta. Vi var en veldig sammensveiset klasse haha :thumbup: Lærerne og de "voksne" var alltid den store stygge ulven så vi var helt sikre på at ingen av dem visste om dette. Og slik forble det.

 

Skjønner ikke hvorfor mange av dere synes dette er så unormalt. Hva galt gjorde hun egentlig? Hun var bare være nysgjerrig, det er helt normalt i den alderen både for gutter og jenter. Hvis man ikke skjønner det er man unormal, synes JEG. Skylde på jenta? Hvem var det som gjorde noe unormalt og slemt mot en jente her? Jeg respekterer homofile, unntatt de som hater jenter og ønsker dem vondt??!!?? -.- Jeg har null respekt for slike gutter.

Endret av Mins
Lenke til kommentar

Hadde en voksen person drevet og dradd av buksene til jenter (uprovosert eller ikke) hadde nok vedkommende blitt stemplet som voldtektsforbryter.

 

Enkelte bør skjønne det at å ty til vold(yep jeg betegner det å dra buksa av noen som overfall) er absolutt ingen måte å løse problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en voksen person kommet inn i det andre kjønnets garderobe hadde personen blitt stemplet som seksuelt trakaserende.

 

Ellers, anonyme innlegg skal bare berukes til sensetive temaer, kan ikke si at jeg syns du trenger å være anonym her Guest_woof_*.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mulig denne begynner å bli gammel, men likevel. Synes det gutten gjorde var uakseptabelt. Dette kan få store sosiale og personlige (selvbilde osv) konsekvenser for jenten. Men det hun gjorde var også helt uakseptabelt. Hun burde få sin straff, i likhet med gutten.

 

Man kan få sympati for gutten, noe jeg gjør, men i Norge i 2010 (snart 2011) kan vi ikke tolerere at folk tar loven i egne hender, enten det er i store saker eller i "småsaker" som denne.

 

Scenario: en innbruddstyv bryter seg inn i et hus hvor et ektepar bor. Kvinnen i huset er så uheldig å møte på innbruddstyven i det han prøver å stikke av, og hun blir drept. Innbruddstyven løper videre, med tyvgodset. På få sekunder skjer følgende: ektemannen, forvirret av sinne og frustrasjon, løper instinktivt etter og dreper innbruddstyven (gjerne med et uhell, å drepe var ikke hensikten). Ektemannen vil nok i en slik situasjon bli dømt for enten uaktsomt eller overlagt drap, selv om veldig mange kun vil synes synd på ham, og føle at han ikke har fortjent noen straff. Det riktige ville vært å latt innbruddstyven gå, eventuelt holde ham igjen, og la politiet ta ham i varetekt. Deretter la ham dømmes i en rettsak (rektor i TS sin sønns tilfelle).

 

Nå er det ikke meningen å sammenligne drap og å dra av buksen på en jente i garderoben, men bare for å illustrere et poeng :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jentene får ligge å sove/døse i timen, guttene her får kjeft med en gang.

Jentene kan sitte å skravle og le om sminke og gutter, snakker vi om fotball eller spill osv får vi kjeft.

Jentene kan kaste snøballer på oss gutta, kaster vi tilbake blir det anmerkning med en gang.

Jentene får nesten alltid hjelp først, om flere har oppe hendene og læreren ikke vet hvem som var først.

Jentene kan "glemme" leksene noen ganger, om vi gjør det får vi annmerkning for å ikke ha gjort det.

Kan fortsette lenge sånn..

 

Hater att det norske skolesystemet passer mye bedre til jentene enn guttene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mulig denne begynner å bli gammel, men likevel. Synes det gutten gjorde var uakseptabelt. Dette kan få store sosiale og personlige (selvbilde osv) konsekvenser for jenten. Men det hun gjorde var også helt uakseptabelt. Hun burde få sin straff, i likhet med gutten.

 

Man kan få sympati for gutten, noe jeg gjør, men i Norge i 2010 (snart 2011) kan vi ikke tolerere at folk tar loven i egne hender, enten det er i store saker eller i "småsaker" som denne.

 

Scenario: en innbruddstyv bryter seg inn i et hus hvor et ektepar bor. Kvinnen i huset er så uheldig å møte på innbruddstyven i det han prøver å stikke av, og hun blir drept. Innbruddstyven løper videre, med tyvgodset. På få sekunder skjer følgende: ektemannen, forvirret av sinne og frustrasjon, løper instinktivt etter og dreper innbruddstyven (gjerne med et uhell, å drepe var ikke hensikten). Ektemannen vil nok i en slik situasjon bli dømt for enten uaktsomt eller overlagt drap, selv om veldig mange kun vil synes synd på ham, og føle at han ikke har fortjent noen straff. Det riktige ville vært å latt innbruddstyven gå, eventuelt holde ham igjen, og la politiet ta ham i varetekt. Deretter la ham dømmes i en rettsak (rektor i TS sin sønns tilfelle).

 

Nå er det ikke meningen å sammenligne drap og å dra av buksen på en jente i garderoben, men bare for å illustrere et poeng :)

Hvis hensikten ikke var å drepe men at mannen handlet i nødverge ovenfor konen, så ville han sannsynligvis ikke blitt straffet. Dersom han ville blitt dømt ville han nok da ikke bli dømt for uaktsomt drap, men heller kanskje en legemsfornærmelse med døden til følge, der mannen "kunne innse muligheten" av at handlingen hans ville føre til gjerningsmannens død. Ut i fra dette da å bli dømt etter strl § 228, andre ledd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...