Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, ser fram til dette spillet jeg også! :D har pre-ordret fra komplett ;) ( de skuffer jo aldri hahaha! :p )

 

Men jeg får ikke helt kortene til å stemme på at dette kommer til å bil en veldig bra MMO. Min erfaring fra MMO's er WOW og spilte siden classic ( som var den beste! :love: ) til lich king. Hvorfor jeg ikke orka mer var fordi hadde jo spilt dette her i mange år. og at det ble så dummet ned, og det var jo ikke noe utfordring lengre.

 

anyways, det jeg ikke helt for til å forstå er hvordan visjonen til arenanet. altså, 1) null grinding, 2) tar bort tank og healer og 3)fokusere på det som er gøy. 4) og det siste vil jeg gjerne nevne pvp

 

1) jeg liker at det blir mindre av det , men fortsatt føler jeg at bør være en liten bit av det å i et MMO. fordi det er jo et spill man gjerne bruker en del tid på, og at det har jo med å kjenne på mestringsfølese når man endelig får det våpenet man ønsker seg. og ja jeg vet at dette er jo et lite triks MMO skapere bruker for å få inn mer penger av spillere hvis det snakk om måndedsbetaling.

 

2) en veldig god ide, men selv om alle skal være så flekksive. så føler jeg at det man ødelegger det med at man øver til å bil veldig god healer eller tank og blir proff på en måte.

 

3) det som er gøy for meg i et MMO er. å spille med vennene man har, pvp, store raids i pve. som jeg har forstått virker det som at når man hiter 80 så er det nesten ingenting som skjer, enten kan du loke rundt eller gå i pvp. hva er det som er endgame i GW 2?

 

4) en ting jeg synes er teit er det med at hvis man ønsker å gå inn i pvp så får man fult gear og de beste våpenet. ja det skal ha mer med å gjøre men som er best med å bruke skills , timeing , og dodge angrep. og ikke gear. men hva får de spillerne som bruker en del tid på pvp, hva er det man skal få igjen?. når det ikke er snakk om å kunne få bedre gearet sitt eller våpenet?.

 

kanskje jeg kommer med mye negativt her , men jeg er ikke helt overbevist. og vil heller ikke ta alt for god fisk. kan jo være at jeg fortsatt har igjen rester av wow i disse spørsmålene jeg har. Føler at GW 2 mangler motivalsjon til spillerne, hvis man ikke skal bil styrt av å kunne få bedre gear , våpen, fordi man vil jo gjerne se noen resultater av det man har jobbet hardt for.

Lenke til kommentar

GW var utvilsomt det tyngste spillet å lære med tanke på mestring av egen klasse nettopp fordi spellssystemet var så komplisert siden man kunne kombinere spells fra flere klasser.

 

GW er også det beste pvp spillet så hvis gw2 ligner så har du definitivt noe å se frem til.

 

Er det noen MMO hvor man ikke loker rundt etter level cap?? Kan ikke si jeg har funnet noen mmo som har så mye matnyttig å komme med etter level cap annet enn raids, acheivements etc.

 

Fordelen med at det ikke er forskjell på gear stats er at man kan konsentrere seg om å lære å spille klassen sin istedenfor å grinde etter bedre gear.

GW er det eneste spillet jeg har sett hvor man kunne heve seg over den gemene hop fordi man kunne spille klassen sin, ikke fordi man var beskyttet av et tonn med epic armor.

Lenke til kommentar

Er glad for et MMO med mindre fokus på item level. GW2 prøver å gjøre såpass mye annerledes at for mange vil det sikkert feile hardt. For andre (forhåpentligvis undertegnede også) vil det være et nytt "friskt pust" i sjangeren. Spiller ikke SWTOR lengre fordi det er klin likt WoW. Og det har jeg faktisk både spella og slutta med. Vil gjerne ha noe nytt, og da er det faktisk slike ting som blir gjort i GW2 som teller.

 

Gleder meg til open world pvp for å si det mildt.

Lenke til kommentar

1) jeg liker at det blir mindre av det , men fortsatt føler jeg at bør være en liten bit av det å i et MMO. fordi det er jo et spill man gjerne bruker en del tid på, og at det har jo med å kjenne på mestringsfølese når man endelig får det våpenet man ønsker seg. og ja jeg vet at dette er jo et lite triks MMO skapere bruker for å få inn mer penger av spillere hvis det snakk om måndedsbetaling.

 

2) en veldig god ide, men selv om alle skal være så flekksive. så føler jeg at det man ødelegger det med at man øver til å bil veldig god healer eller tank og blir proff på en måte.

 

3) det som er gøy for meg i et MMO er. å spille med vennene man har, pvp, store raids i pve. som jeg har forstått virker det som at når man hiter 80 så er det nesten ingenting som skjer, enten kan du loke rundt eller gå i pvp. hva er det som er endgame i GW 2?

 

4) en ting jeg synes er teit er det med at hvis man ønsker å gå inn i pvp så får man fult gear og de beste våpenet. ja det skal ha mer med å gjøre men som er best med å bruke skills , timeing , og dodge angrep. og ikke gear. men hva får de spillerne som bruker en del tid på pvp, hva er det man skal få igjen?. når det ikke er snakk om å kunne få bedre gearet sitt eller våpenet?.

 

kanskje jeg kommer med mye negativt her , men jeg er ikke helt overbevist. og vil heller ikke ta alt for god fisk. kan jo være at jeg fortsatt har igjen rester av wow i disse spørsmålene jeg har.

 

Først og fremst, ja, virker som du tenker i WoW baner enda :) Omtrent som gubben som lurte på hvor han skulle sette på hesten på den der nye "motoriserte" vogna ;)

 

Kan prøve å svare etter beste evne på punktene. Har ikke ingame erfaring, men dette er følelsen jeg sitter igjen med etter å ha sett det meste av videoer og lest en god del artikler.

 

1) Grinding betyr her å drepe mobs for xp.. Ideen er at nye events systemet skal sørge for at det alltid er noe spennende å ta seg til i området, og forskjellige historier som blir fortalt rundt deg (selv om du ikke er med..) - Og etter det jeg har hørt så fungerer det ganske bra. Folk syns det er gøy å bare løpe rundt og oppdage nye ting å bli involvert i. At verden er mer levende, og du har en effekt på den. I motsetning til WoW der verden står og venter på at du skal komme forbi og løse alle problemer.

 

2) I GW2 så er ideen at folk skal evade angrep istedet for å soake de. Har sett en lvl 35 warrior med sword og shield bli oneshottet av en boss på sitt level i en instance. Som ene kommentatoren (TB) sier, så er det en sterkt utvidet versjon av "Don't stand in fire" prinsippet. Så alt er designet rundt at players ideelt ikke skal ta skade i det hele tatt, og da trenger man egentlig ikke healer og tank hvis man klarer det.

 

3) Der er det lite vi vet om enda. Betaene har for det meste gått til lvl 30'ish, og PvE endgame er heller ukjent. Har sett på PvP endgame, og det såg ganske interessant ut. Men PvP er ikke min hoved-interesse.

 

4) Tja.. Har ikke gjort så mye i PvP i WoW, men inntrykket der er at gear er 90% av kampen. Blir greit med noe som fokuserer mer på selve spilleren IMHO :)

Lenke til kommentar

3) det som er gøy for meg i et MMO er. å spille med vennene man har, pvp, store raids i pve. som jeg har forstått virker det som at når man hiter 80 så er det nesten ingenting som skjer, enten kan du loke rundt eller gå i pvp. hva er det som er endgame i GW 2?

 

Kort fortalt: "The entire game, is end game" ~ ArenaNet. Lengre: Les denne artikkelen - http://www.darkademic.co.uk/blog?id=202 den setter bra med ord på det :)

Lenke til kommentar

Desto mer jeg ser av gameplay videoer på youtube desto mindre får jeg lyst til og prøve dette spillet.. Lovte meg selv eg skulle teste dette, swtor og TSW for og velge meg et main mmo. Men det jeg ser og leser (og tester) så ser TSW så ufattelig mye bedre ut. swtor har eg jo allerede, og det blir det jaffal ikke.

Lenke til kommentar

Desto mer jeg ser av gameplay videoer på youtube desto mindre får jeg lyst til og prøve dette spillet.. Lovte meg selv eg skulle teste dette, swtor og TSW for og velge meg et main mmo. Men det jeg ser og leser (og tester) så ser TSW så ufattelig mye bedre ut. swtor har eg jo allerede, og det blir det jaffal ikke.

 

Hva er det du ikke liker i gameplayvideoene du ser? Overtale deg selv om TSW er den nye messias kan du gjøre i tråden for TSW, du vil vel sikkert rettferdiggjøre livstidsabonnementet ditt på et spill som ikke er utgitt enda. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

TSW har sine positive sider, men det føles fortsatt ut som gameplay ligger litt etter hvis vi sammenligner med GW2. Jeg føler GW2 er mye mer sosialt med dynamic events som skalerer, at hver person som aktivt slåss mot en fiende får egne rewards, sidekicking system som gjør at jeg kan spille sammen med venner som er lavere level enn meg, og alikevel få en utfordrig, og loot, og experience.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk Terrasque men også dere andre her! :) . jeg tror nok vi får sett en del på hvordan dette spillet blir når vi få lov til å være med på en beta-weekend. og får håpe at blizzard taper om slaget å være kongen på haugen over MMO her. de har vært lenge nok som det er.

 

 

M3X , er det noe vist å nevne age of conan. fy faen mer møkk skal man lete lenge etter hahaha!:p men de kom med et godt punkt da, å kunne kutte av både bein og hoder på det uheldige man slåss mot XD.

 

det enste jeg savner av å spille wow, at det var vannskjellig å bil god i, iallefall den perioden jeg spilte det. og jeg håper på at GW 2 kan få til den samme følelsen at det koster litt får å bil en god warrior for eksempel ;)

Lenke til kommentar

3) det som er gøy for meg i et MMO er. å spille med vennene man har, pvp, store raids i pve. som jeg har forstått virker det som at når man hiter 80 så er det nesten ingenting som skjer, enten kan du loke rundt eller gå i pvp. hva er det som er endgame i GW 2?

 

Kort fortalt: "The entire game, is end game" ~ ArenaNet. Lengre: Les denne artikkelen - http://www.darkademi....uk/blog?id=202 den setter bra med ord på det :)

 

Helt enig. Noe annet jeg syntes MMOs mangler er også et system som er tilpasset for de som ikke har venner eller bekjente som spiller MMOen. For eksempel så kan LFG systemer bli kjedelig med tiden. Hadde vært fint med et system hvor man kan møte og bli kjent med andre spillere.. Uten at man må ta veldig mye initiativ til det.

 

tja tsw blir vel like "suksessfullt" som aoc, har ikke noen stor forhåpning til funcom :p

 

Kan nesten garantere at TSW blir en langt større suksess i kontrast med AOC. Mye av dette skyldes hovedsakelig av de positive aspektene ved TSW. Men vi får se.. Spillet ser interessant ut.

Lenke til kommentar

du kan jo ikke garantere det, først og fremst så var aoc hypet opp og hadde allerede en fanbase som var veldig interessert i spillet siden det var age of conan ... men tja for folk flest så vil jo funcom være spill bedriften som floppet kraftig med aoc så mange vil nok være skeptisk til deres neste "store" mmo slipp.

 

Etter det jeg har kunnet funnet av lekket beta gameplay footage så er jeg ikke imponert over tsw, kan jo også ta opp det med at de skal ha en månedlig sub samtidig som en ingame cash shop som i mine øyne er litt rart.

 

Men nok ot her, dette er Guild Wars 2 tråden så disse sakene kan bli diskutert i tsw tråden om det er en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du kan jo ikke garantere det, først og fremst så var aoc hypet opp og hadde allerede en fanbase som var veldig interessert i spillet siden det var age of conan ... men tja for folk flest så vil jo funcom være spill bedriften som floppet kraftig med aoc så mange vil nok være skeptisk til deres neste "store" mmo slipp.

 

Etter det jeg har kunnet funnet av lekket beta gameplay footage så er jeg ikke imponert over tsw, kan jo også ta opp det med at de skal ha en månedlig sub samtidig som en ingame cash shop som i mine øyne er litt rart.

 

Men nok ot her, dette er Guild Wars 2 tråden så disse sakene kan bli diskutert i tsw tråden om det er en.

 

Bare for å gjenta meg selv:

Kan nesten garantere at TSW blir en langt større suksess i kontrast med AOC. Mye av dette skyldes hovedsakelig av de positive aspektene ved TSW. Men vi får se.. Spillet ser interessant ut.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Største problemet med TSW er vel at det er et helt nytt konsept. Age of Conan hadde Conan universet å falle på, filmer, tegneserier, blad, spill og bøker. Men det feilet delvis på gameplayet og at verdenen var såpass instansert som det var. Var utrolig mye bra i spillet da men det manglet også mye.

 

TSW er noe helt nytt og skal ta for seg mytologier verden rundt, men hvordan skal dem gjøre det med MMO gameplay ? Jeg hadde skjønt interessen om jeg som Lara Croft eller Nathan Drake skulle jaktet på Loch Ness monsteret. Men hvordan gjøre det i en MMO verden hvor gameplay er begrenset ? Tviler vi kan dykke, svømme, klatre eller gjøre noe som helst interaktivt annet enn å slåss ......

 

Utrolig skeptisk.

Lenke til kommentar

Noen her som har beta på både dette og TSW eller både GW2 og Tera? Kanskje komme med en liten tilbakemelding om hva de foretrekker.

 

Edit: Og hvorfor forbinder noen TSW med AoC, to vidt forskjelige spill, fra samme utgiver ja, men de har mer "erfaring" nå. Akuratt som jeg skulle forbundet GW2 med GW1, da hadde jeg aldri rørt spillet siden det er det mest elendige mmo jeg har sett mine fingre i.

Endret av GnilreG
Lenke til kommentar

Hallo, TSW og AoC er samme utvikler, ikke utgiver. De samme folkene som laget AoC har vel i stor grad laget TSW. Når gameplay og polish i AoC var som det var er det jo ikke rart folk senker øyenbrynene mot neste spill. Håper jeg blir motbevist for all del, og det gjelder GW2 også.

 

Det er rett og slett på tide at noen danker ut WoW, men da trengs et skikkelig kvalitetsspill. Er også veldig interessant at Blizzard har jobbet i årevis med et uannonsert MMO prosjekt. Man kjenner jo Blizzards måte å avsløre ting på, slipper ikke så mye som et screenshot før de har spillbar alpha.

 

Nok offtopic nå synes jeg, det bør vel strengt tatt diskuteres GW2 her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...