Gå til innhold

Russ 2011 - Den store tråden


Heyhooo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

99% av de som mener yrkesfag er "jukseruss" har ikke fått med seg at det er mange yrkesfaglinjer som er 3-årig.

 

Etter det skal man jo også ut i 2-årig lære, mens de fleste som går ut med studiekompetanse ender i opp kassa på Rimi uansett :p

 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal bli "diskriminert" ut ifra hvilke interesser man har og hva man vil utdanne seg som. Hadde det ikke vært for yrkesfaglige linjer så hadde ikke samfunnet fungert.

 

(Eks.: Hadde det ikke vært for at folk kan ta elektronikkutdannelse, så hadde ikke de klysete allmennelevene sittet med iPhonen sin i hånda).

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

99% av de som mener yrkesfag er "jukseruss" har ikke fått med seg at det er mange yrkesfaglinjer som er 3-årig.

 

Etter det skal man jo også ut i 2-årig lære, mens de fleste som går ut med studiekompetanse ender i opp kassa på Rimi uansett :p

 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal bli "diskriminert" ut ifra hvilke interesser man har og hva man vil utdanne seg som. Hadde det ikke vært for yrkesfaglige linjer så hadde ikke samfunnet fungert.

 

(Eks.: Hadde det ikke vært for at folk kan ta elektronikkutdannelse, så hadde ikke de klysete allmennelevene sittet med iPhonen sin i hånda).

 

Enig med det du sier, men det siste eksempelet ditt: der har nok høyere utdanning æren, ikke elektro-linja på videregående.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jojo, men det var jo bare et eksempel :p

 

 

Hvilke er det som er 3-årig bortsett fra flyfag, media og noe datagreier på elektro? (Som jeg ikke husker navnet på, har noen kompiser som går den linjen)

 

Vet ikke. Synes bare det er dumt å komme med den type uttalelser når man ikke helt vet hva man snakker om :)

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Går selv flyfag, og er det noe jeg hater så er det "cocky" allmenn- og idrettsruss som er selvhøytidelige.

 

Flyfag er i hvert fall tyngre enn allmenn. Er ikke mange som har 13 eksamener på to år, hvor man må ha karakter 4 for å i det hele tatt bestå! :)

Lenke til kommentar

Det som er idiotisk i mine augo, er at nokon av dei som går yrkesfag, velger å gå for raud russebukse, istadenfor svart..det er mongis!

 

Nokon som har tips til kva ein må ha med på eit 3 dagars russetreff? Stavanger-kongeparken?

 

Har:

- Telt

- Reint undertøy

- Rein t-shorte

- Genser

- liggeunderlag

- Sovepose

- toalettsaker

- handkle

 

noko ana?

Lenke til kommentar

En kompis som skulle ha meg med til Tusenfryd, men jeg takket nei, fordi jeg ikke gidder bruke mye penger og fordi jeg har matte eksamen idag og imorra.

 

Kjepphøye allmenn kan ta seg en bolle, jeg har 11 eksamen på to uker, siste er på 17. mai. new_woot.gif

Lenke til kommentar

Hvilke er det som er 3-årig bortsett fra flyfag, media og noe datagreier på elektro? (Som jeg ikke husker navnet på, har noen kompiser som går den linjen)

Jeg vet at automatisering (elektro) har treårig videregående utdannelse på skolen.

Linja du tenker på er dataelektronikerfaget. :)

Lenke til kommentar

Det som er idiotisk i mine augo, er at nokon av dei som går yrkesfag, velger å gå for raud russebukse, istadenfor svart..det er mongis!

 

Nokon som har tips til kva ein må ha med på eit 3 dagars russetreff? Stavanger-kongeparken?

 

Har:

- Telt

- Reint undertøy

- Rein t-shorte

- Genser

- liggeunderlag

- Sovepose

- toalettsaker

- handkle

 

noko ana?

 

 

Jeg tok med et pledd, masse drikke (inkludert glassflasker :O ), en campingstol og et telt (som ikke ble brukt, alle 7 sov i bilen) på Tryvann forrige helg + engangsgrill og pølser! Alt du trenger for å overleve. Men jeg kan anbefale litt vann til dagen derpå, litt tannkrem og voks hvis du bruker det.

 

Ikke vits å ta med klær, ta med deodorant! :D

 

 

 

Quote, denne er til deg:

Vi hadde vanen vår på nest øverste vanland..hvis jeg husker riktig. Hvor var dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...