Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva mener DU om gutter på scooter?


franky12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

nr 1: går bedre enn gir moped både trimmet og originalt

Ikke nødvendigvis. Alt kommer an på. Håpløst argument.

 

nr 2: slipper å gire så mye

Latsekk. Giring går automatisk og er lett som en plett bare du har kjørt 2 ganger. Mye morsommere å ha kontroll på sykkelen (i form av clutch etc).

 

nr 3: girkassa i girmopeder er tallentløse.

Nå skjønner jeg ikke hvor du vil med utrykket "talentløse". Tar du vare på mopeden din, vedlikeholder den og ikke kjører den som en dass vil girkassa holde seg.

Din egen skyld om kassa di er "talentløs", da har du nok bare kjørt gamle, skranglete moppiser kjørt av prepubertale fjortisser som bomgirer verre en Postman Pat på en dårlig dag.

 

nr 4: scooter er mer behagelig. slipper kalde knær og frosne baller. tørre føtter og.

Scooter er ikke mer behagelig. Du har mye mer kontroll over sykkelen om du sitter med den mellom beina. Noen gang prøvd å kjøre på svingete veier med en knøttliten scooter med mindre hjul enn de på kontorstolen min? Pluss måten du sitter med bena, gjør det at det er mye mer krevende å holde en god og rett sving.

 

 

Jeg har ingenting i mot scooter, tvert imot, det er et fint lite fremkomstmiddel, men måtte bare svare på de håpløse argumentene du la frem.

Lenke til kommentar

Jeg tror og håper vi er forbi tiden hvor folk var "tastaturtøffe" og mente det var såååå homo med gutter på scooter o.l. Scootere er rett og slett veldig praktiske, spesielt når det gjelder bykjøring o.l.

 

Om det er snakk om å ha scooter på landet så skjønner jeg at det kan møte litt forundring, da crosser vel er et mer naturlig valg der :)

Lenke til kommentar

nr 1: går bedre enn gir moped både trimmet og originalt

Ikke nødvendigvis. Alt kommer an på. Håpløst argument.

 

nr 2: slipper å gire så mye

Latsekk. Giring går automatisk og er lett som en plett bare du har kjørt 2 ganger. Mye morsommere å ha kontroll på sykkelen (i form av clutch etc).

 

nr 3: girkassa i girmopeder er tallentløse.

Nå skjønner jeg ikke hvor du vil med utrykket "talentløse". Tar du vare på mopeden din, vedlikeholder den og ikke kjører den som en dass vil girkassa holde seg.

Din egen skyld om kassa di er "talentløs", da har du nok bare kjørt gamle, skranglete moppiser kjørt av prepubertale fjortisser som bomgirer verre en Postman Pat på en dårlig dag.

 

nr 4: scooter er mer behagelig. slipper kalde knær og frosne baller. tørre føtter og.

Scooter er ikke mer behagelig. Du har mye mer kontroll over sykkelen om du sitter med den mellom beina. Noen gang prøvd å kjøre på svingete veier med en knøttliten scooter med mindre hjul enn de på kontorstolen min? Pluss måten du sitter med bena, gjør det at det er mye mer krevende å holde en god og rett sving.

 

 

Jeg har ingenting i mot scooter, tvert imot, det er et fint lite fremkomstmiddel, men måtte bare svare på de håpløse argumentene du la frem.

her viste du værtfall GODT hvor lite peiling du faktisk har.

 

1. jo faktisk det gjør dem. originalt vet vell til og med du at dem går bedre. er ikke mange som vet at trimma går bedre. ja, er mindre som skal til får å få litt fart i en gir moped. men tar du det helt ut på begge så går scooter en del bedre.

 

2. har ikke noe med det å gjøre. jeg syns det er tåpelig å gire 6 ganger med en dårlig girkasse får å komme opp i en grei fart. med så lite krefter som det er, så er variator klart bedre. er ikke uten grunn at det er mye mer populært. ikke kom med noe at det er for pyser ol. alle kan gire. er jo drittlett.

 

3. hehe nokk en gang. kjøpte en kliss ny fra butikk Yamaha dt50x for til 31 000kr hos forhandler. like dårlig girkasse der som eldre. frigir. hard giring. ekkel clutch. slik som alle gir mopeder.

 

4. det går faktisk veldig fint. har man god fjøring er det ingen problem å ligge i 80 og høyere fart i rimelig krappe svinger. snakker av egen erfaring. har hatt min scooter i 120 og....

 

på billige scootere kan dette være litt verre. men man får jo hva man betaler for.

 

gleder meg til svar fra deg nå :!:

 

men i utgangspunktet mener jeg og at scooter er noe femi. men med en del modifikasjoner kan dem faktisk bli "guttete" fått en del kommentarer på min at den er det, hehe. ikke som vanlige femi scootere :p skal nå sies det ligger mye penger i scootern min da. alt for mye egentlig. men er gøy da :)

Endret av Markelure
Lenke til kommentar

OG du vet heller ikke hva du snakker om ser jeg.

 

Scooter er veldig fint til bykjøring, men hvis du kommer litt utenfor veier som er 100% fint asfaltert kan det by på stygge ulykker grunnet dårlige og små hjul. Hvis du har en scooter som kjører på 2 trillebårhjul ( sånn ca str) eller en "girmoped" som kjører på hjul som faktisk har str som tåler fart i over 60km/t (trimmet ja)

 

Greit nok at du kan få en scooter til å gå i rundt 100km/t men hvor trygt er det? når hjulene som ikke er laget for å gå i hastigheter over 45 begynner og gå så fort skjer det ting når du kommer i svinger osv. Har selv hatt rundt 10-15 mopeder av ulike merker og forstander så har testet det meste, hadde en episode på en scooter moped for norn år siden ( da jeg enda var i "gamet" ) hvor jeg kom i sen sving i rundt 70 som jeg normalt klarte helt fint, men den lille dritten av et framkomstmiddel som ikke har svingradius eller kjøreegenskaper ikke klarte så jeg begynte å skli og havnet i grøfta med en halvveis knust scooter.

 

Når det kommer til girkasser så er det MYE forskjellig skal sies at de "nye" am6 motorene ikke har veldig gode kasser, men hvis man lærer seg å kjøre de så er det intet problem. Og det du sier med at man må gire ned 6 gir for å akselerere viser bare at du ikke vet hvordan man kjører en "gir" moped.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...