Gå til innhold

En alternativ kristen tro...


Anbefalte innlegg

Lag en ny tråd, lag en ny tråd, lag en ny tråd :) Dette må vi diskutere ;)

Ja vel, så her er en ny tråd da :p

 

Øhm... vet ikke helt hvordan jeg skal si dette her, men jeg kjører på.

 

Jeg er døpt, som kristen, i en vanlig statskirke. Men dette betyr ikke at jeg er rent kristen. Jeg liker ikke alle måtene kristene folk "praktiserer" religionen sin.

 

For eksempel, de fleste Kristene har gjort det helt klart at det IKKE finnes kontakt mellom de døde og levende. Jeg sier ikke at de ikke tror på at sjelene i døde kropper går videre, men deres mening er at vi IKKE kan KONTAKTE dem eller motsatt ;)

 

Jeg er et levende bevis på at det ikke stemmer (for meg selv ettersom ikke alle ville ha trodd på dette). Jeg skal fortelle om et par av de gangene jeg har sett noe. Jeg satt på dataen min og snakket med en nederlansk person jeg kjenner. Jeg hadde et lys på i rommet, og det er taklampa mi. Vi hadde på kamera begge to, også ser jeg helt tilfeldig inn i mitt eget kameravindu, og da ser jeg en skygge som glir langs vegge fra den ene siden til den andre, men i midten av banen stopper den og blir mer solid. Det er da jeg kan virkelig se at det er skyggen til et menneskelig vesen. Så dematerialserer den seg litt og glir videre. Dette skjer kanskje i løpet av 3-4 sekunder. Jeg får forferdelige frysninger når det skjer, men merkelig nok blir jeg ikke redd (kanskje fordi jeg har opplevd det noen ganger før).

 

Jeg VET at tanta til faren min opplevde det jeg skal fortelle nå. Mannen hennes hadde fått dilla på satanistisk musikk og kjøpte en hel haug med slike CD-er og spilte dem av omtrent hver kveld i stua. Merkelig ting begynte å skje som at ting forsvinner og plutselig dukker opp igjen. Ho tanta ble litt nervøs og gikk tidlig en kveld for å legge seg. Når hun skulle på do og kom ut i gangen, ble hun kastet rundt mot veggene og i taket av noe hun beskriver som et åndelig vesen så sterkt som 10 okser. Hun så helt forferdelig ut en lang stund etterpå og de kvittet seg med CD-ene og det skjedde aldri noe igjen.

 

Så det er to av mange av mine forklaringer på at kontakt mellom de døde og levende er en realitet. Jeg har hørt stemmer og sett andre skygger, men orker ikke å gå inn på det nå.

 

Når det gjelder livet så tror jeg vi er her på Jorda kun for å lære om livet, og når vi er ferdig drar vi tilbake til den andre siden hvor vi lever i evig fred sammen med alle andre sjeler og Gud. Jeg ber ikke fast, for jeg tror ikke det er meninga med at vi er her. Vi skal ikke kaste bort den dyrebare tiden vi har fått på å be til Gud. Det har vi nok av tid til når vi kommer hjem igjen, og jeg tror ikke han trenger noen bekreftelser. Når det gjelder å be en bønn for hjelp, så er det noe annet.

 

Har du noen gang blitt kjent med fremmede og merket på deg at det føles som om du har kjent den personen i all tid like etterpå? Det kan kanskje forklares med at du er en god venn med den sjelen på den andre siden. Jeg tror alle de sjelene du er venn med møter du i de nye livene hver eneste gang. Si at du har vært gift med den samme sjelen 50 ganger på rad.

 

Jeg tror når vi dør, så havner vi rett på den andre siden, med mindre vi har tatt selvmord eller dødd på grunn av våre egene hendelser, eller at vi rett og slett var et ondt menneske. Da havner vi i livmoren med en gang, fordi vi ikke har lært nok om livet til å dra hjem igjen. Du har altså ikke fullført det du kom for. Mens de som derimot har fullført, reiser rett hjem. Når du er klar, kan du resie tilbake til Jorden og starte et nytt liv. Du skriver en livsplan før du drar. Den innebærer alle venner, familiemedlem, osv. og du sette opp noen få punkter i livet hvor du ønsker å komme nær døden slik at du kan velge om du har lært nok og vil reise hjem, eller om du vil bli og lære mer. Dette kan for eksempel skje ved hjelp av bilkræsj, hjerteinfarkt, steinras, murstein i hodet, banditt som skyter deg osv.

 

Det høres kanskje litt merkelig ut. Det syntes jeg også i starten, men nå synes jeg det høres ganske naturlig og ganske fint ut.

 

Når det er snakk om dyr, så liker jeg ikke det mange kristene sier. De sier dyra er de siste som kommer til himmelen. Hva for slags vrøvl er det? Dyra er like mye induviduelle sjeler som det vi er og ingen er verdt verken mer eller mindre. Det er plass til alle. Dyra kommer nå til sin egen dimmensjon når de dør da, og menneskene i sin egen de også.

 

Jeg hater hvordan kristene, for eksempel på Visjon Norge sitter og skremmer og truer folk. Sånn som han ene mannen der sa, "Det gjør ikke noe å dele med seg. Du trenger ikke å være så grådig". Det er vel opp til en hver person om de vil dele med seg penger som de har tjent gjennom arbeid. Snart så skal de vel begynne å ta betalt for å komme inn i kirkene og ta betalt for at du skal få oppnå en god bønn. Veien til Gud skal ikke koste penger. Jeg liker ikke retninger mange Kristene beveger seg i.

 

 

Sånn... det var meg som jamra i vei. Kommentér om du vil :p

Endret av RedEye2058
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette en etablert tro, eller er det noe du selv har tenkt deg til?

 

For meg så ser det ut som du har blandet en del religioner. Kristendom, hinduisme (reinkarnasjon) og ellers "vanlig" paranormale aktiviteter som spøkelser. Hiv på pseudovitenskap som dimensjoner, så er vi i mål :)

 

Men har vi fritt valg? Avviker "reiseplanen" noe? Jeg tenker jo da på de som dør smertefulle dødsfall, via sykdom, tortur eller annet. Og hvorfor i alle verdens dager velger noen å bli gjenfødt i land med korrupsjon, sult og ellers dårlige levekår?

 

Nei, teorien din er så full av hull at jeg lurer på om du egentlig har tenkt igjennom den, annet enn at du synes ett slikt scenario ville vært fint :)

Lenke til kommentar

Er dette en etablert tro, eller er det noe du selv har tenkt deg til?

Sylvia Browne.

 

Men har vi fritt valg? Avviker "reiseplanen" noe? Jeg tenker jo da på de som dør smertefulle dødsfall, via sykdom, tortur eller annet. Og hvorfor i alle verdens dager velger noen å bli gjenfødt i land med korrupsjon, sult og ellers dårlige levekår?

For å lære. Et valg de har tatt selv.

Endret av RedEye2058
Lenke til kommentar

Er dette en etablert tro, eller er det noe du selv har tenkt deg til?

Sylvia Browne.

 

Men har vi fritt valg? Avviker "reiseplanen" noe? Jeg tenker jo da på de som dør smertefulle dødsfall, via sykdom, tortur eller annet. Og hvorfor i alle verdens dager velger noen å bli gjenfødt i land med korrupsjon, sult og ellers dårlige levekår?

For å lære. Et valg de har tatt selv.

 

http://www.sylviabrowne.com

 

Due to current economic conditions & by popular demand, we are extending our special for a limited time, to SAVE $225 OFF a Psychic Reading with Chris and a chance to WIN a reading w/ Sylvia - CALL (408) 379-7070. In-Person appts available.

CALL (408) 379-7070 for appointments

 

ALARM ALARM. red alert, motiv i sikte (money money money.. ai't it funny)

Endret av Tenklitt
Lenke til kommentar

Ja? Hun må ha noe å leve på hun også som alle andre. Men alt der er jo frivillig for deg, så...

 

Jeg har lest bøkene hennes og har funnet ut at mye av det hun sier stemmer med det jeg har opplevd. Og personlig har jeg aldri møtt henne. På TV og slikt gjør hun også de underligste ting på den måten som faktisk virker virkelig.

 

Dette er jo min personlige erfaring med det da. Hva jeg har følt ovenfor dette er det jo bare jeg som vet inni meg, så...

Endret av RedEye2058
Lenke til kommentar
http://www.sylviabrowne.com

 

Due to current economic conditions & by popular demand, we are extending our special for a limited time, to SAVE $225 OFF a Psychic Reading with Chris and a chance to WIN a reading w/ Sylvia - CALL (408) 379-7070. In-Person appts available.

CALL (408) 379-7070 for appointments

 

ALARM ALARM. red alert, motiv i sikte (money money money.. ai't it funny)

Ja?

 

Jeg tror ikke den siste linjen var med når du siterte. den falt ut ved første post.

 

Jeg tviler generelt på spådamer. Spesielt de som åpenlyst gjør det for pengene sin del

Endret av Tenklitt
Lenke til kommentar
http://www.sylviabrowne.com

 

Due to current economic conditions & by popular demand, we are extending our special for a limited time, to SAVE $225 OFF a Psychic Reading with Chris and a chance to WIN a reading w/ Sylvia - CALL (408) 379-7070. In-Person appts available.

CALL (408) 379-7070 for appointments

 

ALARM ALARM. red alert, motiv i sikte (money money money.. ai't it funny)

Ja?

 

Jeg tror ikke den siste linjen var med når du siterte. den falt ut ved første post.

 

Jeg tviler generelt på spådamer. Spesielt de som åpenlyst gjør det for pengene sin del

Les den redigerte posten min over.

 

Hun er da ikke noen spådame.

Lenke til kommentar
http://www.sylviabrowne.com

 

Due to current economic conditions & by popular demand, we are extending our special for a limited time, to SAVE $225 OFF a Psychic Reading with Chris and a chance to WIN a reading w/ Sylvia - CALL (408) 379-7070. In-Person appts available.

CALL (408) 379-7070 for appointments

 

ALARM ALARM. red alert, motiv i sikte (money money money.. ai't it funny)

Ja?

 

Jeg tror ikke den siste linjen var med når du siterte. den falt ut ved første post.

 

Jeg tviler generelt på spådamer. Spesielt de som åpenlyst gjør det for pengene sin del

Les den redigerte posten min over.

 

Hun er da ikke noen spådame.

 

Visst er hun en spådame. Hun er en dame, og hun spår folk for penger (jækla mye penger og) i tillegg har hun iflg wikipeida spådd mye rart. Har du i det hele tatt lest dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Browne ?

 

"Spiritual teacher and psychic" står under navnet hennes på websiden. Er hun ikke en spådame?

 

Og har denne damen skjønt noe som ingen andre i verden har gjort?

 

Kom an, vær grei med deg selv. Rist det av deg, og tro heller på noe annet. Feks http://www.venganza.org

Lenke til kommentar

[quote name='Tenklitt' date='17. august 2010 - 13:31' timestamp='1282044673' Visst er hun en spådame. Hun er en dame, og hun spår folk for penger (jækla mye penger og) i tillegg har hun iflg wikipeida spådd mye rart. Har du i det hele tatt lest dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Browne ?

 

"Spiritual teacher and psychic" står under navnet hennes på websiden. Er hun ikke en spådame?

 

Og har denne damen skjønt noe som ingen andre i verden har gjort?

 

Kom an, vær grei med deg selv. Rist det av deg, og tro heller på noe annet. Feks http://www.venganza.org

Nei, jeg skal ikke tro på noe annet. Som jeg sa er det så mye i bøkene hennes som stemmer med det jeg har opplevd.

 

Ja, jeg vet hun har spådd masse rart.

 

"Spiritual teacher and psychic".... Jeg ville nå si at hun er mer en veileder enn en spådame.

 

Denne "troen" er jo basert på Kristen tro, men er litt annerledes.

Endret av RedEye2058
Lenke til kommentar
Visst er hun en spådame. Hun er en dame, og hun spår folk for penger (jækla mye penger og) i tillegg har hun iflg wikipeida spådd mye rart. Har du i det hele tatt lest dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Browne ?

 

"Spiritual teacher and psychic" står under navnet hennes på websiden. Er hun ikke en spådame?

 

Og har denne damen skjønt noe som ingen andre i verden har gjort?

 

Kom an, vær grei med deg selv. Rist det av deg, og tro heller på noe annet. Feks http://www.venganza.org

Nei, jeg skal ikke tro på noe annet. Som jeg sa er det så mye i bøkene hennes som stemmer med det jeg har opplevd.

 

Ja, jeg vet hun har spådd masse rart.

 

"Spiritual teacher and psychic".... Jeg ville nå si at hun er mer en veileder enn en spådame.

 

Denne "troen" er jo basert på Kristen tro, men er litt annerledes.

 

Ok ok.. lær i alle fall ikke barna dine til å tro på dette. Slik at denne merkverdigheten kan dø i fred ;)

 

Nå er jeg litt slem her, og jeg burde gjerne sjekket henne opp mer før jeg kommer med konklusjoner. For meg holder det å vite at hun tar $700 for en telefonsamtale, har kommet med hauger av feile spådommer.

 

Legg på at i alle tilfeller, der ett enkeltmenneske påstår noe vanvittig overnaturlig, så kreves det vanvittige beviser.

 

"extraordinary claims require extraordinary evidence"

- Carl Sagan

Endret av Tenklitt
Lenke til kommentar
Ok ok.. lær i alle fall ikke barna dine til å tro på dette. Slik at denne merkverdigheten kan dø i fred ;)

 

Nå er jeg litt slem her, og jeg burde gjerne sjekket henne opp mer før jeg kommer med konklusjoner. For meg holder det å vite at hun tar $700 for en telefonsamtale, har kommet med hauger av feile spådommer.

 

Legg på at i alle tilfeller, der ett enkeltmenneske påstår noe vanvittig overnaturlig, så kreves det vanvittige beviser.

 

"extraordinary claims require extraordinary evidence"

- Carl Sagan

Kan jo si meg enig der da...

 

Men jeg tror ikke på alt som hun sier, men en del av det. Og som jeg sa stemmer en del av det hun skriver å boka med det jeg har opplevd.

 

Jeg er ikke noen godtroer uansett. Går ikke rundt og tenker på religion. Når jeg dør, så dør jeg og hva som skjer da ser ja da :p

 

Men jeg står på punktet mitt om kommunisering mellom de døde og levende og jeg vet når jeg har opplevd slike ting at det må være noe etter døden...

Lenke til kommentar
Ok ok.. lær i alle fall ikke barna dine til å tro på dette. Slik at denne merkverdigheten kan dø i fred ;)

 

Nå er jeg litt slem her, og jeg burde gjerne sjekket henne opp mer før jeg kommer med konklusjoner. For meg holder det å vite at hun tar $700 for en telefonsamtale, har kommet med hauger av feile spådommer.

 

Legg på at i alle tilfeller, der ett enkeltmenneske påstår noe vanvittig overnaturlig, så kreves det vanvittige beviser.

 

"extraordinary claims require extraordinary evidence"

- Carl Sagan

Kan jo si meg enig der da...

 

Men jeg tror ikke på alt som hun sier, men en del av det. Og som jeg sa stemmer en del av det hun skriver å boka med det jeg har opplevd.

 

Jeg er ikke noen godtroer uansett. Går ikke rundt og tenker på religion. Når jeg dør, så dør jeg og hva som skjer da ser ja da :p

 

Men jeg står på punktet mitt om kommunisering mellom de døde og levende og jeg vet når jeg har opplevd slike ting at det må være noe etter døden...

 

Gjør deg selv en tjeneste. Prøv å se litt igjennom dette du tror på. Du kan bli overrasket av hva du faktisk tror på, dersom du våger å tenke litt ut av boksen - ja, våge å utfordre deg selv.

 

Hilsen en som hadde å reise ut i verden å evangelisere om Jesus til alle folkeslag som største drøm en gang...

Lenke til kommentar

Gjør deg selv en tjeneste. Prøv å se litt igjennom dette du tror på. Du kan bli overrasket av hva du faktisk tror på, dersom du våger å tenke litt ut av boksen - ja, våge å utfordre deg selv.

 

Hilsen en som hadde å reise ut i verden å evangelisere om Jesus til alle folkeslag som største drøm en gang...

Gjør det... men det åndelige kan jeg ikke utfordre. Det er jeg 100% sikker på.

 

Har du noen gang opplevd slik? Sikkert ikke. Hvis du hadde det så hadde du kanskje skjønt..?

Endret av RedEye2058
Lenke til kommentar

Gjør deg selv en tjeneste. Prøv å se litt igjennom dette du tror på. Du kan bli overrasket av hva du faktisk tror på, dersom du våger å tenke litt ut av boksen - ja, våge å utfordre deg selv.

 

Hilsen en som hadde å reise ut i verden å evangelisere om Jesus til alle folkeslag som største drøm en gang...

Gjør det... men det åndelige kan jeg ikke utfordre. Det er jeg 100% sikker på.

 

Har du noen gang opplevd slik? Sikkert ikke. Hvis du hadde det så hadde du kanskje skjønt..?

 

Hvordan kan du være 100% sikker på at ikke hjernen din spiller deg ett puss?

Lenke til kommentar

Hvordan kan du være 100% sikker på at ikke hjernen din spiller deg ett puss?

Det er noe du bare vet.

 

Og når det har skjedd så mange ganger så... Mamma, Pappa og stefaren min har også opplevd slike ting. Og alle andre på faren min sin familieside har også opplevd slike ting.

Lenke til kommentar

mannen til faren din? :ph34r:

 

beklager OT.. kunne ikke dy meg.. :)

Det er vel slik den norske ordrekkefølgen skal gå. Mannen peker på tanta, og ikke faren min :p (Okei, kanskje ikke... Men det er tanta sin mann ) :p

 

 

 

jeg skjønte det. prøvte å lage en liten morsomhet ut av det, siden det var mulig å tolke det sånn.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...