Gå til innhold

En alternativ kristen tro...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du være 100% sikker på at ikke hjernen din spiller deg ett puss?

Det er noe du bare vet.

 

Og når det har skjedd så mange ganger så... Mamma, Pappa og stefaren min har også opplevd slike ting. Og alle andre på faren min sin familieside har også opplevd slike ting.

 

Nettopp. Kjernen i dette er at hele familien din tror på dette, og dermed så leter dere etter tegn i hverdagen. Tegn som andre ville oversett, men som du føler beviser hva du tror på. I løpet av ett helt liv så vil merkelige ting skje. Tilfeldigheter. Skygger som ligner på noe, en bil som kjører forbi.. hva som helst. Mennesker tolker dette inn til å passe med hva de tror på.

 

Du er muligens oppvokst med at sånn er det, og familien din opplever dette.

 

Du vil alltid finne en grunn til å tro, spesielt dersom alle autoritetspersoner rundt deg i oppveksten lærer deg å tro.

Lenke til kommentar

Nettopp. Kjernen i dette er at hele familien din tror på dette, og dermed så leter dere etter tegn i hverdagen. Tegn som andre ville oversett, men som du føler beviser hva du tror på. I løpet av ett helt liv så vil merkelige ting skje. Tilfeldigheter. Skygger som ligner på noe, en bil som kjører forbi.. hva som helst. Mennesker tolker dette inn til å passe med hva de tror på.

 

Du er muligens oppvokst med at sånn er det, og familien din opplever dette.

 

Du vil alltid finne en grunn til å tro, spesielt dersom alle autoritetspersoner rundt deg i oppveksten lærer deg å tro.

Nå synes jeg du lar deg selv gå litt for langt.

 

Jeg har langt i fra fortalt deg 5% av det jeg har opplevd og enda kan du sitte der og si at vi er hysterisk gale etter å finne tegn og at vi mistolker ting?

 

Jeg leter ikke etter slike ting. Det er alltid det som kommer til meg.

 

Jeg skal love deg at andre ikke ville ha oversett slike ting. Nå er det ikke alle som har denne "åndelige radaren" heller da nettopp fordi at de er så lukket for det.

 

Du kan si hva du vil, men mine opplevelser er ekte i mine øyne. Veldig veldig ekte.

Endret av RedEye2058
Lenke til kommentar

Nettopp. Kjernen i dette er at hele familien din tror på dette, og dermed så leter dere etter tegn i hverdagen. Tegn som andre ville oversett, men som du føler beviser hva du tror på. I løpet av ett helt liv så vil merkelige ting skje. Tilfeldigheter. Skygger som ligner på noe, en bil som kjører forbi.. hva som helst. Mennesker tolker dette inn til å passe med hva de tror på.

 

Du er muligens oppvokst med at sånn er det, og familien din opplever dette.

 

Du vil alltid finne en grunn til å tro, spesielt dersom alle autoritetspersoner rundt deg i oppveksten lærer deg å tro.

Nå synes jeg du lar deg selv gå litt for langt.

 

Jeg har langt i fra fortalt deg 5% av det jeg har opplevd og enda kan du sitte der og si at vi er hysterisk gale etter å finne tegn og at vi mistolker ting?

 

Jeg leter ikke etter slike ting. Det er alltid det som kommer til meg.

 

Jeg skal love deg at andre ikke ville ha oversett slike ting. Nå er det ikke alle som har denne "åndelige radaren" heller da nettopp fordi at de er så lukket for det.

 

Du kan si hva du vil, men mine opplevelser er ekte i mine øyne. Veldig veldig ekte.

 

Jeg sier ikke at dere er hysterisk gale. Jeg sier (av erfaring) at når man tror noe, så ser man ting som andre ville oversett, fordi det passer inn i mønsteret av hva man tror på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags satanistisk musikk hørte mannen til tanta di på?

Hvorfor skulle jeg vite det? Det er ikke noen viktig detalj.

Jeg synes det hadde vært greit å vite hvertfall. Er det blues, country & western, rock, rap eller dance f.eks.? Alt dette er jo satanisk musikk påstår noen.

Så jeg tar meg selv i å lure på hva du definerer som satanisk musikk.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at dere er hysterisk gale. Jeg sier (av erfaring) at når man tror noe, så ser man ting som andre ville oversett, fordi det passer inn i mønsteret av hva man tror på.

 

Jeg er ikke opptatt av å finne ting. Det er alltid slike ting som kommer til meg, og når de gjør det blir jeg ofte veldig skjokka... Det er skummelt og ubehagelig...

 

Nå er mange av de tingene som jeg har opplevd mer konkrete enn en linje eller en bil som kjører forbi da...

 

Hva slags satanistisk musikk hørte mannen til tanta di på?

Hvorfor skulle jeg vite det? Det er ikke noen viktig detalj.

Jeg synes det hadde vært greit å vite hvertfall. Er det blues, country & western, rock, rap eller dance f.eks.? Alt dette er jo satanisk musikk påstår noen.

Så jeg tar meg selv i å lure på hva du definerer som satanisk musikk.

Vet ikke helt... ekstrem rocke musikk med skriking og groteske utropelser...

Endret av RedEye2058
Lenke til kommentar

Så du videoen over, RedEye2058?

Ja, og jeg la merke til gorilaen med en gang jeg...

 

Ok

 

Ikke alle gjør det. Spesielt ikke dersom man ikke vet at det er en test. Jeg så den ikke første gang, jeg var ikke oppmerksom på at det var en test.

 

Poenget er at menneskehjernen både filtrerer ut informasjon den ikke tror er viktig, og den overdimmensjonerer ting den tror er viktig. Selv om du ikke bevisst leter etter ting, så tror jeg alle tingene du opplever kan forklarer veldig naturlig.

Lenke til kommentar

Poenget er at menneskehjernen både filtrerer ut informasjon den ikke tror er viktig, og den overdimmensjonerer ting den tror er viktig. Selv om du ikke bevisst leter etter ting, så tror jeg alle tingene du opplever kan forklarer veldig naturlig.

Noen få kanskje hvis du er god til å forklare, men du kunne nok neppe ha forklart alle :/

 

Og forresten, jeg har aldri blitt fortalt at jeg skal tro. Det er ganske fritt her hjemme.

Lenke til kommentar

Poenget er at menneskehjernen både filtrerer ut informasjon den ikke tror er viktig, og den overdimmensjonerer ting den tror er viktig. Selv om du ikke bevisst leter etter ting, så tror jeg alle tingene du opplever kan forklarer veldig naturlig.

Noen få kanskje hvis du er god til å forklare, men du kunne nok neppe ha forklart alle :/

 

Og forresten, jeg har aldri blitt fortalt at jeg skal tro. Det er ganske fritt her hjemme.

 

Du trenger ikke bli fortalt det heller. Det holder at du observerer at mange i familien din tror en ting. Du etteraper jo familien fra barndommen av, det er naturlig at du da etteraper dette du tar opp i tråden.

 

Det er en grunn til at barn av politikere, ofte blir politisk interessert. Barn av fotballgale blir fotballgale. Barn av skuespillere blir skuespillere... osv osv..

Lenke til kommentar

...For eksempel, de fleste Kristene har gjort det helt klart at det IKKE finnes kontakt mellom de døde og levende. ..

Nonsense, 1,5 milliarder av verdens kristne tilhører kirker som har kontakt med avdøde kristne.

Det jeg mener er at de tror ikke at man kan oppnå kontakt på egenhånd eller helt tilfedig også for den saks skyld...

 

Poenget er at menneskehjernen både filtrerer ut informasjon den ikke tror er viktig, og den overdimmensjonerer ting den tror er viktig. Selv om du ikke bevisst leter etter ting, så tror jeg alle tingene du opplever kan forklarer veldig naturlig.

Noen få kanskje hvis du er god til å forklare, men du kunne nok neppe ha forklart alle :/

 

Og forresten, jeg har aldri blitt fortalt at jeg skal tro. Det er ganske fritt her hjemme.

 

Du trenger ikke bli fortalt det heller. Det holder at du observerer at mange i familien din tror en ting. Du etteraper jo familien fra barndommen av, det er naturlig at du da etteraper dette du tar opp i tråden.

 

Det er en grunn til at barn av politikere, ofte blir politisk interessert. Barn av fotballgale blir fotballgale. Barn av skuespillere blir skuespillere... osv osv..

Men jeg er ikke interessert i det. Skulle ønske jeg aldri hadde noe med det å gjøre, men har desverre ikke noe valg til tider...

 

Jeg tror ikke det nytter å forklare deg det. Det er noe som en person trenger å oppleve selv før en kan si noe...

Endret av RedEye2058
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det nytter å forklare deg det. Det er noe som en person trenger å oppleve selv før en kan si noe...

 

 

Den er jo ganske typisk :) "du må oppleve det selv"

 

Hvis du tror at alle mennesker er reinkarnert i denne troen du snakker om tusenvis av ganger, hvorfor er det bare noen veldig få mennesker på jorden som er klar over det da?

 

Og du har ett valg. Oppsøk en psykolog, fortell om det du mener er overnaturlige fenomener. Kanskje dere vil komme til bunns i noe?

Endret av Tenklitt
Lenke til kommentar

Den er jo ganske typisk :) "du må oppleve det selv"

 

Hvis du tror at alle mennesker er reinkarnert i denne troen du snakker om tusenvis av ganger, hvorfor er det bare noen veldig få mennesker på jorden som er klar over det da?

 

Og du har ett valg. Oppsøk en psykolog, fortell om det du mener er overnaturlige fenomener. Kanskje dere vil komme til bunns i noe?

Trenger ikke psykolog. Har det fint jeg. Må innrømme jeg egentlig ikke var så interesert i temaet religion, men når du ba meg om å lage en ny tråd ble jeg litt for motivert :p

 

Men som sagt, jeg har det helt fint. Ingen problemer. Jeg tror ikke det er noen vits i at vi diskuterer denne åndelige greia lenger. Jeg har opplevd dette og du kan si hva du vil.

Lenke til kommentar

Den er jo ganske typisk :) "du må oppleve det selv"

 

Hvis du tror at alle mennesker er reinkarnert i denne troen du snakker om tusenvis av ganger, hvorfor er det bare noen veldig få mennesker på jorden som er klar over det da?

 

Og du har ett valg. Oppsøk en psykolog, fortell om det du mener er overnaturlige fenomener. Kanskje dere vil komme til bunns i noe?

Trenger ikke psykolog. Har det fint jeg. Må innrømme jeg egentlig ikke var så interesert i temaet religion, men når du ba meg om å lage en ny tråd ble jeg litt for motivert :p

 

Men som sagt, jeg har det helt fint. Ingen problemer. Jeg tror ikke det er noen vits i at vi diskuterer denne åndelige greia lenger. Jeg har opplevd dette og du kan si hva du vil.

 

Du kan trekke deg fra tråden om du vil, men du skriver at du ikke ønsker å oppleve hva du gjør. Hvor mye dette betyr for din hverdag, vet jeg ikke. Å oppsøke en psykolog er ikke ment som en fornærmelse, men som ett tips, dersom denne troen har mye å si for din hverdag, og du opplever å bli sjokkert (som du skriver) av disse opplevelsene som det må ha vært svært mange av (siden du kun har fortalt 5% av dem)

Lenke til kommentar

Du kan trekke deg fra tråden om du vil, men du skriver at du ikke ønsker å oppleve hva du gjør. Hvor mye dette betyr for din hverdag, vet jeg ikke. Å oppsøke en psykolog er ikke ment som en fornærmelse, men som ett tips, dersom denne troen har mye å si for din hverdag, og du opplever å bli sjokkert (som du skriver) av disse opplevelsene som det må ha vært svært mange av (siden du kun har fortalt 5% av dem)

Jeg har allerede vært hos psykolog grunnet et annet tema. Jeg tok opp det åndelige en gang, men det ble ikke så mye ut av det.

 

Jeg har opplevd ganske mye skit ja, men det har vært stille det siste året nå. Har ikke opplevd noe på et år.

 

Og nei, denne troen er ikke livsviktig for meg, men jeg liker å ha noe å tro på og se frem til ;) Istedenfor å tenke på at når jeg dør så blir alt svart og uendelig...

Lenke til kommentar

Du kan trekke deg fra tråden om du vil, men du skriver at du ikke ønsker å oppleve hva du gjør. Hvor mye dette betyr for din hverdag, vet jeg ikke. Å oppsøke en psykolog er ikke ment som en fornærmelse, men som ett tips, dersom denne troen har mye å si for din hverdag, og du opplever å bli sjokkert (som du skriver) av disse opplevelsene som det må ha vært svært mange av (siden du kun har fortalt 5% av dem)

Jeg har allerede vært hos psykolog grunnet et annet tema. Jeg tok opp det åndelige en gang, men det ble ikke så mye ut av det.

 

Jeg har opplevd ganske mye skit ja, men det har vært stille det siste året nå. Har ikke opplevd noe på et år.

 

Og nei, denne troen er ikke livsviktig for meg, men jeg liker å ha noe å tro på og se frem til ;) Istedenfor å tenke på at når jeg dør så blir alt svart og uendelig...

 

Ok :)

 

Sorry, jeg ønsker ikke å opptre som en hobby psykolog selv, men hvis det er en ting jeg (personlig) ikke liker å se, så er det mennesker som går rundt og lar religionen styre livet deres - en religion som de selv aldri har tatt stilling til selv, og er i på grunn av oppveksten sin, enten de innser det selv eller ikke.

 

Flott at du deler erfaringen din, jeg har ikke vært ute etter å slenge drit etter deg i tråden, heller stille deg noen spørsmål som forhåpentligvis skulle få deg til å se annerledes på tingene :) Sett ut i fra ett religiøst synspunkt, ikke psykologisk (bortsett fra det med gorillaen, som er ganske fascinerende)

Lenke til kommentar

Religion er ikke viktig for meg i det hele tatt akkurat nå. Jeg er bare fokusert på å nyte livet og gjøre så mye ut av det som jeg kan.

 

Men det er fint å ha noe i bakhodet, men jeg velger å holde meg unna å være rent Kristen. Jeg liker det ikke. Jeg synes det er for mye faenskap i det. Og hvordan de sier alle ikke-Kristene havner i helvete. Nei, det er for mye drit. Bare se på mange av de i USA også. De hjernevasker folk og skremmer livet av de til å betale.

 

Det er ikke bare mange muslimer som er gærne, som mange tror...

 

Uansett. Jeg håper jeg slipper å oppleve noe åndelig igjen. Det er så forferdelig ekkelt og ubehagelig. Det var en gang for 2 år siden jeg hørte en hviskende stemme si navnet mitt og "Vær stille!" :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...