Gå til innhold

Guitar Hero - En død spillserie?


Anbefalte innlegg

Jeg elsker Guitar Hero. Jeg elsker å konsidere meg selv som en av de 1500 beste i verden!

 

Spillserien har desverre for min del dødd ut. Har inntrykk av at ingen spiller lengre. Proffene har sluttet å legge ut videoer.

 

Noen her på forumet som fortsatt plukker opp øksa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hater at det er slik.

 

Det er desverre melkingen som har gjort det slik, tror jeg. Etter GH3, gikk det bare nedover. Mindre kvalitet på spillene.

 

Savner gode gamle tider i '08 da GH var et kjempestort fenomen, da proffene postet videoer ukentlig, da kompisene mine spilte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Ja, var artig så lenge det varte. Jeg var ikke sånn veldig god da, men det var ikke kompisene mine heller :p

 

Spilte på Medium, men av og til på Hard

Lenke til kommentar

Jeg tar det opp sånn sirka en gang annenvær uke, pga sug etter GH :)

 

Tipper det bare er en pause i oppmerksomheten nå, ble litt vell mye en stund.... Men, tror og håper det går opp igjen med Rock Band 3 og GH: Warriors of rock.

Da har jo alle fått seg en liten pause, pluss litt nyheter :)

Endret av Jrmaster35
Lenke til kommentar

Jeg tar ofte frem øksa. Har Rock Band 2, Lego Rock Band og alle Guitar Hero fra nr 2 (unntatt Aerosmith og Val Halen) og storkoser meg med alle.At serien ikke selger så mye nå er nok fordi det ikke har kommet et bra spill siden Metallica. Selv Rock Band sliter litt, siden de ikke har kommet med noe bra siden RB2.

 

Men både Rock Band 3 og Guitar Hero 6 er rett rundt hjørnet, så da vil det nok ta seg litt opp igjen. Er litt skeptisk til GH6 siden det ikke er noe særlig nytt, men det skal nok kjøpes likevel. RB3 op sin side har keyboard og en ekstra vanskelighetsgrad som lar deg spille noenlunde som på et ekte instrument. Nå blir du ikke akkurat en gitargud ved å spille det, men du vil nok lære å spille en god del grep. Keyboard og trommer blir nok ganske likt de ekte. JEg teller dagene til begge to. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jeg spiller skikkelig gitar, men skikelig gitar og guitar hero kan ikke sammenlignes mer enn å spille modern warfre og å skyte med en ekte folk med ekte pistol. ;)

 

Btw salget sank en del etter GH3, men det harw vel noe å si at det var da Rock Band kom? RB ble i tillegg utviklet av de samme som lagde GH, og GH ble laget av noen andre.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Har spelt meg gjennom GH2, GH3, GH:WT, GH:A, GH:M, GH:5, RB og RB2, men i dag er det svært sjeldan eg plukker opp gitaren eller slår laus på trommene.

 

For meg vil alltid GH3 stå som det beste i serien. Sikkert mykje fordi det var det første eg prøvde. I begynnelsen var det kjekt fordi det var utfordrande. No klarar eg dei fleste låtene, men har aldri funnet inspirasjon til å klare 100%. Har vel 10-15 stykk med 100% på GH3, men det vart kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...