Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åja, da er det håp da :tease:

 

Neida, har ingen planer om å bli vekter. Hadde ikke fått nok respekt :hrm:

 

Men er sikkert en artig jobb da :yes:

 

De fleste vekterjobber handler ikke om respekt. Folk må slutte å se på yrket som noe annet enn det det er. Trenger man respekt fra gutta på hjørnet for å sjekke om vinduene på NAV er lukket og låst?

Lenke til kommentar

Trenger man respekt for å observere skallsikring under en ransvakt? Trenger man respekt når man står der med fire naskere på en lørdag etter kl. 18, alle med hver sin smirnoff ice? Nei, men i sistnevnte så ville du ikke kommet så mye lenger med respekt enn uten i og med at ingen vil ha straff for noe de har gjort og hvert fall ikke hva de ikke har gjort.

 

Det eneste yrket som handler om respekt ute på gatene er politiyrket.

 

Respekt er noe man vinner ut i fra opptreden som regel. Om du viser hvem som er sjefen fra starten uten å være provoserende, men å respektere motparten vil motparten også respektere deg.

 

Sant nok, men er uansett ikke noe for meg = )

Lenke til kommentar

Om securitas bare hadde delt ut sko så hadde fotlenken blitt tatt rimelig fort. Ser jo daglig securitasvektere med joggesko, én gang med crocs. Går ikke an å justere fotlenken opp og ned i forhold til sko med høy ankel.

 

 

Hvorfor skulle sikkerhetskontrollører som jobber inne ha på seg sko med høy ankel?

 

 

jesus-facepalm-facepalm-jesus-epic-demotivational-poster-1218659828.jpg?1248715819

Lenke til kommentar

Det morsomte i hele saken er at nesten alle i Securitas, inkludert vektere på flyplassen visste om både fotlenken og dommen i flere måneder, uten at flyplassen visste om det, ifølge Bladet Tromsø.

 

Sannheter med modifikasjoner!

 

Morsomt å være midt oppi sånne mediasaker så man virkelig får se hvor vridd saker blir i media. God lærdom.

Lenke til kommentar

Hei,

jeg ønsker å jobbe som vekter ved en flyplass.Har jobbet som militær vakt ved Gardermoen militære flystasjon i førstegangstjenesten( div kurs, håndjern, batong, sanitet N2 etc), har også Vekterkurs modul 1, samt ordensvakt kurs.

Hvordan er mine sjanser for å bli ansatt? G4S vs Securitas? Må jeg betale for sikkerhetskontrollør kurset?, eller lønn under utdanning?

 

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar

Tror sjangsene for å få jobb som sikkerhetskontrollør på store flyplasser er rimelig enkle. På Gardermoen trenger de nye vektere hele tiden, men jeg vet ingenting om hvor mange søkere det er, men siden du har relevant erfaring og vekterkurs vil du automatisk bli dyttet langt frem i søknadsprogressen. Kursene for sikkerhetskontrollør på flyplass er nok lønn under kursing.

Lenke til kommentar

Hei,

jeg ønsker å jobbe som vekter ved en flyplass.Har jobbet som militær vakt ved Gardermoen militære flystasjon i førstegangstjenesten( div kurs, håndjern, batong, sanitet N2 etc), har også Vekterkurs modul 1, samt ordensvakt kurs.

Hvordan er mine sjanser for å bli ansatt? G4S vs Securitas? Må jeg betale for sikkerhetskontrollør kurset?, eller lønn under utdanning?

 

Takker for alle svar. :)

 

 

Grunnkurs Sikkerhetskontrollør som det heter i Securitas (STAS) sine systemer er et 7-8 dager langt betalt kurs.

Bor du på en liten plass må du regne med å bli sendt til tromsø/bergen/trheim for å få kurset.

 

Vet at STAS trenger masse folk hele tiden, men det gjelder nok ikke alle flyplasser. Vil ikke anbefale å jobbe på de minste flyplassene ettersom det er ekstremt lite jobb og mye dødtid.

 

 

Hvorfor vil du jobbe som vekter på flyplass? Er det noe spesielt ved tjenesten som interesserer deg?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle søke jobb hos G4S, ved Gardermoen når jeg dimmiterer i desember. Jobber som nevnt på den militære siden av Gardermoen, og liker mange av arbeidsoppgavene jeg har som vaktsoldat, og vil prøve meg som vekter på den sivile siden. Tror det kan være et spennende arbeidssted, med varierte dager og utfordrende arbeidsoppgaver.

Planen er å begynne å studere om noen år, og en fot innenfor et vekterselskap kan bli nyttig med tanke på en jobb ved siden av studiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...