Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe... Artig tråd detta her. Har lest litt, og velger å kommentere på et parr ting: Tricell:

 

Skjønner at du blir irritert av å møte vektere som du har beskrevet før i tråden, og hvordan det ikke ser bra ut for vekter yrket "generelt", men du skal vite at sånne vektere, er som regel sånn fordi de velger å være "bad-ass" vekterfolk. Men igjen så viser det bare at det er mennesker med behov for å vise seg frem, og tror at de klarer å dra ut det kule av å oppføre seg sånn. Ja, det er dumt at det er sånne, og det er ærlig talt ikke noe verden kan noe for. Du må huske på at sånne folk finnes det i alle yrker. Det at du kun nevner dem som vektere og vektere er lololol, fordi de tror de er tøffe osv, det synes jeg blir feil. Jeg hadde skjønt det, OG godtatt det, dersom du beskrev dem som at det var 2 vektere som oppførte seg som drittunger etc.etc, og ikke sverter hele vekteryrket.

Jeg er vekter selv, og jeg skjønner godt at du ikke liker dem, jeg liker de ikke selv, og jeg har tilogmd måttet jobbe med noen sånne, og det er ikke morro for min del når jeg står litt bak og er halvveis flau over kollega som står å prater som en 15 åring som tror han er kul ovenfor andre.

 

Når jeg går på jobb(som forøvrig er nattevakt på helg i Oslo) så går jeg på jobb med et smil om munnen, jeg prøver å være så service innstilt som mulig, for min jobb er å fremme vaktselvskapet mitt, ivareta kundes ønske, gjøre oppgaven så bra som mulig, selv om 70% av tiden på jobb innebærer å ta ølen fra de som valgte å ta med seg resten av drikka på vorset på byen. Jeg har andre oppgaver som å hjelpe utestedene med vansklige personer og jeg hjelper butikker og beboere rundt når det er innbrudd osv. Uten å gå inn på oppgavene og bryte taushetsplikten vil jeg ikke kommentere de mer, men ejg synes det er en artig jobb, der det skjer mye nytt hver natt jeg jobber og MESTEPARTEN av de jeg jobber med er skikkelige og ålreite folk.

Ja man lærer mange fargefulle ord om meg selv og yrket når jeg er på jobb, men det er ting jeg har regna med, og jeg kunne helt ærlig ikke brydd meg mindre om slike kommentarer. Ja jeg tar ølen din, men det er vel bedre at jeg tar ølen din før politibilen rundt hjørnet ser deg og tar ølen din + at de gir deg 3000 i bot for offentlig drikking? Ja, jeg ser kanskje ut som en drittsekk når jeg ber deg om å IKKE pisse på veggen til restauranten, men er det ikke litt bedre om jeg gjør det før politiet som kommer rett rundt hjørnet ser deg og bøtelegger deg? samme gjelder nasking, og andre ting offentligheten ikke ser veldig pent på.

 

Og når man først er inne på det, kan ta med at dere som går og kommenterer Å FYFAEN HAN ER VEKTER, HAN ER KUL ASS. JA FYFAEN. JEG ER KUL SOM PÅPEKER AT HAN ER SKIKKELIG FEET. JA FYFAEN! hahahah jævla taper, lol kom du ikke inn på politihøgskolen du da? osv osv osv.

 

Newsflash: dere er minst like kule som meg når dere har behov for å gå og kommentere vektere for å føle dere bedre om dere selv. Dere blir ikke diskutert etterpå, dere blir glemt like fort som jeg så dere komme rundt hjørnet. Get_a_Life. Det gjelder spesielt til dere som ser oss når vi går ute på natta, med vest(kniv og tildels skuddsikker), ja vi ser "store" ut, men det er arbeidsinstruks. Jeg går med den fordi selskapet krever at jeg går med den, for min egen sikkerhet. Det ser rimelig obvious ut, at man har noe annet under jakka når man går med den vesten, for den er rimelig stor.

 

Litt avsporing her, men ja, min oppfattning av yrket jeg nå har tilbrakt 3 månder i:) (forøvrig jobber jeg for NOKAS, et knall firma å jobbe for:) )

 

 

iKent

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som har en anelse om hvilken alarmstasjon blant vekterfirmaene, som betaler operatører (vektere) best?

 

Hadde vært kjekt å vite :)

 

Ingen. Det er vel bare de store vaktselskapene som Nokas, G4S og Securitas som betjener egne alarmstasjoner, og alle disse følger vektertariffen. Du får imidlertid tillegg for å sitte på alarmstasjon på nesten 9 kr ekstra i timen.

Lenke til kommentar

For slitsomt og være mobilvekter :p

 

Edit: Ang at alle vektere er tufser, da er jaggu alle folk i gata og.

 

Første dag på opplæring, så får jeg slengt i trynet Hva er det du glor på a? Din stygge vekterfaen når jeg går forbi 3 gutter og deres 2 damer på byen...

Endret av Ght0 Ret4rd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For slitsomt og være mobilvekter :p

 

Edit: Ang at alle vektere er tufser, da er jaggu alle folk i gata og.

 

Første dag på opplæring, så får jeg slengt i trynet Hva er det du glor på a? Din stygge vekterfaen når jeg går forbi 3 gutter og deres 2 damer på byen...

 

haha! Da tror jeg at jeg måtte behersket meg veldig for å ikke le høyt og lenge av dem :p

Lenke til kommentar

Mchansern:

 

Først og fremst: hvordan så kortet ut, altså hvilket selskap var det han viste deg kortet er fra? og for det andre: Tviler sterkt på at det er en vekter som ikke hadde begge beina på bakken, for vi vektere har ikke rett til å kreve å se ID, men om vi spørr, og du viser frem frivillig er det noe annet. Dersom han tvinger deg er det bare å blånekte. Det er ikke noe han kan kreve, og jeg tviler på at vedkommende faktisk er vekter. Sånn oppførsel er totalt uaktuelt innenfor alle kjente større vekterselskaper. Det at han tok bilde med privattelefonen sin viser jo bare hvor uduelig han da eventuelt utfører jobben. Er han flyplass vekter, er han det på flyplassen, og ikke på flytoget. Det at han skjeller ut og dytter osv er ikke en del av "standardprosedyren" for å si det mildt.

 

Jeg ville meldt dette til vaktselskapet det gjelder og krevd at vedkommende blir tatt for det.

 

-iKenT

Lenke til kommentar

Han viste meg et kort på inner-jakka hvor det sto at han var G4S vekter.

 

Hahaha!! Unnskyld at jeg ler, men jeg kan bare forestille meg hva slags idiot denne vekteren er.

 

Disse berømte IQ-testene til G4S? Er det de som stryker som får jobb eller? Send en klage til G4S, og til OSL for sikkerhets skyld. Få med tidspunkt, sted og annen relevant info samt en beskrivelse på personen så sant du ikke ha tjenestenummeret hans. Slike tullinger må fjernes fra bransjen umiddelbart!

Lenke til kommentar

Greia med vektere på tog er som regel når vi passer på når vi vet det er stor rush trafikk og på helger på kvelden når det er mye berusede mennesker som er ute å går. Og så vidt jeg vet så har ikke G4S noe med flytoget å gjøre, har hatt tilbud om vakt på flytoget av Vakt Service, og jeg tviler på at flytoget har G4S vektere. Høres ut som en som later som han jobber der ja... Ring G4S og hør med dem.

 

iKent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...