Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

CPU og SSD/hybriddisk i stedet for en vanlig HDD er de to største forbedringene om ikke du har voldsomt lite ram.

 

Red.: Først og fremst CPU.

 

Så med kombinasjonen:

 

INTEL Core i7 i7-2720QM/ 2.2GHz 6M

4 X SAMSUNG 4GB DDR3 PC1060 1333MHz SO-DIMM CL9

INTEL SSD 320 80GB Solid State Drive 2.5" 3Gbps SATA 25nm MLC

 

så vil jeg kunne forvente en viss hastighet på spillet?

eller tar hver sesong flere timer med venting, selv på ferie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om FM sier de støtter flere CPU så er jeg av oppfattning av at den kun bruker en i 90 % av tiden, da med tanke på loading tiden naturligvis. Gjerne kanskje bare en thread også.

 

Så på et annet forum at FM kun utnytter opp til to kjerner, men det var ifm FM 2009, så kan jo hende det har bedret seg.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp startet på tredje sesongen med AFW Wimbledon, og befinner meg nå i League 1 etter to strake opprykk. I League 2 gikk jeg gjennom en rekke på 23 kamper uten tap andre halvdel av sesongen, noe som førte meg fra 15. til 2. plass, før vi gikk på et tap i siste runde og havnet på 4. plass og måtte gjennom play-off. Har startet over all forventning, og står med tre av tre mulige seire i ligaen, og har slått ut Charlton av ligacupen til nå denne sesongen. Virkelig morsomt når nyinnkjøpte spillere slår til så til de grader.

 

Har bare igjen Sam Hatton, Terry Dixon, Steven Gregory, Yann Nsaku fra første sesong som fortsatt får godt med spilletid, men jeg tror hyppig utskiftning er nødvendig for å komme seg oppover fortest mulig.

 

JryI7.png

 

ppl6o.png

 

dkEFz.png

 

d3NIy.png

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp startet på tredje sesongen med AFW Wimbledon, og befinner meg nå i League 1 etter to strake opprykk. I League 2 gikk jeg gjennom en rekke på 23 kamper uten tap andre halvdel av sesongen, noe som førte meg fra 15. til 2. plass, før vi gikk på et tap i siste runde og havnet på 4. plass og måtte gjennom play-off. Har startet over all forventning, og står med tre av tre mulige seire i ligaen, og har slått ut Charlton av ligacupen til nå denne sesongen. Virkelig morsomt når nyinnkjøpte spillere slår til så til de grader.

 

Har bare igjen Sam Hatton, Terry Dixon, Steven Gregory, Yann Nsaku fra første sesong som fortsatt får godt med spilletid, men jeg tror hyppig utskiftning er nødvendig for å komme seg oppover fortest mulig.

 

Det er godt å se at det er flere enn meg som er hard på shoppingknappen. Men det var jo spesielt interessant at du fikk hentet såpass med spillere fra Italia. Kjører du med italiensk liga aktiv, eller?

Lenke til kommentar

Kjører med engelsk, fransk, tysk, nederlandsk, italiensk, portugisisk og spansk liga aktive. Helt til bunns i alle sammen. :) Har for øyeblikket speidere ute i England, Italia, Spania, Brasil og Argentina.

 

Red.: Fikk Sunderland i andre runde i ligacupen, heldigvis hjemme. Blir spennende med første test mot et PL-lag.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Jeg startet med York i Blue Square, og kom meg opp i League 2. Kom på play-off i League 2, men røk og ble litt lei av spillet. Kan for ørvrig dele mine to beste kjøp nedover i divisjonene:

 

Sakali: 25 assist i Blue Square (3 måneder skadet og!). Merkelig å se hvor dårlig han taklet League 2 med 2-3 assists...

 

Myrie-Williams: Scorte 23 og hadde 15 assists i League 2.

Endret av Kriss^
Lenke til kommentar

Så at noen litt lengre bak fikk enormt med penger ved å styre Malaga. Jeg prøver nå, men får kun litt over 100 millioner i transfer ved tittelutfordrer og styret nekter å gi meg mer. Kanskje kommer det etterhvert. Det hadde vært gøy med en slik liten klubb i spania med masse penger, men her var det da ikke stort å hente?

 

Så at både Pastore og Hulk ble hentet første sesong, men dette er jo da umulig da de ikke skal være int i å gå til en klubb som Malaga?

 

 

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Kjører med engelsk, fransk, tysk, nederlandsk, italiensk, portugisisk og spansk liga aktive. Helt til bunns i alle sammen. :) Har for øyeblikket speidere ute i England, Italia, Spania, Brasil og Argentina.

 

Ah. Jeg kjører det mest fra en ultraportabel sak, så jeg pleier som regel å ha engelsk helt til bunns, norsk helt til bunns (mange gode nordmenn som vil til Lower League klubber) og ellers en eller annen liga type Bulgaria, som kan ha gode folk samt at det burde være mulig å få tak i work permit klubber der. Ikke det at jeg har spilt meg høyt nok opp til å få farmerklubber fra utlandet i det hele tatt. Frigg-gamet mitt kjører jeg med Mexico i bakgrunnen, spesifikt med tanke på å se om den engelsk-meksikaneren det har vært en del snakk om hadde engelsk nasjonalitet. Det hadde han ikke.

 

I tillegg har jeg Grekenland i bakgrunnen. Ikke så mye bra der, eller bra som har lyst å gå til klubber i de lavere ligaer.

 

Jeg startet med York i Blue Square, og kom meg opp i League 2. Kom på play-off i League 2, men røk og ble litt lei av spillet. Kan for ørvrig dele mine to beste kjøp nedover i divisjonene:

 

Sakali: 25 assist i Blue Square (3 måneder skadet og!). Merkelig å se hvor dårlig han taklet League 2 med 2-3 assists...

 

Myrie-Williams: Scorte 23 og hadde 15 assists i League 2.

 

Sakali? Jeg liker å ha en ballvinnende midtbanespiller, da er Stig Gøran Brenne en vinner. Han har også veldig høyt i dødballer og slikt, og kan fort ende med 15-20 assists. Wiseth er også interessant: kjapp, god innleggsfot. Brukes han som venstre indreløper pleier han å få tak i en 10-20 assists også. Spisser er mindre viktig, men jeg henter som regel Cherno Samba. Myrie-Williams husker jeg fra noen år tilbake. Da var han helt sinnsyk. Jeg ser at Gifton Noel-Williams er tilgjengelig på fri. Jeg glemmer alltid å signe han, men de klubbene som gjør det får ofte en 15 mål eller mer fra han.

 

Så at noen litt lengre bak fikk enormt med penger ved å styre Malaga. Jeg prøver nå, men får kun litt over 100 millioner i transfer ved tittelutfordrer og styret nekter å gi meg mer. Kanskje kommer det etterhvert. Det hadde vært gøy med en slik liten klubb i spania med masse penger, men her var det da ikke stort å hente?

 

Det var vel noen som fikset det til selv, ettersom Malagas nye eiere ikke har blitt kjørt inn under siste oppdatering?

Lenke til kommentar

Faen... Akkurat skrevet en hel del tanker om Malaga i den nyeste transferupdaten, før jeg så kommer anni touchpaden utenfor text-boksen før jeg skal viske vekk noe, som fører til at jeg går tilbake til forrige side og mister alt.

 

Poenget var at Malaga har et lite ballsikkert lag, men veldig kjempende med klassiske tekniske vinger og litt merkelig spisstyper. Virker som at laget må spille kontringsfotball og desperat trenger en ballsikker offansiv midtbanespiller ala Hamsik.

 

Jeg kan signere Hulk nå, men tror jeg ikke har bruk for ham som Inside Forward da laget ikke har egenskaper til å spille ballsikker fotball med spisser på kant, da er det nok mer sannsynlig at det vil fungere med klassiske vinger, som jeg forsåvidt har nok av i klubben atm.

 

Innkjøpt til nå er kun Otamendi og Olic, mens jeg har solgt unna Fernando, Helder Rosario, Edinho og Arnau. Prøver å selge Fernandez men klubber vil kun låne ham. Hamsik ser ikke ut til å kunne komme til klubben, og Pastore er kjøpt av PSG...

 

Innkjøpet av Olic så og si tvinger meg til å spille med to spisser.. Olic er en ekstremt sterk og god spiss og kan forsåvidt spille alene på topp, men jeg vil nødig benke begge de to andre resten av sesongen, med tanke på Rondon sitt potensiale spesielt. Olic jobber knallhardt og er kjapp nok til å hente inn de fleste baller bak motstanderens lag, mens Nistelrooy kommer lurkende på innlegg .Jeg vurderer å ha Olic som poacher, da han bør være helt oppe på topp, med Nistelrooy som deep lying attack da han trenger mer rom og kommer heller etter på innlegg og lurkere inn mål på denne måten. Ronando kan gå inn for begge faktisk, men da med en liten omrokkering på spillertyper. Ellers har jeg flere klassiske vinger tilgjengelig, som er bra for mine spisser er meget gode uten ball og er duellsterke. Midtbanen trenger som sagt en klassisk Lampard, ved siden av Toulalan. Dette betyr at jeg kan spille 442, med kontringsfotball da jeg ikke har et ballsikkert lag men kjappe og duellsterke spillere.

 

Hva tror dere? Skal jeg kjøre fullt inn for Hamsik, dog Napoli vil ha 400 mill for ham, men jeg kan kun gi opp til 300. Prøver nå å få et bud på 250 godkjent. Eller skal jeg svi av 200 på hulk som jeg egentlig ikke trenger i dette laget, men er en sinnsykt god spiller som helt sikkert blir langt dyrere videre. Jeg heller naturligvis mot Hamsik, da jeg får et godt lag med ham.

 

Laget fra midt og opp kan se slik ut:

 

Den nye kanten som jeg ikke husker navnet på - Toulalan - Hamsik - Jaqouin

 

Olic - Rondon/ Nistelrooy

 

 

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Spiller med RBK nå. Første sesong endte med 3. plass. Laget er så forferdelig, spesielt bakover. Noe jeg finner direkte latterlig og er at en spiller som Wangberg har maks 8 i acc/pace, noe som gjør at han rett og slett ikke kan brukes. Jim Larsen har 6 acc og 13 pace, så det kan gå. Andre sesong er i gang og jeg ligger 3p bak serielederen, på en 7. plass. Jevnt sa du? Spillerne klager om at vi underpresterer, da de kun ser på tabellplasseringen, ikke hvor langt det er opp. Kunne ikke SI fikset dette? Smule irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...