Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiller skjev 4-4-2, med flat firer bak, og midtbanerekka er AM R - MC R - DM CL - ML. Spillerroller:

 

Keeper/defend

Wingback/auto - stopper/defend - Ballplaying/defend - Wingback/auto

Inside forward/attack - adv. playmaker/attack - anchor man/defend - winger/attack

Trequartista/attack - Poacher/attack

 

Hjelper jo på at jeg har verdens beste spillere i stallen også.

 

er det ikke bedre med ballvinnende midtbanespiller (forsvar) på midten?

Lenke til kommentar

Starta på en ny save med Espanyol, etter å fått skaffet seg endel spillere, så sa Kameni (keeperen)at han ville til en større klubb, så han ble solgt mot min vilje til Anzi, det var seffølgelig rett før overgangsvinduet stengte i sommeren, så jeg fikk ikke skaffa meg en erstatter for han og bruker han som var 2-keeperen fast nå, ikke noe veldig bra men.. har ihvertfall solid backrekke.

Endret av furiUZ
Lenke til kommentar

Hum. Jeg slet alltid sånn på FM07, når Momo var i Liverpool, om hvem som skulle få spille DM 8 diamanten min av ham, Xabi Alonso og Mascherano. Bruker du Momo som indreløper eller noe sånt, da?

Tror det var FM-et hvor jeg kjøpte han i Newcastle. Fy faen, det var helt pøkk umulig å få han til å slutte å skyte fra langt hold. Største irritasjonsmomentet jeg noensinne har vært bort i FM/CM. Å hver eneste kamp måtte se at han blåser bort ballen hinsides all fornuft, om og om igjen. Scora ALDRI.

Lenke til kommentar

Dere er så lite aktive for tiden! COME ON? Har dere gravd dere helt ned i påvente av FM12? Er det FIFA12 (som kommer denne måneden) som opptar tiden, i form av oppfrisking av FIFA-skillz som skjer? Hvorfor er det bare jeg som spiller FM11 for tiden? :(

 

Jeg ble litt lei av Frigg, etter Molde dro jeg ned i divisjonene og rotet, men jeg har funnet ut at jeg av en eller annen grunn ikke synes det er så artig når mesteparten av spillerne er Regens. Sikkert fordi at jeg ikke klarer å finne noen gode selv. Så jeg begynte på et nytt game helt nede i Blue Square South og dro i gang med Maidenhead. Jeg fikk fatt på en hel del solide spillere, og herjet de første kampene. Men så scorte vi gradvis færre mål. Phil younghusband ble skadet før sesongen, jeg hadde to andre spillere som spilte spiss, men de ble også skadet etter hvert, og da har jeg ikke så mye å fylle på med, og dermed tapte jeg en kamp. Så slo jeg av, og siden har jeg ikke hatt tid til å spille.

Lenke til kommentar

Det er noe vannvittig rart med mitt Football Manager 2011 spill... Har spilt med Gjelleråsen IF (mitt lokale fotballag) fra 5. Divisjon (har en database fra FMNorge som tillater spill helt ned i 6. Divisjon tror jeg, og jeg swappet Gjelleråsen fra 4. Div ned til 5. Div før jeg starter for en litt "smooth" start) og har fått opp endel spillere til landslagssamlinger for forskjellige land.

 

Problemet mitt var at spillet tydeligvis ikke tok høyde for at landslagoppdrag kan krasje med seriespill når du er i lavere norske divisjoner, og det er jo forsåvidt greit ettersom jeg ikke aner om noen tar høyde for sånt i virkeligheten heller. Problemet er bare det at dette har fortsatt selv når jeg nå spiller i Adeccoligaen! Har hittil i sesongen mistet massevis av nøkkel spillere til to cupkamper og to - tre serierunder på grunn av de er på landslagoppdrag i det serie og cupkamper skulle avvikles. Dette virker jo helt høl i hue, det er jo normalt alltid pause i både Tippeligaen, Adeccoligaen og cupen når det skal avvikles landslagkamper, men noen få unntak hvis du har spillere som spiller for landslag fra andre kontinenter.

 

Løsningen har jo alltid vært å bare lagre spillet før kampene spilles, og bare laste inn på nytt om kampen gikk helt på trynet som et resultat av at du ikke har tilgang på dine beste spillere. Men jeg må jo si at dette virker utrolig idiotisk og urovekkende lite gjennomtenkt til et Football Manager spill å være? Nå har jeg stort sett alltid spilt med Tippaligalag, hvertfall aldri tatt noe lag opp fra lavere norske divisjoner før så jeg vet ikke om dette har vært en vanlig problemstilling tidligere, men det virker jo utrolig snodig og ikke minst urealistisk.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke vanlig med landslagspillere i adecco ligaen, så at det krasjer sånn er vel ikke uvanlig.

 

Endelig fått tilbake gløden for FM igjen etter at jeg lastet inn en ny database^^ Startet en save med Malaga, hadde litt lyst på utfordringen med og ta igjen Barca og Real, og selvfølgelig masse penger :) Fikk hentet inn Kaka, Hazard, Babacar og Macheda(lån). Hadde som mål å få europe league spill, men det kan se ut som det blir en tredje eller fjerde plass. Men ligger ett godt stykke bak Barca og Real, ikke at det er ett sjokk. Etter 27 kamper har Macheda 19 mål og Babacar 18, så er godt fornøyd med spissene mine.

Endret av seigmenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...