Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har noen taktiske tips til posisjonene på oppsettet mitt.? suger balle mot stort sett alle lag i skrivende stund.! eventuelt noen råd angående oppsett av laget.?

 

 

 

 

reina

johnson - carrager - agger - aurelio/wilson

 

hamsik - gerrard

 

kuyt hazard

 

suarez - lukaku/carrol

 

Kan anbefales å ha en deffansiv spiller på banen. Heller 4231 med hamsik som AMC og suarez som kant om mulig? Hvordan fikk du såpass med penger når du taper såpass??

 

Takker for den.! Det skal sies at jeg jukset litt med pengene,(jeg måtte, sorry) dette er 3 gangen jeg prøver meg med liverpool og jeg ville se om laget fungerte bedre med en-to ganske bra spillere til.. noe det altså ikke gjør.

er ikke så jævlig god med å fordele taktikk til enkeltspillere, noe jeg prøver å bli bedre på nå. noe som heller ikke fungerer så jævlig bra. tror jeg suger maks som manager, men nekter å gi meg før jeg får til.!

 

Har spilt såpass FM at jeg kan si at dersom du dumper Lucas uten å hente inn en ny god DM, så er du ute å kjøre. Ikke mange du kan få tak i som kan spille såpass som Lucas - til en billig penge.

 

Lucas - Hamsik

Suarez - Gerrard - Hazard

Carroll

 

kan være en offensiv kombo som funker med de spillerne du har. Hazard og Suarez som innsideangripere, og Gerrard som trequartista - Lucas som ballvinner og Hamsik som dyptliggende playmaker. Burde funke bedre.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
Ikke bruk motstander instrukser!

På hvilken måte har motstander instrukser en negativ virkning på ballbesittelse?

Taktikken fikk jeg først fra si-games forumet, og jeg følger bare det han som lagde den har fortalt fungerer best. Visstnok gjør taktikken nok på innstillingene så man ødelegger litt om man bruker mot. inst.

Lenke til kommentar

Starta en save med Lille og fikk et latterlig overgangsbudsjett på 9m NOK. Det viktigste vil bli å beholde Hazard og Gervinho og forhåpentligvis karre meg til en CL-plass.

 

Noe tips?

 

Tja, hvis jeg har som ambisjon å kvalifisere meg for CL-spill kommende sesong (noe jeg har), tviler jeg på at det er spillere tilgjengelig for lån som hever den kvaliteten jeg er ute etter.

 

Har ansatt et par nye trenere nå, og har spilt noen pre-season kamper. Det neste vil bli å tynne ut stallen og gjøre kvantitet til kvalitet. I en viss grad.

 

Så nå har jeg altså startet ligaen med 1-1 mot Stade Rennais, solgt to spillere og gjort mitt første og eneste kjøp i Romelu Lukaku.

 

Spent på fortsettelsen...

Lenke til kommentar

Du skal være en god manager for å vinne CL med Lille allerede i den andre sesong.

 

Jeg mener du burde vente med å satse på CL til tredje sesongen. Hvis du vinner serien begge årene, i tillegg til at du kommer langt/vinner Europa Ligaen, så får du masse penger. Handler du riktig, og at Hazard og Lukaku utvikler seg, har du en ok mulighet til å vinne CL når den tredje sesongen kommer.

Lenke til kommentar

Regner med at Frankrike har samme regel greie som Norge, Italia og England pluss andre land :p Vinner man serien så får man plass i CL eller plass til CL kvalifiseringen, og vinner man en hjemlig cup så får man plass til EL kvaliken.

 

 

 

 

Spiller selv med Genoa i år 2017 nå etter at de hentet meg fra FK Tønsberg Desember 2015. Med FK Tønsberg så gikk det meget bra, vant 2. divisjonen og kom på andre plass i 1. divisjonen så rykket rett opp til Tippeligaen. Men vant aldri serien der, vant bare cupen 3 ganger på rad ;D Men den klubben manglet ambisjoner så orket ikke og bli værende der lengre da dem ikke ville oppgradere noe som helst for og gjøre oss enda bedre. Men fikk tak i del gode spillere som igjen ble solgt for mange millioner, mener en av dem ble solgt for noe rundt 50 millioner til en klubb i Seria A :p Husker ikke alt akkurat nå :S Men ja havnet jo selv i Serie A nå med Genoa etter at dem ville ha meg, og vel sier ikke nei til en større klubb med mere penger :D

 

Har planer om og prøve og komme blant de 5-4 beste denne sesongen som blir min første hele sesong med laget. Da jeg havnet på 6 eller 7 plass den første halve sesongen jeg ledet laget.

 

Men ja dette ser meget bra ut hittil ;)

 

 

Lenke til kommentar

Spiller selv med Genoa i år 2017 nå etter at de hentet meg fra FK Tønsberg Desember 2015. Med FK Tønsberg så gikk det meget bra, vant 2. divisjonen og kom på andre plass i 1. divisjonen så rykket rett opp til Tippeligaen. Men vant aldri serien der, vant bare cupen 3 ganger på rad ;D Men den klubben manglet ambisjoner så orket ikke og bli værende der lengre da dem ikke ville oppgradere noe som helst for og gjøre oss enda bedre. Men fikk tak i del gode spillere som igjen ble solgt for mange millioner, mener en av dem ble solgt for noe rundt 50 millioner til en klubb i Seria A :p Husker ikke alt akkurat nå :S Men ja havnet jo selv i Serie A nå med Genoa etter at dem ville ha meg, og vel sier ikke nei til en større klubb med mere penger :D

 

Jeg har blitt rammet av en slags "orker-ikke-sette-i-gang"-følelse. Som jeg sa dro jeg Frigg opp i tippeligaen. Her kom vi midt på tabellen et år, og så hentet Molde meg. Jeg kjørte i gang med Molde, men jeg fikk dem ikke til å fungere. Vanligvis ville jeg jo bare fortsatt med klubben til jeg kom i gang, men jeg fikk ikke en slags eierskapsfølelse av dem. Plutselig bydde Brann 15 millioner NOK for Bolly, og laget tapte mot Aalesund og slikt. Så jeg sa opp. Dro på ferie og søkte på jobber. Fikk tilbud om en meksikansk klubb, men følte ikke helt for det, så jeg takket nei til den og gikk på ferie igjen.

 

Et par dager senere fikk jeg tilbud om å ta over Tønsberg. De var da på nedrykksplass i Adecco, men jeg reddet dem i havn. Jeg hadde så bare planlagt å kjøpe et par spillere for å få laget i gang, men kvaliteten på de spillerne jeg hadde var så horribel at jeg i et anfall av midlertidig galskap kjøpte noe rundt 30 nye spillere til Tønsberg. Naturligvis fungerte ikke laget helt. Samtidig fikk jeg jobb som manager for Nigeria (mitt tredje landslag på denne saven). Jeg sa opp jobben i Tønsberg, og søkte på et par engelske lag. Fikk ikke jobb der heller. Fikk derimot jobb nede i andre divisjon igjen. Nok en redningsoperasjon. Denne gang for Pors. Som også hadde en horribelt dårlig spillerstall. Jeg kjøte en 10-15 nye spillere, bl.a. en forholdsvis kompetent keeper. Som presterte å brekke beinet et par dager etterpå, og dermed var ute hele sesongen. Jeg har et lønnsbudsjett på 20 000 NOk nå, men jeg har lønner for 30 000 NOK, og får ikke kjøpt nye spillere da det bryter lønnsbudsjettet mitt.

 

C'est la vie. Så får vi se om jeg orker å ta dem opp neste sesong, eller om jeg nok en gang blir sånn "gidder ikke".

 

En annen litt småirriterende ting er at jeg er nå i 2019. Det er utrolig mange spillere som er over 2 m i høyde. Tror det er minste 5 keeper på 207-208 cm som VIL gå til meg, og et ukjent antall andre spillere på den samme høyden. Er ikke det smått urealistisk? Jeg mener, nå har jeg ikke så godt kjennskap til spillere i andre land (på denne saven), men om jeg søker på spillere og tar vekk er interessert i å gå til meg, så har jeg over 100 spillere som er over to meter høye. På topp 20 spillere er den høyeste karen 208 cm, og den på plass 20 er 204 cm. Det er to argentinere, 4 norske, 1 brasilianer og resten engelske.

Lenke til kommentar

Faen... Denne skaden kan det hende blir hans karrieres bane. Og i denne helt syke sesongen hans..... FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN

 

Hvem i helvete skal ta over... Blir vel Muller...

 

 

Ja han er vel så gammel at han ikke kan komme tilbake i samme tilstand. Jeg fikk den samme på keeperen jeg hentet til Pors. Men jeg har enda til gode å se noen spillere legge opp på grunn av skader. Har noen andre opplevd det på fm2011?

Lenke til kommentar

Mhm... Spesielt hurtigheten hans ryker nok, og den kommer aldri tilbake. I fm2011 er hurtigheten særdeles viktig for spisser...

 

Samtidig kjører jeg inn i den obligatioriske dårlige vårformen som jeg har hatt i alle sesonger på dette FM. Dog har jeg kun to strake tap derav et var i CL som jeg vant sammenlagt. Håper jeg klarer å snu dette før det blir skikkelig dårlig.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...