Gå til innhold

Tour de France 2011


Latias

Anbefalte innlegg

Hadde vært så gøy med 4 nordmenn. Er det mulig? Men dersom Kurt gjør det bra i Tour de Suisse bør han vel komme med? Det viktigste må jo være å ha med ryttere i form, ikke de som har vært i best form tidligere på sesongen. Når er uttaket?

 

Synd Contador er med. Tragisk som Lauritzen sa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at Contador er med. Han er den eneste som kan gi Andy Schleck kamp om seieren. Når det gjelder nordmennene så er selvsagt EBH og Hushovd bankers. Gabba har faktisk en liten mulighet på en plass om han viser storform i Sveits. Farrar er blant annet veldig usikker på formen, og sier at han ikke reiser til TdF om ikke formen er der. Arvesen må finne på noe helt spesielt i Sveits om han skal ha sjanse på TdF-laget.

 

Ja, det er fint mulig å få i seg clenbuterol gjennom å spise kjøtt, og det er flere ryttere som nylig har blitt frikjent for nettopp det. Problemet er at disse sakene er fra Kina og Mexico. Contadors biff var derimot fra Spania, og EU har litt andre standarer enn Kina og latin-amerikanske land. For å få i seg den mengden Contador ble tatt med, må han ha spist en sterkt forurenset biff (eller svært store mengder biff), som selvsagt aldri hadde blitt godkjent innen EU. Dette gjør biff-teorien rimelig usannsynlig, og blodøverføringsteorien mer sannsynlig.

At saken er fra Spania gjør biff-forklaringen litt mindre plausibel ja, men ikke glem at gården kjøttet kom fra har blitt straffet for å gi clenbuterol til kyrne sine før. Skal bli meget interessant å se hva CAS sier. De har et godt rykte, og har strenge regler å fastsette dommen på.

 

NorskBetting: Vanskelig å ta Lauritzen seriøst når han presterer utsagn av typen "Contador har jo blitt dømt". Noe han ikke ble.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle dopet meg med noe som ga spor av clenbuterol ville jeg forsikret meg om å spane opp en slik gård og ha den i bakhånd som bortforklaring av eventuelle positive prøver.

 

Hadde jeg vært en som var opptatt av å være ren ville jeg fått støtteapparatet mitt til å være nøye med å plukke ut mat som ikke inneholder spor av doping.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel feil tråd, men vinner Thor til Lørdag? Hvordan har Kurt gjort det med tanke på TdF? Ute av kampen nå? Gabba har vel heller ikke gjort det så bra?

 

Vi ender vel opp med "bare" opp med to ryttere i TdF? Ikke så dårlig det heller da. Tror på etappeseire til begge på halvharde etapper. Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Nå er det jaggu ikke lenge igjen. Fy flate som jeg gleder meg.

 

Det blir nok en krig mellom Andy Schleck og Alberto Contador tenker jeg. Kanskje Frank også klarer å blande seg inn i teten. En ting er sikkert, dette er Andy sin tur. Ikke pokker om Contador skal klare å vinne i år.

 

Det skal ikke være fysisk mulig å ta 2 grand tours på rad. Isåfall så tror jeg alle sammen tenker det samme som meg angående Contador.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...