Gå til innhold

Tour de France 2011


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle noen være villige til å bruke såpass mange millioner på å sponse et sykkellag, så måtte det være et selskap som har mye å tjene på å markedsføre seg ovenfor forbrukere i utlandet. Det har i så måte ikke Statoil, .....

 

Dette må være noe av det mest håpløse jeg har lest her inne siden jeg ble medlem i 2002, congrats!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel, men hvordan starter man løpet? Alle starter vel ikke på likt når de er så mange?

Alle starter på samme tidpunkt og alle stiller på de samme premissene - I sykkelsporten er det f.eks ikke så stor forskjell mellom utstyret, som man finner i andre sporter og det går mer på utøverene. Derfor starter også alle samtidig. Det er også en nøytral sone i begynnelsen av hver etappe for å forhindre kaos i starten. :)

Lenke til kommentar

Skulle noen være villige til å bruke såpass mange millioner på å sponse et sykkellag, så måtte det være et selskap som har mye å tjene på å markedsføre seg ovenfor forbrukere i utlandet. Det har i så måte ikke Statoil, og i hvert fall ikke TV2.

Sist gang jeg var midt i Berlin sentrum hang den største reklameplakaten jeg har sett på en blokkvegg. Bedriftsnavnet var Statoil og reklamen var for gass, som jo europeerne er storforbrukere av, og som er ventet å ta over for en del av nedgangen i oljefunn.

Lenke til kommentar

Jeg er utrolig imponert over Cadel Evans i årets tour. Har omtrent ikke vist svakhetstegn så langt. Tror Contador må ta 2 min eller mer i alpene for å stå i gult i Paris.

 

Samme her, men personlighet har han ikke. Blir lett irritert og frustert.

 

Til deg som liker Dopador, så du Tour i fjor, da han rykket fra Andy når Andy mistet kjedet?

Det er noe man bare ikke gjør, og han vant ene og alene nettopp pga av det. (og at han var dopet selvsagt.)

 

Til deg som hinter om at kanskje Thor er dopet.

Jeg vil heller snu det jeg, grunnen til Thor og Edvalds sukksess nå er nettopp pga av at sykkelsporten er renere enn noensinne, og dermed vil de rene og gode gjøre det bra.

Lenke til kommentar

Det er ikke altid at tv2 viser helt fra begynnelsen av løpet.

Nei, desverre slår de som regel på 10-20 minutter etter at starten har gått.

Men det er ofte en reprise i sendingen som viser starten - vil gi en viss forståelse for hvordan det funker.. Ellers er det sikkert mulig å youtube noe :)

Lenke til kommentar

Jeg får vel bare prøve å få med meg rittet i dag da å se hvor de er plassert før starten er i gang.

 

Alle starter som sagt samtidig, de er plassert i ei stor mølje som er så bred som veien tillater og så lang som nødvendig for å få med alle rytterne. Derfor er det også som nevnt en nøytral sone i begynnelsen av løpet for å forhindre totalt anarki og kaos ved starten, på denne måten får utøverne litt tid til å kontrollert posisjonerer seg før løpet drar i gang for alvor.

Lenke til kommentar

Jeg er utrolig imponert over Cadel Evans i årets tour. Har omtrent ikke vist svakhetstegn så langt. Tror Contador må ta 2 min eller mer i alpene for å stå i gult i Paris.

 

Samme her, men personlighet har han ikke. Blir lett irritert og frustert.

 

Uenig. Det er jo naturlig å bli frustert, spesielt når de andre har hjelperyttere langt opp i fjellene og at "alle" venter på at man skal tette alle luker uansett hvem det er som angriper. Tvert imot synes jeg at av sammenlagtfavorittene så er Evans den som virker mest sympatisk. Contador er doper og en dårlig løgner(biff), i tillegg til at han ikke vikrer spesielt sympatisk eller spiller fair(angrepet på Schleck ifjor når Schleck mistet kjede i gul trøye), og Schleck brødrene er blitt noen grineunger som bare syter når det går dårlig, som igår når Andy klager på utforkjøringen, som både Thor, Edvald og Cadel Evans klarte veldig greit i høyt tempo.

 

Heier på Cadel Evans. Hvis ikke får Andy eller Frank ta det, er så lei av dusten Contador nå.

Lenke til kommentar

Det er ikke altid at tv2 viser helt fra begynnelsen av løpet.

Nei, desverre slår de som regel på 10-20 minutter etter at starten har gått.

 

En av kommentatorene på Eurosport forklarte dette med at det koster en del å produsere sendingene, bl.a. å ha helikoptrene i lufta, derfor starter sendingen ofte senere enn selve rittet begynner, for å spare litt utgifter. Har også hørt fra bl.a. Paasche, mener det var under Giro'en, at de får ikke bildene før kl <ett eller annet>.

Slik jeg har forstått det så er dette for det meste utenfor TV2 sin kontroll. Og det er jo ikke akkurat slik at disse sendingene, i alle fall de europeiske rittene, går i primetime sendetid, slik at TV2 nedprioriterer de. Så jeg vil tro at hadde de hatt muligheten til å sende fra begynnelsen av rittet så ville de ha gjort det.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Jeg er utrolig imponert over Cadel Evans i årets tour. Har omtrent ikke vist svakhetstegn så langt. Tror Contador må ta 2 min eller mer i alpene for å stå i gult i Paris.

 

Samme her, men personlighet har han ikke. Blir lett irritert og frustert.

 

Uenig. Det er jo naturlig å bli frustert, spesielt når de andre har hjelperyttere langt opp i fjellene og at "alle" venter på at man skal tette alle luker uansett hvem det er som angriper. Tvert imot synes jeg at av sammenlagtfavorittene så er Evans den som virker mest sympatisk. Contador er doper og en dårlig løgner(biff), i tillegg til at han ikke vikrer spesielt sympatisk eller spiller fair(angrepet på Schleck ifjor når Schleck mistet kjede i gul trøye), og Schleck brødrene er blitt noen grineunger som bare syter når det går dårlig, som igår når Andy klager på utforkjøringen, som både Thor, Edvald og Cadel Evans klarte veldig greit i høyt tempo.

 

Heier på Cadel Evans. Hvis ikke får Andy eller Frank ta det, er så lei av dusten Contador nå.

 

At de andre har dårlige personligheter betyr ikke at Evans sin er bra, så kjøper ikke den sammenligningen gitt.

 

Jeg snakker om intervjuene hans, spesielt i fjor.

 

Dog jeg heier på Evans sjæl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...