Gå til innhold

Skifte "Ting som irriterer så grenseløst" om til en sosial klagemur!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror du overdriver realiteten litt! For off-topicen er nemlig ikke 5 sider med bullshit der vi diskuterer hvorfor kaker har to K-er i seg. Det består stort sett av små avsporinger med ting som irriterer oss.

 

Det med Motherload var kanskje en mørk flekk i tråden, men av alle mine år i tråden har jeg ikke irritert meg over dette. Om det gjør det så kan du rapportere det.

 

Hva er det du spør etter? En enkel telletråd der man kun kan kommentere om man er enig eller ikke? Eller vil du ha en løs tråd der vi kan drøfte saker, hjelpe og diskutere det som irriterer?

 

Det skal ikke mye til, bare å gi oss pittelitt løsere halslenke.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke det store problemet med å gå off topic i OT-baren.

Personlig syns jeg «Off topic» og «OT-baren» er misvisende. Det får folk til å tro at det er en eneste stor spamfest siden det i bunn og grunn er off-topic, men alle som kjenner forumreglene er klar over at dette ikke er lov i realiteten. Derfor syns jeg vi trenger en skikkelig overhaulin' når det gjelder navn på både «Off topic» og «OT-baren».

Lenke til kommentar

Nylig så har moderatorene gått sheis på "ting som irriterer så grenseløst" og smeller til med opprydding, stenging og kjeft.

Jeg kan jo ikke annet enn å føle meg litt truffet her :wee:

 

Når det er sagt så reagerer vi på rapporter og i tillegg til retningslinjene er det trådens førstepost og eventuelle endringer av denne vi har å forholde oss til når vi modererer. Derfor er det ikke enkelt for oss å få med oss de opplagte normene som har utviklet seg i alle tråder rundt om på forumet. Mener dere vår reaksjon er feil så er det ingenting i veien for at dere kan sende oss personlige meldinger eller ta det opp sånn som i denne tråden. Kudos for det!

 

Dere kan gjerne foreslå regelendringer som vi da kommer til å sammenligne med det vi anser som behovet (som nevnt over så er Forumkaféen ment for å ta av for den værste sosiale småpraten).

 

Det jeg har slettet den siste tiden har vært en sak som måtte reageres på (går ikke inn på detaljene), en nettleserrelatert diskusjon + litt annet småplukk. Med andre ord, ting jeg med førstepost som eneste referanse anser som klar off topic med tanke på trådens formål. At kategorien heter off topic betyr ikke at det er åpnet for off topic i alle tråder under den.

 

Her gjelder det uansett å komme med et regelforslag som gjengangerne i tråden ser seg fornøyd med så skal vi se på det :)

Lenke til kommentar

Men da tar jeg på meg oppgaven med å gå igjennom alle 2345 sidene og rapporterer alle innlegg som er off topic. Anbefaler alle å gjøre det samme

Hvorfor? Hva ønsker du å oppnå med det? Det interessante for alle parter er vel å finne ut hvordan vi alle vil at tråden skal fungere for framtiden?

 

Hvis dere mener at tråden ikke fungere etter hensikten og aldri har det, så finnes det en enklere løsning enn å bla gjennom (i skrivende stund) 2356 sider for å finne beviser på det. Bare si det, så stenger jeg tråden for godt. Så kan vi heller åpne en ny med nye regler... :cool:

 

Men det enkleste er vel å la fortid være fortid og heller se fremover?

 

I bunn og grunn er det så enkelt som dette: Tråden er til for dere, ikke for oss. Vil dere ha chatting i tråden så er det helt greit for meg, så lenge dere følger retningslinjene og reglene for off topic. Problemet er at det i de aller fleste slike saker ikke finnes noe konsensus blandt dere brukere: Noen vil ha chatting, noen vil ikke. Uansett hva vi bestemmer vil en gruppe mennesker bli misfornøyd.

 

Moderatorene håndhever (i slike tilfeller) bare de reglene som blir satt, på bakgrunn av rapporteringer fra nettopp dere brukere. De kan til en viss grad regulere hva dere får lov til, men ikke hva dere ønsker. Det er det ikke alltid så enkelt å finne ut av.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Altså! Jeg har full tro på at ingen vil bli plaget med en ny tråd, for målet mitt er å holde tråden slik som den er nå og alltid har vært, bare uten at det strider mot regler som ingen har brydd seg om.

 

Det som Danielzu kaller for msn-prat er kanskje litt over grensen til hva som skal bli tillatt. Men så lenge det er innen for topicet: "Irritasjon" og det alltid kan knyttes tilbake til det.

 

Mer enn klage-kafe enn forum-kafe!

Lenke til kommentar

Og man må jo få lov til å svare de andre, uten selv å ha noe å klage over

Som TS skrev selv:

Bruk tråden til å si hva som irriterer deg å hvorfor. Kommenter gjerne andres synspunkter.

 

Men INGEN DRITT KASTING er faktisk ikke alle som mener det samme seg deg, meg og oss.

 

Men så har jo en moderator selv redigert førsteposten med sine egne meninger om hva tråden skal handle om.

Lenke til kommentar

Om vi bruker regelen "Alle innlegg skal kunne knyttes til irritasjon" så tror jeg at reglene vil stemme overens til hvordan tråden er nå.

 

Vi slipper "msn-prat" og vi har en mye løsere lenke.

 

Det kommer til å bli opprettet en "v2" av "Ting som irriterer grenseløst", der vi vil ha regler som er tilpasset tråden og ikke en tråd som må tilpasses reglene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

Jeg ser ingen problemer med å diskutere ting dere irriterer dere over, men innleggene jeg slettet besto av "Nå fikk jeg lyst på negerboller!"

 

Åh, jeg blir brukt som eksempel jo :tease:

Hadde det blitt godkjent hvis jeg skrev "nå fikk jeg lyst på negerboller, men har ikke og det irriterer meg"?

Dette er forøvrig negerboller:

http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?371

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

Jeg ser ingen problemer med å diskutere ting dere irriterer dere over, men innleggene jeg slettet besto av "Nå fikk jeg lyst på negerboller!"

 

Åh, jeg blir brukt som eksempel jo :tease:

Hadde det blitt godkjent hvis jeg skrev "nå fikk jeg lyst på negerboller, men har ikke og det irriterer meg"?

Dette er forøvrig negerboller:

http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?371

 

Så, hadde det?

Lenke til kommentar

Akkurat nå tok det jo bare HELT av der, så det er ikke tvil om at det trengs en liten dose moderering med jevne mellomrom.

Posting i beruset tilstand (og de svar dette måtte medføre) er aldri en god idé, uansett tråd! :)

 

Redigert: Dobbelpost.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Herregud noe bør gjøres. Om en tråd må stenges i 24 timer som nå, så er det åpenbart noe feil en plass. Jeg kan ikke huske at det var noe problem med tråden før, og den har eksistert lenge. Er det flere fjortiser og kverulanter som har invadert den, mon tro...

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...