Gå til innhold

Nordlys over Sør-Norge, 3. og 4. august!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatering kl. 01.10: Den første gass-skyen fra Solen traff kl.19.30 norsk tid i kveld. Akkurat nå er det i ferd med å bli ganske kraftig nordlys over de nordige delene av Sør-Norge. Det er godt mulig at det sprer seg sørover. Jeg står selv oppe i nordlige Nordmarka og kikker mot nord. Her har det kommet noen tåkeskyer innimellom, men nå sprekker det opp …

 

Det er ventet at to , og ikke bare en, sky fra Solen skal treffe Jorden. Den første suser atlså forbi oss akkurat nå!

 

Ny oppdatering kommer i morgen.

 

Dette sier Ødegård på sin blogg. http://blogg.nrk.no/astro/

Lenke til kommentar

Holy makaroni sier jeg bare. Jeg skulle ønske at dere var der jeg var.. Jeg sa at jeg bare skulle ned og ta et testbilde for to timer siden, og forøvrig så ble det det.. Jeg satt ned stativet og tok et testbilde av noen trær med himmel over og dette kom på skjermen:

 

 

post-136745-1280883744,6069_thumb.jpg

 

 

Ser dere noe spennende? :)

 

Jeg ble litt forundra faktisk og fikk litt sjokk siden det faktisk lignet på noe. Så jeg løp rundt trærne og tok flere bilder og GODDAMN! Nordlys! Snakk om å være på rett plass til rett tid! Etter et par middelmådige bilder med et smil på munnen så bestemte jeg meg for å klatre opp i et sånn fuglekikkehus med utsikt over innsjøen og der var det perfekt. De første minuttene var det faktisk utrolig vanskelig å se, jeg måtte liksom se en annen plass for å såvidt legge merke til det. Men etter en halvtime ble det så sterkt og vakkert at jeg fikk tårer i øyenkroken! :cry:

 

Kan legge til et bilde jeg tok nærmere slutten da det ikke var så sterkt, men likevel vakkert. :)

 

post-136745-1280884150,1819_thumb.jpg

 

Bildet er tatt i Grimstad, dvs at det rakk helt ned til spissen av Norge!

I tillegg så jeg faktisk syv stjerneskudd, pluss to rare saktegående stjerner som etterhvert sluknet.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...