Gå til innhold

70 gigapiksler - verdens største bilde.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

og om man bruker Linux er man nesten helt fucked

Tja, egentlig ikke. Det er en open-source-plugin ved navn Moonlight som fugerer bra. Nedlasting og installering gikk helt smertefritt via Firefox, og det fungerer uten problemer. Det er faktisk betraktelig bedre enn min erfaring med Flash, som krevde mye knoting for å funke.

 

Men jeg er helt enig i at det er for mange lukkede standarder på Internett.

Lenke til kommentar

Dette er rett og slett tragisk. Bruke en hel føkkings dag på å ta det kjedeligste bildet av Budapest som er mulig å ta. Jeg kunne tatt dette bildet med mobiltelefonen min, og det er en snart 4 år gammel Nokia. Selvfølgelig ikke med samme detaljer, men hvem i alle dager bryr seg?

 

Teknisk bra, men kunstnerisk er dette bånn. Om han bare hadde brukt like mye energi på å tenke ut motiver og utsnitt som han har brukt på å lage verdens kjedeligste lappeteppe, så kunne det kanskje blitt et bra bilde.

Lenke til kommentar

Apropos lappeteppe, hvor mange Gigapiksler er lappeteppebildet av jorden som Google presenterer i Google Earth? Det må da være langt mer enn 5400 eksponeringer og 70 Gigapiksler?

 

Om vi sier jordas overflate er: 5x10^14 m^2

Gjennomsnitlig bakkeoppløsning på bildene : 5m

Og 30% av jorda er land.

 

blir det ca 30 000 Gigapixler eller 30 terrapixler :p

Lenke til kommentar

Har du noen forslag til et kunstnerisk motiv som kunne vist frem teknikken tilsvarende?

 

nei, og jeg har ikke behov for det heller. Teknikken er ubrukelig med mindre du skal lage noe tilsvarende Google Earth, evt skrive ut en utskrift på 1000x8000 meter, derfor ubrukelig.

Det er jo ikke ubrukelig med tanke på at du kan klippe ut den delen av bildet du vil, du må jo faktisk ikke printe ut flere kvadratkilometer for å få den delen du er interessert i

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...