Gå til innhold

LED-skjerm med god oppløsning


Anbefalte innlegg

Det har da vært i salg i evigheter

http://www.artlebede...ything/optimus/

 

Både oled, SED, og Laser-TV har blitt spådd som overtagere til lcd og plasma, men SED har jo blitt nærmere 10 år forsinket pga lisenskrangler, og Laser-TV er det vel kun mitsubishi som holder på med, og det virker ikke som om de skynder seg.

 

ok. rat at ingen butikker har annonsert det da.

 

Ok, artig. Men du sier "blå oled", vil det si at de ulike fargene har ulik levetid? Isåfall hjelper det lite om blå lever i 20k timer hvis gul ryker etter 2k, feks. (Satt på spissen, selvfølgelig)

jeg mener også å ha hør snakk om de forskjellige fargen hadde forskelign levetid.

 

SED har jeg også hørt om , men husker ikke så mye om det.

heldigvis står det lit om det på wikipedia

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blå var den svakeste og vanskeligste fargen på oled, derfor jeg snakket om den. De andre fargene hadde godt over 10 000 timer i levetid den gangen (Tror rød var oppe i 25 000 timer).

 

Tror nok ikke du skal lete etter tastaturer for over 10 000kr i norske nettbutikker.

 

prisen, ja

 

når jeg mente at jeg ikke hadde sett det noen steder så tenkte jeg at det ikke var kommet i selg til vanlig folk som er en grunn til at jeg trodde at det ikke var kommet produksjon

 

 

der er det som er problemet med slike ting .

der så spesielt samtidig som det ikke gjør stor mere en vanlig tastatur at selv spesielt interesserte har ikke råd samtidig som produsent vil ikke ofre kroner og ører for å få det ut på markedet.

 

prisen må ned i noen få tusen.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Betroz

(5563)

15:44, ons 28.jul

Man kjøper ikke en slik skjerm til å surfe på nettet og spille på...til slikt så er den oppløsninga overkill. Jeg har en 30" LCD så jeg vet. 1920x1200 holder i massevis! 1920x1080 på en PC skjerm er bare teit. Slikt hører bare hjemme i en TV. Men klart, dette er min subjektive mening ;)

 

 

lol 1920x1080 Er mer en nok til pc skjerm:) betaler fler tusen lapper bare for noen få pixler mer og mindre performance i spill (trengs mer hardware for å nå god ytelse i en slik oppløsning) er bare sløseri. Full-Hd er alt du trenger. oppløsning som er høyere er bare shit imo. ^^

Lenke til kommentar

led, rør - who cares? IPS fra Apple til under 1000 USD

 

LED gir ofte jevnere baklys, for ikke å snakke om fordelene med lokal dimming, hvis det er tilstede. Ellers er tynnere skjerm viktig for design-entusiaster.

 

Pretty damn big difference.

 

Kjenner til "riktig" implementasjon av LED baklys, men takk for påminelse:)

 

Anyhow, poenget mitt er at det er digg med så pass stor skjerm med IPS panel til under 1000 dollar. Det Er normalt sett prisen til 24" IPS skjerm. For å ikke snakke om at dette er Apple med den flotte designet.

Lenke til kommentar

(utklipp:)

 

LED vil aldri bli brukt til tv og pc, fordi det er et ekstremt dårlig valg. Vi bygger ikke bygninger ved å laminere sammen bladgull til det blir vegger og tak av det. Selv om det sikkert er mulig.

Gull er ett duktilt materiale. Det er meget formbart, og det er mulig å få til å la ett stykke bladgull klebe seg til ett annet ved at en banker det sammen. Denne egenskapen er jo litt spesiell da en kan slippe å varme opp materiale til det smelter, men kan gjøres kaldt (fint å få til i romtemperatur).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...