Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Du _skal_ ikke være mye uoppmerksom når du spiller i master :)

Enig i den, men er det absolutt.

 

Jeg trives bedre i macro games, og zvz er min klart dårligste matchup.

 

Men nå skal jeg switche til protoss når sesongen er ferdig, så da regner jeg med å droppe til diamond ganske raskt.

Lykke til :) Protoss er utrolig morsomt, men du kommer til å bli gal av antall mirror matches du blir tvunget til å spille på ladder. Er helt sinnsykt. Enkelte dager har jeg fått 7-8 mirror matcher på rad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, jeg er med aebriol.380 hvis du har lyst :)

 

Saken er den at hvis jeg 'vet' at en person rusher, kan jeg holde det uansett hvilket rush han velger, men noen ganger blir man bare overrasket ... er ikke mange dagene siden jeg tapte mot 7 pool 2 spine crawler proxy, fordi han snek dronene inn i basen og jeg var uoppmerksom ...

 

cheese er ikke et problem lengre opp i ligasystemet, er bare og scoute bra :) 7pool kan lett forsvares med å klumpe scvéne på en mineralpatch å omringe lingsene når de kommer nært, går du standar opening har du en marin bak, da mister du kun 3-4 scvs og ligger langt forran motstanderen :)

 

btw finnes d noen dia/masters som kunne tenke seg å spille noen teamgames med skype?

skjøner ikke at du kan si dette, va om fyren er smart nok til å ikke suicide lingsene inn i klumpede scv's og bare trekker seg vær gang du klumper dem?

derfra kan han ta ut marinen din med en gang den popper ut og fortsette å denye mining slik som før

7pool er mitt verste mareritt, men hovedsakeli PvZ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lykkes du ikke først, prøv igjen. Banelingbusten til Moon er ganske grusom, men han har blitt bedre. Uansett, vanskelig å faile med banelings når man har 150 av de ;p

Nja. Spilte 2v2 med en kompis for lenge siden. Han hadde 200 banelings, og vi hadde så og si sikret seieren...

 

Helt til han trykket på X med et uhell. I sin egen base.

 

Tror aldri jeg har ledd så mye av SC2 før.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Nja. Spilte 2v2 med en kompis for lenge siden. Han hadde 200 banelings, og vi hadde så og si sikret seieren...

 

Helt til han trykket på X med et uhell. I sin egen base.

 

Tror aldri jeg har ledd så mye av SC2 før.

Haha.

Prøv gleden ved å bruke grid-setup du. Dårlig kontrollgruppe (husk, lavere liga) og knapp for å eksplodere er samme knapp som å lage banelings :( .

Lenke til kommentar

Lykkes du ikke først, prøv igjen. Banelingbusten til Moon er ganske grusom, men han har blitt bedre. Uansett, vanskelig å faile med banelings når man har 150 av de ;p

Nja. Spilte 2v2 med en kompis for lenge siden. Han hadde 200 banelings, og vi hadde så og si sikret seieren...

 

Helt til han trykket på X med et uhell. I sin egen base.

 

Tror aldri jeg har ledd så mye av SC2 før.

 

 

Hahah ^^

Lenke til kommentar

Angående mirror matchup, jeg spiller stort sett random, men får likevel mirror matchup minst 50 % av gangene.

Spiller du mange nok games, vil du få mirror i ca. 33% av dem. Er litt avhengig av MMRen din hvis du spiller bestemte raser riktignok. Er du i bronze/silver, så er det svært sjelden du får mirror dersom du spiller Zerg. Som terran skjer det hele tiden. Er du i diamond/plat, så er det sjelden med mirrors dersom du spiller terran. Men mye av det er veldig marginalt.

Lenke til kommentar

Angående mirror matchup, jeg spiller stort sett random, men får likevel mirror matchup minst 50 % av gangene.

det finner jeg høyst usannsynelig med mindre du har spilt utrolig lite eller nylig byttet til random

 

Det føles iallefall som om minst 50 % er mirror. Sjekket nå mine siste 12, og 6 av dem er mirror. Har stort sett spilt random siden starten, sånn siden jeg er newb, og ikke er "best" med noen av rasene.

 

Lærer også mye ved å se hva andre gjør mot meg, for så å selv prøve dette i en annen game.

Lenke til kommentar

Angående mirror matchup, jeg spiller stort sett random, men får likevel mirror matchup minst 50 % av gangene.

det finner jeg høyst usannsynelig med mindre du har spilt utrolig lite eller nylig byttet til random

 

Det føles iallefall som om minst 50 % er mirror. Sjekket nå mine siste 12, og 6 av dem er mirror. Har stort sett spilt random siden starten, sånn siden jeg er newb, og ikke er "best" med noen av rasene.

 

Lærer også mye ved å se hva andre gjør mot meg, for så å selv prøve dette i en annen game.

Vel, som zerg, spiller jeg mot random, spiller jeg en annen åpning enn jeg gjør mot T eller P eller Z ... så du får ikke sett hva jeg personlig mener er optimalt uansett hva du får som rase.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...