Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Day 9, Idra, Toothless, Husky eller Incontroll.

 

Day 9, Idra, Toothless, Husky eller Incontroll.

 

 

Toothless

 

 

Toothless

post-93392-0-16771400-1310343387_thumb.jpg

 

Skal game nå også. Blir natt-marathon, ettersom jeg skal fikse døgnrytmen min. Bare å tune inn om du vil se på en småsinna protoss tape mot zerg. Streamlink

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Nå kommer jeg sikkert til å bli flamet litt her, men la gå.

 

Jeg har lyst å fremsette en teori om at gapet mellom de ulike ligaene ikke er særlig stort. Og da mener jeg ikke gapet mellom bronze/silver eller silver/gold. Jeg mener mellom bronze/plat, eller plat/masters. Dette baserer jeg enkelt og greit på egne erfaringer. MMRen til blizzard fungerer ikke idéelt. Jeg personlig var veldig dårlig i spillet når jeg spilte placement. Tapte faktisk alle fem... :p Nå har jeg en winrate på 70% de siste 50 1v1-laddergamesene jeg har spilt, men fortsatt ikke høy nok MMR til å flyttes opp. De siste dagene har jeg spilt litt cooperative og custom games. Blant annet med folk fra masters league og diamond league. Det jeg merker meg er at de ikke alltid er noe særlig bedre enn de få fra bronze league jeg taper mot. Nå spilte jeg f.eks. nettopp mot en som var nr. 3 i diamond league i en 1v1. Jeg vant den helt greit. Mye av grunnen var at han spilte veldig standardisert. Selv om han spammet over 200 APM, så spilte han ikke så godt. I går spilte jeg mot en fra masters, det var relativt one-sided, men ikke så mye som det burde være, tatt i betraktning at jeg spilte med en rase jeg sannsynligvis ville tapt det aller meste med i bronze også... Jeg tror at det er en del andre aspekter med spillet man må mestre i de forskjellige ligaene. Tviler på at et banshee-rush er så vanlig i diamond-league. Eller f.eks. tech-switch-rush til mutas i ZvZ, der man håper at motstanderen ikke klarer å bryte gjennom før mutasene er klar. Ser selv når gode spillere spille at det er områder man kan gjømme et spire uten at motstanderen får snusen i det. Det fører jo til at motstanderen kanskje tror han scouter lair-tech pga. oppgraderinger til Roaches osv. Man ser slike tech-switch ekstremt ofte i lavlevel-spill mens med gode spillere forekommer det sjelden, fordi når de spiller mot enda bedre spillere så vil det ødelegge helt for dem. Den typen spilling og den typen bruk av det taktiske aspektet er vel også det som ofte (feilaktig?) blir kalt "cheese". Anbefaler andre som er lavt nede i divisjonene til å prøve seg på litt custom games, for å se hvor lite gap det egentlig er opp til de høyere ligaene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...