Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Angående mirror matchup, jeg spiller stort sett random, men får likevel mirror matchup minst 50 % av gangene.

det finner jeg høyst usannsynelig med mindre du har spilt utrolig lite eller nylig byttet til random

 

Det føles iallefall som om minst 50 % er mirror. Sjekket nå mine siste 12, og 6 av dem er mirror. Har stort sett spilt random siden starten, sånn siden jeg er newb, og ikke er "best" med noen av rasene.

 

Lærer også mye ved å se hva andre gjør mot meg, for så å selv prøve dette i en annen game.

Vel, som zerg, spiller jeg mot random, spiller jeg en annen åpning enn jeg gjør mot T eller P eller Z ... så du får ikke sett hva jeg personlig mener er optimalt uansett hva du får som rase.

mhm d er sant, f.eks PvZ er HELT annerledes enn Protoss vs random (som roller zerg)

bygnings plassering, elimineres og bl:a nexus first/forge FE er helt ødelagt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående mirror matchup, jeg spiller stort sett random, men får likevel mirror matchup minst 50 % av gangene.

det finner jeg høyst usannsynelig med mindre du har spilt utrolig lite eller nylig byttet til random

 

Det føles iallefall som om minst 50 % er mirror. Sjekket nå mine siste 12, og 6 av dem er mirror. Har stort sett spilt random siden starten, sånn siden jeg er newb, og ikke er "best" med noen av rasene.

 

Lærer også mye ved å se hva andre gjør mot meg, for så å selv prøve dette i en annen game.

Vel, som zerg, spiller jeg mot random, spiller jeg en annen åpning enn jeg gjør mot T eller P eller Z ... så du får ikke sett hva jeg personlig mener er optimalt uansett hva du får som rase.

mhm d er sant, f.eks PvZ er HELT annerledes enn Protoss vs random (som roller zerg)

bygnings plassering, elimineres og bl:a nexus first/forge FE er helt ødelagt

 

Jeg vet at i Starcraft BW var det sånn at det var større sjanse for at du spilte mirror når du spilte random, så det er ikke helt usannsynlig at teorien din er korrekt.

Jeg tipper de har fikset på dette nå, men det er slett ikke sikkert :)

Lenke til kommentar

Angående mirror matchup, jeg spiller stort sett random, men får likevel mirror matchup minst 50 % av gangene.

det finner jeg høyst usannsynelig med mindre du har spilt utrolig lite eller nylig byttet til random

 

Det føles iallefall som om minst 50 % er mirror. Sjekket nå mine siste 12, og 6 av dem er mirror. Har stort sett spilt random siden starten, sånn siden jeg er newb, og ikke er "best" med noen av rasene.

 

Lærer også mye ved å se hva andre gjør mot meg, for så å selv prøve dette i en annen game.

Vel, som zerg, spiller jeg mot random, spiller jeg en annen åpning enn jeg gjør mot T eller P eller Z ... så du får ikke sett hva jeg personlig mener er optimalt uansett hva du får som rase.

mhm d er sant, f.eks PvZ er HELT annerledes enn Protoss vs random (som roller zerg)

bygnings plassering, elimineres og bl:a nexus first/forge FE er helt ødelagt

 

Jeg vet at i Starcraft BW var det sånn at det var større sjanse for at du spilte mirror når du spilte random, så det er ikke helt usannsynlig at teorien din er korrekt.

Jeg tipper de har fikset på dette nå, men det er slett ikke sikkert :)

de har vel ikke "fikset" noe

de har jo ikke brukt samme programmet i sc2 som i bw, så det er ganske usannsynelig at samme feil skjer 2 ganger på noe som dette som for en programmør burde være rimelig enkelt.

Lenke til kommentar

Om det var så fryktelig enkelt i utgangspunktet er vel ikke "feilen" en tilfeldighet, og derfor større sjanse for at det er tilfelle i SC2 også. Hadde de ikke ønsket at det skulle være sånn ville de nok ha fikset det i en patch for lenge siden.

 

Når det skal sies så kan man på ingen måte ta en slik konklusjon ut av hans 12 games. Må ha en database på minst flere tusen.

 

Jeg tviler sterkt på at de har tatt med seg dette fra BW.

Endret av HtotheE
Lenke til kommentar

Om det var så fryktelig enkelt i utgangspunktet er vel ikke "feilen" en tilfeldighet, og derfor større sjanse for at det er tilfelle i SC2 også. Hadde de ikke ønsket at det skulle være sånn ville de nok ha fikset det i en patch for lenge siden.

 

Når det skal sies så kan man på ingen måte ta en slik konklusjon ut av hans 12 games. Må ha en database på minst flere tusen.

 

Jeg tviler sterkt på at de har tatt med seg dette fra BW.

det tok 3 måneder før de fikset d slik at mass-building que ikke funket lenger i wc3 (d var dette som ble brukt til drophack)

så i 3 måneder var wc3 ladderen helt ødelagt... (3 måneder etter folk begynte å gjøre det i stor skala)

jeg ser det ikke som usansyneli at de aldri gadd å fikse dette random-% sjansen i scbw...

må adde at jeg vet ikke no om denne tingen i scbw, vor har dere faktaen fra? link plz? :p

Lenke til kommentar

GSTL SPOILER [Prime vs. OGS-TL]

 

Folk som sier Edvald Boasson Hagen og Thor Hushovd er flinke til det de driver med har virkelig ikke sett HuK spille Starcraft 2.

 

Herregud. Fyren er jo klin gal.

 

 

hehe, folk som skal ha hushovd og hagen til å være det største innen norsk sport noen sinne, er uansett gale.

 

Det er så jævlig mange sportsbegivenheter som er større hvor nordmenn har vært bedre.

 

Det vil ikke si at de ikke er helt rå, men perspektiv er noe som ofte mangler i norsk presse.

Lenke til kommentar

Var det vanlig laddersystem i bw da? Trodde det bare var brukeropprettede games (ca som i customgames nå)?

vel det var vel ladderen på iccup som ble brukt til min info, det fungert som custom games du har rett der

man fant en fyr og spurte om han ville gam'e (som regel avtalte man en bo3) og gitte maps.

Lenke til kommentar

GSTL SPOILER [Prime vs. OGS-TL]

 

Folk som sier Edvald Boasson Hagen og Thor Hushovd er flinke til det de driver med har virkelig ikke sett HuK spille Starcraft 2.

 

Herregud. Fyren er jo klin gal.

 

 

Etter å ha sett serien.

 

 

Dette var da ikke noe å bli gal for? Han spilte bra, men han vant begge matchene første 5-6 minutter hvor han får sykt fordel pga build order, og ligger foran hele veien.

 

Puma vs MC i NASL finalen var jo sinnsykt mye bedre, av alle involverte spillere.

 

Lenke til kommentar

Det er så jævlig mange sportsbegivenheter som er større hvor nordmenn har vært bedre.

SNakker du om? Håper ikke du tenker på langrenn eller skiskyting i hvertfall, sporten som bare Norge og Sverige driver med.

Jeg mener i første omgang at OL, og forsåvidt VM, er større. Der har man også 'en vinner', i stedet for i tour de france hvor du har flere forskjellige 'vinnere', som ikke nødvendigvis konkurrerer med hverandre direkte, og det derfor blir litt søkt å påstå at 'grønn trøye i tour de france 2 ganger er mer verdt enn 3 OL gull som Sonia Henie vant', for å ta ett veldig enkelt eksempel. Det er helt klart at den teller, men den er ikke den gjeveste.

 

Så jeg vil si at hvis Hushovd hadde lagt på merittene sine med 2 OL gull - eller en 3+ seire som vinner av Tour de France (hvis du på død og liv vil plassere det som viktigere enn olympiske leker som noen fanatikere gjør), hadde han vært helt, helt i toppen - kanskje den største. Men grønn trøye? Heh.

 

Slik det er vil jeg heller sammenligne han med Solskjær - veldig god, i en veldig stor sport, men ikke helt der oppe.

 

Du kan jo se på sykkelsporten ... de har flere grener, flere mesterskap, ol og vm ... og det er ikke sånn at hushovd har vist en utrolig dominanse her i noe som helst ...

 

Han er god. Men han er ikke best.

 

Og hvis du ikke er best, så har jeg svært vanskelig for å se at du skal rangeres foran de som er best - i tross alt store idrettsgrener som praktiseres av flere land, og har lang historie.

 

Rent objektivt sett ... jeg er ikke noen fan av andre idretter enn fotball, og der følger jeg ikke landslaget en gang, og jeg ser ikke vintersport (ei heller tour de france), så ta det for det det er ... meningen til en som virkelig ikke bryr seg så mye om noen av disse sportene, og ikke blir revet med av noen av dem.

Lenke til kommentar

Thor Hushovd har aldri sjanse til å vinne tour de france sin sammenlagt-konkurranse av samme grunn som at usain bolt aldri vil vinne new york marathon. Det er praktisk talt to forskjellige idretter. Løping er løping, det betyr ikke at du kan holde mot Bekelele at han aldri vil vinne 100 m i OL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...