Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Er du sikker på att det er de ekte Liquidhuk og Liquidjinro? Gå inn på Match history og Sjekk att det ikke bare er noen imposters som er i Platinum eller diamond :D? Flere spillere kan ha samme Nickname på Starcraft 2 Battlenet så vidt jeg vet. har i alle fall selv møtt flere med samme Navn som diverse Pro som viser seg å ikke være de Pro folka jeg har håpet på :D

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

helt enig, team games er hovedsakelig for noobs :\, men til navn tingen: så langt jeg vet kan ikke flere hete det samme...

Det holdes en 2v2-turnering ukentlig fra CraftCup, om jeg ikke bommer helt. Så team-games er langt ifra for noobs. Og det kan hende de skulle ha det litt gøy utenom å trene, trene og trene. Hender at HuK spiller Bejeweled på streamen sin ;) .

Lenke til kommentar

vel jeg tok det dere sa til ettertanke og sjekket kontone deres

Jeg ble nok lurt, disse var ikke de ekte, beklager for missledingen :\

 

 

til 2v2 tingen, JO det er for noobs om det hostes en turnering eller ikke så er det fortsatt ikke samme skill-tingen

 

edit: sorry for "troll" på sc-forumet som jeg holder høyt :)

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Vel er faktisk noen pros som spiller 2v2 og er veldig høyt, er selv veldig høyt i 2v2 master. og majoriten av de jeg møter er high diamond spillere som er flinke til å cheese, har møtt noen Pros som jeg vet er ekte, men ingen super Pros som jinro eller Huk:P

 

har selv møtt noen som er topp 50 på EU serveren i 1v1 når jeg har spillt 2v2:P om disse kan kalles pros kan vel diskuteres egentlig:P

 

Og som gnurk sa å komme høyt i 2v2,3v3 eller 4v4 krever veldig lite skills i. enkelte taktikker er så dominante att du kan slå nært hvem som helst selv om de vet hva som er på vei, mange builds uten skikkelig counter i motsetning til 1v1.

 

Vant 90% av kampene mine i master 2v2 med 10 pool og korean 5 gate med Pylon utafor motspillerene sine baser og overlord til å spotte slik att vi fikk warpet inn zealots i motspillerene sine baser på ca 5.10 og på det tidspunktet hadde jeg selv rundt 30 lings med speed. Tror denne builden kan få hvem som helst som er i platium eller høyere i 1v1 inn i master 2v2.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Husky eller HD starcraft spilte en 4vs4 kamp sammen med TLO. Alle var protoss og lagde Phoenixes som de lot TLO kontrollere. Det hjelper liksom ikke med sporecrawlere når han kom med 30-40 phonenixes og plukket opp alt av workere og tok dem ut, for så å fly til neste sted og repetere.

Lenke til kommentar

problemet i 2v2 er at veldig mange maps har splittet opp vor folk byner, som gjør at vist 2 stykk "all-inner" vil de få 2 personers styrker mot enten 2 personers splittede styrker, eller bare 1persons styrke, d blir enkelt i deres favør.

(mot 2 zergs får jo dette en litt annen virkning vist de produserer perfect/sender tidlig nok) men her ijgne f.eks forcefields......

Lenke til kommentar

 

 

Vant 90% av kampene mine i master 2v2 med 10 pool og korean 5 gate med Pylon utafor motspillerene sine baser og overlord til å spotte slik att vi fikk warpet inn zealots i motspillerene sine baser på ca 5.10 og på det tidspunktet hadde jeg selv rundt 30 lings med speed. Tror denne builden kan få hvem som helst som er i platium eller høyere i 1v1 inn i master 2v2.

alle PZ temas gjør dette

Lenke til kommentar

På toppnivå (GSL) så har terran bare vunnet greia en gang. Jeg kjøper ikke helt at terran er så OP, hvorfor har de ikke da vunent flere? Er tifeldigvis alle de beste som spilelr xerg og protoss bedre enn de beste som spilelr terran?

Blizzard har selv sagt at de ser på hvordan kampene faktisk utvikler seg, ikke resultatene, og de foreslåtte forandringene som har blitt lekket er alle nerfs til terran og buffs til zerg. Videre har flere av de beste zerg-spillerne i verden uttrykt misnøye med situasjonen, inkludert Nestea, IdrA, Ret og Catz, mens man ikke hører noe slikt fra terran eller protoss.

 

Og hvis du vil dømme etter GSL, se heller hvor på hvor mange av hver rase som har nådd semifinalen: GSL1, 3T 1Z; GSL2, 3T 1Z; GSL3, 2P 2T; GSL Jan, 3T 1Z. Til sammen 69% terran.

 

Du kan også se på hvor vanskelig vei de forskjellige vinnerne har hatt. Fruitdealer hadde et bra run, på en tid hvor metagamet var utrolig umodent. NesTea hadde en utrolig enkel vei, med unntak av et par ZvZ og BoxeR i semien. MC dominerte seg gjennom MarineKing, July og Jinro. MVP klarte enkelt 3-0 i en gruppe med to av de beste zerg-spillerne i GSL, Fruitdealer og Zenio, for så å knuse NesTea semien.

 

Hvordan passer GSL 5 inn i bildet?

3P 1Z

 

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...