Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Word.

 

Det er veldig balansert. Og som ATW sier her - på toppnivå er det ikke slik at man MÅ spille terran for å hvede seg. Det hadde vært et problem. Men det er jo veldig mange zerg og protoss også. Det har blitt mainstream og mene at terran er OP, spør du meg.

 

Det er ikke som på wow, at hvilken class du spiller har ekstremt mye å si. Eventuelt hvilket setup du gamer i arena (3v3). Der vil jo et LSD team vinne anytime mot en dispel cleave. Du må ha spilt wow for å skjønne det der. Men poenget er iallefall at kampene i SC2 ikke avgjøres på grunnlag av rase eller classvalg. Men av hvor god du er til å spille. På wow kan man fint tape mot et annet lag som er mye dårligere enn deg, kun på grunn av team-setupen deres. Beastcleave vs RMP f.eks. Tragisk. Er en grunn til at jeg slutta å spille wow.

Lenke til kommentar

Bare å øve! Det er kjempegøy. Se Day9 sine filmer, og les litt rundt om hva som er en typisk god start-taktikk. For å unngå å bli wipet ut på 3 minutter.

 

Er ikke så mye som skal til før du er i silver/gold. Derfra kan du bygge deg et grunnlag for å bli en platinum/diamond spiller.

 

Man trenger jo ikke å være god for å ha det gøy med MP?

 

AtW

 

Har en helt ok start, er mer å holde fokus som er problemet. Slik at jeg ender opp med å miste det grunnleggende. Og det er ikke så gøy :wee: .

Og nei, en trenger ikke være god for å ha det gøy med MP, men å lære seg noe nytt tar tid, og den prossessen er kjip.

 

Så imorra, blir det vel å få unna et par kamper mellom turneringa, så får vi se hvordan det går :) .

Lenke til kommentar

For å kaste litt ved på bålet: Jeg tror ikke terran er spesielt overpowered, iallefall ikke fra mitt ståsted som spiller protoss, men når jeg ser på zerg vs terran games virker det som om zerg trenger å gjøre ti ganger så mye på en gang for å holde seg i spillet, mens det mest kompliserte terran ofte får av micro er skyt - spring - skyt - spring - skyt - spring, i mellomtiden hører man kommentatorene rope: "OH MY GOD THAT IS SUCH AMAZING MICRO" og jeg blir bare nødt til å facepalm mens zerg er nødt til å selecte et par zerglings og springe under, et par zerglings og springe over, mens han følger etter med hæren og prøver å holde den utenfor rekkevidde for å så å bruke tre separate kontrollgrupper for å omringe terran slik at han endelig kan ta han.

 

Jeg tror spillet er balansert, men for øyeblikket krever zerg alt for mye, prøv å spill zerg selv å se hvor mye du må holde styr på av micro og macro i en game :s

Lenke til kommentar

Nå er jeg på ingen måte noen ekspert, men alle rasene har jo en counter til alt stort sett. Veldig mange nevner terran mot zerg, o g at ved 200 supply vil alltid terran vinne, men den store forskjellen er jo at Zerg kommer seg til mid/late game enormt mye kjappere, og burde avgjort det hele før Terran marsjerer ut med battlecruisers, thors og alle upgrades.

 

For ikke å nevne den syke syke hastigheten en zerg kan få seg en ny hær.

Lenke til kommentar

For å kaste litt ved på bålet: Jeg tror ikke terran er spesielt overpowered, iallefall ikke fra mitt ståsted som spiller protoss, men når jeg ser på zerg vs terran games virker det som om zerg trenger å gjøre ti ganger så mye på en gang for å holde seg i spillet, mens det mest kompliserte terran ofte får av micro er skyt - spring - skyt - spring - skyt - spring, i mellomtiden hører man kommentatorene rope: "OH MY GOD THAT IS SUCH AMAZING MICRO" og jeg blir bare nødt til å facepalm mens zerg er nødt til å selecte et par zerglings og springe under, et par zerglings og springe over, mens han følger etter med hæren og prøver å holde den utenfor rekkevidde for å så å bruke tre separate kontrollgrupper for å omringe terran slik at han endelig kan ta han.

 

Jeg tror spillet er balansert, men for øyeblikket krever zerg alt for mye, prøv å spill zerg selv å se hvor mye du må holde styr på av micro og macro i en game :s

 

Det kan nok hende, synes også zerg virker vanskeligere for en nybegynner, det er jo et peonge at ting er balansert også for amatører.

 

AtW

Lenke til kommentar

Litt spesiellt, men det er kun terran (5) og zerg (3) i kvartfinalene i Intel Extreme turneringen som spilles nå.

 

I Starcraft 1 så har det vært perioder de siste årene hvor en rase har dominert ett år og så gjort det relativt dårlig året etter, uten noen balanse-patcher. Folk lærer seg nye måter å "standard" taktikkene til f.eks Terran.

 

At protoss nesten er fraværende nå tror jeg er rent midlertidig, fram til denne turneringen så var det jo opplyst og vedtatt at det var Zerg som var dårligst. :D

Lenke til kommentar

Kan vel også ha litt å si at vi har hatt Terran Campaign, men ikke noen av de andre rasene.

Alle de "proffe" som spiller i turneringer nå har garantert spilt siden tidlig beta, og da var det ingen campaign. ;)

 

Grunnen til at det er så mange terran spillere er nok heller at de liker måten man spiller dem på, og de har veldig bra units mot nesten alt.

Lenke til kommentar

Nå er jeg på ingen måte noen ekspert, men alle rasene har jo en counter til alt stort sett. Veldig mange nevner terran mot zerg, o g at ved 200 supply vil alltid terran vinne, men den store forskjellen er jo at Zerg kommer seg til mid/late game enormt mye kjappere, og burde avgjort det hele før Terran marsjerer ut med battlecruisers, thors og alle upgrades.

 

For ikke å nevne den syke syke hastigheten en zerg kan få seg en ny hær.

 

Ok her sier du veldig mye galt..

Men for å si dette til dere på en lett måte for oss noobs så bør vi ikke uttale oss om hvilke raser som er best da vi har tusen andre ting vi kan forbedre mens rasebalansen er helt ute av vår kontroll.

 

Men at det er en liten ubalanse mellom terran og zerg er det ikke tvil om. Mye av dette ligger i at terran har så sykt mange openings å gå mot zerg samtidig som det på veldig mange maps er håpløst for en zerg å få noe info om hva en terran driver på med pga wallof.

 

Men hvor får du det ifra at zerg kommer raskere til mid/late game ? Nå vet ikke jeg hvor mye du har spillt men zerg er vel strengt tatt den seneste rasen å komme seg til midgame med ;)Og en zerg skal heller ikke avgjøre en kamp tidlig har du spillt mot en terran som zerg skjønner du at dette er umulig.. Som en zerg er håpet ditt å få flere expos en terran samtidig som du forsvarer disse og prøver og komme deg til ultralisk.

 

Men den største grunnen til at folk maser om balansen i denne matchupen er ikke de små forskjellene som har veldig og si for de som har sc2 som en jobb. Det er rett og slett fordi zerg er den minst noobvennlige rasen(vanskelig rase for micro og krevende for micro) Det og holde 3 queens med spawnlarva og creeptumor samtidig som du har god kontroll med overlords krever ganske mye av hjernekapasiteten til oss menneskelige derfor er det litt vanskeligere å bli en god diamond som zerg i forhold til f.eks protoss. Samtidig synst jeg det skal være slik. Blizzard må balansere spillet etter de som har det som levebrød da de er de som vil holde spillet oppegående i mange år.

Lenke til kommentar

"Men at det er en liten ubalanse mellom terran og zerg er det ikke tvil om"

 

Tja, her er jeg rett og slett ikke enig, det er altfor tidlig å komme med noen konklusjoner. Sånn som det ser ut nå i den største SC2 turneringen til nå er det 5 terran og 3 zerg, ingen protoss. Samtidig var det påmeldt veldig mye terran, så ikke overraskende at det er mange som gikk videre.

 

Forrige store turnering, King of Beta tournament ble vunnet av Idra som er en zerg spiller. Dette skulle jo isåfall ha hintet til at det er zerg som er overpowered, ikke terran. :D

 

Akkurat nå ser protoss svake ut, men det er nok et forbigående fenomen. ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes folk burde slutte å klage på at ting er OP. Hvis du taper så er det fordi han andre er bedre enn deg og det må du bare leve med. Jeg spiller selv terran og jeg synes zerg er vanskelig å spille mot. Mutas er spesielt ille, men du ser ikke meg fly rundt å klage over alt. Når jeg taper så prøver jeg å finne ut hvorfor og så gjør jobber jeg med det.

Lenke til kommentar

Haha noen som ser på intel extreme tournament? Detter er hysterisk. Idra mot SarenS og etter to matcher krasjer battle.net, og de får det ikke i gang igjen.

 

"Who needs lan support? BATTLE.NET!"

 

Lol blizzard.

 

Ja, hipp hurra, blizzard er e-sports-vennlig osv. Kanskje den enten må legge av seg pisspreiket om at folk ikke kommer til å ønske seg LAN-support eller faktisk stikke fingern i jorda om de faktisk er så dumme som de later som.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bruk av battle.net forhindrer så og si all piratkopiering ved bruk av multiplayer modus, så jeg tviler sterkt om Blizzard noen gang innfører LANstøtte.

 

Jo men hva er egentlig poenget med å spille sc2 online på en privatserver? Så du kan spille mot kanskje 100 stykk som sannsynligvis suger ekstrem balle i forhold til det du finner på battle.net, lang kø på matches, dårlig matchmaking og ustabile servere. Tror ærlig talt ikke blizzard tjener så altfor mye på å ekskludere lan.

Lenke til kommentar

Bruk av battle.net forhindrer så og si all piratkopiering ved bruk av multiplayer modus, så jeg tviler sterkt om Blizzard noen gang innfører LANstøtte.

Bare snakk om tid før det blir laget en Multiplayer lan-versjon av SC2. Bare vent og se. Kan finne denne posten og sitere meg selv når det skjer.

 

Eneste problemet dog, er at det fort kan bli outdated etter store patcher. Om det kommer noen store balancing patcher i fremtiden.

 

Edit: Molecular. Det er ikke snakk om å game på et privat battle.net community. Men muligheten til å kunne spille multiplayer mot folk på samme lokale nettverk. Uten at man trenger å gå via battle.net. Slik at om man laner uten internet, kun lokalt, så kan man fortsatt spille mot hverandre.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...