Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det er overraskende i det hele tatt at de selger til normal retail-pris. Ihvertfall ikke nå i starten,

 

AtW

20 € over retail. Ganske stiv pris.

 

Blir et utsatt kjøp fra min side da :) .

 

Jevel? Er ikke retail i usa 60 dollar? Er virkelig retail i europa 40 euro? Billigere enn retail i USA?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jevel? Er ikke retail i usa 60 dollar? Er virkelig retail i europa 40 euro? Billigere enn retail i USA?

 

AtW

Mulig jeg har missforstått hva retail vil si, er ikke det utsalgspris? Altså prisen varen koster ved release?

 

Uansett. Utsetter kjøpet mitt en liten stund da :) .

Lenke til kommentar

En fin PC Gamer artikkel om hvordan bli bedre i SC2 multiplayer:

 

1. Adapt to survive

 

The single most important piece of advice is to base your build order on the enemy's build order. To do this, you need to learn to scout - this means sending out a Drone, Probe or SCV right after the start of a match to spy on what the other guy's building. You need to recognise every unit type on sight, and build accordingly.

 

2. Rinse, repeat

 

While you're scouting, you need to be starting off your economy. There are various strategies for this, but your first move should always be to set your Gatherer's onto Crystal deposits. Make sure they don't all cluster around one or movement will be slowed. Vespene Geysers can come a little later depending on your build order. Whatever you do, though, don't stop building Gatherers.

 

3. Don't be a miser

 

If you have money in the bank, you're wasting it. Your crystal and vespene gas reserves should rarely pass about 200, so spend, spend, spend. There is always an upgrade or some sort of unit limit increases that you can buy. Also resist queuing multiple units up, as that leaves money you could spend instantly on something else floating in limbo.

 

4. Try a ZERG RUSH

 

This technique's known as the 8-pool. Don't morph any Drones, but get up a Spawning Pool as soon as you hit 200 crystal. Next get a couple of Drones in, then an Overlord, then go hell for leather on morphing Zerglings. Once you've got six, charge the enemy base, aiming for a major structure. Have two more hot on their heels, and ready a Queen and a Roach Warren next.

 

5. Beat a turtler

 

If you think you're facing off against a turtling (heavy defence) player, you're often best cutting off his expansion rather than trying to crack his shell. With cheap units, harass the crystal/gas deposits near him to stop him claiming them while you're building your main army, and he'll struggle to build a fat enough force to hold off your eventual big guns.

 

6. Stick to THE PLAN

 

Learn and practice a variety of build orders. An on-the-fly hotchpotch will never work: you need to pick a plan in the early stages and commit to it. Think in terms of specific forces, rather than having to have one of everything (eg. ground assault or anti-air). Again, this should be based on what your scouting suggests the enemy is building.

 

7. Use your keyboard

 

You need to keep building while fighting, but setting up build queues takes time. But you can do it without taking your eyes off a fight by using hotkeys to select a production building and queue a unit. For instance tapping H and the Z gets you a zergling in a millisecond, while pressing B than A delivers a Terran Marine. Far faster than mousing around the map.

 

8. Momentous Macros

 

Each race has at leaast one very cheap manually activated temporary ability that boosts something significant. The Protoss Chrono Boost will makes a select building 25% faster, the Terran Mule can grab crystals at triple normal gather speed, and the Zerg Queen can spawn extra larvae. These are NOT optional toys: you need to be activating one every couple of minutes.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Faen, jeg struper PC-en min akkurat nå. ^^

 

Laptop med 2.0 ghz er liksom ikke all verdens. ;)

Derfor kjøper jeg en ny nå. :p

Pingler du ut? Må jo kjøre maskinen steinhardt. Gikk greit under betaen, så det skal det for faen gå greit nå også. =D

Min laptop er 3,5 år gammel, og har ikke sjans på StarCraft II uten lag osv. Ny PC skulle bli kjøpt uansett om SCII kom ut nå eller ikke. :p

 

 

Fin greie du postet der, Bytex.

Lenke til kommentar

Jevel? Er ikke retail i usa 60 dollar? Er virkelig retail i europa 40 euro? Billigere enn retail i USA?

 

AtW

Mulig jeg har missforstått hva retail vil si, er ikke det utsalgspris? Altså prisen varen koster ved release?

 

Uansett. Utsetter kjøpet mitt en liten stund da :) .

 

Retail er i dette tilfelle veiledene utsalgspris. 300 kroner er en tilbudspris/pris som er lavere enn veil. pris.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jaja, fikk min utgave nå, driver å innstallerer, virker ikke som battle.net er helt på nett (haha, osv), fikk noe database-error når jeg skulle registere, som jeg etter litt om og men fikk ordnet, men aktiverings-emailen lar vente på seg. Det er sånne ting som er ulempen med å knytte singleplayer opp til nett.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

har forsket på dette nå, 299 på nett og 399 i butikk! punktum :)

Da har du ikke gjort en grundig jobb, i alle fall ikke om det er snakk om Elkjøp. Plukket nettopp opp Starcraft 2 til 299,- på Elkjøp.
Lenke til kommentar

Jaja, fikk min utgave nå, driver å innstallerer, virker ikke som battle.net er helt på nett (haha, osv), fikk noe database-error når jeg skulle registere, som jeg etter litt om og men fikk ordnet, men aktiverings-emailen lar vente på seg. Det er sånne ting som er ulempen med å knytte singleplayer opp til nett.

 

AtW

 

Jeg har fått tilbakemld på det samme fra noen kamerater. Lurer på om det er de samme problemene med innlogging i spillet, for jeg har allerede konto og har akkurat lagt til cd-keyen uten problemer.

Lenke til kommentar

Jaja, fikk min utgave nå, driver å innstallerer, virker ikke som battle.net er helt på nett (haha, osv), fikk noe database-error når jeg skulle registere, som jeg etter litt om og men fikk ordnet, men aktiverings-emailen lar vente på seg. Det er sånne ting som er ulempen med å knytte singleplayer opp til nett.

 

AtW

 

Jeg har fått tilbakemld på det samme fra noen kamerater. Lurer på om det er de samme problemene med innlogging i spillet, for jeg har allerede konto og har akkurat lagt til cd-keyen uten problemer.

 

Jess, hipp hurra, nettproblemer får meg til å ikke kunne spille singleplayer, nice going. Nettaktivering er jo selvsagt aldri noe problem, alle har jo nett.....

 

AtW

Lenke til kommentar

Can't find an authorized copy of Starcraft 2 associated with this b.net account.

 

Sykt flott -.- Andre som også har samme problem? Leste på b.net forumet at jeg måtte bare skifte passordet mitt 4 ganger, men har nå gjort det over 7 ganger, og det funker fortsatt ikke. Nedsig :(

Endret av Okse_ku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...