Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Vel, alle har egne preferanser. Man trenger ikke forstå, bare respektere. Det skal sies at jeg ikke er spesielt sjalu av meg, og har stor respekt for kjæresten min. Samtidig skal det også innrømmes at når jeg vet hun er på "tokt" (noe som i bunn og grunn skjer veldig sjeldent), så kjenner jeg en prikkete sjalusifølelse som samtidig er blandet med en del andre, spennende følelser. Det er en undelig opplevelse som jeg absolutt ikke hadde likt meg foruten.

 

Forøvrig tror jeg også at denne "levemåten", so to say, eller, fantasien, at hun gjør litt som hun vil, kun er noe jeg kunne ha delt med denne jenta, denne personen. Det er en greie mellom meg og henne, som jeg ikke tror jeg ville hatt med noen andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at mitt syn på forhold er veldig konservativt. Føller man ikke at det er nok å være sammen så er det nok ikke verd å holde sammen i det store. Da er man Fuck-buddys.

 

 

Slik jeg forstår det ut av forklaringene over så er det flere som muligens deler dette synet med meg.

Lenke til kommentar

Vel, alle har egne preferanser. Man trenger ikke forstå, bare respektere. Det skal sies at jeg ikke er spesielt sjalu av meg, og har stor respekt for kjæresten min. Samtidig skal det også innrømmes at når jeg vet hun er på "tokt" (noe som i bunn og grunn skjer veldig sjeldent), så kjenner jeg en prikkete sjalusifølelse som samtidig er blandet med en del andre, spennende følelser. Det er en undelig opplevelse som jeg absolutt ikke hadde likt meg foruten.

 

Forøvrig tror jeg også at denne "levemåten", so to say, eller, fantasien, at hun gjør litt som hun vil, kun er noe jeg kunne ha delt med denne jenta, denne personen. Det er en greie mellom meg og henne, som jeg ikke tror jeg ville hatt med noen andre.

Bare hun som har frie tøyler? I så fall blir det vel heller cuckolding. Noe jeg forøvrig ikke forstår meg på.

Lenke til kommentar

Jeg tror at mitt syn på forhold er veldig konservativt. Føller man ikke at det er nok å være sammen så er det nok ikke verd å holde sammen i det store. Da er man Fuck-buddys.

 

 

Slik jeg forstår det ut av forklaringene over så er det flere som muligens deler dette synet med meg.

 

Var nettopp det jeg mente med innlegget mitt. Hva er poenget med å være i et "forhold" når man kan styre med andre som man vil? Da er det like greit å bare være pulevenner. Ser ikke akkurat for meg å komme med til hun jeg har et forhold til for å få høre hvilke andre gutter hun har rotet med.

Lenke til kommentar

Tydeligvis veldig stor forskjell på folk, noe som er bra! =)

 

Jeg vil ikke kalle det å flørte med andre som et åpen forhold, det er mer et normalt forhold (for min del iallefall). Alle setter pris på oppmerksomhet, det å vite at du er ettertraktet gjør at jeg setter enda mer pris på hva jeg har og det å høre at partneren min er ettertraktet gjør iallefall at jeg setter pris på forholdet.

 

Skal sies at jeg er en veldig lite sjalu person (faktisk hatt en del krangler pga jeg var for lite sjalu) Jeg vet ikke om jeg tror helt på et "åpen" forhold hvor man har sex med andre selv om jeg ser appellen for de det gjelder. Det er følelsene som skiller FF og et åpent forhold, selv om man elsker en person finnes det tusenvis av penere/mer sexy personer i verden. Det å nekte for dette, at man kunne tenkt å gjøre det og det med den og den er enten tragisk eller løgn (etter min mening). De "alle" onanerer/masturberer i et forhold og dette ofte til fantasier, jeg tviler sterkt på det er kun din partner som kommer i disse fantsiene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at mitt syn på forhold er veldig konservativt. Føller man ikke at det er nok å være sammen så er det nok ikke verd å holde sammen i det store. Da er man Fuck-buddys.

 

 

Slik jeg forstår det ut av forklaringene over så er det flere som muligens deler dette synet med meg.

 

Var nettopp det jeg mente med innlegget mitt. Hva er poenget med å være i et "forhold" når man kan styre med andre som man vil? Da er det like greit å bare være pulevenner. Ser ikke akkurat for meg å komme med til hun jeg har et forhold til for å få høre hvilke andre gutter hun har rotet med.

Et pulevennforhold handler kun om sex, ikke om følelser. Med et åpent forhold er man kjærester med følelser for hverandre og slikt, men man kan ligge med andre. Ikke aktuelt for meg akkurat, men vet aldri med fremtiden.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan det kan være aktuelt for noen. Er det også meningen at man kan ha et åpent forhold hvis man bor sammen? Ser det for meg; "Kjære, jeg skal over og ligge med Bjarne, har du maten klar når jeg kommer hjem?".

 

Fatter ikke hvordan det er mulig å hindre sjalusi med følelser i bildet. Dette er åpenbart en løsning for spesielt interesserte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan det kan være aktuelt for noen. Er det også meningen at man kan ha et åpent forhold hvis man bor sammen? Ser det for meg; "Kjære, jeg skal over og ligge med Bjarne, har du maten klar når jeg kommer hjem?".

 

Fatter ikke hvordan det er mulig å hindre sjalusi med følelser i bildet. Dette er åpenbart en løsning for spesielt interesserte.

Haha...

 

Setter opp en ukeplan og gir den til mannen sin.

 

Mandag - Ligge med Bjarne

Tirsdag - Ligge med Ole

Onsdag - Trekant med Per Arne og Ragnar

Torsdag - Ligge med Magnus

Fredag - Ligge med Andreas

Lørdag - Tid til overs hjemme med mannen sin

Søndag - Hvile hullet og gjøre seg klar for neste uke ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har et par gode tips på hvordan man takler sin egen sjalusi?

 

Spørs litt hva sjalusien kommer av. Hvis du er av den overfølsomme typen som ikke klarer at noen ser på din partner; voks opp, stol på partner, ta det som et kompliment.

 

Hvis det er det at partner flørter med andre; så lenge partner faktisk ikke trør over noen av dine grenser og kommer hjem med deg. voks opp, stol på partner

Lenke til kommentar

Noen som har et par gode tips på hvordan man takler sin egen sjalusi?

 

Spørs litt hva sjalusien kommer av. Hvis du er av den overfølsomme typen som ikke klarer at noen ser på din partner; voks opp, stol på partner, ta det som et kompliment.

 

Hvis det er det at partner flørter med andre; så lenge partner faktisk ikke trør over noen av dine grenser og kommer hjem med deg. voks opp, stol på partner

Du sier jo selv at det spørs hva sjalusien kommer av. Her sier du jo bare at sjalusi er et tegn på umodenhet, noe jeg er helt uenig i. Det er flere grunner til å være sjalu, det være tidligere erfaringer om utroskap, voldtekt, eiesyke eller noe annet.

 

Sjalusi er ingen koselig følelse, og de fleste som er sjalu liker ikke å være sjalu. Hadde vi visst hvordan man blir kvitt sjalusien, ville vi ikke vært sjalu i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Som sagt, er det overfølsomhet, er det noe folk bare må svelge og komme over. Er det personlig erfaring, så kan jeg forstå at folk er mer skeptisk/sjalu. Men dette også er noe som burde gå over når man blir kjent med personen og stoler på h*n

 

Som sagt; Jeg er en lite sjalu person/har evne til å blokkere følelsen, så mulig jeg har et litt enkelt syn på dette =)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt et åpent forhold, men jeg har en mening om det, og det er at det ikke er et ordentlig forhold. Det er basert på feighet.

 

Folk som er redde for å stå igjen alene. Tenk på den eventuelle smitten man får og gir videre, tenk på følelsene. Kunne man fungert som ansvarlige foreldre f.eks. dersom det var meningen at flere kunne være i såkalte "åpne forhold"?

 

Har ikke et barn nok med to foreldre, osv.

 

Det er greit at man eksperimenterer med slikt når man er ung, men da er ikke forhold noe særlig seriøse greier heller i mange tilfeller. Man må jo få lov å brenne seg og leke litt ifra seg. Så som sagt, et åpent forhold er ikke et seriøst forhold. I mine øyne.

 

Jeg er en typisk en-til-en. Jeg har elsket jentene jeg har vært i forhold med.

En om gangen. Det er nok. Kan ikke skjønne at noen takler mer enn et kvinnfolk heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har et par gode tips på hvordan man takler sin egen sjalusi?

 

Spørs litt hva sjalusien kommer av. Hvis du er av den overfølsomme typen som ikke klarer at noen ser på din partner; voks opp, stol på partner, ta det som et kompliment.

 

Hvis det er det at partner flørter med andre; så lenge partner faktisk ikke trør over noen av dine grenser og kommer hjem med deg. voks opp, stol på partner

 

Mulig sjalusi i denne sammenhengen er feil ord å bruke for mange, men det er det ordet som føles mest riktig for min del. Vet bare at jeg ønsker å bli kvitt de forskjellige følelsene som dukker opp når slike ting skjer.

 

Hva den kommer av kan vel diskuteres. Personlig tror jeg det ligger en evolusjonær forklaring hvor det mange kaller sjalusi kan regnes som nærmest instinktivt. De fleste har det, bare i forskjellige grader fra 0% til 2000000% (egentlig 100% da men du vet hva jeg mener :) )

 

Jeg stoler på partneren min og har ikke hatt noe problemer med at hun flørter osv (mao det påvirker meg lite den ene eller andre veien).

 

Den sjalusien jeg ønsker å bli kvitt er den som kommer når hun har et seksuelt forhold til en 3. part, med min ("forhastede") aksept såklart.

 

Merker at tiden hjelper på men så er det også en liten stund siden hun hadde sex med noen andre sist gang.

Lenke til kommentar

Hvis du angrer på at du har godtatt dette åpne forholdet, ville jeg tatt det opp til ny vurdering og snakket med din partner.

 

Det er normalt å bli sjalu når partneren din har sex med andre, det tror jeg alle blir.

 

Vi har jo full kontroll (tror jeg) over forholdet og har alle muligheter til å stenge det.

Min partner blir faktisk opphisset av det som gjør meg destruktiv/sjalu, så det jeg ønsker er å komme på samme nivå som henne. Det jeg egentlig spør om er vel om det er noe man kan lære/tilvende seg til? Har noen vært igjennom det samme og kommet godt ut av det?

Jeg kan ikke komme opp med en eneste logisk og rasjonell grunn til hvorfor jeg føler slik jeg gjør, så sant det ikke er "hardkodet" fra fødselen av.

 

Det er jo en ganske ullen dobbeltmoral når folk flest tenker at det er ikke så farlig om man har sex med andre, eller er utro, når man blir fly forbannet når parteren tenker det samme.

Vil nok påstå at det er veldig naturlig å ønske/fantasere om sex med mennesker man blir opphisset/tiltrukket av, selv om man er i et monogamt forhold.

Lenke til kommentar

Får av en eller annen grunn ikke logget inn i dag, men akk, jeg må bare forsvare åpne forhold litt.

 

Å ha ett åpent forhold er fabelaktig genialt om man virkelig tenker langsiktig. Den store prosenten utroskap og skilsmisser viser at det skal godt gjøres å finne en person som har de nøyaktig samme behovene som en selv til en hver tid. Snakker ikke bare om seksuelle behov. Det går på forskjeller og utvikling, og muligheten til å inngå kompromisser underveis uten å ofre seg selv (og videre risikere krangel, splid og ulykke i forholdet). For par som har mål om å leve sammen livet ut skjønner jeg godt at noen velger et åpent forhold fra start, da dette sørger for at man har en helt annen approach til de små bølgene av sjalusi som ofte knuser andre par. Åpne forhold handler mye om å ikke kreve for mye av hverandre, at man fortsatt skal få evne å være sitt lykkejegende sterke individ selvom om man elsker et annet menneske like høyt som seg selv. Rett og slett en type forhold for de som vil ha i både pose og sekk.

Lenke til kommentar

Hvis du angrer på at du har godtatt dette åpne forholdet, ville jeg tatt det opp til ny vurdering og snakket med din partner.

 

Det er normalt å bli sjalu når partneren din har sex med andre, det tror jeg alle blir.

 

Vi har jo full kontroll (tror jeg) over forholdet og har alle muligheter til å stenge det.

Min partner blir faktisk opphisset av det som gjør meg destruktiv/sjalu, så det jeg ønsker er å komme på samme nivå som henne. Det jeg egentlig spør om er vel om det er noe man kan lære/tilvende seg til? Har noen vært igjennom det samme og kommet godt ut av det?

Jeg kan ikke komme opp med en eneste logisk og rasjonell grunn til hvorfor jeg føler slik jeg gjør, så sant det ikke er "hardkodet" fra fødselen av.

 

Det er jo en ganske ullen dobbeltmoral når folk flest tenker at det er ikke så farlig om man har sex med andre, eller er utro, når man blir fly forbannet når parteren tenker det samme.

Vil nok påstå at det er veldig naturlig å ønske/fantasere om sex med mennesker man blir opphisset/tiltrukket av, selv om man er i et monogamt forhold.

 

Hvis du ønsker at dette skal virke, må du i første omgang vite at partneren din alltid er der hvis du trenger det. Akkurat dette punktet ser jeg ingen grunn til å ikke forsikre seg om, h*n skal aldri velge en annen fremfor deg (hvis valget skulle komme). Det du sier om at h*n blir opphisset av at du blir sjalu synes jeg blir litt feil. Slik jeg ser det, er ikke poenget å gjøre partner sjalu, men få andre opplevelser som man kan legge til i forholdet. (Egentlig det de fleste gjør oppigjennom livet)

 

Jeg tror også du hadde hatt godt av å ha sex med andre, det er viktig at du skal klare å nyte dette også. Hvis du ikke klarer dette og sliter med sjalusi når partner er med andre, er du absolutt ikke personen for den typen forhold!

 

Å ha ett åpent forhold er fabelaktig genialt om man virkelig tenker langsiktig. Den store prosenten utroskap og skilsmisser viser at det skal godt gjøres å finne en person som har de nøyaktig samme behovene som en selv til en hver tid. Snakker ikke bare om seksuelle behov. Det går på forskjeller og utvikling, og muligheten til å inngå kompromisser underveis uten å ofre seg selv (og videre risikere krangel, splid og ulykke i forholdet). For par som har mål om å leve sammen livet ut skjønner jeg godt at noen velger et åpent forhold fra start, da dette sørger for at man har en helt annen approach til de små bølgene av sjalusi som ofte knuser andre par. Åpne forhold handler mye om å ikke kreve for mye av hverandre, at man fortsatt skal få evne å være sitt lykkejegende sterke individ selvom om man elsker et annet menneske like høyt som seg selv. Rett og slett en type forhold for de som vil ha i både pose og sekk.

 

Hvis du mener at åpen forhold er den beste måten å unngå skilsmisser og krangel, tror jeg enten du har møtt feil partner eller har et veldig feil syn på forhold. Krangler/diskusjoner/uenigheter er en naturlig del av forhold, på mange måter viktig. Hatt en person som var helt lik meg på alle måter hadde nok gjort forholdet veldig kjedelig og ensformig.

 

Forhold handler om å gi og ta, for noen er dette kun mellom hverandre og andre også mellom andre. Selv om jeg er en åpne person, tror jeg ikke jeg kunne levd i et åpen forhold resten av livet mitt. Og tror absolutt at et "uåpnet" forhold kan tilby både pose og sekk, litt ekstra krydder kan være litt flørting på byen av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...