Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøver med på en tl;dr: Standardverdien i Catalyst gir dårlig IQ med HD68x0, men det er uvisst om det er et driver- eller maskinvareproblem.

 

Noen med bedre tyskkunnskaper får evt. korrigere meg.

 

(er ATI/AMD kjent for knakende gode skjermkortdrivere? Eh jaaadaaaa)

Lenke til kommentar

Standardverdien kan gi redusert bildekvalitet ja. Denne verdien er ment å bruke flere metoder og teknikker som vil gi bedre ytelse, men man har som et mål å levere det samme bildet. Dette kan gå på bekostning av bildekvaliteten i veldig liten skala men det vil nesten aldri det.

 

Så standard kvalitet kan altså ofte gi en god boost i ytelse, uten noe som helst synlig tap i bildekvalitet.

 

For å deaktivere disse teknikkene så skrur man bare over til høy kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg prøver med på en tl;dr: Standardverdien i Catalyst gir dårlig IQ med HD68x0, men det er uvisst om det er et driver- eller maskinvareproblem.

 

Noen med bedre tyskkunnskaper får evt. korrigere meg.

 

(er ATI/AMD kjent for knakende gode skjermkortdrivere? Eh jaaadaaaa)

Og er nVidia noe bedre? Eh neeeeida  laugh.gif

 

 

 

 

 

Akkurat nå tester jeg litt "old stuff" 2x nVidia 275 i SLI.

 

 

 

 

Har allerede opplevet "flickering og stuttering"  :love:

 

 

 

 

Tingen med både ATI og nVidia er at man avogtil må velge drivere til de spilla man spiller ofte, og ikkje velge alltid den nyeste. Selv er jeg fan av modifiserte drivere :)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Problemet med det, i følge tråden det linkes til, er at hvermannsen ikke har peiling og heller ikke stiller på noe særlig i driverene bortsett fra oppløsning. Det virker som et noenlunde billig poeng, men vi kan alltids håpe at AMD adresserer problemet.

 

Kan ikke se at det er et problem og det har nok blitt adressert. Når man sammenligner bildekvaliteten med Nvidia så er det ikke mulig å skille dem i grunn.

 

Faktisk hvis man skulle flisespikke så kommer vist bildekvaliteten i favør AMD på standard verdier. :p

 

Image Quality comparison AMD vs NVIDIA

 

A bit of debate lately has been AMD's image quality. It seems that AMD forfeited a tiny bit in certain settings, enabling more optimization than needed. As mentioned in the previous chapter AMD addressed this issue and feels that the default settings for NVIDIA is comparable to ATI's default image quality settings. So, let's have a look.

Lenke til kommentar

Det var aldeles ikke meningen å antyde at nVidia er bedre. De er jevngode sånn sett, eller, nVidia har nok totalt sett flere svin på skogen enn AMD. Dog, nVidia har SVJV en stund nå tilbudt funksjonalitet som gir brukeren mulighet til å skru av driveroptimalisering.

 

Jeg har hatt et HD5770 i maskinen et par måneder før jeg kjøpte GTX460, men det var utelukkende til skrivebordsbruk, så jeg skal ikke kommentere Catalyst 10.x nærmere enn at jeg opplevde et par helt tilfeldige CCC-krasj, det var ikke særlig stas. Jeg har merket meg at Linux-støtten skal være betydelig forbedret siden jeg hadde et 9600 Pro, det er hyggelige greier.

Lenke til kommentar

Litt skummel lesing i høstmørket: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=261588

 

Sitter trygt på gjerdet en liten stund til.

 

Håper du sitter godt :p hadde du lest litt mer hadde du sett at alt dreier seg om drivere.

 

Leste hele forumtråden og alle de tyske linkene, og jeg kan ikke se at jeg skrev noe om drivere eller andre ting.

 

Linken var til informasjon. Om problematikken er reell eller om informasjonen er vesentlig er opp til leserne å avgjøre.

 

Sitter godt frem til 2011:)

Endret av Blackey
Lenke til kommentar

Litt skummel lesing i høstmørket: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=261588

 

Sitter trygt på gjerdet en liten stund til.

 

Håper du sitter godt :p hadde du lest litt mer hadde du sett at alt dreier seg om drivere.

 

Leste hele forumtråden og alle de tyske linkene, og jeg kan ikke se at jeg skrev noe om drivere eller andre ting.

 

Linken var til informasjon. Om problematikken er reell eller om informasjonen er vesentlig er opp til leserne å avgjøre.

 

Sitter godt frem til 2011:)

 

Nei du skrev absolutt ikke noe om drivere... men problemet du hentyder til er relatert til drivere.

 

sitat: "Your title seems a bit misleading. The Germans basically are just saying the AMD drivers suck. Big f'ing deal. They just bumped the quality settings and things got better. In the 5000 series, AF was actually broken; not so in the 6000 series. So what have we learned today? ATI driver suck so we will continue to get monthly updates to fix stuff."

 

:whistle:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Ny CAP profil kom ut for noen dager siden.

 

- F1 2010 (DX9 mode) – improves CrossFire performance

- Age of Wonders / Age of Wonders II – resolves negative CrossFire scaling issues

- Just Cause 2 – improves CrossFire performance for 3 GPU configurations

- ComputeMark – improves CrossFire performance

 

http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/crossfirex-app-profiles.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...