Gå til innhold

Piggsvin under terassen


Anbefalte innlegg

Hei. Vi har nettop funnet ut at vi har piggsvin under terassen vår. Foreløpig har vi sett tre stykker, og vi er litt usikre på om det er flere. Vi fant dem først når vi var ute og plukket snegler, grunnet att det er så mange av dem nå. Så lurte jeg på hva vi skal gjøre med dem? Leste på wikipedia att de spiser snegler, så kanskje man kunne dratt nytte av dette? Eller skal vi helt enkelt la dem være og kanskje sette ut litt mat til dem i ny og ne? Eller skal vi ringe noen som kan ta hånd om dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La dem være.

 

Pinnsvin er ville dyr so klarer seg helt selv. De hjelper også mot snegler. Jeg hadde ikke satt ut mat til dem heller, da dette kan gjøre at de over tid blir avhengig av deres mating.

 

Det beste vil være å la naturen gå sin gang.

Endret av Antatra
Lenke til kommentar

Min dysleksi slo til på topicen og jeg leste PINGVINER under terassen.

 

Noen som gjorde at jeg trodde noen trollet, da pingviner skjeldent er å finne i norsk natur og enda mer skjeldent er under Terassen, det hjalp ikke da jeg hoppet over første post og leste første svar, som var

 

 

La de være, det er jo knall å ha en bande med sneglespisere i hagen.

 

Noe som bare gjorde meg mer forvirret. først når jeg kom til andre svar greide hjernen min å lese hva dette egentlig gjalt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-1432

Hvor lever piggsvin egentlig? Så et i trondheim for første gang, det var litt artig.

 

Første gang?? Tuller du? Jeg har vel sett en 50-100 jeg gjennom livet...

 

Nei jeg tuller da ikke. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Pinnsvin skal IKKE ha melk, fordi de kan bli veldig dårlige i magen av det, fodi de ikke bryter ned et av enzymene i melken. I stedet kan du gi dem brødbiter oppløst i vann, eller satse på at de livnærer seg på de fæle sneglene i hagen din. La dem i allefall være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...