Gå til innhold

Doofenscmitz treningslogg! Nå semi deaktivert...


Anbefalte innlegg

Dagens økt

 

1 sett

5x5 knebøy 50, 60, 70, 75, 75

 

2 sett

5x5 benkpress 50, 60, 65, 67.5, 65

 

3 sett

5x5 nedtrekk 50, 59, 64, 68, 68

 

4 sett, supersett

3x5 militærpress z-stang 30, 30, 35

3x5 bicepscurl z-stang 30, 30, 35

3x5 scullcrushers z-stang 30, 30, 35

 

 

Knebøyen satt som et skudd idag, helt fantastisk :w00t:

Siste repetisjonen på benkpress måtte utgå, var så tungt at jeg turte ikke siden jeg ikke hadde spotter :p

Nedtrekk var digg, kjente det GODT i biceps etterpå, rett å slett pump...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens økt

 

1 sett, knebøy

 

8x50

8x60

6x70

5x75

5x75

8x60

 

2 sett, nedtrekk

 

8x50

8x55

6x59

5x64

6x68

5x59

 

3 sett, benkpress

 

8x50

8x60

5x65

5x60

7x55

 

4 sett, militærpress

 

8x30

8x30

8x35

 

5 sett, supersett bicepscurl/triceps(fransk press) z-stang

 

bi 8x30 tri 8x30

bi 8x30 tri 8x30

bi 6x35 tri 8x35

 

6 sett, tåhevere enfots

 

2x6x15

2x6x15

 

 

 

Joda, økta i dag satt som et skudd. Tok en fin halvtime i badstua før jeg klarte å dusje :new_woot:

Lenke til kommentar

Kjører på med litt galskap... :p

 

Dagens økt

 

1 sett, knebøy

 

8x50

8x60

8x70

5x80

8x60

 

2 sett, markløft

 

6x50

6x60

6x70

6x80

6x60

 

3 sett, enarms roing

 

8x22.5

8x25

6x30

 

 

Tøyde ut i 10 minutter FØR treninga etter råd fra en fitnessdude.

Nå når jeg har logga ferdig så er det rett i seng å fortsette å være støl og stiv :new_woot:

Lenke til kommentar

Hehe, ja har hatt et par søppeltreninger som ikke er verdt å feste på skjermen :p

 

Var å trente sammen med forrige nordisk mester i fitness og han som tok 5. plass i NM i fjor på tirsdag, vi kjørte bryst som f**n og det kjennes enda i dag :p

 

Økta var slik:

 

supersett manualpress, flyes

10/5kg x 15

15/7kg x 12

20/10kg x 12

25/10kg x 12

30/10kg x 8

 

supersett kabel crossover, pullovers

 

15/10kg x 15

20/10kg x 15

25/10kg x 12

30/10kg x 8

 

droppsett kabelpress

 

25kg x 15

15kg x 12

10kg x 11

 

 

Han mener at man trenger bare å kjøre en muskelgruppe en gang i uka om man kjører den helt ut. Noe som strider mot det de fleste på forumet mener er rett, men han har som sagt vunnet en del så jeg setter lit til det han har kunnskap om.

 

Så nå blir det slik:

 

Man: markløft og ryggøvelser

Tir: bryst

ons: ben

tor: skuldre, legger

fre: armer

 

 

 

 

Dagens trening ble heeelt fucked, mista stanga bak ryggen på knebøy for første gang på 2 år.

Eneste som redda meg er at jeg har tenkt gjennom hva jeg skal gjøre om det skjer... Få stanga så langt bak fra ryggen som mulig og komme meg frem.

Fikk et lite skrubbsår på albuen, men ble bare merke der og en såra stolthet :p

 

Var ingen som så det heller siden jeg var helt alene :p

 

Dagens trening ble bare mongo, jeg må absolutt ha noen å trene sammen med nå :ermm:

Lenke til kommentar

Det er verdt å tenke på ja, ihvertfall så vinglepetter som jeg er nå i begynnelsen av økning av muskelmasse.

 

Jeg tror jeg satser på stronglifts til jeg stagnerer for så å PRØVE en 2 splitt med autoregulering istede for den måten han trener på til å begynne med. Jeg ser jo på forumet at mange har gode resultater med det programmet.

Nå er jeg 29 og de jeg ser som kjører 5x5 er kanskje i slutten av tenårene/begynnelsen av 20årene og hvis de har så god fremgang som de har, så bør jeg ha bedre forutsetninger med tanke på at jeg er "ferdigvokst".

 

Har vært så heldig å få min tiltenkte svigerbror med å å trene og han er åpen for alt :)

 

Men Sir-Andy, jeg har snakket med mange som har hatt gode resultater med å trene 1 muskelgruppe bare 1 gang i uka. Hva tror du kan være grunnen til akkurat det?

Lenke til kommentar

Dagens økt (5x5 for helvete)

 

Knebøy 5x5

 

55 kg

55 kg

55 kg

55 kg

55 kg

 

Benkpress 5x5

 

55 kg

55 kg

55 kg

55 kg

55 kg

 

Inverted rows

 

15 reps kroppsvekt

10 reps kroppsvekt

10 reps kroppsvekt

 

Pushups 3x5

 

10 kg på ryggen

10 kg på ryggen

10 kg på ryggen

 

Reverse crunches 3x5

 

30 kg motvekt

30 kg motvekt

30 kg motvekt

 

Joda, dette er en treningsform som kan funke. :)

Kjørte knebøyen og benkpressen drithardt med minimale pauser mellom hvert sett, det føltes bra og jeg tror jeg har starta på rett vekt på alle øvelsene. :thumbup:

Hele økta (A) tok bare 35 minutter, får se om (B) tar like kort tid :p

Lenke til kommentar
Men Sir-Andy, jeg har snakket med mange som har hatt gode resultater med å trene 1 muskelgruppe bare 1 gang i uka. Hva tror du kan være grunnen til akkurat det?

 

Det er i alle fall ikke i takt med hva forskningen på området tyder på. Både Børge Fagerli fra http://myrevolution.no/ og Matt Perryman fra http://www.ampedtraining.com/ viser til en studie fra Wernbom ( http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17326698 ), som tilsier at det som gjelder (på gruppenivå) er 20-60 repetisjoner 2-3 ganger i uka per muskelgruppe. Det vil alltid være noen som ikke passer inn i "folk flest", og det er kanskje de du har snakket med - eller kanskje de kunne hatt enda bedre resultater med flere økter?

Lenke til kommentar

Har sett nærmere over hva som kan ligge bak og har kommet frem til to ting.

 

De har trent en 2-splitt og har i tillegg vært på deff rett før oppkjøringen.

 

I en til to måneder etter en deff skal dette være optimalt. Klarer ikke finne kilden eller huske hvor jeg leste det :/

 

Så som du ser over så kjører jeg på med 5x5 til jeg stagnerer totalt for SÅ å gjøre noen nytt. Benytter tida med 5x5 til å lese meg opp på hva som kan fungere etter 5x5...

Lenke til kommentar

Sikter du til Børge? Han anbefaler ikke å kun holde seg til programmet, men å ikke drive å gjøre om på hele programmet. Det er helt greit å bytte ut noen øvelser eller legge til noen isolasjonsøvelser der det trengt. Men det skal vanligvis ikke være nødvendig. "Det anbefales ikke å bytte ut noen av disse øvelsene med lignende maskinøvelser, eller å gjøre store forandringer på formatet - det ender som regel opp med mye dårligere resultat hvis du ikke vet hva du gjør!" Men nå er det egentlig ikke Børge som har skrevet programmet da:

 

Dette programmet er opprinnelig et 30 år gammelt program, men er i løpet av de siste årene videreutviklet og jobbet med av de anerkjente amerikanske coachene Glenn Pendlay og Mark Rippetoe. Programmet har gitt voldsomme økninger i styrke og muskelmasse.

 

Mer: http://www.treningsf...p/art.php?id=85 :)

 

Edit: Ønsker du å gjøre en vri eller lurer på noe ang programmet så svarer Børge på alle spørsmål du måtte ha i 5x5-tråden på forumet sitt. Veldig bra tiltak synes jeg :thumbs:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Dagens økt (B)

 

5x5 knebøy

 

57,5 kg

 

5x5 skulderpress med stang

 

30 kg

 

1x5 markløft

 

60 kg

 

3xF pullups

 

3x30 sec planken

 

 

Knebøy, skulderpress og markløft gikk fint med GOD form på alle repetisjonene :)

 

Så kom pullups. I vår kunne jeg PUMPE chinups, pullups og variasjner av disse til jeg ble lei eller sulten :p

Men i dag.. Hjelpes... Klarte 5 reps på første settet. 7 reps på de to siste men fikk da litt hjelp av han jeg trener sammens med.

Planken er nå rutine.

 

Etter treninga ble jeg kvalm og måtte sove to timer når jeg kom hjem. Lurer på om det har noe med for mye kreatin på kort tid å gjøre?

 

Dagens kost så langt.

Frokost 08,30 : 2 brødskiver av speltbrød med servelat, salami og en osteskive på den ene og appelsinmarmelade på den andre med 2 glass melk til, en kiwi, og en shake med 2 scoops whey og 10 g kreatin. Samt en ss tran og 2 vitaminbjørner.

 

Trente en halvtime etter frokost.

 

Etter treninga 10,00 : en shake med 2 scoops whey isolate og 2 scoops carbo fuel og 10g kreatin.

 

EDIT: tegnsetting :blush:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...