Gå til innhold

Doofenscmitz treningslogg! Nå semi deaktivert...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens økt 15:07-16:00

 

1 sett, supersett

 

3x6 markløft 50, 50, 50

3x6 benkpress 50, 50, 50

3x6 Sittende roing 50, 50, 50

 

2 sett, supersett

 

3x(2x8) tåhevere med vekt 15, 15, 15

3x6 militærpress 30, 35, 35

3xveggsittere 20 sec, 25 sec, 30 sec

 

3 sett, supersett

 

3x6 bicepscurl z-stang 30, 30, 30

3x6 triceps scullcrushers 30, 30, 30

3x10 spretthopp ok, ok, ok

 

4 sett

 

3x40 sec planken med 30 sec pause mellom hvert sett.

 

 

 

Markløft har jeg ikke hatt før så jeg begynner litt lett til jeg føler teknikken sitter. En god treningsøkt ellers.

Lenke til kommentar

Dagens økt, svømming

 

100 meter oppvarming

20 sec pause

 

5x25meter rolig

5x25meter hardt

5x20 sec pause

 

50 meter "nedvarming"

 

Møkkaøkt, etter 4. draget hadde jeg hodepine av en annen verden, aldri opplved det før... Ble bare sur og forbanna av det og gjennomførte 5. draget om mulig så hardt som aldri før. Svømte nedkjøringen og "daua" i badstua etterpå...

Lenke til kommentar

Dagens økt 14:36-15:28

 

Har glemt å nevne i alle tidligere loggføringer at oppvarming har vært med :p

Den består enten av 3 minutter på romaskin eller 3 minutter gange i 6.5 km/t på 7.5% stigning.

 

1 sett, supersett

 

3x6 markløft 60, 60, 60

3x6 benkpress 55, 55, 55

3x6 Sittende roing 50, 50, 50

 

2 sett, supersett

 

3x(2x8) tåhevere med vekt 15, 15, 15

3x6 militærpress 35, 35, 35

3xveggsittere 25 sec, 30 sec, 35 sec

 

3 sett, supersett

 

3x6 bicepscurl z-stang 30, 30, 30

3x6 triceps scullcrushers 30, 30, 30

3x10 spretthopp ok, ok, ok

 

4 sett

 

3x40 sec planken med 30 sec pause mellom hvert sett.

 

 

 

Økte markløftet med 10 kilo og det føltes ok.

Økte benkpressen med 5 kilo for å få tynt mer ut av den øvelsen.

 

"Negativ" trening funker som bare det, rask sammentrekning og 3-4 sekunder avlastning får pumpa i gang som bare juling... :)

Lenke til kommentar

EDIT: dobbelposting hæ? Vel...

 

Har kjøpt en liten pakke med Q10 i dag for å teste.

Har lest en del artikler i blader som er positive til tilskuddet, men har dog ikke sett kliniske tester på at det er et tilskudd som funker.

 

Q10 er en viktig katalysator for energiomdannelse av glykogen og kroppen produserer dette selv med avtagende produksjon etter (CA) fylte 24-25 år så jeg er jo et godt testsubjekt med mine 29 år :p

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Dagens økt 10:45-11:15

 

Oppvarming

 

1 minutt roing

30 sec knebøy kroppsvekt

30 sec armhevinger

30 sec "helikopterarmer"

 

1 sett, gigantsett. Ble gjennomført 3 ganger med 1 minutt pause mellom hvert av settene

 

6x60 markløft

6x50 benkpress

6x41 sittende roing

6x30 bicepscurl z-stang

6x30 triceps scullcrushers z-stang

6x30 militærpress z-stang

2x6 enfots tåhevere kroppsvekt

40 sec planken

 

2 sett

 

3x6 knebøy 60, 60, 60

 

 

 

Helt vanvittig bra trening i dag, vet ikke hva i all verden som gjorde til at jeg klarte å gjennomføre men digg var det ihvertfall :new_woot:

 

Det kan ha sammenheng med frokosten men er ikke sikker.

 

50 gram Havregryn med 2 dl melk

1 tablett Q10

1 spiseskje tran

1 spiseskje sanasol

1 vitaminbjørn

1 kopp grønn te

 

Målte forresten fettprosenten på gymmen etter treninga MEN det blir misvisning hvis man måler ETTER trening. Den ble målt til 4,7%.

 

Skal måle den på nytt igjen mandags morgen for å få et mer korrekt resultat.

Lenke til kommentar

Da begynner jeg med kreatin.

Valgte dette produktet etter å ha blitt anbefalt det av en kompis som har god kjennskap til PF sine produkter.

Skal bli moro å se hva slags effekt jeg kan dra ut av det, det later til at det er veldig individuelt hva man får ut av kreatin...

 

Er akkurat blitt frisk så skal se om ikke kroppen tåler en økt i ettermiddag :)

Lenke til kommentar

Godt du har blitt frisk igjen. :)

 

Har også hørt mye bra om kreatin, men jeg har i alle fall to ankepunkter til å bruke det:

 

1. Effekten, hvis det er noen, varer bare så lenge du bruker kreatin. Dette er fordi du tilfører kroppen unormale mengder kreatin, som kroppen selv ikke klarer å opprettholde. Derfor må du påregne å måtte bruke kreatin resten av ditt treningsaktive liv, dersom du ønsker å beholde effekten.

 

2. Det er ikke sikkert det er noe særlig effekt å snakke om. Fra et kjapt søk på 'creatine health' på Google Scholar gav følgende:

 

"Although Cr supplementation exhibits small but significant physiological and performance changes, the increases in performance are realized during very specific exercise conditions. This suggests that the apparent high expectations for performance enhancement, evident by the extensive use of Cr supplementation, are inordinate." (kilde)

 

Med andre ord: Kreatin synes å ha en effekt, men ikke i den størrelsesordenen brukere flest forventer.

 

 

Se gjerne hva du får ut av det, men husk at det kan hende at det enkle er det beste. :)

 

 

 

En ting til, fra den samme studien:

 

"A high dose of 20 g x d(-1) that is common to many research studies is not necessary, as 3 g x d(-1) will achieve the same increase in PCr given time."

 

Altså: Man trenger ikke ta 20 gram/dag som markert på esken, for 3 gram/dag vil føre til samme konsentrasjon i musklene over tid.

Endret av kjetil02
Lenke til kommentar

Kreatin er mildt sagt omdiskutert, men det er nok liten tvil om at det gir en liten ekstra punch til styrketreningen(selv olympiatoppen sier at det har en prestasjonsfremmende effekt). Vet noen om iddrettsutøvere bruker dette? Tror nok som kjetil sier at effekten vil forsvinne når man slutter med det og man vil vel ikke bli avhengig av ett slikt tilskudd resten av livet? Har også hørt at en tredjedel ikke får noen effekt av det.

Lenke til kommentar

Jeg er kjent med at det er et produkt som mister effekt når man slutter med det.

Den boksen jeg kjøpte skal vare i en måned og det passer med det jeg har planlagt.

 

Jeg har i mine egne øyne et misforhold mellom armer og resten av kroppen og ønsker derfor det lille ekstra som kan hjelpe til for å få økt muskelvekst i armene.

 

Nå er det jo selvfølgelig slik at resten av kroppen vil vokse i takt med armene når jeg trener. Jeg trener jo ikke bare armene, håper ingen gjør det heller :p

 

Men... Jeg har fokus på armene den neste måneden og vil tilrettelegge treningene med hensyn på baseøvelser med isolering av armene. Skuldre tas i tillegg men i mindre grad.

 

 

Så for og oppsummere. (dette er skrevet i full fart og kanskje ikke den beste norsken)

 

Negative sider

Kreatins effekt vil avta etter endt bruk.

Det er ikke sikkert jeg vil ha effekt av kreatin.

Det kan oppstå bivirkninger som kviser, rød hud etc.

 

Positive sider

Kreatin gir etter sigende økt energiutløsning i muskler.

Noe økt utholdenhet

Økt vannsamling i muskler, noe som øker tilførsel av energi siden musklene er avhengige av å være hydrerte.

Lenke til kommentar

Dagens økt.

 

1 sett

 

5x5 benkpress 60, 60, 65, 67.5, 60

 

2 sett

 

5x5 knebøy 50, 60, 65, 70, 70

 

3 sett

 

5x5 enarms roing 2x22.5, 2x25, 2x27.5, 2x30, 2x30

 

4 sett

 

3x8 skulderpress manualer 2x12.5, 2x12.5, 2x15

 

5 sett, supersett

 

3x8 biceps z-stang 30, 30, 35

3x8 scullcrushers z-stang 30, 30, 35

 

 

 

Første trening etter 5 dager med heftig influensa :ohmy:

Tok det rolig, og merket at jeg hadde kommet meg godt etter å ha vært syk. Sist jeg var syk så trente jeg som om ingenting hadde skjedd og klarte nesten ikke å gå dagen etterpå :p

Lenke til kommentar

Kjøper nytt proteinpulver i dag som er utviklet i Tromsø av han her karen.

 

Kommer med omtale i denne tråden etter å ha testet produktet.

 

 

Begynner med det samme med baseøvelser med lineær progresjon og isolasjonsøvelser for armer/skuldre de neste 4 ukene. Dette etterfulgt av baseøvelser og helkroppsprogram.

Lenke til kommentar

http://www.bodysupport.no/

 

Proteinpulveret herfra funka fjell! Det smakte kjempegodt.

Løste seg mye lettere opp enn det fra PF og ga heller ingen ekkel ettersmak i munnen 2 timer etterpå som det fra PF gjør.

 

De som selger dette rundt om i landet er også meget kapable hva trening og kosthold angår og deler gjerne sin kunnskap gratis med kundene. Imponerende :)

 

Anbefales!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...