Gå til innhold

Doofenscmitz treningslogg! Nå semi deaktivert...


Anbefalte innlegg

Takk for godt svar! Kult å se en med samme utgangspunkt som meg klare å få det til så bra! Viser hva man får til med viljestyrke.

 

Hva anbefaler du av styrketrening? Jeg har veldig lite erfaring med det, men har tilgang til et enkelt styrkerom med benk med noen ganske lette vekter (100 ca), noen manualer etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint begynne med styrketrening som bare krever kroppsvekt.

Det viktigste er å få trent de store muskelgruppene som lår, bryst og rygg.

 

Og tren helst uten å bruke maskiner, du nevner at du har tilgang til manualer. Det er bra, når man bruker disse trener man også støttemuskulatur.

Lenke til kommentar

De så bra ut, om du gjør 30 av hver av de øvelsene (10 x 3) hver treningsdag i 2 uker så har du fått kroppen i gang og vant til bevegelsene.

 

Men DRIT i situps, de har aldri hjulpet et eneste menneske på noen måte. I manges øyne en drøy påstand, men etter mine erfaringer trenger man ikke å gjøre mageøvelser om man følger et program basert på f.eks de øvelsene du linket til.

 

Så hvis du begynner med øvelsene du linket til så kan jeg sette opp et enkelt styrkeprogram for deg om du føler at du har hatt utbytte av styrketreninga. :)

Lenke til kommentar

Takker, kjører i gang med det programmet på mandag.

 

Lørdag er ok dag å ha kalorioverskudd? Skal ut i dag og hilse en kompis avgårde. Hadde egentlig planlagt å unngå alkohol fram til jul, men ser ikke han igjen på ett år ca.

 

Tenkte å drikke gin med lett-tonic water.

Neida, drit i det å gjør nøyaktig som du vil. :)

Jeg var i en 50 års bryllupsdag i går å spiste alt jeg ville ha på menyen, sikkert en milliard kalorier :p

 

Det var heldigvis femte dagen i programmet :ph34r:

 

EDIT: Det var dog kun de sunne delene jeg spiste ;) Drakk vann til og slukte nesten all brokkolien som ble servert :p

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Holdt jo på å glemme: Dagens økt

 

 

1 sett, supersett

 

3x8 knebøy 60, 65, 60

3x6 benkpress med manualer 2x25, 2x30, 2x25

3x8 enarms roing med manual 25, 30, 25

 

2 sett, supersett

 

3x8 chinups ok, ok, ok

3x8 stationary lunges 10, 10, 10

 

3 sett, supersett

 

Hamstring curls 10, 15, 20 (repetisjoner)

3x8 skulderpress med manualer 2x10, 2x10, 2x10

Enfots tåhevere 2x10, 2x10, 2x10 (repetisjoner)

3x8 triceps nedtrekk z-bar 34, 36.5, 36.5

 

4 sett, supersett

 

2x30 sec planken ok, ok

2x10 flyers (korsrygg) ok, ok

 

 

 

 

 

Å supersette en økt er bestandig digg, var så svett etter første supersettet at svettearmbåndet ikke funket etterpå :thumbup:

 

Andre settet med benkpress med manualer var sykt tungt, fikk manualene helt opp og slapp de bare kontrollert derfra rett i gulvet :p

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

1 sett, supersett

3x8 knebøy 60, 60, 60

3x8 benkpress med manualer 2x25, 2x25, 2x25

3x8 enarms roing med manual 25, 25, 25

 

2 sett, supersett

3x8 chinups ok, ok, ok

3x(8x2) stationary lunges 10, 10, 10

 

3 sett, supersett

Hamstring curls 10, 15, 20

3x8 skulderpress 12.5, 12.5, 12.5

Tåhevere 10, 10, 10

3x8 triceps nedtrekk z-bar 38.5, 38.5, 38.5

 

4 sett, supersett

2x30 sec planken ok, ok

2x10 flyers korsrygg ok, ok

 

 

 

Økta i dag føltes aaaaaltfor lett, men "datt helt i staver" i badstua etter økta så må jo ha fått kjørt meg bra :new_woot:

 

Var "på plass" igjen etter at jeg hadde dusja og gulpa i meg protein/karb-shaken :)

 

EDIT: benkpresstallene, jeg er ikke så rå enda at jeg presser 50kg på hver arm :p

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Dagens økt (18:48-19:45)

 

1 sett, supersett

3x8 knebøy 65, 65, 65

3x8 benkpress med manualer 2x25, 2x25, 2x25

3x8 enarms roing med manual 27.5, 27.5, 27.5

 

2 sett, supersett

3x8 chinups ok, ok, ok

3x(8x2) stationary lunges 10, 12.5, 12.5

 

3 sett, supersett

Hamstring curls 10, 15, 20

3x8 skulderpress 12.5, 12.5, 12.5

Tåhevere 10, 10, 10

3x8 triceps nedtrekk z-bar 38.5, 38.5, 38.5

 

4 sett, supersett

2x30 sec planken ok, ok

2x10 flyers korsrygg ok, ok

 

 

 

Deilig og SVETT trening i dag :)

 

Lurer litt på hva som kan være galt om man hører et lite "klikk" fra knærne når man tar knebøy? Som om man "knekker" fingrene... :hmm:

Lenke til kommentar

Har det samme noen gangen selv. Så vidt jeg vet så er det en leddkulen i kneet blir presset sammen under en bevegelse for så å frigjøre gass når den utvider seg til full størrelse igjen. Kan også være sener som går over knokler. Så lenge det bare er litt ubehagelig og så vidt jeg vet relativt vanlig.

Lenke til kommentar

Har det samme noen gangen selv. Så vidt jeg vet så er det en leddkulen i kneet blir presset sammen under en bevegelse for så å frigjøre gass når den utvider seg til full størrelse igjen. Kan også være sener som går over knokler. Så lenge det bare er litt ubehagelig og så vidt jeg vet relativt vanlig.

Aaaaa ok, det gjør ikke vondt for min del. Jeg bare lurte på om det kunne være bekymringsverdig... Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Takk for det Kenneth199 :) Om du følger med så skal du se at jeg prøver på å bli mer rippa enn førstebildet. Var vel "på topp" i mai, og vil gjerne tilbake dit. :)

 

Dagens økt

 

 

1 sett, supersett

Knebøy 8x60, 8x60, 6x60

Benkpress med manualer 8x(2x20), 8x(2x20), 6x(2x20)

Enarms roing 8x2x25, 6x2x25, 6x2x25

 

2 sett, supersett

Chinups 6, 6, 6

3x(8x2) stationary lunges 10, 10, 10

 

3 sett, gigantsett

Hamstring curl 10, 15, 20

Skulderpress 6x(12.5x2), 6x(12.5x2), 6x(12.5x2)

Tåhevere 10, 10, 10

3x6 Triceps nedtrekk z-bar 41, 41, 41

2x40 sec planken

2x10 flyers korsrygg

 

 

 

Sinnsykt bra trening i dag!!!!!!!

Prøvde "negativ" trening. Hurtig sammentrekning etterfulgt av negativ løft på 4 sekunder.

Var så svett etter første settet at svettearmbandet ikke funket lengre :thumbup:

Lenke til kommentar

Var en tur å bada laaaangt uttafor Tromsø i dag (Musvær, en øy langt f ute i havet) og benyttet anledningen og det digge været til et par bilder :)

 

EDIT: Forresten, det er ikke mange som bader i havet i slutten av august her nord. Jeg er kul! :p

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...