Gå til innhold

Doofenscmitz treningslogg! Nå semi deaktivert...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

20 gram kreatin om dagen!? Håper du er i en oppladningsfase, da halvparten normalt hadde holdt i massevis.

 

Om du er i en oppladningsfase, så ville jeg heller fordelt 5 gram utover 4 ganger.

Dersom du ikke er det, så vil jeg anbefalt 5 gram før og 5 gram etter trening, og bare 5 gram om dagen på dager du ikke trener.

Jeg bomma på mengden bare, tenkte 2 scoops av alt :nei::p

 

Men ellers er det 15g på treningsdager og 5 på mellomdagene nå akkurat som du sier det.

 

Synes forresten ikke at kreatin gagner meg, kan ikke se å holde på vann øke i styrke eller ha en liten ekstra dert å gi på slutten av treningene... :hmm:

 

Takk for det, men har nok aldri brukt chatrulette ;)

 

LookaLike sier jeg da :O

Men hvilket mål har du nå da?

Holder nå på å bygge masse, primært armer som jeg selv synes er i misforhold til kroppen.

Kjører 5x5 frem til 1. februar og så er det deff igjen i og med at jeg har spist laaaaangt over kcaloverskudd og merker det rundt magen nå :p

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Fredagens økt (A)

 

Knebøy

5x5x60kg

Benkpress

5x5x57,5kg

 

Inverted rows

3x10reps

 

Dips

3x5x10kg

 

Revserse crunches

3x5x27,5kg motvekt

 

 

Bytter inverted rows til nedtrekk, øvelsen er jo helt mongo...

Ellers er det bra trøkk i knebøyen som sitter fint foreløbig :)

 

Vet ikke om det bare er innbilning, men synes jeg allerede ser resultater... ^^

Lenke til kommentar

Har nettopp hatt dagens økt (B)

 

Knebøy

5x5x62,5kg

 

Skulderpress

5x5x32,5kg

 

Markløft

5x62,5kg

 

Chinups

10, 8, 8 reps

 

Planke

3x3x30 sekunder splittet opp i 15sekunder på hver fot innen de 30 sekundene.

 

 

 

Treninga satt som et skudd :new_woot:

Skulderpressen faila jeg vel strengt tatt på i og med at de 3 første settene ikke ble utført med komplett bevegelse. Kun på 4. og 5. settet tok jeg stanga helt ned mot brystkassa. Var så ivrig at jeg tenkte meg ikke om på de første settene, men så ble jeg ikke andpusten engang og lurte på hva jeg gjorde feil... Jaja, det lærte jeg av ihvertfall :p

 

Progresjonen føles enda helt rett, og jeg er glad jeg dro av 25% av RM som startvekt på alle øvelsene.

Lenke til kommentar

Dagens økt (A)

 

Knebøy

5x5x65kg

 

Benkpress

5x5x60kg

 

Nedtrekk

3x5x59kg

 

Dips

3x5x12,5kg

 

Reverse crunches

3x5x25kg motvekt

 

 

 

Super økt igjen, kan ikke fatte at jeg ikke har brukt 5x5 før :)

Øvelsene og rekkefølgen på de er jo perfekt satt opp og det ser ut som det faktisk er et "helkroppsprogram" siden man indirekte trener armer, legger o.s.v... :)

Lenke til kommentar

Trener du for volum på skulderpress så er det egentlig ikke nødvendig å senke stanga ned til brystet. Det holder å stoppe ved haka, og ikke låse helt av på toppen ;)

Da høres det jo ut som jeg ikke har faila allikevel :p

På hver øvelse uten unntak kjører jeg eksplosiv sammentrekning og sakte tilbakebevegelse (har ikke terminologien inne enda :p ) samt at toppen ikke låses av/pauses men brukes mer som et punkt som bare skal touches...

 

Da slipper du også å legge nerver i klem...

Hva kan noe sånt medføre?

Lenke til kommentar

Dagens økt (B)

 

Knebøy

5x5x67,5kg

 

Skulderpress med stang

5x5x35kg

 

Markløft

1x5x65kg

 

Pullups

3x5xkroppsvekt

 

Planken

3x30sekunder fordelt på 15 sekunder på hver fot

 

 

Økta var bra i dag også!!! :new_woot:

 

De tre første settene på knebøy var helt sykt tunge.. Til jeg oppdaga at jeg hadde på JOGGESKO!!!! WTF??? Jaja, de 2 neste settene ble rette etter at jeg sparka skoa til hel***e :p

 

Pullups kommer seg nå og neste tror jeg skal bli vektet med 2,5 kg i tillegg til kroppsvekt...

Lenke til kommentar

Kompis ville ha meg med på trening så det ble som følger

 

Bicepscurl z-stang / Franskpress z-stang i supersett

 

5x5x30kg

 

Tricepspress z-bar i kabel

 

3x6x35kg

 

200 meter svømming etterpå, men hadde null futt til å klare mer... :hmm:

 

Har så lyst å ditche kcal-overskudd og gå rett i underskudd, føler at jeg hadde mer energi da enn nå selv om det burde være motsatt... :hmm:

 

EDIT: Får jo litt mage her med det samme... :p

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Det ser rett ut, du har lagt deg under det som er "maksimal"kravet for underskudd gitt at du er mellom 20 og 30 år (2100 kcal).

Fordelingen av næringsstoffene er egentlig ok. Kcal er kcal, det som er tingen er at man passer på å få nok vitaminer og mineraler. Fett er jo selvfølgelig en nødvendighet.

 

Det sies at den beste kombinasjonen er 40/30/30 med proteiner som maks. Men etter egen erfaring har jeg brukt 50/25/25.

 

Jeg er nå i overskudd for å trene opp armene (misforhold mellom armer og kroppen) og skal begynne fettforbrenning igjen i november. Jeg har nemlig tatt litt vel i med overskuddet :p

 

Jeg planlegger å spise slik at det er helst karbo bare om morgenen og etter trening og så fett og proteiner ellers.

Jeg blir selv å begynne på 1900 kcal i november og så droppe ned med 100 kcal i måneden til jeg føler at jeg gjør noe som er uforsvarlig (1000-1100 kcal).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser rett ut, du har lagt deg under det som er "maksimal"kravet for underskudd gitt at du er mellom 20 og 30 år (2100 kcal).

Fordelingen av næringsstoffene er egentlig ok. Kcal er kcal, det som er tingen er at man passer på å få nok vitaminer og mineraler. Fett er jo selvfølgelig en nødvendighet.

 

Det sies at den beste kombinasjonen er 40/30/30 med proteiner som maks. Men etter egen erfaring har jeg brukt 50/25/25.

 

Jeg er nå i overskudd for å trene opp armene (misforhold mellom armer og kroppen) og skal begynne fettforbrenning igjen i november. Jeg har nemlig tatt litt vel i med overskuddet :p

 

Jeg planlegger å spise slik at det er helst karbo bare om morgenen og etter trening og så fett og proteiner ellers.

Jeg blir selv å begynne på 1900 kcal i november og så droppe ned med 100 kcal i måneden til jeg føler at jeg gjør noe som er uforsvarlig (1000-1100 kcal).

Hva er målet ditt?

 

Jeg har registrert meg på fitnessprat.no, er en god del med svart belte i diett der.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...